Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych z nieruchomości...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych z nieruchomości zamieszkałych w mieście Kosów Lacki oraz na terenach wiejskich gminy Kosów Lacki w okresie od 1 stycznia 2019 do 31 grudnia 2019
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKosów Lacki
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-12-10
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Kosów Lacki
  • Data publikacji ogłoszenia2018-11-28
  • Numer ogłoszenia654673-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 654673-N-2018 z dnia 2018-11-28 r.

Gmina Kosów Lacki: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych z nieruchomości zamieszkałych w mieście Kosów Lacki oraz na terenach wiejskich gminy Kosów Lacki w okresie od 1 stycznia 2019 do 31 grudnia 2019
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kosów Lacki, krajowy numer identyfikacyjny 71158204900000, ul. ul. Kolejowa  2 , 08330   Kosów Lacki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 257 879 105, e-mail samorzad@kosowlacki.pl, faks 257 879 038.
Adres strony internetowej (URL): http://www.e-bip.pl/Start/17/PublicOrder/20650
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://www.e-bip.pl/Start/17/PublicOrder/20650

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.e-bip.pl/Start/17/PublicOrder/20650

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
W wersji papierowej przygotowanej i zapakowanej zgodnie z opisem w SIWZ na podstawie art. 15 Ustawy z dn. 22 czerwca 2016 r . (Dz.U. z 2016 r . poz. 1020) oraz zgodnie z art. 10c ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych składanie oferty odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r . Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 r . poz. 1 113, 1250, 1823 i 1948 oraz z 2017 r . poz. 1 128) osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Miasta i Gminy Kosów Lacki, 08-330 Kosów Lacki ,ul. Kolejowa 2 , pokój nr 1 , sekretariat

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych z nieruchomości zamieszkałych w mieście Kosów Lacki oraz na terenach wiejskich gminy Kosów Lacki w okresie od 1 stycznia 2019 do 31 grudnia 2019
Numer referencyjny: RG.271.9.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych stałych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych w mieście Kosów Lacki oraz na terenach wiejskich gminy Kosów Lacki w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Wykaz miejscowości na terenie gminy Kosów Lacki z liczbą nieruchomości zamieszkałych oraz liczbą mieszkańców wynikającą ze złożonych deklaracji stanowi załącznik nr 1 do SIWZ Szczegółowy wykaz nieruchomości z adresem oraz liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość stanowić będzie załącznik do umowy i zostanie przekazany Wykonawcy po jej podpisaniu. Na terenie miasta Kosów Lacki zlokalizowane są 4 nieruchomości w zabudowie wielolokalowej, w których zamieszkują mieszkańcy. Bloki nie stanowią spółdzielni ani wspólnoty mieszkaniowej, a mieszkańcy składają odrębne deklaracje dla każdego lokalu. Odbiór odpadów będzie odbywał się w sposób przewidziany dla pozostałych nieruchomości zamieszkałych. Zamawiający w okresie trwania umowy zobowiązuje się informować na bieżąco Wykonawcę o zmianach danych objętych wykazem , o którym mowa powyżej. Zmiany dotyczą nowych nieruchomości, na których powstają odpady komunalne lub wykreśleniu nieruchomości z wykazu z powodu zaprzestania wytwarzania odpadów komunalnych w danej nieruchomości ( opuszczenie nieruchomości przez jej mieszkańców) . 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: . 1)odpady komunalne niesegregowane /zmieszane/ o kodzie 20 03 01, 2)odpady komunalne zbierane w sposób selektywny w podziale na następujące frakcje: a) papier i tektura (kod 20 01 01, 15 01 01), b) opakowania metalowe , drobny złom (kod 15 01 04, 20 01 40) , c) opakowania z tworzyw sztucznych i plastik (kod 20 01 39, 15 01 02) d) szkło opakowaniowe (kod 20 01 02, 15 01 07), e) opakowanie wielomateriałowe (kod 15 01 05), f) odpady ulegające biodegradacji, w tym opakowania ulegające biodegradacji i odpady zielone (kod 20 02 01), g) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych, (15 01 10),(20 01 13),(20 01 14), (20 01 15),(20 01 17), (20 01 19),(20 01 26), (20 01 28),(20 01 29),(20 01 30),(20 01 80) w tym przeterminowane leki ( 20 01 31),( 20 01 32); h) zużyte baterie i akumulatory, 20 01 33, 20 01 34), i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym RTV i AGD, j) meble i inne odpady wielkogabarytowe pochodzące z gospodarstwa domowego (kod 20 03 07), k) zużyte opony(16 01 03), l) popiół pochodzący z instalacji grzewczych budynków mieszkalnych ł) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych przez właściciela nieruchomości we własnym zakresie, na wykonanie, których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji architektoniczno- budowlanej.(kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 17, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99), 3. Podstawowe wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu i częstotliwości odbierania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych 1) Wykonawca będzie odbierał odpady z nieruchomości zamieszkałych przez cały okres objęty zamówieniem w sposób przedstawiony w SIWZ Tabela nr 1 : 2)Wykonawca ma obowiązek odebrać z nieruchomości zamieszkałych każdą zgromadzoną w nich ilość odpadów komunalnych przygotowaną odpowiednio do odbioru ( za wyjątkiem popiołu w ilościach większych , niż wskazane w tabeli oraz poza sezonem grzewczym ). Warunkiem odbioru z nieruchomości odpadów wymienionych w ust.2. jest ich przekazanie w sposób zgodny z Tabelą nr I i określony w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Kosów Lacki . Wykonawca ma obowiązek zabrać również odpady komunalne zgromadzone niezgodnie z ww. zasadami z zastrzeżeniem pkt. 3) 3). W trakcie realizacji usługi Wykonawca jest zobowiązany do kontroli zgodności sposobu przekazywania odpadów ze złożoną deklaracją przez porównanie zawartości worka z jego przeznaczeniem. W przypadku, w którym właściciel nieruchomości złożył deklarację o selektywnym sposobie gromadzenia odpadów, a odpady z nieruchomości nie są przekazywane w sposób selektywny, Wykonawca odbierać będzie wszystkie odpady z nieruchomości jako zmieszane i zobowiązany będzie do powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. W opisanej powyżej sytuacji, przed odebraniem odpadów lub po stwierdzeniu takiego faktu wykonawca sporządza dokumentację, która umożliwi w sposób jednoznaczny potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca, daty oraz właściciela nieruchomości ( zdjęcia , video, protokół potwierdzony przez świadków, itp.). Powiadamianie, o którym mowa powyżej, Wykonawca realizuje poprzez niezwłoczne zawiadamianie telefoniczne upoważnionego pracownika Zamawiającego oraz przekazywanie raportów, o których mowa w ust. 7 pkt.1 . 4) W przypadku zmian w wykazie nieruchomości zamieszkałych , który stanowić będzie załącznik do umowy , skutkujących rozszerzeniem listy punktów wywozowych (nieruchomości zamieszkałych), Wykonawca zobowiązany będzie do: a) wyposażenia nieruchomości w odpowiednią liczbę worków o których mowa w ust. 4 b) odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od najbliższej zbiórki odpadów następującej po dniu ,w którym otrzymał informację o umieszczeniu dodatkowej pozycji w wykazie nieruchomości. 5) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w ust.1 , skutkujących zmniejszeniem listy nieruchomości ujętych w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od zbiórki następującej po dniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu nieruchomości z wykazu. 6) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Harmonogramu odbierania odpadów zwanego w dalszej treści ,,harmonogramem” z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów i wymagań określonych w Uchwale nr XIV/92/2016 Rady Miasta i Gminy Kosów Lacki z dnia 10 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie miasta i gminy Kosów Lacki z załącznikiem , uchwale nr XIV/93 / 2016 Rady Miasta i Gminy Kosów Lacki z dnia 10 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz podanych przez Zamawiającego w tabeli nr 1 oraz wytycznych dotyczących częstotliwości odbioru odpadów komunalnych. (z treścią uchwał Wykonawca może zapoznać się na stronie wwww.kosowlacki.e-bip.pl w zakładce Rada Miasta i Gminy podzakładka Uchwały- sesja XIV z 2016 roku) 7) Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: a) odbiór odpadów nie może następować w dni ustawowo wolne od pracy, b) odbiór odpadów, które odbierane są raz w miesiącu powinien zostać ustalony dla danej nieruchomości w ten sam dzień miesiąca (np. każdy pierwszy poniedziałek miesiąca)przez cały okres trwania umowy, c) w przypadku, gdy w ustalonym w harmonogramie dniu przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w terminie nie dłuższym niż 3 dni od terminu odbioru wyznaczonego w harmonogramie, o nowym terminie zbierania odpadów powiadomi mieszkańców nieruchomości, dla których termin ten uległ zmianie, z tygodniowym wyprzedzeniem d)drugi odbiór odpadów niesegregowanych , zmieszanych oraz bioodpadów z terenu miasta Kosów Lacki powinien odbywać się w odstępie ok. 2 tygodni pomiędzy wyznaczonymi w harmonogramie rocznym odbiorami e) harmonogram winien być opracowany w sposób przejrzysty, jasny i pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak również regularności i powtarzalności odbioru odpadów poszczególnych rodzajów, f) winien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości, g) posiadać oznaczenie Wykonawcy (nazwa, adres, telefon kontaktowy dla mieszkańców, adres strony internetowej- o ile Wykonawca takową posiada), h)nie może zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, a w szczególności reklam. 8) W terminie 7 dni od podpisania umowy Wykonawca przedkłada Harmonogram do zaakceptowania Zamawiającemu . Po ewentualnym uzgodnieniu zmian i zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego ,Wykonawca dostarczy harmonogram do wszystkich nieruchomości zamieszkałych objętych systemem , zamieści Harmonogram na swojej stronie internetowej- o ile posiada stronę internetową oraz zapewni do niego łatwy dostęp w całym okresie realizacji usługi. Harmonogram winien być przygotowany na okres od 01.02.2019 do 31.01.2020 r. 9)W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość dokonania zmian terminu odbioru odpadów w stosunku do zatwierdzonego Harmonogramu . W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest poinformować właścicieli nieruchomości o takiej zmianie z odpowiednim wyprzedzeniem ( co najmniej 2 dni). 10) Wykonawca ma obowiązek uprzątnięcia terenu z zanieczyszczeń powstałych w wyniku opróżniania pojemników, rozerwania worków itp. 11) Wykonawca ma obowiązek odebrania odpadów komunalnych u ,, źródła” tzn. z każdej nieruchomości zamieszkałej. W dniu zbiórki odpadów wynikającej z Harmonogramu właściciele nieruchomości wystawią worki z odpadami przy granicy nieruchomości skąd Wykonawca ma obowiązek ich odebrania. 12) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych z winy Wykonawcy w związku z realizacją usługi, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 13) Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym i innych ustawach. 4. Wymagania Zamawiającego dotyczące zaopatrzenie nieruchomości w worki 1)Wykonawca zaopatrzy nieruchomości zamieszkałe w komplety worków ( 5 szt. + 3 worki na popiół w okresie wskazanym w tabeli nr.1) do gromadzenia odpadów komunalnych zgodnie z kolorystyką i opisem gromadzonej frakcji (patrz Tabela nr 1 poz.1 -5). Na każdym worku powinny być umieszczone dane identyfikacyjne Wykonawcy : nazwa, adres oraz nr telefonu . 2)Pierwsze zaopatrzenie nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów przez wyłonionego w niniejszym postępowaniu Wykonawcę nastąpi nie później niż w dniu odbioru odpadów komunalnych przez dotychczasowego Wykonawcę wyznaczonym dla danej nieruchomości w harmonogramie odbioru na styczeń 2019 r. 3) Na terenie gminy Kosów Lacki odpady odbierane będą w workach o pojemności 120 l z wyjątkiem popiołu , który odbierany będzie w workach o pojemności 60 l . Zamawiający dopuszcza gromadzenie odpadów zmieszanych /niesegregowanych/ w kontenerach o pojemności 120 l. 4) Worki do gromadzenia odpadów powinny być wykonane z tworzywa sztucznego LDPE o grubości zapobiegającej rozrywaniu minimum 0,06 mm dla odpadów niesegregowanych(zmieszanych ),szkła opakowaniowego oraz opakowań wykonanych z różnych materiałów i popiołu oraz grubości min. 0,04 dla pozostałych odpadów. 5)Nieruchomości ,w których zamieszkuje 4 i więcej osób Wykonawca zaopatruje w dwa komplety worków zgodnych z kolorystyką przedstawioną w tabelach nr I poz. 1-5 oraz 3 worki na popiół . 6) Zaopatrzenie w worki na popiół powinno umożliwiać gromadzenie w nich popiołu w okresie od ostatniej zbiórki przeprowadzonej dla danej miejscowości przez Wykonawcę realizującego usługę w styczniu 2019 r. Liczba nieodpłatnie przekazywanych do nieruchomości worków na popiół nie jest zależna od liczby mieszkańców . Każda nieruchomość powinna być zaopatrzona w 3 worki na popiół na miesiąc w okresie wskazanym w tabeli nr 1. 7) Przy każdym odbiorze odpadów Wykonawca zostawi dla nieruchomości objętej systemem odbioru odpadów komplet worków do gromadzenia odpadów w ilości zatwierdzonej zgodnie ze złożoną w gminie deklaracją . 5 .Wymagania Zamawiającego co do sposobu zagospodarowanie odpadów 1)Wykonawca zobowiązany jest do przekazania: a) zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do sortowania do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, określonych dla regionu siedlecko- ostrołęckiego w Uchwale Nr 211/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 wraz z załącznikami oraz uchwałą wykonawcza nr 212/12 z późniejszymi zmianami (aktualnie uchwała nr 138/16 z 24 października 2016 r.) b) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2016 r., art. 17, z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania - odpad o kodzie 19 12 12 -przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, o których mowa w lit. a) . 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie, za okres objęty zamówieniem, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (DZ.U. z 2016 r. poz.2167) zgodnie z którym poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów wynosi : - papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, tj. w 2019 r - co najmniej 40%, - innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych – w roku 2019 co najmniej 60 %, 3)Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji w sposób zapewniający osiągnięcie, za okres realizacji zamówienia, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania (Dz.U z 2017 r. poz.2412) 4)Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, o których mowa w pkt 2) obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2017 poz. 2412), 5)Osiągnięty przez Wykonawcę poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w pkt 3) obliczony będzie na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2017r. poz. 2412) 6. Wymagania Zamawiającego dotyczące transportu odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych i PSZOK do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych, o których mowa w ust. 5 1). Wykonawca zobowiązany jest do spełniania wymagań określonych w art. 9d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r., poz.250) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122). 2)Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał stosowne zezwolenie na transport odpadów komunalnych wydane przez Starostę 3) Pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów muszą posiadać aktualny przegląd techniczny potwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu. 4)Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania pojazdów w odpowiednim stanie sanitarnym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 5)Samochody winny być oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację Wykonawcy : na zewnętrznej powierzchni drzwi kabiny kierowcy po obu stronach pojazdu powinny posiadać napis zawierający nawę firmy, dane adresowe, telefon kontaktowy. Inny sposób oznakowania wymaga akceptacji zamawiającego. 6) Śmieci muszą być odbierane i transportowane w sposób uniemożliwiający zmieszanie poszczególnych frakcji odpadów zebranych w sposób selektywny , a zwłaszcza uniemożliwiający zmieszanie odpadów niesegregowanych/ zmieszanych/ z odpadami zebranymi w sposób selektywny. 7) W czasie transportu wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego zapobiegania przedostaniu się transportowanych odpadów do środowiska ( zapewnienie szczelności pojazdu, uniemożliwienie wypadania śmieci podczas jazdy) 8) Zamawiający zastrzega, że podczas zbiórki odpadów komunalnych z nieruchomości objętych wykazem Wykonawca nie może odbierać odpadów z nieruchomości niezamieszkałych i nieobjętych wykazem będącym załącznikiem do umowy , o którym mowa w ust.1 7.Wymagania Zamawiającego dotyczące sprawozdawczości oraz kontaktów z Zamawiającym w sprawie stwierdzonych nieprawidłowości 1) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego i niezwłocznego przekazywania raportów o stwierdzonych nieprawidłowościach w formie elektronicznej lub pisemnej . Raporty te winny zawierać: a. nr raportu, b. dane kontaktowe sporządzającego raport, c. datę sporządzenia raportu, d. identyfikator nieruchomości (poz. wykazu i kod kreskowy) na której stwierdzono nieprawidłowości e. datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości, f. opis stwierdzonej nieprawidłowości, g. opis sposobu postępowania z odpadami, których gromadzenie zostało zakwestionowane, h. dokumentację nieprawidłowości / zdjęcia, nagranie video, protokół podpisany przez świadków) i. wykaz załączników do raportu j. inne uwagi Raport powinien być przekazany najpóźniej w następnym dniu roboczym po stwierdzeniu nieprawidłowości lub po stwierdzeniu braku nieprawidłowości. 2)Pracownik Wykonawcy, który zauważy nieprawidłowości w przekazywaniu odpadów komunalnych z nieruchomości natychmiast powiadamia o tym fakcie upoważnionego pracownika Urzędu Miasta i Gminy, 3) Pracownik Wykonawcy dokonuje na bieżąco rejestru nieruchomości zamieszkałych , na których nie wystawiono odpadów oraz nieruchomości , w których odpady pojawiają się w ilości znacznie większej niż to wynika z zadeklarowanej liczby mieszkańców . Wykonawca wpisuje te informacje w raporcie w pozycji (j.) inne uwagi 4). Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w ramach realizacji umowy z Zamawiającym, zgodnie z przepisami prawa. 5) W związku z wymogami w zakresie sprawozdawczości określonymi w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazywania Zamawiającemu w wersji elektronicznej lub papierowej sprawozdań półrocznych , o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; sprawozdania muszą być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami ( Dz.U. z 2018 poz.1627); w przypadku zmiany ww. przepisów Wykonawca sporządza sprawozdania zgodne z wzorami obowiązującymi na dzień ich przekazania; b) przekazywania Zamawiającemu wszelkich danych i informacji dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia, które będą niezbędne do sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach; c) przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów lub do instalacji zastępczych albo do instalacji do odbioru odpadów selektywnie zebranych – zgodnie z obowiązującymi wzorami (Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji. 8. Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia . 1) W celu oszacowania ilości odpadów jakie mogą być odbierane w ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający udostępnia Wykonawcy szacunkowe dane uzyskane ze sprawozdania rocznego podmiotów odbierających odpady komunalne na terenie gminy Kosów Lacki w roku 2017 oraz sprawozdania półrocznego z roku 2018 r. o ilości zebranych odpadów Dane te mogą być wykorzystane jedynie pomocniczo ponieważ Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć jaką ilość śmieci wyprodukują mieszkańcy w okresie objętym zamówieniem. 2) Szacowania ilości odpadów jakie mogą być wytworzone w nieruchomościach zamieszkałych w czasie trwania realizacji zamówienia, których odbiór i zagospodarowanie są przedmiotem zamówienia Wykonawca dokonuje zgodnie ze swoją wiedzą i doświadczeniem. 3)Zamawiający informuje, że na wszystkich drogach publicznych na terenie Gminy Kosów Lacki dopuszczony jest ruch pojazdów dokonujących zbiórki odpadów. Ograniczenia i utrudnienia mogą wystąpić jedynie na niektórych drogach dojazdowych, na których z uwagi na parametry techniczne nie będzie możliwy ruch pojazdów o dużej ładowności lub kubaturze 4)Zamawiający zachęca Wykonawców do zapoznania w sposób dla siebie dogodny z topografią terenu gminy ( Internet np. Geoportal, objazd terenu) a) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o pomoc w dokonaniu rozeznania terenu. 9.Przepisy prawa powszechnego oraz akty prawa lokalnego mające wpływ na realizację przedmiotu zamówienia 1)Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz. U. UE. L 312/3), 2). Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r., poz.250 z późn. zmianami ) 3) Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2017 r. poz.19) 4) Ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.) 5)Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami ( Dz.U. z 2018 poz.1627) 6)Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2017 poz. 2412), 8)Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania (Dz.U z 2017 r. poz.2412) 9).Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2017 r., poz19 ), 10).Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-20123 przyjęty uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 r. 11).Uchwala Nr 2012/12 z dnia 22.10 2012 r. w sprawie Wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023, 12).Uchwała Nr 35/13 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 18 lutego 2013 r. zmieniającej uchwałę w sprawie wykonania WPGO dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 (Dz. Urz. Woj. Maz. z dnia 27 lutego 2013 r. poz. 2487), 13).Uchwałą nr XIV/92/2016 Rady Miasta i Gminy Kosów Lacki z dnia 10 czerwca 2016. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie miasta i gminy Kosów Lacki z załącznikiem zwanym w treści SIWZ ,, Regulaminem” (Dz. U. Woj. Maz. z 2016 poz. 6421) 14).Uchwała nr XIV/93 / 2016 Rady Miasta i Gminy Kosów Lacki z dnia 10 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. (Dz. U. Woj. Maz. z 2016 poz. 6422) 15). Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych 10. Zamawiający wymaga aby czynności: 1) odbioru odpadów - min. 2 osoby , 2)kierowania pojazdami do których ładowane są odpady - min. 1 osoba - wykonywane były przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. 11. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 12. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 7 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.o ochronie danych osobowych. (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 13. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 10 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej wskazanej w postanowieniach wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 10. czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511000-2
90511200-4
90511300-5
90512000-9
90513000-6
90513100-7
90513200-8
90533000-2
90514000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2019-01-01   lub zakończenia: 2019-12-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-01-01 2019-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada kompetencje do prowadzenia działalności umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia jeżeli : -Wykonawca - posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kosów Lacki zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r.,poz.250) - Wykonawca posiada aktualne zezwolenia na transport odpadów - Wykonawca posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wymaganego zgodnie z art.7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym lub wpis do rejestru, o którym mowa w art.49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) w zakresie zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego lub umowę z podmiotem posiadającym aktualny wpis do tego rejestru. -Wykonawca posiada zezwolenia na przetwarzanie odpadów , o których mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), w przepadku gdy wykonawca zamierza prowadzić przetwarzania odpadów we własnym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca jest w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia jeżeli Wykonawca, posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności Cywilnej w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia na kwotę minimalną 50 000 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna , że Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową do realizacji przedmiotu zamówienia jeśli - dysponuje przynajmniej dwoma samochodami ciężarowymi do przewozu odpadów segregowanych umożliwiającymi ich przewożenie w sposób uniemożliwiający zmieszanie posegregowanych frakcji , - dysponuje przynajmniej 1 samochodem do przewożenia kontenerów, - dysponuje przynajmniej 1 pojazdem umożliwiającym dojazd do nieruchomości zamieszkałych o utrudnionym dostępie z powody wąskiej jezdni (szerokość 2,5 do 3m ) - w wykazie usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wskaże realizację przynajmniej 1 usługi polegającej na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych stałych z nieruchomości zamieszkałych z terenu liczącego co najmniej 1000 nieruchomości zamieszkałych . Wykaz powinien zawierać nazwy przedmiotu zamówienia wraz z podaniem ich wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert . Wykonawca, który na potwierdzenie spełniania warunku wskaże usługę świadczoną na rzecz Zamawiającego nie musi załączać dowodów potwierdzających należyte wykonanie tej usługi - spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na co złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ oraz wskaże w ofercie adres bazy transportowej spełniającej warunki opisane w powyższym rozporządzeniu (lokalizacja na terenie do którego Wykonawca posiada tytuł prawny w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Kosów Lacki)
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 2) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu ,że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami , w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu , lub że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami , w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości w całości wykonania decyzji właściwego organu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) kopii aktualnego zezwolenia na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz.992 ) w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia, 2)kopii aktualnego zezwolenia na przetwarzanie odpadów , o których mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.) w przypadku gdy wykonawca zamierza prowadzić przetwarzania odpadów we własnym zakresie. 3) potwierdzenie wpisu do rejestru podmiotów zbierających sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wymaganego zgodnie z art.7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym lub wpis do rejestru, o którym mowa w art.49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zmianami) w zakresie zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego lub oświadczenie o posiadaniu umowy z podmiotem posiadającym aktualny wpis do tego rejestru. 4) Wykazu pojazdów jakimi Wykonawca dysponował będzie do realizacji przedmiotu zamówienia z podaniem nr rejestracyjnego pojazdu, rodzaju pojazdu, podstawą dysponowania pojazdem. Do wykazu należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających dopuszczenie każdego z wymienionych pojazdów do ruchu (aktualny na dzień składania przegląd techniczny ) 5) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wskaże realizację przynajmniej 1 usługi polegającej na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych stałych z nieruchomości zamieszkałych z terenu liczącego co najmniej 1000 nieruchomości zamieszkałych na potwierdzenie spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej i zawodowej o której mowa w rozdziale VI ust.1 pkt 2 lit c 6)oświadczenia o spełnianiu wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U z 2013 r. poz.122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 7) kopii opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 50 000 zł z dokumentem potwierdzającym dokonanie wpłaty .
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1.Oferta o treści zgodnej z wzorem formularza ofertowego stanowiącego załacznik nr 2 do SIWZ 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 3. Oswiadczenie o braku przesłanek do wykluczenia 3. oświadczenie dotyczące przestrzegania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO) 4. w terminie do 3 dni od daty opublikowania informacji z otwarcia ofert Wykonawca składa oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust.6 ustawy Pzp tj. - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty określone w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do upływu terminu składania ofert. 4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na konto depozytowe zamawiającego 5. Nr konta depozytowego Zamawiającego PBS Sokołów Podlaski Oddział Kosów Lacki 69 9221 0000 0032 4164 2000 0020 Wpisując w treści dokumentu bankowego ,,Wadium – przetarg nieograniczony na realizację zadania pn: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych z nieruchomości zamieszkałych w mieście Kosów Lacki na terenach wiejskich gminy Kosów Lacki w okresie od 1 stycznia 2019 do 31 grudnia 2019 roku Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert w związku z czym Zamawiający zaleca aby wpłaty wadium dokonać z odpowiednim wyprzedzeniem. 6. Kopię dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium należy złożyć w odrębnej kopercie w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Kosów Lacki najpóźniej w dniu otwarcia ofert do godz.10.00 7.Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz Wykonawca zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w oryginale w Urzędzie Gminy, w miejscu wyznaczonym na składanie ofert do upływu terminu składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 8.Zaleca się załączenie do oferty kserokopii dokumentu wadialnego, z zastrzeżeniem, że skuteczne wniesienie wadium oceniane jest zgodnie z ust.3 9. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na : Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych z nieruchomości zamieszkałych w mieście Kosów Lacki oraz na terenach wiejskich gminy Kosów Lacki w okresie od 01.01.2019 do 31.12.2019 roku 10. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy). 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust.4a i 5 Ustawy, tj. : - jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
dodatkowe zbiórki odpadów segregowanych 20,00
termin odbioru kontenerów GPSZK liczony od daty zgłoszenia 6,00
wyposażenie w samochód do odbioru pojemników 240l 4,00
Termin płatności faktur 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-12-10, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę brygadzie murarzy prace murowe - Zegrze
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukuje brygady murarzy, do wykonania koło 6000 m2 murów. Inwestycja w Zegrzu koło Warszawy. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI