Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór, transport oraz zagospodarowanie odpadów o kodzie
20 03 07 / 19 12 12 z 20 03 07 – odpady wielkogabarytowe.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Końskich Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 290451982
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Spacerowa 145
1.5.2.) Miejscowość: Końskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pgk.konskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pgk.konskie.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - związki podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt 1 lub 2 ustawy lub podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt. 3 ustawy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór, transport oraz zagospodarowanie odpadów o kodzie
20 03 07 / 19 12 12 z 20 03 07 – odpady wielkogabarytowe.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-823e8da5-cfbd-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00209875
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-823e8da5-cfbd-11ee-875e-a22221c84ba7
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy: https://ezamowienia.gov.pl/pl/. Korzystanie z
Platformy jest bezpłatne. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi
posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont oraz zasady
i warunki korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy dostępny https://ezamowienia.gov.pl oraz w zakładce „Centrum
Pomocy”. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozp. o którym mowa w pkt 22, przekazywane w
postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej: w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady
Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako
załącznik), lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np.
w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). 5. Formaty plików powinny być zgodne z rozp. RM z dnia 12
kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, min. wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w
postaci elektr oraz min. wymagań dla systemów teleinf. (Dz. U. 2017 poz. 2247). Zamawiający rekomenduje wykorzystanie
formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji: .zip albo .7Z. Wśród formatów
powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dok złożone w takich plikach
zostaną uznane za złożone nieskutecznie. Jeżeli dokumenty zawierają tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z
dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania ich w
poufności, przekazuje je w wydzielonym i oznaczonym pliku: „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Komunikacja w
postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się za pośrednictwem formularzy do komunikacji. Za pośrednictwem
„Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczeg przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
Umożliwiają one również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Wszystkie wysłane i
odebrane przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. Max
rozmiar plików wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do 1 formularza). Min. wymagania
techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji
połączenia określa § 12 Regulaminu Platformy e-Zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego Platformy e-Zamówienia: tel 32/ 77 88 999 lub https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś
problem”. W uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację za pośrednictwem Platformy, Zamawiający dopuszcza
komunikację za pomocą poczty na adres e-mail: przetargi@pgkkonskie.pl. Sposób sporządzenia dokumentów elektron musi być
zgody z wymaganiami określonymi w rozporz. Prezsa RM w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektron w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporz. Ministra Rozwoju... w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Gospodarki
Komunalnej w Końskich Sp. z o.o., ul. Spacerowa 145, 26-200 Końskie. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego - znak:
DAP.26.2.2024. Szczegółowe informacje w zakresie RODO zostały wskazane w Rozdz. II SWZ Ochrona danych osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje w zakresie RODO zostały wskazane w Rozdz. II SWZ Ochrona danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAP.26.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów w szacunkowej ilości 1200 Mg, zgodnie z podziałem na:
a) Kod 20 03 07 - w ilości 600 Mg.
b) Kod 19 12 12 z 20 03 07 - w ilości 600 Mg.
2. Odpady wielkogabarytowe przeznaczone do dalszego zagospodarowania pochodzą z selektywnej (mobilnej) zbiórki odpadów oraz Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Końskich.
3. Odbiory będą się odbywały:
a) z PSZOK - w okresie od podpisania do końca trwania umowy sukcesywnie, w ilościach i czasookresie wg potrzeb - na zasadzie telefonicznego zgłoszenia minimum 2 dni przed planowanym odbiorem,
b) ze zbiórek mobilnych w miesiącach III/IV oraz IX/X – przy zwiększonej ilości – odbiór ciągły.
4. Przed każdym odbiorem wykonawca zobowiązany jest do przesłania awizacji z numerem BDO transportującego i numerem BDO odbierającego.
5. Warunkiem rozliczenia za każdą odebraną partię odpadów będzie karta przekazania odpadu (KPO) w systemie Bazy Danych o Odpadach.
6. Załadunek leży po stronie Zamawiającego i będzie odbywał się w dni robocze za pomocą ładowarki z łyżką
o pojemności do 3 m3 z wydajnością ok. 15 Mg/h lub ładowarką chwytakową.
7. Zamawiający gwarantuje wielkość jednorazowego odbioru w granicach pełnej pojemności środka transportowego wykonawcy.
8. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia z miejsca odbioru pokrywa Wykonawca.
9. Miejsce odbioru: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Końskich Sp. z o.o. ul. Spacerowa 145,
26-200 Końskie.
10. Odpady objęte niniejszym zamówieniem należy zagospodarować w instalacjach, które posiadają decyzje zezwalające na przetwarzanie tych odpadów, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
11. Wykonawca, po każdym miesiącu wykonania usługi zobowiązany jest dostarczyć oświadczenie o sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem wraz ze wskazaniem instalacji (nazwy i adresu), w której przedmiotowe odpady zostały podane procesowi odzysku R.
12. Zamawiający informuje, że ilość odbieranych odpadów może ulec zmianie o ok 10 % w zależności od potrzeb. Podana szacunkowa ilość obrazuje jedynie możliwą wielkość zakresu przedmiotu zamówienia, określoną na postawie ilości przywożonych do instalacji odpadów i konieczności ich dalszego zagospodarowania. Rzeczywista ilość odpadów nie jest zależna od Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca musi posiadać przez cały okres obowiązywania umowy:
a) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, tj. Bazy Danych o Odpadach w zakresie transportu odpadów o kodzie 20 03 07, zgodnie
z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm.).
b) aktualne zezwolenie na przetwarzania odpadów o kodzie 20 03 07 w ilości przynajmniej równej niniejszemu zamówieniu.
W przypadku powierzenia niektórych części zadania podwykonawcom, również oni winni posiadać wymagane przepisami prawa stosowne zezwolenia, wpisy, dotyczące wykonywania przez nich usług.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe od Wykonawcy obejmują:
a) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z wykonawców.
b) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
a) aktualne zezwolenie na przetwarzania odpadów o kodzie 20 03 07,
a) kopię wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, tj. Bazy Danych o Odpadach w zakresie transportu odpadów o kodzie 20 03 07.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:
a) Wypełnione i podpisane Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do SWZ.
b) Pełnomocnictwo określającego jego zakres - upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
c) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawców występujących wspólnie (dotyczy również spółki cywilnej) – pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
Do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie publiczne stosuje się przepisy dotyczące wykonawców, tj. każdy z wykonawców oddzielnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.
Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz w zakresie wskazanym w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 4 do SWZ.
Zmiana umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-28