Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kłoczew oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w 2022 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KŁOCZEW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582240
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Długa 67
1.5.2.) Miejscowość: Kłoczew
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-550
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@kloczew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kloczew.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kłoczew oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w 2022 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-409c3f97-4ddf-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00284122
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-409c3f97-4ddf-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1 Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej przy użyciu platformy zakupowej: https://zamowienia.kloczew.pl/.
2 Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zamówieniowej dostępnej pod adresem: https://zamowienia.kloczew.pl/.
3 Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
4 Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do systemu na subdomenie Gminy Kłoczew: https://zamowienia.kloczew.pl/.
5 Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego: podaje adres e-mail, na który otrzymuje link aktywacyjny, a następnie ustanawia hasło.
6 Proces rejestracji Wykonawcy jest w pełni automatyczny, po zarejestrowaniu należy podać dane firmy
w strefie Wykonawcy, którą osoba zakładająca konto reprezentuje.
7 Po założeniu konta i uzupełnieniu danych firmy Wykonawca ma możliwość złożenia oferty
w postępowaniu.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8 Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na https://zamowienia.kloczew.pl/ tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC z aktualnym systemem operacyjnym,
9 Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
10 Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
11 Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z systemu PZP https://zamowienia.kloczew.pl/.
12 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją obsługi systemu PZP z https://zamowienia.kloczew.pl/.
13 Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma Zamówień Publicznych ZETO PZP tel. +48 81 718 42 27 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 8.00- 16.00), e-mail: hd@zeto.lublin.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.17.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kłoczew, według zestawienia otrzymanego od Zamawiającego, a także z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie przez Gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.). Ponadto zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kłoczew przyjętym Uchwałą Nr XII/165/2020 Rady Gminy Kłoczew z dnia 25 maja 2020 r. oraz uchwałą zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kłoczew Uchwała Nr XL/296/2021 Rady Gminy Kłoczew z dnia 24 listopada 2021 r., Uchwałą Nr XXII/166/2020 Rady Gminy Kłoczew z dnia 25 maja 2020 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów Uchwała Nr XL/297/2021 Rady Gminy Kłoczew z dnia 24 listopada 2021 r.
2. Wykaz nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne będzie aktualizowany przez Zamawiającego i przekazywany na bieżąco Wykonawcy.
3. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, transportu i zagospodarowania na własny koszt wszystkich odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych w sposób selektywny pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Kłoczew, tj. każdą ilość zgromadzoną na nieruchomościach, a także z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego w Kłoczewie, ul. Targowa 1.
4. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie przez Gminę poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz. 888 z późn.zm.), Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie sposobu obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia
i recyklingu odpadów komunalnych z dnia 3 sierpnia 2021 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 1530) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412 z późn. zm.). Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz pozostałości z sortowania i pozostałości po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania przeznaczone do składowania odebrane z terenu Gminy Kłoczew wykonawca usługi w okresie jej świadczenia przekazuje do instalacji komunalnych, które są wpisane na listy prowadzone przez Marszałków Województw na podstawie art. 38 b ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
(Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.).
5. Odpady komunalne zmieszane, odpady zielone i bioodpady oraz pozostałości z sortowania i pozostałości po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania przeznaczone do składowania odebrane
z terenu gminy Kłoczew mogą być zagospodarowywane wyłącznie w instalacjach do tego przeznaczonych. Wykonawca zobowiązany jest w swojej ofercie, wskazać Zamawiającemu instalacje do których będzie przekazywać odpady. Jeżeli w trakcie trwania umowy Wykonawca zdecyduje się zagospodarowywać odpady w innych instalacjach niż wskazanych w swojej ofercie, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zamawiającego o tym fakcie.
6. Zamawiający szacuje, iż ilość odpadów w czasie trwania zamówienia na około 850 Mg jednocześnie zastrzega, iż ta ilość może ulec zmianie do ilości faktycznie odebranych odpadów.
7. Obowiązywać będzie system mieszany workowo-pojemnikowy. Wykonawca będzie miał obowiązek zapewnić mieszkańcom gminy Kłoczew worki na odpady komunalne selektywnie zbierane na warunkach opisanych w niniejszej specyfikacji.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 6 do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90511300-5 - Usługi zbierania śmieci
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Efekt ekologiczny
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1 Zgodnie z art. 112 o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
a) Opis spełnienia warunku: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
a) Opis spełnienia warunku: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Kłoczew, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zwany rejestrem BDO prowadzonym przez właściwego marszałka województwa na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
a) Opis spełnienia warunku: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej,
a) Opis spełnienia warunku: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
Minimum dwoma pojazdami bezpylnymi przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności: 120l, 240l,
Minimum dwoma pojazdami dwukomorowymi przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz frakcji „BIO” z pojemników o pojemności: 120l, 240l,
Minimum jednym pojazdem wyposażonym w system HDS do opróżniania pojemników do selektywnej zbiórki odpadów typu „DZWON”,
Minimum jednym pojazdem skrzyniowym osiatkowanym do transportu innych odpadów zbieranych selektywnie,
Minimum jednym pojazdem (tzw. hakowiec udźwig min. 20 t) przystosowanym do przewozu kontenerów KP-36, KP-7 i Kg-15.
5) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
a) Opis spełnienia warunku: Wykonawca powinien wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę tożsamą przedmiotowi zamówienia o łącznej masie odebranych odpadów w ciągu następujących po sobie 6 miesięcy co najmniej 300 Mg.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1 Zamawiający wymaga, aby wybrany Wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych
w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
2 Zamawiający zastrzega sobie, iż ostateczna treść umowy w stosunku do projektu umowy może ulec zmianie, jednakże wyłącznie w zakresie nie zmieniającym istotnych warunków złożonej oferty i SWZ.
3 Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego, w sposób i na warunkach określonych w projekcie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.kloczew.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-31