Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór, transport i zagospodarowanie osadów ściekowych pochodzących z Oczyszczalni ścieków w Żarach oraz Oczyszczalni ścieków w Szklarach w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD WODOCIĄGI GMINNE W JERZMANOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350962245
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rajska 24
1.5.2.) Miejscowość: Jerzmanowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-048
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 123895023
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zwgjerzmanowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwgjerzmanowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór, transport i zagospodarowanie osadów ściekowych pochodzących z Oczyszczalni ścieków w Żarach oraz Oczyszczalni ścieków w Szklarach w 2024 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-31824177-94dc-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00537394
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00070183/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Odbiór, transport i zagospodarowanie osadów ściekowych pochodzących z oczyszczalni ścieków w 2024 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-31824177-94dc-11ee-ba3b-4e891c384685
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-31824177-94dc-11ee-ba3b-4e891c384685
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w pkt 4, przekazywane w postępowaniu, w tym wezwania do uzupełnienia dokumentów, wezwania do złożenia wyjaśnień oraz zawiadomienia o oczywistych omyłkach, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w pkt 2.
2.Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi się w języku polskim. Wszelkie pytania do treści SWZ należy kierować do Zamawiającego wyłącznie w języku polskim, odpowiedzi na pytania również będą udzielane wyłącznie w języku polskim.
3.We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania). W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy Przetargowej: Platformy e-Zamówienia
4.Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
5.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
6.Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
7.Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
8.Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
9.W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXXV. INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZWG.271.7.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie pn. „Odbiór, transport i zagospodarowanie osadów ściekowych pochodzących z Oczyszczalni ścieków w Żarach oraz Oczyszczalni ścieków
w Szklarach w 2024 roku”
2. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we wspólnym słowniku Zamówień Publicznych (CPV):
Główny przedmiot:
90513600-2 - Usługi usuwania osadów
90513700-3 - Usługi transportu osadów
90513800-4 - Usługi obróbki osadów
3. Przedmiotem zamówienia jest: sukcesywny odbiór i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych poprzez przetwarzanie w procesie R3 (Recykling lub odzysk substancji organicznych, które nie są stosowanie jako rozpuszczalniki (w tym kompostowanie i inne procesy ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych)) zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (tekst jedn. Dz.U. z 2023r., poz. 1587) – zwanej dalej „ustawą o odpadach” oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
Przedmiot zamówienia dotyczy następujących odpadów:
• osadów ściekowych o kodzie 19 08 05,
• osadów z zawartością tzw. skratek o kodzie 19 08 01,
• osadów z zawartością piaskowników o kodzie 19 08 02,
pochodzących z mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków położonej w m. Żary oraz z mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków położonej w m. Szklary, w sposób określony w ofercie wykonawcy, który musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa regulującymi zagospodarowanie osadów ściekowych.
4. Zamówienie obejmuje także transport opisanych w pkt 3 osadów ściekowych ze wskazanych powyżej oczyszczalni ścieków oraz udostępnienie szczelnych kontenerów
w celu ciągłego gromadzenia osadów na oczyszczalniach.
W ramach zamówienia Zamawiający wymaga ciągłego udostępnienia co najmniej
4 kontenerów w następującej konfiguracji:
• dwóch kontenerów (bramowe, samowyładowcze, jeden o wielkości 12-20m3 na osad oraz jeden o wielkości 3-5 m3 na skratki i piasek) na plac oczyszczalni ścieków w Żarach.
• dwóch kontenerów (bramowe, samowyładowcze, o wielkości minimum 7 m3 na osad) na teren oczyszczalni ścieków w Szklarach. Kontener powinien zostać dopasowany do pomieszczenia gromadzenia osadu i umożliwiać jego samo-załadunek bezpośrednio z pomieszczenia - (konieczne zastosowanie kontenera na co najmniej 2 kółkach). Brama wjazdowa do pomieszczenia kontenera na osad ma szerokość 3,05 m i wysokość 2,60 m. Długość pomieszczenia wynosi 8,0 m. Maksymalna długość podjazdu do bramy (odległość od bramy wjazdowej do krawężnika podjazdu) wynosi 10,5 m.
Kontenery powinny być przystosowane do rodzaju zastosowanego środka transportu umożliwiającego samo-załadunek kontenera.
5. Przewidywana, szacunkowa ilość osadów w skali roku, będąca przedmiotem niniejszego zamówienia wynosi:
a) Ustabilizowany osad ściekowy (Nr kodu – 190805) - ok. 480 Mg,
b) Osad ściekowy – skratki (Nr kodu – 190801) - ok. 21 Mg
c) Osad z zawartością piaskowników (Nr kodu – 190802) - ok. 38 Mg
Ilość osadów przeznaczonych do wywozu i zagospodarowania w skali miesiąca to średnio:
a) Ustabilizowany osad ściekowy (Nr kodu – 190805) - ok. 40,0 Mg,
b) Osad ściekowy – skratki (Nr kodu – 190801) - ok. 1,7 Mg,
c) Osad z zawartością piaskowników (Nr kodu – 190802) - ok. 3,2 Mg.
Powyższe ilości są uzależnione od pory roku i przebiegu procesów technologicznych na oczyszczalniach.
6. Przetwarzanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych może odbywać się wyłącznie zgodnie z zasadami przewidzianymi w ustawie o odpadach oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
7. Oferent musi posiadać wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) odpowiednio w zakresie przetwarzania odpadów oraz transportu osadów ściekowych.
8. Oferent musi posiadać aktualne zezwolenia i dopuszczenia związane z realizacją zadania zgodnie z ustawą o odpadach, a w szczególności:
a) Zezwolenia na transport osadów,
b) Pozwolenia na prowadzenie działalności przetwarzania odpadów organicznych w procesie R3 zgodnie z załącznikiem nr 1 do „ustawy o odpadach” Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu będzie zobowiązany do oznaczania
w każdej karcie przekazania odpadów rodzaj procesu przetwarzania, któremu powinien zostać poddany odpad oraz kod odpadu.
9. Wywóz osadów odbywać się będzie co najmniej raz w miesiącu (z częstotliwością uzgodnioną w drodze porozumienia stron). Obowiązek odebrania osadów od Zamawiającego aktualizuje się za każdym razem, z chwilą złożenia zamówienia przez Zamawiającego (w formie telefonicznej lub pisemnej). Wykonawca jest zobowiązany do wykonania usługi w terminie wskazanym w ofercie. Wskazany przez Wykonawcę w ofercie termin odbioru nie może być dłuższy niż 72 godziny od momentu otrzymania informacji o zapotrzebowaniu.
10. Odbiór osadów będzie potwierdzany Kartą Przekazania Odpadów (wg aktualnych wzorów kart zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa) sporządzaną każdorazowo przy odbiorze osadów w systemie Bazy Danych o Odpadach (BDO). Wykonawca zobowiązany jest do ważenia każdej partii odebranych osadów i sporządzenia na tę okoliczność dokumentu.
11. Po odebraniu przez Wykonawcę komunalnych osadów ściekowych od Zamawiającego pełna odpowiedzialność za nie, przechodzi na Wykonawcę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90513600-2 - Usługi usuwania osadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90513700-3 - Usługi transportu osadów
90513800-4 - Usługi obróbki osadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia.
Najkorzystniejsza oferta to oferta, która uzyskała największą sumaryczną liczbę punktów na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia.
Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę
w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w taki sposób, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
2. Kryteria oceny złożonych ofert.
a) cena oferty – 60% (P1)
b) termin wywozu osadu – 10 % (P2)
c) termin płatności faktury – 30 % (P3)
3. W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom przyznawane będą punkty wg następujących wzorów i punktacji:
a) cena oferty – 60% (P1),
Zamawiający będzie oceniał ofertę w kryterium cena wg wzoru:
najniższa oferowana cena spośród
złożonych ofert
(P1) cena oferty = ------------------------------------------------------- x 60 pkt
cena badanej oferty
b) termin wywozu osadu – 10 % (P2)
Wymagany przez Zamawiającego najdłuższy termin wywozu osadu – do 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia. Za zaoferowanie tego terminu wykonawca otrzyma 0 punktów w tym kryterium.
Wykonawca będzie premiowany za zaoferowane krótszego terminu wywozu osadu.
Zamawiający przyzna punktację za powyższe kryterium w następujący sposób:
• Wykonawca, który wskaże w ofercie termin wywozu osadu do 2 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia – 5 pkt.
• Wykonawca, który wskaże w ofercie termin wywozu osadu do 1 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia – 10 pkt.
UWAGA: Niedopuszczalne jest wskazanie innych jak powyżej wymienione terminy wywozu przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca wskaże termin wywozu zamówienia powyżej 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia wówczas jego oferta – jako niezgodna z treścią SWZ – zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp.
c) termin płatności faktury – 30 % (P3),
Zamawiający dopuszcza minimalny termin płatności faktury na 21 dni. Wykonawca, który zadeklaruje jeden z terminów płatności jak poniżej, otrzyma stosownie:
• za 21 dniowy termin płatności – 0 pkt,
• za 25 dniowy termin płatności – 15 pkt
• za 30 dniowy termin płatności – 30 pkt
UWAGA: Niedopuszczalne jest wskazanie terminów płatności faktury poniżej 21 dni.
W przypadku, gdy Wykonawca wskaże termin poniżej 21 dni, jego oferta – jako niezgodna z treścią SWZ – zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów (P), będącą sumą punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach:
P = P(1) + P(2) + P(3)
5. Wykonawca nie może samodzielnie zmieniać i wprowadzać dodatkowych pozycji do oferty.
6. Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą będą prowadzone w walucie PLN.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wywozu osadu
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy:
a) W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział wykonawcy, którzy:
nie podlegają wykluczeniu;
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 57 ustawy Pzp, dotyczące:
• uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
• sytuacji ekonomicznej i finansowej,
• zdolności technicznej i zawodowej,
• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach,
o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden
z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
4. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy przedłożą:
a) w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: zezwolenia lub wpisy do rejestrów związane z prowadzeniem działalności, objętej niniejszym zamówieniem, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, lub oświadczenie Wykonawcy o zwolnieniu z obowiązku posiadania zezwoleń lub wpisów, ze wskazaniem podstawy prawnej;
b) w zakresie posiadania sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny;
c) w zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składnia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje z należytą starannością co najmniej dwa zamówienia, dotyczące wywozu osadów ściekowych o kodach 19 08 01, 19 08 02 oraz 19 08 05 o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto każde oraz przedłoży dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty.
d) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
5. Ocena spełnienia warunków określonych w pkt 1 dokonywana będzie zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia”, na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów oraz oświadczeń, których wykaz zawiera Rozdział XII punkt 17 SWZ.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający będzie żądał dostarczenia:
• informacji o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik nr 7 do SWZ,
UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
W przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedmiotowy dokument należy złożyć także w odniesieniu do tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż pięć [ 5 ] dni, terminie aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
1) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, związanej z realizacją przedmiotu zamówienia oferent załączy do oferty:
a) kopię wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty
w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) odpowiednio w zakresie przetwarzania odpadów, zagospodarowania osadów ściekowych oraz transportu osadów ściekowych.
b) aktualne zezwolenia i dopuszczenia związane z realizacją zadania zgodnie z ustawą o odpadach tj.:
• zezwolenia na transport osadów,
• zezwolenia na prowadzenie działalności przetwarzania odpadów organicznych.
2) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada zdolności techniczne i zawodowe:
wykazu - zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ - wykonanych lub aktualnie wykonywanych usług (min. 2 zamówienia) realizowanych w zakresie wywozu osadów ściekowych o kodach 19 08 01, 19 08 02 oraz 19 08 05 nie mniejszej niż 50.000 zł brutto każde, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania stron umowy, oraz załączenia dowodu potwierdzającego, że wykazane w wykazie usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający informuje, że dowodami, o których mowa są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie winno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej (lit. a),
c) przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
17. Do Formularza oferty wykonawca składa również:
a) Załącznik nr 2 do SWZ - Oświadczenie Wykonawcy / Wykonawców / Podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu, spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenie dotyczące podanych informacji,
b) Załącznik nr 3 do SWZ – Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy,
c) Załącznik nr 4 do SWZ – Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia,
d) Dokument, z którego wynika upoważnienie wykonawcy do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik:
• pełnomocnictwo – jeżeli Formularz oferty lub inny dokument jest podpisany przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania na zewnątrz posiadającą/posiadające stosowne pełnomocnictwo,
• pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy pełnomocnictwo, zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje mocodawca.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
9. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum) obowiązują następujące postanowienia:
a) Wymagane jest ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
b) Do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika, o którym mowa
w art. 58 ust. 2 ustawy pzp. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje również pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów załączonych do oferty.
c) Kopie dokumentów dotyczących poszczególnych Wykonawców muszą być poświadczone własnoręcznym podpisem i dopiskiem „za zgodność z oryginałem”, przez wyznaczonego przez nich pełnomocnika lub odpowiednio przez tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 10 Projektu umowy - Załącznik nr 6
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-18 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-18 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
2. Wykluczeniu podlega również Wykonawca o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz.U. z 2023 poz. 1497).