Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Mniszków w ciągu 12 miesięcy od dnia 01.07.2021 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mniszków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648126
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Powstańców Wielkopolskich 10
1.5.2.) Miejscowość: Mniszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-341
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 756-15-22
1.5.8.) Numer faksu: 44 756-15-23
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mniszkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mniszkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Mniszków w ciągu 12 miesięcy od dnia 01.07.2021 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-58f073ef-b6d3-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00056350
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003447/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Mniszków w ciągu 12 miesięcy od dnia 01.07.2021 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.mniszkow.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, https://epuap.gov.pl/wps/portal, przetargi@mniszkow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone w rozdziale 14 i 18 SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: -
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), zwanym dalej RODO informuję, iż:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Mniszków z siedzibą w Urzędzie Gminy w Mniszkowie przy ul. Powstańców Wielkopolskich 10, 26 - 341 Mniszków.2. W sprawach dotyczących danych osobowych, proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, którym jest Damian Milczarek, tel.: 44 756 15 22, ul. Powstańców Wielkopolskich 10, 26 - 341 Mniszków, e-mail: iod@mniszkow.pl.3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu:a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy Mniszków;b) realizacji umowy, której jest Pani/Pan stroną lub podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy.4. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.6. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;b) prawo do sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;c) prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych.7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych.8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): -
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271/2/2021/RB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Mniszków w ciągu w ciągu 12 miesięcy od dnia 01.07.2021 r. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie Gminy Mniszków, w sposób zapewniający przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.), przyjętego Uchwałą Nr XL/502/2017 Sejmiku Województwa Łódzkiego w dniu 20 czerwca 2017 r. oraz przepisami Uchwały Nr XIX/106/20 Rady Gminy Mniszków z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mniszków. 2. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest odebrać od nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych (letniskowych) z terenu Gminy Mniszków zmieszane odpady komunalne, odpady zielone, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania i przekazać je do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, a selektywne odpady komunalne przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.).3. W 2020 r. odebrano i zagospodarowano łącznie z terenu Gminy Mniszków 950,00 Mg odpadów:-segregowanych -221 Mg-niesegregowanych -729 Mg 4 W okolicznościach, o których mowa w art. 95 Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób:- kierowcy pojazdów, którymi będzie realizowana usługa, - osoby odbierające odpady w ramach realizowanej usługi.Osoby te zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie do 5 dni przed umownym terminem rozpoczęcia realizacji umowy. Powyższy obowiązek wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników podwykonawców i dalszych podwykonawców. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę.Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej). W związku z powyższym wykonawca musi przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby przedstawić zamawiającemu lub jego przedstawicieli, dokumenty potwierdzające zatrudnianie tych osób na umowę o pracę. Zgodnie z art. 438 ust. 2 pkt 1 Pzp mogą to być w szczególności:1) oświadczenia zatrudnionego pracownika lub2) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę lub3) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika lub4) inne dokumenty– zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.Z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kary umownej w wysokości 750,00 zł za każdą ww. osobę wykonującą na miejscu wykonywania zamówienia czynności, zweryfikowaną w trakcie kontroli negatywnie (pracującą bez umowy o pracę). Podstawą potrącenia z faktury kary umownej będzie protokół kontroli. 3.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w załączniku nr 1 do SWZ. 3.6. Nazwa i kod dotyczący przedmiotu zamówienia określony we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): Główny przedmiot: 90500000-2 Usługi związane z odpadami90511000-2 - Usługi wywozu odpadów 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90512000-9 – Usługi transportu odpadów 90511200-4 – Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000-2 – Usługi zagospodarowania odpadów
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511200-4 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami