Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Środa Śląska.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Środa Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935069
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 5
1.5.2.) Miejscowość: Środa Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: izp_zap1@srodaslaska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://srodaslaska.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Środa Śląska.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cd1bc900-96b1-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00028042
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002626/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców gminy Środa Śląska
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://srodaslaska.logintrade.net/rejestracja3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej Gminy Środa Śląska https://srodaslaska.logintrade.net/rejestracja.2. Oferta, oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3. Składanie ofert, wniosków, zapytań możliwe jest tylko i wyłącznie za pośrednictwem w/w platformy.4. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy w szczególności: z założeniem konta, zalogowaniem się na konto, złożenia ofert, komunikacją z zamawiającym za pośrednictwem konta, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego; wsparcie techniczne dla Wykonawców: +48 71 787 37 57; +48 71 787 35 34; +48 71 787-37-27; pn-pt: 8:00-16:00; helpdesk@logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dopuszczalne przeglądarki internetowe: • Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11, • Google Chrome 31 • Mozilla Firefox 26 • Opera 18Pozostałe wymagania techniczne: • dostęp do sieci Internet • obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax • włączona obsługa JavaScript • zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s • zainstalowany Acrobat Reader • zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszyW przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe: a) dla Windows Vista: Internet Explorer 8, Internet Explorer 9 b) dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet Explorer 11 c) dla Windows 8: Internet Explorer 11 d) dla Windows 10: Internet Explorer 11Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy: • Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. • Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. • Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A. • Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A. II. Dopuszczalne formaty przesyłanych danychimage/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg III. Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danychCzas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę „Złóż ofertę”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę Przetargową.Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie §2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików: .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP 271.8-10/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zwanego dalej „PSZOK” na terenie gminy Środa Śląska, na nieruchomości stanowiącej własność Wykonawcy lub co do której Wykonawca posiada tytuł prawny na dzień złożenia oferty i co najmniej na okres świadczenia usługi (np. użytkowanie wieczyste, umowa dzierżawy, najmu, użyczenia).W PSZOK przyjmowane będą bezpłatnie od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie Gminy Środa Śląska następujące frakcje odpadów komunalnych zbieranych selektywnie zgodnie z kodami wymienionymi w załączniku nr 1stanowiacym Opis Przedmiotu Zamówienia.2. Przyjęte odpady należy zbierać, oddzielnie każdą frakcję, w przeznaczonych do tego i opisanych pojemnikach oraz kontenerach.3. Wszystkie kontenery i pojemniki na terenie PSZOK powinny być oznaczone przez WYKONAWCĘ, trwałymi, czytelnymi tablicami, zawierającymi informacje o rodzaju odpadów, na które kontener/pojemnik jest przeznaczony. Wzór oznakowania należy uzgodnić z Zamawiającym. 4. Wykonawca utworzy PSZOK z zachowaniem następujących warunków: a) PSZOK ma być zlokalizowany na terenie gminy Środa Śląska, dopuszczającym w planie zagospodarowania przestrzennego prowadzenie tego typu działalności, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny (własność, użytkowanie wieczyste, umowa dzierżawy, najmu), za okres obowiązywania umowy. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do dysponowania terenem, na którym będzie zlokalizowany PSZOK, na cały okres realizacji zamówienia.b) Lokalizacja powinna zapewniać łatwy dojazd dla mieszkańców z możliwością zaparkowania przy lub na terenie PSZOK,c) powierzchnia działki umożliwiająca właściwe prowadzenie PSZOK, posiadająca odpowiedniej wielkości plac manewrowy pozwalający na swobodny dostęp pojazdów dowożących jak też odbierających odpady,d) teren powinien być ogrodzony, oświetlony, utwardzony, wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu ww. punktu, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r. poz. 310 z późn. zm.) oraz spełniający wymagania prawne dot. emisji hałasu i zanieczyszczeń, warunków sanitarnych, budowlanych, bhp i ppoż,e) teren powinien być monitorowany, a nagrania archiwizowane przez okres co najmniej 30 dni i udostępnione do wglądu Zamawiającego na żądanie,f) PSZOK musi być wyposażony w dwie wagi z ważnymi świadectwami zgodności i legalizacją Głównego Urzędu Miar:- wagę samochodową, najazdową bądź paletową umożliwiającą określenie wagi przyjmowanych w punkcie odpadów (przy założeniu, że odpady będą dostarczane do punktu także pojazdami).- wagę techniczną umożliwiającą dokładne określenie wagi przyjmowanych w punkcie odpadów o małych gabarytach i wadzeg) w przypadku, gdy dojazd do PSZOK odbywać się będzie drogą wewnętrzną, droga ta winna być o równej i utwardzonej nawierzchni,h) Na terenie PSZOK musi znajdować się pomieszczenie biurowo – socjalne dla obsługi PSZOK spełniające wymogi sanitarne i porządkowe, wraz z wyposażeniem niezbędnym do realizacji zadania, tj. sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, telefon stacjonarny lub komórkowy , (z niezmiennym numerem telefonu przez cały okres realizacji zamówienia).i) Wykonawca powinien zapewnić obsługę PSZOK przez odpowiednio przeszkoloną osobę w zakresie przepisów gospodarowania odpadami komunalnymi obowiązującymi na terenie Gminy Środa Śląskaj) przed wjazdem na teren PSZOK musi być umieszczona tablica informacyjna o wymiarach 200 cm x 150 cm zawierająca nazwę „Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie Środa Śląska”,k) w miejscu ogólnie dostępnym należy umieścić tablicę informacyjną zawierającą dane Wykonawcy (pełna nazwa, adres i nr telefonu, dni i godziny pracy PSZOK, Regulamin PSZOK).5. Wykonawca jest obowiązany, w związku z realizacją zadania, doa) uzyskania wszystkich wymaganych decyzji, w szczególności posiadania pozwolenia na użytkowanie PSZOK, zgodnie z obowiązującymi przepisami (jeżeli jest wymagane prawem), posiadania stosownego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów, w tym prowadzenia PSZOK, zgodnie z ustawą o odpadach, posiadania wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.).b) opracowania Regulaminu Punktu po uzgodnieniu jego treści z Zamawiającym i podania go do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Punktu oraz przekazanie Zamawiającemu do umieszczenia na stronie internetowej Urzędu przed dniem 10 maja 2021 r.;c) zapewnienia pracę punktu codziennie oprócz dni świątecznych w dni robocze godz. od 12 do 20 w miesiącach V-IX i w godzinach od 10 do 18 w pozostałych miesiącach, soboty w godzinach od 7 do 14. Wszelkie zmiany dotyczące godzin funkcjonowania wymagają zgody Zamawiającego w formie pisemnej ;d) nieodpłatnego przyjmowania wszystkich wymienionych w Załączniku Nr 1 do umowy odpadów dostarczonych przez Zamawiającego oraz mieszkańca/właściciela nieruchomości zamieszkałej na terenie gminy Środa Śląska, po okazaniu zaświadczenia wydanego przez Wydział Finansów i Budżetu Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej potwierdzającego terminowe uiszczanie opłaty za odbiór odpadów komunalnych lub po okazaniu potwierdzenia zapłaty( przelew bankowy) opłaty śmieciowej z dany miesiąc;e) zapewnienia ochrony zebranych odpadów przed wpływem czynników atmosferycznych,f) przekazanie Zamawiającemu przez Wykonawcę comiesięcznych raportów w formie elektronicznej dotyczących ilości przyjętych odpadów do Punktu z podziałem na grupy, do 15 dnia następnego miesiąca kalendarzowego,g) prowadzenia ewidencji przyjmowanych w punkcie odpadów, zawierającej między innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do punktu wraz ze wskazaniem osoby, która dostarczyła do Punktu odpady, powyższa ewidencja powinna być prowadzenia w formie elektronicznej i papierowej. W ewidencji należy uwzględnić ustalone limity na odpady budowlane i rozbiórkowe – do 1 Mg na nieruchomość na rok oraz zużyte opony dla pojazdów o całkowitej masie dopuszczalnej do 3,5 t - w ilości do 4 sztuk opon na nieruchomość na rok.h) prowadzenia w formie elektronicznej i papierowej ewidencji masy i rodzaju odpadów przekazywanych innym podmiotom upoważnionym do gospodarowania odpadami wraz z terminem ich przekazania;;i) sporządzania comiesięcznych raportów dot. ilości i rodzaju odebranych w punkcie odpadów wraz z ewidencją osób przekazujących odpady do Punktu;j) przekazanie Zamawiającemu przez Wykonawcę rocznego sprawozdania w formie elektronicznej i papierowej dotyczących ilości przyjętych odpadów do Punktu z podziałem na grupy, do końca stycznia następnego roku;m) w celu ograniczenia dostępu osób trzecich, odpady niebezpieczne gromadzone będą w zamykanych pojemnikach o utwardzonym podłożu lub w pojemnikach umieszczonych w magazynie odpadów niebezpiecznych. Pozostałe odpady gromadzone będą w pojemnikach znajdujących się na placu. Dostosowanie ilości pojemników oraz częstotliwości ich opróżniania pozostaje po stronie Wykonawcy;k) utrzymywania w odpowiednim stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym pojemników oraz terenu całego Punktu;m) przekazywania na żądanie Zamawiającego wszelkich informacji w zakresie świadczonej usługi,l) ponoszenia wszystkich kosztów związanych z organizacją i funkcjonowaniem PSZOK.6. Wykonawca umożliwi przedstawicielom Zamawiającego przeprowadzenie kompleksowej kontroli sposobu wykonywanej usługi świadczonej przez wykonawcę oraz okazania na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i odpowiednimi przepisami prawa;7. Wykonawca najpóźniej do 3 dni od zawarcia umowy przedstawi zamawiającemu aktualną polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. W przypadku, gdy okres obowiązywania polisy ubezpieczeniowej nie będzie obejmował całego okresu obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu polisy na pozostały okres obowiązywania umowy przed zakończeniem okresu ubezpieczeniowego z poprzedniej polisy, pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.8. Wykonawca jest zobowiązany wypełnić obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2006 r. wobec osób fizycznych od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyska w celu podpisania, realizacji oraz rozliczenia niniejszej umowy;9. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z podpisaniem, realizacją oraz rozliczeniem niniejszej umowy od osób fizycznych od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyska w celu podpisania, realizacji oraz rozliczenia niniejszej umowy.10. Dostępność dla osób niepełnosprawnych:PSZOK dostępny będzie dla osób niepełnosprawnych; wjazd umożliwiający podjazd dla osób niepełnosprawnych. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zamówienia stanowi załącznik do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami