Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór, transport i unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych pochodzących ze statutowej działalności Mazowieckiego Centrum Stomatologii Sp. z o.o. przy ul. Nowy Zjazd 1 w Warszawie ZP/02/21
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Mazowieckie Centrum Stomatologii Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 142049482
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowy Zjazd 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-301
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mcs-przychodnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mcs-przychodnia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór, transport i unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych pochodzących ze statutowej działalności Mazowieckiego Centrum Stomatologii Sp. z o.o. przy ul. Nowy Zjazd 1 w Warszawie ZP/02/21
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-136c19b2-b6fb-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00056999
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00051192/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Odbiór i utylizacja odpadów medycznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mcs.eb2b.com.pl./3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mcs.eb2b.com.pl./
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zapośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej (dalej: „Platforma”) podadresem:https://mcs.eb2b.com.pl. 2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu oudzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie Zakupowej.3. Wymaganiatechniczne i organizacyjne korzystania z Platformy Zakupowej określa Regulamin PlatformyZakupowej(dostępny pod adresem internetowym https://mcs.eb2b.com.pl./. Wykonawca przystępującdo postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując (wprzypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej), akceptuje warunki korzystania z Platformy,określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.4. Instrukcja korzystania z Platformy: 1) wzakładce „Postępowania”, dalej „Lista postępowań otwartych” wykonawca wybiera niniejszepostępowanie oraz korzystając z polecenia „Zgłoś się do udziału w postępowaniu” przechodziodpowiednio do Formularza rejestracyjnego – w przypadku, kiedy wykonawca nie posiada konta naPlatformie, lub panelu logowania użytkownika do Systemu w przypadku posiadania konta naPlatformie;2) po wypełnieniu formularza rejestracyjnego wykonawca otrzymuje wiadomośćelektroniczną (e-mail) informującą, że może dokonać pierwszego logowania do Platformy. Rejestracjanowego konta podlega weryfikacji i akceptacji Operatora, która może potrwać do 24h (8hroboczych).3)zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania do Platformy. Po wprowadzeniudanych użytkownika tj. adresu e-mail oraz hasła zgłoszenie jest automatycznie akceptowane przezPlatformę;4) w zakładce „Załączniki” przedmiotowego postępowania dostępna jest dokumentacjapostępowania (SWZ oraz pozostałe dokumenty). Pobranie dokumentu następuje po kliknięciu nawybrany załącznik i wciśnięciu polecenia „Pobierz”. W celu pobrania wszystkich załącznikówjednocześnie należy wybrać polecenie „Pobierz paczkę”, a następnie „Pobierz wszystkie załącznikiorganizatora”.5. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie:1)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 4 mb/s,2) komputerklasy PC lub lub Mac, o następującej konfiguracji:pamięć RAM min. 4 GB, procesor Intel IV 2,4GHz,jeden z systemów operacyjnych: MS Windows 7, Mac OS x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje,3)zainstalowana dowolna najnowsza wersja przeglądarki internetowej; w przypadku Internet Explorerminimalnie wersja 11.0.4) włączona obsługa JavaScript,5) zainstalowany program obsługującystosowane przez wykonawcę formaty plików (np. Acrobat Reader dla plików w formacie .pdf). 6Zamawiający zaleca wczytywanie na Platformę plików w maksymalnym rozmiarze do 100 MB. 7.Zamawiający dopuszcza przesyłanie plików w formatach danych określonych w przepisach wydanychna podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotówrealizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570 z późn. zm.), tj. rozporządzenia RadyMinistrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sp Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagańdla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektron oraz min wymagań dla systemówteleinformatycznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2247) – w szczególności w formatach: .pdf, .doc, .docx,.rtf lub .odt., xades. Zamawiający zaleca przesyłanie plików w formacie.pdf.9. Za datę wpływuoświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wczytania do Platformy10Informacja na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania ioznaczania czasu odbioru danych: wczytania do Platformy.1) szyfrowanie za pomocą protokołu TLS;2)formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8;3) wszelkie operacje opierają się oczas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy;4) zaszyfrowane,możliwość otwarcia plików dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez zamawiającego po upływieterminu otwarcia ofert;
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jestMazowieckim Centrum Stomatologii Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 00-301 Warszawa ul. NowyZjazd 1, centrala: (022) 556 93 00, sekretariat: (022) 556 94 00, fax (022) 556 94 03,www.mcsprzychodnia.pl, e- mail:sekretariat@mcs-przychodnia.pl2) inspektorem ochrony danychosobowych w Mazowieckim Centrum Stomatologii Sp. z o.o. jest Pani Iga Paplińska, adres e-mail -iod@mcsprzychodnia.pl, telefon: 22 55 69 400;3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą napodstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem (nr ref. sprawy: ZP/02/21) oudzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym art. 275 pkt 1;4) odbiorcamiPani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp.5) Pani/Pana dane osobowe będąprzechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeliczas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6)obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jestwymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu oudzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawyPzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposóbzautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODOprawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo dosprostowania Pani/Pana danych osobowych;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania odadministratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących naruszaprzepisy RODO;9) nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. d lub e RODO prawo dousunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyżpodstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 1. PolitykaRODO jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego - www.mcs-przychodnia.pl w zakładcePolityka prywatności.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/02/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamawiający oświadcza, że w okresie trwania niniejszej umowy Wykonawca jest jedynym odbiorcą odpadów medycznych o kodach 18 01 03* i 18 01 02*.2. Przewidywana ilość odpadów wynosi około 35 112 kg/ na 2 lata.3. Wykonawca gwarantuje wykonanie usługi z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach i ponosi odpowiedzialność za przejęte odpady w zakresie określonym przepisami tej ustawy.4. Wykonawca oświadcza, iż posiada aktualną decyzję na prowadzenie działalności w zakresie transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych. Wykonawca zapewni ciągłość ważności dokumentu przez cały okres trwania umowy. W okresie trwania umowy, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zmian w ww. zakresie, Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo pisemnie poinformować o tym Zamawiającego wraz z przesłaniem kopii aktualnej decyzji.5. Wykonawca zobowiązany jest posiadać własny zakład Termicznej Utylizacji Odpadów Medycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 roku w sprawie sposobów i warunków unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych lub posiadać podpisaną aktualną umowę z innym Zakładem Termicznej Utylizacji Odpadów Medycznych posiadającym również stosowne pozwolenia na prowadzenie działalności objętym przedmiotem zamówienia. Wykonawca zapewni dysponowanie instalacją przez cały okres trwania umowy.6. Wykonawca oświadcza, iż będzie stosował tzw. zasadę bliskości, tj. unieszkodliwiał odpady medyczne w najbliższej od siedziby Zamawiającego instalacji zgodnej z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. 7. Wykonawca na czas trwania umowy dostarczy bez dodatkowej opłaty do siedziby Zamawiającego 2 (dwa) pojemniki 360 litrów oraz 5 (pięć) pojemników 240 litrów do gromadzenia odpadów medycznych. Pojemniki muszą spełniać warunki tymczasowego przechowywania odpadów medycznych.8. Wykonawca zobowiązany jest do terminowego odbioru odpadów 5 (pięć) razy w tygodniu, tj. w poniedziałek, wtorek, środę, czwartek i piątek każdego tygodnia w godzinach między 08:00 - 10:30. 9. Wykonawca będzie odbierał odpady z pomieszczenia do tymczasowego przechowywania odpadów wskazanego przez Zamawiającego w budynku przy ul. Nowy Zjazd 1 w Warszawie.10. Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego ważenia przekazywanych odpadów medycznych w siedzibie Zamawiającego oraz dysponowania sprzętem koniecznym do ich ważenia (wymagany aktualny dowód legalizacji wagi zgodnie ustawą - Prawo o miarach z dnia 11 maja 2001 r. w obecności pracownika wyznaczonego przez Zamawiającego oraz wystawienia każdorazowo karty przekazania odpadów zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w szczególności ustawą z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji. 11. Wykonawca jest zobowiązany do podania właściwego dla firmy numeru BDO instalacji do której przekazuje odpady w celu unieszkodliwienia oraz numeru rejestracyjnego pojazdu transportującego. W przypadku jakichkolwiek zmian dotyczących powyższych danych Wykonawca jest zobowiązany poinformować Wykonawcę przed wykonaniem odbioru.12. Każdorazowo przy odbiorze odpadów kierowca powinien zatwierdzić prawidłowo wystawioną przez Zamawiającego wystawioną kartę przekazania odpadów w systemie BDO.13. Wykonawca zobowiązuje się do odbioru oraz transportu odpadów medycznych do właściwego miejsca utylizacji odpadów własnym środkiem transportu odpowiednio przystosowanym samochodem z udziałem przeszkolonego personelu z zachowaniem obowiązujących przepisów o przewozie drogowym materiałów niebezpiecznych, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych oraz poprzez odpowiednio przeszkolonych własnych pracowników.14. Na koniec każdego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zestawienie sumaryczne odebranych od Zamawiającego i zutylizowanych odpadów. Zestawienie będzie zawierało rodzaj i masę odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych. W wyżej wymienionym zestawieniu mogą znajdować się odpady, które zostały odebrane od Zamawiającego w danym miesiącu rozliczeniowym oraz znajdują się w zakładce „Potwierdzony transport” w systemie BDO.