Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych wytworzonych przez Wojewódzki
Szpital Zespolony w Płocku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI SZPITAL ZESPOLONY W PŁOCKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650070
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Medyczna 19
1.5.2.) Miejscowość: Płock
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki
1.5.7.) Numer telefonu: 48243646330
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: j.szelagowski@wszplock.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wszplock.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych wytworzonych przez Wojewódzki
Szpital Zespolony w Płocku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4273e3e7-d9ae-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00100331
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008975/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych wytworzonych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Płocku.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPuhttps://epuap.gov.pl/wps/portal oraz
poczty elektronicznej - j.szelagowski@wszplock.pl.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortalu dostępnym pod adresem
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.
W postępowaniu wykonawca jest zobowiązany do opatrywania wskazanych dokumentów
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowe informacje, dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji
elektronicznej zostały opisane w SWZ oraz w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych
oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami SWZ zawartymi w dziale XXIII.
Informacje związane z RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SIR.2910.05.(02/SIR/13/ZP/21).2021.
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 903687 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania
odpadów medycznych o kodach: 18 01 02, 18 01 03, 18 01 82, 18 01 08, 18 01 09
pochodzących z działalności Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Płocku o szacunkowej
ilości 136,407kg, wykonywane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w
szczególności zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Tekst jednolity: Dz.U.
2021 poz. 779 ze zm.) oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513300-9 - Usługi spalania odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 168 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferta oceniana będzie pod względem:
1.1. oceny, czy została złożona przez wykonawcę, który:
- nie podlega wykluczeniu,
- spełnia warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez zamawiającego,
1.2. merytorycznym tj. wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z podanymi kryteriami oraz oceny
zgodności złożonej oferty z wymogami zamawiającego oraz pod względem przesłanek odrzucenia
oferty określonych w art. 226 ustawy Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału wpostępowaniu, o ile zostały one określone przez Zamawiającego.
2. Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w
postępowaniu dotyczące:
2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Określenie warunku:
Zamawiający wymaga, aby wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli
wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym
mają siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów.
Określenie warunku:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca:
a) posiadał pozwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbioru, transportu i
unieszkodliwiania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2021
poz. 779 ze zm.).
b) uzyskał wpis do odpowiedniego rejestru w zakresie transportu zgodnie z ustawą z dnia 14
grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2021 poz. 779 ze zm.).
2.3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Określenie warunku: nie dotyczy
2.4 Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunku:
Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże, że będzie dysponował
osobami, które skierował do realizacji zamówienia publicznego - co najmniej: 1 (jedną) osobą
posiadającą aktualne uprawnienia ADR dotyczące drogowego przewozu materiałów niebezpiecznych.
3. Ocena warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona w oparciu o przekazane
Zamawiającemu przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty wymagane w SWZ w systemie
„spełnia/nie spełnia”.
4. Sposób spełnienia warunków udziału w postępowaniu w sytuacji, gdy Wykonawca w celu
potwierdzenia ich spełniania polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów
udostępniających zasoby.
4.1 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, musi wykazać, że
udostępnione zasoby pozwalają mu na wykazanie spełnienia warunków udziału w
postępowaniu.
4.2 W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, wykonawca może polegać na
zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Sposób spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5.1. Warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie prawnym musi spełniać każdy
wykonawca składający ofertę wspólną.
5.2. Każdy z warunków określonych w pkt.2 poz. 2.2,2.4 winien spełniać co najmniej jeden z
tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie.
5.3. W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy
wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.4. W przypadku, o którym mowa w ppkt 5.3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają
poszczególni wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust. 1 uPzp (w oświadczeniu własnym), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania
wskazanych przez zamawiającego w SWZ tj. art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt. 4-10 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału
w postępowaniu:
1.1 Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową składa dokument potwierdzający,
że jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków
udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
1.2 a) aktualne pozwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbioru, transportu i
unieszkodliwiania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2021 poz.
779 ze zm.).
b) dokument potwierdzający dokonanie wpisu do odpowiedniego rejestru i nadaniu numeru
rejestrowego w zakresie transportu zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.
2021 poz. 779 ze zm.).
1.3 a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez
nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
b) aktualne uprawnienia ADR dotyczące drogowego przewozu materiałów niebezpiecznych dla wyżej
wskazanych osób.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Dokumenty lub oświadczenia wymagane w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienieprzez wykonawców (np. konsorcja , spółki cywilne) wymagane w załączeniu do oferty
1.1. potwierdzające spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz brak
podstaw wykluczenia tych podmiotów
1.1.1. oświadczenie wskazane w art. 125 ust. 2 u Pzp (oświadczenie własne) składa każdy z
wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
1.1.2. oświadczenie podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z
postanowieniami art. 117 ust. 4 u Pzp
1.2. pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza następujące możliwości zmiany umowypolegające na:
1. Zmiany osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu zamówienia wykazanych w umowie.,
2. Zaistnienia okoliczności prawnych, ekonomicznych lub technicznych, których nie można było
przewidzieć w momencie zawarcia umowy, za które żadna ze Stron nie ponosi
odpowiedzialności, skutkujących brakiem możliwości należytego wykonania umowy.
3. Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie
będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i
doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony.
4. Zmianie organizacyjno-prawnej stron, nazwy, siedziby oraz podmiotów reprezentujących, pod
warunkiem, że pod względem prawnym nie prowadzą one do zmian stron umowy, oraz zmianie
telefonów kontaktowych, osób wyznaczonych do kontaktów, osoby uprawnionej do odbioru
faktury, o których mowa w niniejszej umowie.
5. Przedłużeniu terminu obowiązywania umowy w przypadku braku wykorzystania ilościowego
przedmiotu umowy do czasu jej wykorzystania jednak nie dłużej niż na okres 2-miesięcy.
6. Zmianach w Umowie, które nie będą istotne w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Pzp.
7. Zmianach w Umowie, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp.
8. Zmianie postanowień umowy w przypadku zaistnienia okoliczności tzw. „siły wyższej” tj.
wydarzeń i okoliczności nadzwyczajnych, nieprzewidywalnych, niezależnych od dobrej woli i
intencji którejkolwiek ze Stron umowy, które uniemożliwiają jednej ze stron wywiązanie się z
postanowień zawartej umowy lub powodują rażącą stratę dla którejkolwiek ze Stron umowy. Gdy
okoliczności „siły wyższej” uniemożliwiają jednej ze Stron umowy wywiązanie się ze swych
zobowiązań umownych, Strony umowy mogą rozwiązać umowę w całości lub w części bez
odszkodowania.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-08 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-15
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przewiduje wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wokolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.
Ogłoszenie nr z dnia
Biuletyn