Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ODBIÓR, TRANSPORT I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Szpital Wojewódzki im. Mikołaja Kopernika w Piotrkowie Trybunalskim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000636940
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rakowska 15
1.5.2.) Miejscowość: Piotrków Trybunalski
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpital-piotrkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-piotrkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ODBIÓR, TRANSPORT I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9b38642-c9ca-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00079848
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011405/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpital-piotrkow.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z SWZ. Wykonawca składa ofertę wraz z dokumentami określonymi w SWZ za pośrednictwem Platformy Zakupowej Marketplanet
dostępnej pod adresem: https://szpital-piotrkow.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet w postaci elektronicznej. Zamawiający dopuszcza komunikację za pośrednictwem adresu email: klasota@szpitalpiotrkow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 12/TP/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia publicznego jest odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w Załączniku nr 1a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90524400-0 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zlecenie wykonania usługi interwencyjnej
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
a) Zamawiający wyznacza szczegółowy warunek w tym zakresie. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca ubiegający się o zamówienie posiadał:
• aktualne zezwolenia właściwych organów na prowadzenie działalności w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, w tym odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych o kodach: 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04, 18 01 06*, 18 01 08*,18 01 09, 15 01 10* zgodnie z obowiązującymi przepisami.
• aktualny wpis do rejestru BDO – bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej
b) Zamawiający wyznacza szczegółowy warunek w tym zakresie. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia i przedstawi:
• wykaz środków transportu przeznaczonych do realizacji zamówienia wraz z dowodami rejestracyjnymi;
• wykaz pracowników, którzy będą odbierać od Zamawiającego odpady;
• kopie zaświadczeń ADR dla kierowców pojazdów przewożących odpady.
Zamawiający wymaga wykazania co najmniej dwóch samochodów, którymi będzie realizowany odbiór i transport odpadów medycznych ze Szpitala oraz co najmniej dwóch osób odpowiedzialnych za transport odpadów z uprawnieniami ADR.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Aktualne Zezwolenia właściwych organów na prowadzenie działalności w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, w tym odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych o kodach: 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04, 18 01 06*, 18 01 08*, 18 01 09, 15 01 10* zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2) Aktualny wpis do rejestru BDO - bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami.
3) Kopie zaświadczeń ADR dla kierowców przewożących odpady – Zamawiający wymaga wykazania co najmniej dwóch samochodów, którymi będzie realizowany odbiór i transport odpadów medyczny ze Szpitala oraz co najmniej dwóch osób odpowiedzialnych za transport odpadów z uprawnieniami ADR.
4) Wykaz środków transportu przeznaczonych do realizacji zamówienia wraz z dowodami rejestracyjnymi;
5) Wykaz pracowników, którzy będą odbierać od Zamawiającego odpady.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje dokonanie zmian umowy w toku jej realizacji w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 455 ustawy PZP oraz określa warunki tych zmian poprzez wprowadzenie do zawartej umowy możliwosci zmian:1) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów – w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego,
2) zmiany umówionego terminu wykonania zamówienia z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
3) dopuszczenie powierzenie części zamówienia podwykonawcy w przypadku, gdy oferta wykonawcy realizujący dostawy nie zawierała wskazania części, którą na etapie realizacji zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcy. Powierzenie części zamówienia podwykonawcy możliwe jest w przypadku wykazania przez wykonawcę, że proponowana zmiana jest korzystna dla zamawiającego lub konieczna dla prawidłowego lub terminowego wykonania dostaw,
4) obniżenia ceny jednostkowej usługi,
5) zmiany kodu odpadu przy zachowaniu jego parametrów,
6) zmiany polegające na obniżeniu procentowego realizacji umowy, o którym mowa w § 1 ust. 3 umowy, jeżeli realizacja ilości wskazanych w umowie będzie niecelowa ze względu na potrzeby Zamawiającego.
7) Zamawiający każdorazowo dopuszcza realizację usługi po cenach niższych (np. w wyniku promocji lub zastosowania korzystnych dla Zamawiającego upustów przez Wykonawcę itp.) niż określone w niniejszej umowie.
8) Brak możliwości lub utrudnienia w realizacji umowy z przyczyn wynikających z epidemii COVID-19 będą mogły stanowić podstawę zmiany warunków umowy w zakresie określonym ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych(D.U. 2020 poz. 374 z dnia 2 marca 2020 r z późn. zm).Wykonawca będzie zobowiązany w takiej sytuacji udokumentować wystąpienie okoliczności, o których mowa powyżej (zapis obowiązuje tylko w terminach obowiązywania przepisów powołanej ustawy).
2. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu obowiązywania umowy w przypadku niezrealizowania wartości umowy w terminie z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, w zależności od przebiegu leczenia pacjentów, na okres do wyczerpania ilości przedmiotu zamówienia, określonego w załączniku nr 1a nie dłużej jednak niż 3 miesiące.
3. Zmiana umowy wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć na Platformie pod adresem: https://szpitalpiotrkow. ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet w zakładce "Oferty"
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-21 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wymaga, aby wszelkie czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub jego podwykonawców na podstawie umowy o pracę, w szczególności- transport odpadów z miejsca wytworzenia do miejsca utylizacji
- czynności związane z utylizacją odpadów.