IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych)
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Termin płatności |
10,00 |
Częstotliwość dezynfekcji i mycia pojemników |
15,00 |
Przeprowadzenie akcji edukacyjnej dla uczniów w Gminie Gietrzwałd |
15,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Przedmiotem umowy jest wykonywanie na terenie Gminy Gietrzwałd usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd. Szczegółowy opis przedmiotu umowy zawiera załącznik nr 1 do niniejszej umowy jako jej integralna część. 2. Jeżeli do wykonywania określonych czynności jest wymagane urzędowe zezwolenie, certyfikat, koncesja itp., Wykonawca dostarcza Zamawiającemu kserokopię tego dokumentu potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 3. Warunki płatności: 1) zapłata należności za wykonywanie na terenie Gminy Gietrzwałd usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd będzie następowała na podstawie faktur miesięcznych wystawianych z dołu do dnia 5–go następnego miesiąca; 2) wartość poszczególnych faktur będzie zgodna z ofertą Wykonawcy; 3) faktury będą płatne w terminie 21/30 dni od daty ich złożenia w sekretariacie Urzędu Gminy w Gietrzwałdzie na konto wskazane na fakturze; 4) do faktur Wykonawca zobowiązany jest dołączyć wykaz odebranych odpadów z koszy ulicznych, pojemników z nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, wielorodzinnej, kolonijnej i indywidualnej rekreacji, z selektywnej zbiórki odpadów oraz odpadów gabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz wykaz odebranych pojemników z wyselekcjonowanym popiołem; 5) cena ryczałtowa netto podana przez Wykonawcę w ofercie nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania umowy. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany podatku VAT (w stosunku do treści oferty), w przypadku zmiany przepisów prawnych w tej sprawie. 6) cena ryczałtowa zawierają wszystkie koszty związane z realizacją usługi w szczególności wymienione w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska. 4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi w sposób należyty zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, z zastosowaniem odpowiedniej ilości pojazdów gwarantujących wywóz odpadów komunalnych na terenie Zamawiającego w terminach określonych harmonogramem oraz w godzinach od 500 do 2300 . Niedopuszczalne jest wykonywanie usługi w innych godzinach. 5. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas realizacji przedmiotu umowy. 6. W przypadku zgłoszenia reklamacji w sprawie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Wykonawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację i o sposobie jej załatwienia zawiadomić Urząd Gminy w Gietrzwałdzie w następnym dniu roboczym po otrzymaniu zgłoszenia. 7. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi zgodnie z ustalonymi harmonogramami odbioru odpadów. 8. Wykonawca zobowiązany jest dokonywać odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, chyba, że strony umowy w danym przypadku postanowią inaczej. 9. Zmiana terminów określonych w harmonogramie może nastąpić w przypadku wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych w okresie zimowym, które spowodują nieprzejezdność dróg. W takich przypadkach Wykonawca zobowiązany jest poinformować o tym fakcie telefonicznie Urząd Gminy w Gietrzwałdzie i odebrać odpady niezwłocznie po przywróceniu przejezdności dróg. 10. Zmiana terminów odbioru odpadów jest dopuszczalna z zachowaniem formy pisemnej na uzasadniony wniosek Wykonawcy lub postulaty mieszkańców Gminy Gietrzwałd. 11. Zamawiający może naliczyć Wykonawcy kary umowne w przypadku: 1) nienależytego wywiązywania się przez Wykonawcę z obowiązków zawartych w umowie z tytułu naruszenia przez Wykonawcę warunków umowy. Wysokość kary wynosi 10% wynagrodzenia miesięcznego Wykonawcy; 2) nieodebrania odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej. Wysokość kary wynosi za każdy dzień opóźnienia w wywozie 1 pojemnika – 100,00 zł; 3) nieodebrania odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej. Wysokość kary wynosi za każdy dzień opóźnienia w wywozie pojemnika PA 1100 – 100,00 zł; 4) nieodebrania odpadów komunalnych wielkogabarytowych. Wysokość kary wynosi za każdy dzień opóźnienia w wywozie z jednego punktu – 100,00 zł; 5) w wypadku nieprzestrzegania obowiązków: a) utrzymywania w odpowiednim stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym pojemników oraz terenu całego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, odbioru wszystkich odpadów znajdujących się w pojemnikach oraz wokół pojemników; b) zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników w osiedlach bloków wielorodzinnych i zabudowie indywidualnej rekreacji oraz doprowadzenia do porządku terenu przyległego, zanieczyszczonego na skutek przepełnienia pojemników – 50 zł za każdy zgłoszony przypadek. Zamawiający przed naliczeniem wspomnianej kary powiadomi Wykonawcę (e-mailowo bądź faxem) o faktach naruszenia przez niego obowiązków zawartych w umowie i wyznaczy termin 3 dni roboczych na usunięcie zaistniałych uchybień. Kara zostanie naliczona po upływie wspomnianego terminu, ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo wynajęcia innego podmiotu w celu usunięcia uchybienia na koszt Wykonawcy. 6) za dopuszczenie do wykonywania prac osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, w wysokości 500,00 zł za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku, 7) za dopuszczenie do wykonywania prac osób nie wskazanych w wykazie osób, o którym mowa w ust. 20, w wysokości 500,00 zł za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku, 8) za brak przedłożenia Zamawiającemu w wyznaczonym terminie dowodów zatrudnienia na umowę o pracę osób wskazanych w wykazie osób, zgodnie z ust.20, w wysokości 100,00 zł, za każdy dzień opóźniania w przekazaniu wykazu. 12. W przypadku stwierdzenia w kolejnym miesiącu ponownego nienależytego wywiązywania się przez Wykonawcę z obowiązków zawartych w umowie Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie przez siebie wskazanym i egzekwować karę, o której mowa w ust. 13. 13. Z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca Zamawiający może naliczyć karę umowną w wysokości 40.000,00 zł. 14. W przypadku zwłoki w zapłacie faktury Wykonawca może żądać od Zamawiającego odsetek ustawowych. 15. Egzekwowanie kar będzie następować poprzez potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy określonego na fakturze. 16. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody. 17. Wykonawca może zlecić podwykonawcom, którzy posiadają wymagane zezwolenia, wykonanie części czynności będących przedmiotem niniejszej umowy (zgodnie z informacją zawartą w ofercie). W takim przypadku będą miały zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych. 18. W umowie zostaną zawarte również postanowienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia – zał. nr 1 do SIWZ (dotyczy zwłaszcza obowiązków Wykonawcy). 19. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami umowy będą miały zastosowanie przepisy: - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r, w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości a także Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gietrzwałd 20. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę kierowców i osoby obsługujące samochody odbierające odpady, jeżeli wykonywane przez nich czynności polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. W celu weryfikacji powyższego wymagania Wykonawca lub podwykonawca ma obowiązek przedkładania Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca, w którym będzie wykonywany przedmiot zamówienia oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę kierowców i osoby obsługujące samochody odbierające odpady na terenie Gminy Gietrzwałd wg załącznika nr 8 do SIWZ. 21. Sprawy sporne, jakie mogą wyniknąć przy realizacji umowy rozstrzygać będzie właściwy rzeczowo Sąd w Olsztynie.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1) Na podstawie art. 147 ust. 1 i 2 ustawy Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy wynosi 5% ceny ofertowej brutto. 2) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy można wnieść w formach wymienionych w art. 148 ust. 1 Ustawy. 3) Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formach wymienionych w art. 148 ust. 2 Ustawy. 4) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany będzie wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Warmiński Bank Spółdzielczy Oddział w Gietrzwałdzie Nr 59 8857 1067 3001 0000 0143 0004, z podaniem tytułu: „zabezpieczenie należytego wykonania umowy – na odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd 5) Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania umowy i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonaną.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-12-11, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: