ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY POŚWIĘTNE W OKRESIE...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY POŚWIĘTNE W OKRESIE OD 1 LIPCA 2019 R. DO 31 GRUDNIA 2020 R.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPoświętne
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-05-10
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyUrząd Gminy Poświętne
  • Data publikacji ogłoszenia2019-05-02
  • Numer ogłoszenia543625-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 543625-N-2019 z dnia 2019-05-02 r.

Urząd Gminy Poświętne: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY POŚWIĘTNE W OKRESIE OD 1 LIPCA 2019 R. DO 31 GRUDNIA 2020 R.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Poświętne, krajowy numer identyfikacyjny 54991500000000, ul. Akacjowa  4 , 26-315  Poświętne, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 447 564 034, , e-mail agnieszka.turlinska@poswietne.pl, , faks 447 564 034.
Adres strony internetowej (URL): https://www.bip.poswietne.pl/zamowienia-publiczne
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
https://www.bip.poswietne.pl/zamowienia-publiczne

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://www.bip.poswietne.pl/zamowienia-publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferta przygotowana zgodnie z wymogami zawartymi w SIWZ, w języku polskimi w formie pisemnej.
Adres:
sekretariat Urzędu Gminy Poświętne ul. Akacjowa 4, 26-315 Poświętne .

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY POŚWIĘTNE W OKRESIE OD 1 LIPCA 2019 R. DO 31 GRUDNIA 2020 R.
Numer referencyjny: UG.RZI.271.5.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Charakterystyka Gminy Poświętne w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. • Liczba mieszkańców zamieszkałych (pobyt stały i czasowy) na terenie Gminy Poświętne wg stanu na dzień 31 grudnia 2018 r. wynosi 3 261. • W oparciu o złożone deklaracje ilość osób zamieszkujących wynosi ok. 3 084. • Na terenie Gminy Poświętne znajduje się ok. 827 nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców. • Na terenie Gminy Poświętne znajduje się ok. 255 nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe. • Powierzchnia Gminy Poświętne wynosi 14 087 ha. • Z terenu Gminy Poświętne w roku 2018 zebrano następujące ilości odpadów: Kod odpadu 15 01 01 – opakowania z papieru i tektury – 12,700 Mg Kod odpadu 15 01 02 – opakowania z tworzyw sztucznych – 48,090 Mg Kod odpadu 15 01 07 – opakowania ze szkła – 59,630 Mg Kod odpadu 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 339,040 Mg Kod odpadu 20 03 07 – Odpady wielkogabarytowe – 29,65 Mg • Odpady komunalne z PSZOK zebrane w 2018 roku: Meble i inne odpady wielkogabarytowe – 9,72 Mg Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 0,27 Mg Zużyte opony – 4,38 Mg Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne – 1,76 Mg Na koniec grudnia 2018 roku, deklaracje na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Poświętne złożyło 1 082 właścicieli nieruchomości. Wyżej wymienione wartości są określone w oparciu o dotychczasowe dane, na ich zmianę mogą mieć wpływ: migracja mieszkańców, powstanie i likwidacja budynków. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) stałych odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Poświętne, nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe. Usługa realizowana będzie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z obowiązującymi w trakcie realizacji umowy przepisami prawa, w tym prawa miejscowego, m.in. Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Poświętne oraz uchwały Rady Gminy Poświętne w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2) Odpady będą odbierane z terenu wszystkich miejscowości Gminy Poświętne. Wykaz miejscowości, wraz z określeniem orientacyjnej liczby gospodarstw domowych zawiera dodatek nr 7 do SIWZ. 3) Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej, celem sprawdzenia warunków terenowych związanych z wykonywaniem usług będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny wykonywania usług. 4) Zamawiający wyklucza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonywania przedmiotu zamówienia. 5) Wszelkie koszty związane z przeprowadzaniem wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 6) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru wszystkich odpadów przygotowanych do wywozu, z terenu posesji zamieszkałej, pod warunkiem zgromadzenia ich, przez właściciela tej nieruchomości, w odpowiednich urządzeniach do gromadzenia odpadów lub workach. Wykonawca będzie zobowiązany również do zebrania odpadów znajdujących się obok urządzeń, jeżeli jest to skutkiem jego działania. 7) Harmonogram odbioru odpadów a) Odbiór poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych winien być realizowany według harmonogramu ramowego, określającego trasy i terminy odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych. b) Adresy nieruchomości zamieszkanych, które muszą zostać wyposażone w urządzenia do gromadzenia odpadów, ich rodzaj oraz ilość Zamawiający dostarczy Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę niezwłocznie po zawarciu umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów wraz ze szczegółowym wykazem punktów odbioru objętych przedmiotem zamówienia. c) Harmonogram ramowy odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów, obejmujący okres od 1 lipca 2019 r. do 31 grudnia 2019 r., powinien być opracowany i przekazany Zamawiającemu przez Wykonawcę w wersji elektronicznej w ciągu 15 dni od daty zawarcia umowy. d) Zamawiający nie później niż w ciągu 5 dni od otrzymania harmonogramu od Wykonawcy ma prawo wnieść uwagi, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić i przekazać Zamawiającemu w ciągu 5 dni poprawiony harmonogram, a Zamawiający ma kolejne 5 dni roboczych na sprawdzenie czy uwagi zostały wniesione i zaakceptowanie harmonogramu, e) Harmonogram ramowy odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów, obejmujący realizację usługi w roku 2020, powinien być opracowany w wersji elektronicznej i przedstawiony Zamawiającemu do 15 listopada 2019 roku. f) Zamawiający nie później nie później niż w ciągu 5 dni od otrzymania harmonogramu ramowego od Wykonawcy ma prawo wnieść uwagi, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić i przekazać Zamawiającemu w ciągu 5 dni poprawiony harmonogram, a Zamawiający ma kolejne 5 dni na sprawdzenie czy uwagi zostały wniesione i zaakceptowanie harmonogramu ramowego, g) Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram ramowy odbioru odpadów komunalnych z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości w formie papierowej, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od zaakceptowania przez Zamawiającego, 8) Urządzenia do gromadzenia odpadów a) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne urządzenia do gromadzenia odpadów (kontenery, pojemniki, worki), bez dodatkowej opłaty, do dnia 30 czerwca 2019 r. b) Na potwierdzenie dostarczenia urządzeń, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie do dnia 1 lipca 2019 r. potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. c) W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. d) Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas ich przebieg tras pojazdów takich jak tachograf czy GPS. e) Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej trzydniowych w godzinach 7:00 – 20:00. 9) W przypadku zmian w wykazie, który określa dodatek nr 7 do SIWZ, skutkujących zwiększeniem listy punktów odbioru lub urządzeń do gromadzenia odpadów nieujętych w omawianym wykazie Wykonawca zobowiązany będzie do: a) wyposażenia nieruchomości w urządzenia do gromadzenia odpadów, ich oznaczenie potwierdzające przynależność do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, b) odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości/punktów odbioru począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym Zamawiający poinformował Wykonawcę o zmianie wykazu. 10) W przypadku zmian w wykazie stanowiącym dodatek nr 7 do SIWZ skutkujących zmniejszeniem listy punktów wywozowych lub urządzeń do gromadzenia odpadów ujętych w w/w wykazie, Wykonawca będzie zobowiązany do: a) odebrania urządzeń do gromadzenia odpadów z nieruchomości, b) zakończenie świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu. 11) Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny urządzeń do gromadzenia odpadów. Co najmniej raz na kwartał jest obowiązany do ich naprawy, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. 12) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 13) Wykonawca w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany będzie do jednorazowego przygotowania, wydruku oraz i dystrybucji wśród mieszkańców, ulotek informacyjnych na temat prawidłowej segregacji odpadów komunalnych. Ulotki w ilości 200 szt. Wykonawca dostarczy również do siedziby Zamawiającego, celem propagowania informacji wśród mieszkańców. Wykonawca prześle również koordynatorowi umowy projekt ww. informacji, celem zamieszczenia jej na stronie internetowej Zamawiajacego. 14) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 15) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości, w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane ( zmieszane) odpady komunalne i informuje o tym fakcie właściciela nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację – nagrania bądź zdjęcia wykonane kamerą, aparatem fotograficznym, telefonem bądź innym urządzeniem rejestrującym obrazy ( z funkcją rejestracji obrazów wysokiej jakości) i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Dokumentacja musi być wykonana na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. 16) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 17) W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę występowania nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a które nie są ujęte w bazie prowadzonej przez Zamawiającego, jest on zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie. 18) Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: a) Niesegregowane, zmieszane odpady komunalne Kod: 20 03 01  Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę – 1 raz na miesiąc;  Zbierane będą do odpowiednio oznaczonych pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości; b) Selektywnie zbierane odpady komunalne:  Bioodpady (Kod: 20 01 08, 20 02 01)- zbierane w workach koloru brązowego oznaczone napisem „BIO”;- na zgłoszenie Zamawiającego, jednak nie częściej niż raz na kwartał. Uwaga: Bioodpady odbierane będą przez Wykonawcę po wcześniejszym zgłoszeniu przez Zamawiającego, jednak nie częściej niż raz na kwartał. Zamawiający w zgłoszeniu wskaże miejsce z którego należy odebrać zgromadzone w workach odpady.  Papier, w tym odpady z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury (Kod: 15 01 01)- zbierane w workach koloru niebieskiego, oznaczonych napisem „Papier”,- 1 raz na miesiąc;  Szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła (Kod: 15 01 07)- zbierane w workach koloru zielonego oznaczonych napisem „Szkło”-1 raz na miesiąc;  Metale i tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe z metali i odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych (Kod: 15 01 02, 15 01 04, 15 01 06)- zbierane w pojemnikach koloru żółtego oznaczonych napisem „metale i tworzywa sztuczne- 1 raz na miesiąc. c) Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował również z punktów zbiorczych zlokalizowanych w miejscowości Ponikła i Wólka Kuligowska ze zmienną częstotlowością wynikającą z ilością powstałych odpadów w danym okresie roku kalendarzowego. Odbiory będą realizowane z częstotliwością zapewniającą możliwość stałego dostarczania odpadów do punktów zbiorczych przez właścicieli nieruchomości rekreacyjnych (letniskowych) tj. w terminie 2 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego takiej potrzeby drogą elektroniczną, telefoniczną lub faksem. Ogólna liczba odbiorów odpadów z ww, punktów zbiorczych ( Ponikła, Wólka Kuligowska) w danym roku kalendarzowym wyniesie maksymalnie 28 odbiorów (14 w stosunku półrocznym). 19) Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca będzie zobowiązany do przekładania Zamawiającemu miesięcznych protokołów z realizacji usługi zawierających informacje o:  masie odebranych poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, ich kod ( kwity wagowe);  sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów, sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami.  W karcie przekazania odpadów winna znajdować się adnotacja, że przedmiotowe odpady pochodzą z terenu Gminy Poświętne. Ilość przekazanych odpadów do instalacji powinna odpowiadać ilości określonej w ppkt. 19) lit a);  informacje o zaobserwowanych nieprawidłowościach dot. prowadzonej przez właścicieli nieruchomości selektywnej zbiórki odpadów; b) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z 13 września 1996 r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. c) Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627); d) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazywać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. e) Wykonawca zobowiązany będzie również do przekazania Zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. f) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973). 20) Charakterystyka i wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów a) Odpady zmieszane  pojemniki – pojemność 1 100l – nie mniej niż 10 szt.  pojemniki – pojemność 120l – nie mniej niż 794 szt.  pojemniki – pojemność 240l – nie mniej niż 134 szt. b) Odpady selektywnie zbierane  worki – folia polietylenowa LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów, przeźroczyste z napisem ,, SZKŁO’’, pojemność 120l – nie mniej niż 2.000 szt.  worki – folia polietylenowa LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów, przeźroczyste z napisem ,, PAPIER’’, pojemność 120l – nie mniej niż 2.000 szt.  worki – folia polietylenowa LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów, przeźroczyste z napisem ,, BIO’’, pojemność 120l – nie mniej niż 2.000 szt.  worki – folia polietylenowa LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów, przeźroczyste z napisem ,, METALE I TWORZYWA SZTUCZNE’’, pojemność 120l – nie mniej niż 2.000 szt.  pojemniki na odpady o pojemności min. 1100 l, kolor zielony z napisem „SZKŁO”- min. 5 szt.;  pojemniki na odpady o pojemności min. 1100 l, kolor żółty z napisem „PLASTIK”- min. 7 szt.;  pojemniki na odpady o pojemności min. 1100 l, kolor niebieski z napisem „PAPIER”- min. 3szt.; c) Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady segregowane (SZKŁO, PLASTIK, PAPIER, METALE I TWORZYWA SZTUCZNE) z każdego punktu odbioru, w zabudowie jednorodzinnej, Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju tj. SZKŁO, PLASTIK, PAPIER, METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, w jakiej zostały odebrane pełne worki. d) Wykonawca dodatkowo, jednorazowo dostarczy do dnia 30 czerwca 2019 r. do siedziby Zamawiającego po 1 000 sztuk worków do selektywnej zbiórki odpadów rodzaju: SZKŁO, PLASTIK, PAPIER, METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, które w razie potrzeby będą rozdysponowane pomiędzy właścicieli nieruchomości. e) Wykonawca do dnia 30 czerwca 2019 r. dostarczy do siedziby Zamawiającego 1 000 szt. worków do selektywnej zbiórki odpadów rodzaju BIOODPADY, które będą wydawane mieszkańcom Gminy, na zgłoszenie, przez pracownika Urzędu Gminy w Poświętnem, w celu prawidłowej segregacji odpadów z rodzaju Bioodpady. W przypadku wystąpienia konieczności rozdysponowania pomiędzy właścicielami nieruchomości większej ilości worków na bioodpady, Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego wymaganą przez niego ilość Warków. 21) Sprzęt techniczny: Szczegółowe wymagania w zakresie sprzętu jak również w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 22) Wykonawca zobowiązany jest do rejestrowania trasy przejazdu pojazdów odbierających odpady, w systemie monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu zapisy z systemu pozycjonowania satelitarnego w postaci czytelnych map z zaznaczoną trasą przejazdu pojazdu odbierającego odpady lub zapewni zdalny dostęp do systemu informatycznego rejestrującego trasy przejazdów. Mapy będą przekazywane Zamawiającemu w formie elektronicznej na wskazany przez niego adres e-mail niezwłocznie po odebraniu odpadów z danych miejscowości. 23) W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie również odbierał i zagospodarowywał odpady z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK). 24) PSZOK znajduje się w miejscowości Stefanów 2a – Baza Referatu Usług Komunalnych. 25) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) obejmuje następujące grupy odadów: a) meble i inne odpady wielkogabarytowe; b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; c) zużyte baterie i akumulatory; d) przeterminowane leki i chemikalia; e) zużyte opony; f) odpady zielone; g) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne 26) Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia oraz oznakowania urządzeń do gromadzenia odpadów wymienionych w ppkt 25 z podziałem na poszczególne kategorie odpadów. 27) Wykonawca jest zobowiązany przy dokonywaniu odbioru odpadów do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami PSZOK w trakcie realizacji usługi odbioru. 28) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć odebrane odpady do miejsc unieszkodliwiania odpadów. 29) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia zebranych odpadów w PSZOK w obecności pracownika Urzędu Gminy w Poświętnem. 30) Częstotliwość odbioru odpadów: a) Odbiór odpadów z PSZOK odbywać się będzie w miarę potrzeb na telefoniczne lub e – mailowe zgłoszenie przez Zamawiającego. Wykonawca odbierze odpady z PSZOK w ciągu 7 dni od dnia dokonania zgłoszenia. 31) Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Po każdorazowym odbiorze odpadów, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu protokół zawierający sprawozdanie z wykonanych prac, z podaniem ilości odebranych odpadów, z podziałem na rodzaj odpadów, nie później niż w terminie 7 dni od dnia odbioru odpadów; b) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu karty przekazania odpadów z miejsc unieszkodliwienia odpadów. W karcie przekazania odpadów winna znajdować się adnotacja, że przedmiotowe odpady pochodzą z terenu Gminy Poświętne; c) Dla każdego rodzaju odpadów Wykonawca dostarczy Zamawiającemu odrębną kartę przekazania odpadów; d) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektrycznej sprawozdań rocznych, o jakich mowa w art. 9na ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystości ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; e) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9na ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; f) Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627); 7. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: 1) Wykonawca usług odbierania i zagospodarowania odpadów jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w złożonej ofercie, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do instalacji wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego, oraz przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz.992 ze zm.). 2) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji do recyklingu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów, z uwzględnieniem zapisów wskazanych w ppkt.1). 8. Baza transportowo-magazynowa, punkt obsługi mieszkańców 1) Przez cały czas realizacji zamówienia Wykonawca ma obowiązek dysponowania bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Poświętne lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna spełniać wszystkie wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). 2) Baza magazynowo- transportowa powinna znajdować się na trenie nieruchomości, do której Wykonawca posiada tytuł prawny; 3) W zakresie wyposażenia bazy magazynowo- transportowej Wykonawca powinien zapewnić, aby: a) teren bazy magazynowo- transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; b) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; c) miejsca magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; d) teren bazy magazynowo- transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 20001 r.- Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz 2013 r. poz. 21); 4) baza magazynowo- transportowa wyposażona była w: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów; b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, c) miejsca do magazynowania selektywnie zbieranych odpadów z grupy odpadów komunalnych; d) legalizowaną samochodową wagę najazdową- w przypadku, gdy na ternie bazy następuje magazynowanie odpadów. 5) Na ternie bazy powinny znajdować się także: a) Punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów; b) Miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza teren bazy magazynowo- transportowej. 6) Wykonawca, w okresie realizacji zamówienia winien utworzyć Biuro Obsługi, na terenie Gminy Poświętne lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy, umocowane do rozwiązywania bieżących problemów związanych z obsługą mieszkańców Gminy. Adres i numery kontaktowe zostaną przekazane do Urzędu Gminy na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy. 7) Przed podpisaniem umowy Zamawiający dokona kontroli u Wykonawcy w zakresie dysponowania bazą magazynowo- transportową wynikającą z Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). 9. Pojazdy: Szczegółowe wymagania w zakresie sprzętu jakim powinien dysponować Wykonawca, jak również w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właściciel nieruchomości określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U,. z 2013 r. poz. 122). 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących bezpośrednio prace związane z wykonaniem zamówienia: - załadunek odpadów, - prowadzenie samochodu wywożącego odpady, - wykonywanie czynności administracyjno-biurowych. 1) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w opisie przedmiotu zamówienia wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia:  oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;  zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) 3) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511000-2
90514000-3
90510000-5
90533000-2
90513100-7
90512000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-07-01 2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: a) jest wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, w zakresie transportu i zbierania odpadów objętych przedmiotem zamówienia, b) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzony przez Wójta Gminy Poświętne, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. z m.) w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia;  potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w Rozdziale VII pkt. 1. ppkt.1) SIWZ oraz dokumentów wymienionych w Rozdziale VII pkt. 2. ppkt 2) lit a) i b) SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny wykazać na etapie składania ofert;  potwierdzenie spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w Rozdziale VII pkt 1ppkt 1) SIWZ
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) co najmniej dwie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, z których każda polegała na wykonaniu lub wykonywaniu przez okres 12 miesięcy usług polegających na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 500 Mg. b) dysponuje:  bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Poświętne lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna spełniać wszystkie wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).  co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz 1 pojazdem specjalistycznym z załadunkiem przednim (FRONTLADER), przystosowanym do odbioru odpadów zbieranych o poj. co najmniej 5m3  co najmniej: 1 pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych wielkogabarytowych, wyposażonym w legalizowaną wagę do ważenia załadowanych odpadów. Pojazd musi posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazd musi być wyposażony w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po odbiorze odpadów z PSZOK.  potwierdzenie spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w Rozdziale VII 1.1) SIWZ oraz dokumentów wymienionych w Rozdziale VII pkt. 2. ppkt 2) lit c) i d) SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt a).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych będących przedmiotem niniejszego zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Poświętne; b) dokument potwierdzający wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, w zakresie transportu i zbierania odpadów objętych przedmiotem zamówienia; c) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wg wzoru stanowiącego dodatek nr 8 do SIWZ); d) wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (wg wzoru stanowiącego dodatek nr 9 do SIWZ); Dokumenty podmiotów zagranicznych: a) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt 2. 1) a) przedkłada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W zakresie terminu wystawienia dokumentu stosuje się odpowiednio postanowienia Rozdziału VII 2. 1) a).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą: 1) oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Dodatek nr 2 do SIWZ; 2) w zakresie wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Dodatek nr 3 do SIWZ; 3) wypełniony formularz ofertowy - o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Dodatek nr 1 do SIWZ 4) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Dodatek Nr 7 do SIWZ; 5) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik; 6) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia; 7) oświadczenia czy zamierza wykonać przedmiot zamówienia osobiście czy poprzez podwykonawców - z wykorzystaniem oświadczenia zawartego w Formularzu ofertowym.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Termin płatnosci 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiany postanowień zawartej umowy zostały opisane we wzorze umowy paragraf 20. 1. Zamawiający, dla zapewnienia prawidłowej realizacji inwestycji dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w następujących przypadkach: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 2) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana ta będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 3) nastąpi działanie siły wyższej. 4) zajdzie konieczność dokonania zmiany przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy wskazanych w umowie. 2. Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 11 umowy, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności: 1) zmiany stawki podatku od towarów i usług; 2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; 3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - na zasadach i w sposób określony w ust. 3 i nast., jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę. 3. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust.2 pkt 1, będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. 4. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 1, wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 5. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3, będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. 6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 2, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń pracowników świadczących usługi do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. 7. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt 3, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia pracownikom świadczącym usługi. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. 8. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzenia na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie, ani na wynik postępowania. Takimi zmianami są zmiany o charakterze administracyjno- organizacyjnym umowy np. zmiana numeru konta bankowego, zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno- prawnej w trakcie trwania umowy, innych danych identyfikacyjnych. Zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 9. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy musza mieć formę pisemną pod rygorem nieważności. 10. Strona występująca o zmianę umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia którejkolwiek z ww. przesłanek. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. 11. W przypadku konieczności zmiany terminu realizacji umowy Wykonawca zobowiązany jest wystąpić z wnioskiem do Zamawiającego. Wniosek powinien zawierać szczegółowe uzasadnienie zmiany terminu. Zamawiający zatwierdzi lub odrzuci proponowany przez Wykonawcę okres przedłużenia terminu wykonania umowy w terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania wniosku Wykonawcy. Okres przedłużenia terminu wykonania robot zostanie potwierdzony przez Strony w aneksie do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-05-10, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", Zamawiający informuje, że: 1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu; 2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. “Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Poświętne w okresie od 1 lipca 2019 r. do 31 grudnia 2020 r." nr sprawy: UG.RZI.271.5.2019 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986), dalej „ustawa Pzp"; 4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 7) Wykonawca posiada: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO; 8) Wykonawcy nie przysługuje: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę mebli - Brzeziny
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę mebli. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI