Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY RĄBINO W OKRESIE OD 01.01.2024 R. DO 31.12.2024 R.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RĄBINO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920883
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 27
1.5.2.) Miejscowość: Rąbino
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-331
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 943643347
1.5.8.) Numer faksu: 943643347
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@rabino.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.rabino.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY RĄBINO W OKRESIE OD 01.01.2024 R. DO 31.12.2024 R.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-07d8b9e6-839a-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00511447
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00091782/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY RĄBINO W OKRESIE OD 01.01.2024 R. DO 31.12.2024 R.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-07d8b9e6-839a-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 2) W niniejszym postępowaniu ofertę oraz oświadczenia, o których mowa w art. 125
ust. 1 ustawy Pzp, składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Komunikacja w postępowaniu
odbywa się za pośrednictwem platformy https://ezamowienia.gov.pl/pl/ .
3) W przypadku awarii platformy, Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pośrednictwem poczty
elektronicznej e-mail: gospodarkakomunalna@rabino.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu lub konkursie,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Zamawiający zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa niezbędne wymagania
sprzętowo aplikacyjne umożliwiające pracę tj:
a) stały dostęp do sieci Internetowej gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden
z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux , lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików pdf,
f) szyfrowanie na Portal Dostępowy (ezamowienia.gov.pl) odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
g) oznaczenia czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6) Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12
kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz 2247 z póxn. zm.).
7) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie plików: .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .jpg, ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rąbino z siedzibą: Urząd
Gminy Rąbino, Rąbino 27, 78-331 Rąbino, e-mail: rabino@pocztazeto.pl, nr telefonu: +48 94 3643347;
2) dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: Dariusz Florek, w sprawach związanych z Pana/Pani danymi proszę
kontaktować się z właściwym Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Rąbino pod wskazanym adresem poczty
elektronicznej: iod@rabino.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
a) związanym z potrzebą przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „ODBIÓR ODPADÓW
KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY RĄBINO W OKRESIE OD
01.01.2024 R. DO 31.12.2024 R.” prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019
r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.) zgodnie z wymogami określonymi w niniejszej SWZ.
oraz realizacją i wypełnianiem obowiązku prawnego ciążącego na UG Rąbino na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. obsługi
przez UG Rąbino kontrahentów i współpracowników na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo Zamówień
Publicznych;
b) realizacji i wykonywania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której
dane dotyczą, przed zawarciem umowy, w celu przeprowadzenia postępowania w ramach procedury zamówień publicznych w UG
Rąbino, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO, a także obsługi przez Administratora kontrahentów i współpracowników w zakresie
wypełniania obowiązku wynikającego z umów zawartych na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo
Zamówień Publicznych;
c) niezbędnym dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń wynikających ze zobowiązań, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. f) RODO,
np. roszczeń finansowych względem kontrahentów – wykonawców, biorących udział w postępowaniu organizowanym przez Gminę
Rąbino, wynikających z naliczonych opłat i kar lub kontraktowych, w celu rozliczeń zawartych umów z kontrahentami Gminy Rąbino;
odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą:
a) osoby lub organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy
publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo
Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.);b)
dane mogą być także przekazywane innym podmiotom, zapewniającym obsługę administracyjną, techniczną i informatyczną Urzędu
Gminy, a w szczególności podmiotom administrującym systemami informatycznymi, serwisujących sprzęt informatyczny,zapewniającym transport dokumentów i nośników elektronicznych, zapewniającym niszczenie dokumentów i nośników
elektronicznych oraz podmiotom zapewniającym obsługę prawną. Przekazywanie danych realizowane będzie na podstawie
zawartych umów, w tym powierzenia przetwarzania danych, a podmioty przetwarzające mogą je przetwarzać jedynie na polecenie
Urzędu Gminy, co należy rozumieć w ten sposób, że nie są uprawnione do przetwarzania tych danych we własnych celach.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest:
a) wymogiem obowiązkowym, gdy przesłanką przetwarzania danych osobowych jest zawarta umowa, której stroną jest osoba, której
dane dotyczą, lub gdy do podjęcia działań w związku z przygotowaniem umowy jest żądanie osoby, której dane dotyczą, przed
zawarciem tej umowy w myśl art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;b)
wymogiem ustawowym, gdy przesłanką przetwarzania danych osobowych jest przepis prawa w myśl art. 6 ust. 1 lit. c) w przypadku
prowadzenia zamówienia publicznego stosuje się obowiązek przetwarzania danych wynikający z ustawy z dnia 11 września 2019
roku Prawo Zamówień Publicznych.
Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych może być naruszenie przepisów prawa,
odmowa ze strony UG Rąbino zawarcia umowy.
10) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
11) w przypadku skorzystania przez Panią/Pana z uprawnień określonych w art. 15 ust. 1 do 3 RODO, niosącego po stronie
Administratora niewspółmiernie dużego wysiłku, UG Rąbino może żądać od Pani/Pana wskazania dodatkowych informacji mających
na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu.
12) skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników.
13) wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GK.271.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
zamieszkałych z terenu Gminy Rąbino w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r. i transport tych odpadów do Regionalnej
Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Wardyniu Górnym (Zarządca: Międzygminne Przedsiębiorstwo
Gospodarki Odpadami Sp. z o.o., Wardyń Górny 35, 78-320 Połczyn – Zdrój), zgodnie z:
• Uchwałą Nr XX/240/20 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 22 października 2020 r. w sprawie
uchwalenia aktualizacji Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2020-2026 z
uwzględnieniem perspektywy na lata 2027-2032;
• Uchwałą Nr XXXVII/153/2018 Rady Gminy Rąbino z dnia 27 września 2018 r.
w sprawie powierzenia Międzygminnemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Odpadami Sp. z o.o. z siedzibą w Wardyniu Górnym
zdań własnych Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zwarcie przez Gminę
Rąbino umowy wykonawczej.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) odbiór odpadów komunalnych zmieszanych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy
Rąbino i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Wardyniu Górnym;
2) odbiór odpadów komunalnych zbieranych i gromadzonych w sposób selektywny pochodzących od właścicieli
nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Rąbino i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów
Komunalnych w Wardyniu Górnym, z podziałem na następujące frakcje (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu i
Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów):
a) papier,
b) szkło
c) metale i tworzywa sztuczne,
d) bioodpady;
3) odbiór pochodzących z gospodarstw domowych mebli i innych odpadów wielko gabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz opon dwa razy w trakcie realizacji umowy i transport do Regionalnej Instalacji
Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Wardyniu Górnym. Szczegółowy harmonogram odbioru Zamawiający ustali z
Wykonawcą.
W ramach zbiórki odpadów wielkogabarytowych Wykonawca zobowiązany jest do załadunku na środek transportu odpadów
bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości;
4) odbiór przeterminowanych lekarstw w pojemnikach ustawionych w Punkcie Aptecznym i placówce ZOZ AL-MED oraz
baterii zebranych w pojemnikach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie podlegają nieodrzucone oferty.
2. Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami:
1) Cena oferty brutto – waga 90 pkt - C
Cena oferty punktowana będzie wg wzoru: