III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza następujących dokumentów: 1.Oświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, wydanym przez Burmistrza Miasta Imielin zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2018r. Dz. U. poz. 1454 z późniejszymi zmianami), 2.Wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2019 poz.707 z późniejszymi zmianami), w zakresie niezbędnym do realizacji usługi. 3.Dokument (umowa, deklaracja przyjęcia, zapewnienie) potwierdzający gotowość przyjęcia przez instalację komunalną odpadów z terenu gminy Imielin, w okresie od 1 stycznia 2020r. do 31 grudnia 2021r. Wykonawca nie może w celu potwierdzenia warunku posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej polegać na zdolnościach i potencjale innych podmiotów.
Informacje dodatkowe
Brak
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza następujących dokumentów: 1. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł. 2. potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego; Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł, lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej w okresie obowiązywania umowy, na warunkach nie gorszych niż w pierwotnej polisie. W przypadku zmiany terminu obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłużyć ważność polisy do dnia ustalonego przez Strony. Niedostarczenie polisy w terminie traktowane będzie jako nienależyte wykonanie umowy i skutkowało będzie obowiązkiem zapłaty przez Wykonawcę kary umownej określonej w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
Informacje dodatkowe
Brak
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu zdolności technicznych lub zawodowej zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza: 1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę zrealizowanie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert: 1.1 usługi lub usług polegających na odbieraniu odpadów komunalnych pochodzących z selektywnej zbiórki oraz zmieszanych odpadów komunalnych w łącznej ilości nie mniejszej niż 10 000 Mg, z zastrzeżeniem, że udział zmieszanych niesegrowanych odpadów komunalnych nie może być mniejszy niż 4000 Mg; Ocena spełnienia warunku jak w pkt. 1. nastąpi poprzez weryfikację wykazu wykonanych usług (załącznik nr 4 do SIWZ). 2. wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że dysponuje: 2.1 instalacją komunalną, zapewniającą przetwarzanie zmieszanych odpadów komunalnych zebranych i odebranych z terenu Gminy Imielin o łącznej mocy przerobowej nie mniejszej niż 5 000 Mg/rok, zdolnej zagospodarować odpady pochodzące z terenu Miasta Imielin zgodnie z warunkami wskazanymi OPZ. W przypadku gdy Wykonawca nie posiada własnej instalacji do zagospodarowania odpadów i wskazuje instalację, z którą ma umowę na zagospodarowanie odpadów, przedstawia aktualną deklarację/oświadczenie o gotowości przyjmowania odpadów, jednak nie starszą niż 3 miesiące przed terminem składania ofert. Jeśli instalacja ta nie jest instalacją komunalną, przedstawia zaświadczenie z instalacji komunalnej o odmowie odbierania odpadów, z terenu gminy Zamawiającego; 2.2 informatycznym systemem monitorowania pojazdów opartym na satelitarnym systemie lokalizacji GPS pozwalający na uzyskiwanie informacji co najmniej o bieżącej i historycznej pozycji pojazdów, historii tras, przebiegach, godzinach pracy, sygnalizację, jeżeli pojazd z wyznaczonej floty znajdzie się poza wyznaczonym obszarem, a także dostarczanie raportów (w tym też w formie elektronicznej) zawierających ww. informacje; 2.3. specjalistycznymi jednostkami transportowymi z zainstalowanymi nadajnikami GPS (do systemu monitoringu, o którym mowa w punkcie poprzedzającym) umożliwiającymi śledzenie trasy pojazdu wraz z programem do odczytu danych, w tym: a) co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, w tym co najmniej jednym pojazdem specjalistycznym wyposażonym w urządzenie do mycia i dezynfekcji pojemników; b) co najmniej jednym pojazdem małogabarytowym przystosowanym do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe; c) co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; d) co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; e) co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbioru odpadów wielkogabarytowych; f) co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych, (pojazdy te muszą zapewnić obsługę wszystkich stosowanych pojemników, kontenerów, itp.), g) co najmniej jednym pojazdem o zabudowie bramowej (pojazdy te muszą zapewnić obsługę wszystkich stosowanych kontenerów zlokalizowanych w PSZOK, właścicieli nieruchomości, cmentarzu); h) co najmniej jednym pojazdem o zabudowie hakowej (pojazdy te muszą zapewnić obsługę wszystkich stosowanych kontenerów zlokalizowanych w PSZOK, właścicieli nieruchomości, cmentarzu); i) co najmniej dwoma kontenerami do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych o pojemności 3,5m3; j) co najmniej jednym kontenerem do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych o pojemności 5,5m3, 2.4. bazą magazynowo-transportową spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. (Dz. U. poz. 122). Ocena spełnienia warunku jak w pkt. 2. nastąpi poprzez weryfikację wykazu narzędzi (załącznik nr 5 do SIWZ). 3. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu zdolności technicznych lub zawodowej zamawiający będzie wymagać również od Wykonawcy, aby dysponował następującymi osobami (pracownikami zatrudnionymi na umowę o pracę) zdolnymi do wykonania zamówienia: 3.1. kierowców posiadających prawo jazdy kat. C, w ilości nie mniejszej niż 4 osób, 3.2. ładowaczy w ilości nie mniejszej niż 8 osób, 3.3. 2 dyspozytorów, w tym 1 posiadającego minimum 3-letnie doświadczenie na stanowisku dyspozytora w branży gospodarki odpadami komunalnymi, Ocena spełnienia warunku jak w pkt. 3 nastąpi poprzez weryfikację oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
Brak
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (art. 24 ust. 1 i 5 ustawy PZP) –(tj. wystarczającym będzie wstępne oświadczenie w tym zakresie, złożone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ i załączone do oferty – nie wymaga się ponownego złożenia). 2. Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 3. Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 5. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 6. Oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 7. Oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 8. Oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; 9. Oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; 10. Oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716);
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udział w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza następujących dokumentów: 1.1. Oświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, wydanym przez Burmistrza Miasta Imielin zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2018r. Dz. U. poz. 1454 z późniejszymi zmianami), 1.2. Wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2019 poz.707 z późniejszymi zmianami), w zakresie niezbędnym do realizacji usługi. 1.3. Dokument (umowa, deklaracja przyjęcia, zapewnienie) potwierdzający gotowość przyjęcia przez instalację komunalną odpadów z terenu gminy Imielin, w okresie od 1 stycznia 2020r. do 31 grudnia 2021r. Wykonawca nie może w celu potwierdzenia warunku posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej polegać na zdolnościach i potencjale innych podmiotów. 2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: 2.1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ); 2.2. wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (załącznik nr 5 do SIWZ); 3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej: 3.1. Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy określoną w rozdziale II ppkt. 2.2.1. SIWZ, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 3.2. Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w rozdziale II ppkt. 2.2.2. SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Brak
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Brak
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
-Formularz ofertowy wg. wzoru. -JEDZ - Dowód wniesienia wadium, - Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 6 do SIWZ). Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 51 ust. 1a, art. 57 ust. 1 lub art. 60d ust. 1 ww. ustawy, albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.