ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY MARGONIN W OKRESIE

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY MARGONIN W OKRESIE 01.01.2020R. – 31.01.2021R.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoMargonin
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-12-17
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Margonin
  • Data publikacji ogłoszenia2019-12-10
  • Numer ogłoszenia634482-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 634482-N-2019 z dnia 2019-12-10 r.

Gmina Margonin: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY MARGONIN W OKRESIE 01.01.2020R. – 31.01.2021R.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Margonin, krajowy numer identyfikacyjny 52940490957000, ul. ul. Kościuszki  13 , 64-830  Margonin, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 672 846 068, e-mail sekretariat@margonin.pl, przetargi@margonin.pl, faks (067) 284 72 73.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.margonin.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.margonin.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.margonin.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Urząd Miasta i Gminy w Margoninie, ul. Kościuszki 13 64-830 Margonin

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
www.bip.margonin.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY MARGONIN W OKRESIE 01.01.2020R. – 31.01.2021R.
Numer referencyjny: ZP.271.11.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: - na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Margonin, - na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Margonin. 1. Odbioru odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin, wszystkich odpadów komunalnych. Opis grup odpadów, częstotliwość i sposób odbioru: 1) Nie segregowane (zmieszane) odpady komunalne, w tym żużel i popioły z pieców centralnego ogrzewania, pieców kaflowych lub innych źródeł ciepła (20 03 01). Gromadzone w pojemnikach (kubłach) na odpady o pojemnościach: 120l, 240l, 1100l i workach (wyłącznie posiadających naklejkę opisaną „GMINA MARGONIN ODPADY KOMUNALNE (zmieszane)” i opieczętowaną), odbieranych przez Wykonawcę regularnie co dwa tygodnie, z zastrzeżeniem że w okresie od kwietnia do października z budynków wielolokalowych odpady odbierane będą, co tydzień. Pojemniki i worki wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady (powyżej 240l). Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w 1 pełnym tygodniu stycznia 2020 roku. 2) Odpady komunalne, segregowane: szkło (20 01 02), opakowania ze szkła (15 01 07); Gromadzone w pojemnikach (kubłach) o pojemnościach: 120l, 240l, 1100l i w workach o pojemności min. 120l, w kolorze zielonym z napisem szkło odbieranych co 2 miesiące. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Pojemniki wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady. Odpady szklane zbierane razem z etykietami lub elementami zamykania opakowań. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w lutym 2020 roku. 3) Odpady komunalne, segregowane jak: papier (20 01 01) oraz opakowania z papieru i tektury (15 01 01), nagromadzone w pojemnikach (kubłach) lub/i w workach o pojemności min. 120 l, w kolorze niebieskim z napisem papier, odbierane co miesiąc. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Pojemniki lub/i worki (worki będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w styczniu 2020 roku. 4) Odpady komunalne, segregowane jak: a) metale (20 01 40) oraz opakowania z metali (15 01 04), b) tworzywa sztuczne (20 01 39) oraz opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02), c) opakowania wielomateriałowe (15 01 05), - zbierane łącznie, gromadzone w pojemnikach (kubłach) lub/i w workach o pojemności min. 120 l, w kolorze żółtym w napisem plastic, odbierane co miesiąc. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Pojemniki lub/i worki (worki będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w styczniu 2020 roku. 5) Odpady komunalne, segregowane jak: odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08); odpady ogrodowe i zielone (20 01 99, 20 02 01, 20 03 02, 20 02 03). Gromadzone w workach o pojemności min. 120l w kolorze brązowym z napisem bioodpady, odbieranych regularnie co dwa tygodnie w miesiącach od kwietnia do listopada włącznie), z zastrzeżeniem że w okresie od kwietnia do października z budynków wielolokalowych odpady odbierane będą, co tydzień. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Worki (będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w pierwszym tygodniu kwietnia danego roku a ostatni odbiór w ostatnim tygodniu listopada danego roku 6) Odpady komunalne, segregowane jak: a) przeterminowane leki cytotoksyczne i cytostatyczne (20 01 31) oraz inne leki niż 20 01 31 (20 01 32), b) chemikalia w tym m.in: - 20 01 13 – Rozpuszczalniki - 20 01 14 – Kwasy - 20 01 15 – Alkalia - 20 01 17 - Odczynniki fotograficzne - 20 01 19 - Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy) - 20 01 25 - Oleje i tłuszcze jadalne - 20 01 26 - Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 - 20 01 27 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne - 20 01 28 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 - 20 01 29 - Detergenty zawierające substancje niebezpieczne - 20 01 30 - Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 - 20 01 80 - Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 - 20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - 20 03 99 - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach c) Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie (20 01 33), Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 (20 01 34), Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (20 01 35), Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (20 01 36), Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (20 01 21), Urządzenia zawierające freony (20 01 23); d) meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07); e) zużyte opony (16 01 03); f) odpady budowlane powstałe w trakcie samodzielnego wykonywania robót przez właścicieli nieruchomości (nie wymagające pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych – zgodnie z ustawą Prawo budowlane) (20 03 99), g) odzież (20 01 10), tekstylia (20 01 11), h) drewno zawierające substancje niebezpieczne (20 01 37), drewno inne niż wymienione w 20 01 37 (20 01 38), Powyższe odpady odbierane będą przez Wykonawcę dwa razy w roku: a) pierwsza zbiórka w terminie od kwietnia do czerwca, b) druga zbiórka w terminie od września do listopada. Zbiórki realizowane poprzez mobilny punkt zbierania odpadów komunalnych (tzw. „gratowóz”). Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości, bez względu na domniemany okres ich wytworzenia, stan techniczny czy kompletność przedmiotu. Odpady te będą wystawiane przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu, przy wjeździe na nieruchomość w workach, pojemnikach lub bez umieszczania ich w jakichkolwiek pojemnikach. 2. Zaopatrzenie w pojemniki Przez okres trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego użyczenia Zamawiającemu wskazanej szacunkowej liczby pojemników i wyposażenie nimi nieruchomości będących przedmiotem zamówienia (dostarczenie pod wskazany adres). Dostarczenie obejmie pojemniki służące zbieraniu odpadów: niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, szklanych, papierowych, plastikowych, metalowych i opakowań wielomateriałowych. Pojemniki winny spełniać warunki obowiązujących norm. Wykaz pojemników i ich usytuowanie stanowić będzie załącznik do umowy z Wykonawcą. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wskazanej ilości pojemników (np.: ze względu na zmianę liczby osób zamieszkujących nieruchomości lub powstanie nowego gospodarstwa domowego). Dopuszczalny zakres zmian do: a) 10% szacunkowej wielkości zamówienia, wynikających z powstania lub likwidacji gospodarstwa domowego, b) 15% szacunkowej wielkości zamówienia, wynikających ze zmiany wielkości pojemnika w istniejących gospodarstwach domowych. Zwiększenie lub zmniejszenie liczby lub rodzaju (pojemności) pojemników w wyżej wymienionym zakresie, nie będzie miało wpływu na ustaloną cenę wykonania usługi. Pojemniki należy dostarczyć do dnia 10 stycznia 2020 roku. Liczba pojemników, z podziałem na typ i pojemność: Pojemniki odpady szkło papier, plastik zmieszane metal, opakowania wielomateriałowe 120 litrów 1100 szt. 1100 szt. 0 szt. 240 litrów 600 szt. 600 szt. 0 szt. 1100 litrów 30 szt. 30 szt. 35 szt. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia pojemników przez Wykonawcę w obrębie jednego budynku wielolokalowego. Pojemnik Wykonawcy nie może być mniejszy niż suma pojemności pojemników wskazanych przez Zamawiającego. 3.Zaopatrzenie w worki właścicieli nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości nieograniczonej ilości worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów segregowanych, o odpowiedniej wytrzymałości i pojemności. Wykonawca będzie odbierał zbierane odpady segregowane w workach właścicieli nieruchomości, które odbierze Wykonawca zgodnie z harmonogramem zbiórki, bez względu na ich ilość. Zasady zaopatrzenia właścicieli nieruchomości w worki: Wykonawca zaopatrywać będzie nieruchomości w worki na odpady każdorazowo w trakcie odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych (według zasady: ilość worków odebranych równa jest ilości pozostawionych worków),pierwsze worki „pakiet startowy” na odpady segregowane, w ilości po 4 szt. (w tym: 2 szt. służących zbieraniu plastiku, 1szt. służących zbieraniu bioodpadów, 1szt służących zbieraniu papieru) należy dostarczyć do każdego gospodarstwa domowego do 10 stycznia 2020 roku a do nieruchomości rekreacyjnej najpóźniej do dnia 1 maja 2020 roku. Worki powinny być przeźroczyste, o grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu, w kolorystyce właściwej dla odbieranego typu odpadu, 4. Zaopatrzenie w worki Urząd Miasta i Gminy Margonin Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do Urzędu Miasta i Gminy Margonin 4 000 szt. worków na odpady segregowane (w celu umożliwienia pobrania dodatkowych worków mieszkańcom Gminy Margonin) do dnia 10 stycznia 2020 roku, w tym: 2400 szt. służących zbieraniu plastiku, 1300 szt. służących zbieraniu bioodpadów, 200szt służących zbieraniu papieru, 100szt służących zbieraniu do szkła. Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe 1. Odbiór odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe. Opis grup odpadów, częstotliwość i sposób odbioru: 1) Nie segregowane (zmieszane) odpady komunalne, w tym żużel i popioły z pieców centralnego ogrzewania, pieców kaflowych lub innych źródeł ciepła (20 03 01). Gromadzone w pojemnikach (kubłach) na odpady o pojemnościach: 120l, 240l, 1100l i workach (wyłącznie posiadających naklejkę opisaną „GMINA MARGONIN ODPADY KOMUNALNE (zmieszane)” i opieczętowaną), odbieranych przez Wykonawcę: a) regularnie co dwa tygodnie w terminie od 1 maja do 30 września b) indywidualnie na zgłoszenie w terminie wzajemnie uzgodnionym, w terminie od 1 października do 30 kwietnia, Pojemniki i worki wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych. Pierwszy regularny odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w maju danego roku. 2) Odpady komunalne, segregowane: szkło (20 01 02), opakowania ze szkła (15 01 07); Gromadzone w workach o pojemności min. 120l w kolorze zielonym z napisem SZKŁO, odbieranych przez Wykonawcę: a) co dwa miesiące w terminie od 1 maja do 30 września b) indywidualnie na zgłoszenie w terminie wzajemnie uzgodnionym, w terminie od 1 października do 30 kwietnia. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Worki wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych. Odpady szklane zbierane razem z etykietami lub elementami zamykania opakowań. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w czerwcu danego roku. 3) Odpady komunalne segregowane jak: papier (20 01 01) oraz opakowania z papieru i tektury (15 01 01). Gromadzone w workach o pojemności min. 120 l w kolorze niebieskim z napisem papier, odbieranych przez Wykonawcę: a) co miesiąc w terminie od 1 maja do 30 września, b) indywidualnie na zgłoszenie w terminie wzajemnie uzgodnionym, w terminie od 1 października do 30 kwietnia. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Worki (worki będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w maju danego roku. 4) Odpady komunalne segregowane jak: a) metale (20 01 40) oraz opakowania z metali (15 01 04), b) tworzywa sztuczne (20 01 39) oraz opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02), c) opakowania wielomateriałowe (15 01 05), zbierane łącznie, gromadzone w workach o pojemności min. 120 l w kolorze żółtym z napisem plastik, odbieranych przez Wykonawcę: a) co miesiąc w terminie od 1 maja do 30 września b) indywidualnie na zgłoszenie w terminie wzajemnie uzgodnionym, w terminie od 1 października do 30 kwietnia. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Worki (worki będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w maju danego roku. 5) Odpady komunalne, odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08); odpady ogrodowe i zielone (20 01 99, 20 02 01, 20 03 02, 20 02 03). Gromadzone w workach o pojemności min. 120l w kolorze brązowym z napisem bioodpady, odbieranych: a) regularnie co dwa tygodnie w terminie od 1 maja do 30 września b) indywidualnie na zgłoszenie w terminie wzajemnie uzgodnionym, w terminie od 1 października do 30 kwietnia. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Worki (będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w pierwszym lub drugim tygodniu maja danego roku. 2. Zaopatrzenie w pojemniki Przez okres trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu wskazanej liczby pojemników i wyposażenie nimi nieruchomości będących przedmiotem zamówienia (dostarczenie pod wskazany adres) w terminie do dnia 10 stycznia 2020r. Dostarczenie obejmie pojemniki służące zbieraniu odpadów: niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Wykaz pojemników i ich usytuowanie stanowić będzie załącznik do umowy z Wykonawcą. 3. Zaopatrzenie w worki Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości nieograniczonej ilości worków, o odpowiedniej wytrzymałości i pojemności, przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów segregowanych w terminie do dnia 10 stycznia 2020r. Zasady zaopatrzenia właścicieli nieruchomości w worki: a) Wykonawca zaopatrywać będzie nieruchomości w worki na odpady każdorazowo w trakcie odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych (według zasady: ilość worków odebranych równa jest ilości pozostawionych worków), b) pierwsze worki „pakiet startowy” na odpady segregowane, w ilości po 4 szt. (w tym: 1 szt. służący zbieraniu plastiku, 1szt. służącą zbieraniu bioodpadów, 1szt służącą zbieraniu papieru, 1 szt. służąca zbieraniu szkła) należy dostarczyć do każdej nieruchomości do 1 maja 2020 roku. c) worki powinny być przeźroczyste, o grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu, w kolorystyce właściwej dla odbieranego typu odpadu, IV. Dane liczbowe charakteryzujące przedmiot zamówienia oraz inne wytyczne i wymagania stawiane Wykonawcy. 1. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom świadczącym usługi odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wykazem będącym załącznikiem do umowy. Załączone wykazy mają charakter informacyjny, mogą więc ulegać zmianie w trakcie trwania umowy oraz mogą nie odzwierciedlać rzeczywistego stanu na dzień zawarcia umowy. Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem zasad wynikających ze wzoru umowy stanowiącego załącznik do niniejszej specyfikacji. Wykonawca zobowiązany przestrzegać zasad obowiązującego prawa: a) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z posesji niezależnie od standardu jakościowego dróg przy których się one znajdują oraz niezależnie od odległości posesji od pierwszej linii zabudowy. b) Jeśli ze względu na utrudnienia w przejezdności dróg, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów z nieruchomości w terminie przewidzianym w harmonogramie, Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 3 dni od dnia, w którym został poinformowany przez Zamawiającego bądź właściciela nieruchomości, że droga stała się przejezdną w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. c) Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o każdym przypadku niemożności odebrania odpadów z danej nieruchomości ze względu na brak współdziałania właściciela tej nieruchomości, np. w przypadku gdy właściciel nie wystawia pojemników, worków z odpadami w dniach odbioru odpadów, zbiera odpady w sposób niezgodny z zasadami powszechnymi d) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów, z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów; Harmonogram co do treści i formy wymaga akceptacji Zamawiającego. e) Wykonawca bezpłatnie zaopatrzy wszystkich obsługiwanych właścicieli nieruchomości, w harmonogramy zbiórki odpadów uwzględniając następujące wymogi: - dla każdego gospodarstwa domowego/nieruchomości rekreacyjnej – 1 egzemplarz w formie papierowej; - harmonogram powinien być dostarczony: do gospodarstwa domowego najpóźniej do dnia 10 stycznia danego roku przez okres obowiązywania umowy, a do nieruchomości rekreacyjnej najpóźniej do dnia 1 maja danego roku przez okres obowiązywania umowy, - harmonogram przygotowany zostanie na okres danego roku obowiązywania umowy, - wypełnieniem obowiązku doręczenia harmonogramu będzie włożenie go do skrzynek pocztowych nieruchomości objętych systemem zbierania odpadów; - Wykonawca winien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres na jaki został przygotowany; - harmonogram nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd. Dopuszcza się wypisanie w harmonogramie danych adresowych i kontaktowych Wykonawcy jaki i Zamawiającego oraz sposobu segregacji odpadów, - w przypadku nieprzewidzianych okoliczności dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów za zgodą Zamawiającego. Wykonawca odpowiedzialny będzie w takim przypadku do poinformowania właścicieli nieruchomości których zmiana dotyczy; Odbiór odpadów powinien odbywać się w dni powszednie oraz soboty z wyłączeniem świąt w godz. 7:00 – 22:00, W przypadku gdy ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu będącym dniem ustawowo wolnym od pracy; Wykonawca zapewni regularność i powtarzalność odbierania, tak aby mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania Wykonawca będzie odbierał odpady z pojemników, będących własnością właścicieli nieruchomości, spełniających warunki obowiązujących norm. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za odbiór odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Dotyczy to między innymi przeładunku, transportu, odzysku, unieszkodliwiania oraz wszelkich spraw formalno – prawnych związanych ze zbieraniem, transportem, odzyskiem, czy unieszkodliwianiem lub przekazaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca spowodował uszkodzenie bądź zniszczenie pojemnika na odpady, zobowiązany jest dany pojemnik naprawić lub wymienić na wolny od wad. W przypadku gdy pojemnik na odpady uległ zniszczeniu z winy nie spowodowanej przez osoby użytkujące dany pojemnik Wykonawca, zobowiązany jest pojemnik naprawić lub wymienić na wolny od wad. W przypadku wyrządzonych szkód (np.: w drodze, ogrodzeniu, budynku, itp.) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego oraz ustalonych w porozumieniu z właścicielem nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 roku, poz. 122). Wykonawca zobowiązany jest do realizacji „reklamacji” (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, nie pozostawienie worków na odpady segregowane, itp.) w terminie wskazanym w formularzu ofertowym. Czas realizacji reklamacji rozpoczyna się od momentu przekazania informacji o reklamacji Wykonawcy przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego przekazania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do mającej status regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. Zamawiający na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź nowej deklaracji będzie dokonywał bieżącej aktualizacji danych. Wykonawca w przypadku uzyskania informacji o zmianie ilości mieszkańców lub zmianie ilości i pojemności pojemników (na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, bądź nowej deklaracji) uwzględni w swojej ewidencji (kartotece) zmiany i wyposaży nieruchomość w pojemniki, harmonogram oraz będzie odbierać odpady zgodnie z harmonogramem, w terminie do 14 dni kalendarzowych, od otrzymania informacji. Wykonawca będzie sprawdzał i oceniał stopień poprawności segregacji odpadów (zawartości worków i pojemników z odpadami). Przy stwierdzeniu nie prawidłowości segregacji odpadów w pojemniku lub worku powyżej 10% sposób postępowania z odpadami będzie wyglądał następująco: • na worek/pojemnik z odpadami nieodebranymi przy pierwszym stwierdzonym zanieczyszczeniu powyżej dopuszczalnego poziomu będzie naklejana żółta naklejka informująca o powodzie nieodebrania odpadów. • na worek/pojemnik z odpadami nieodebranymi przy drugim stwierdzonym zanieczyszczeniu powyżej dopuszczalnego poziomu będzie naklejana czerwona naklejka informująca o powodzie nieodebrania odpadów. Wykonawca winien z każdej stwierdzonej nieprawidłowości odbierania odpadów sporządzić protokół zawierający: datę i miejsce stwierdzonej nieprawidłowości, opis nieprawidłowości, oraz zdjęcie stwierdzonej nieprawidłowości i zdjęcie jednoznacznie identyfikujące odpady z miejscem jego wytworzenia, dane i podpis osoby stwierdzającej nieprawidłowość. Protokół sporządzony zostanie w 3 egzemplarzach: po jednym egzemplarzu dla Zamawiającego, Wykonawcy i mieszkańca który źle posegregował odpady. 2. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do zapewnienia, aby pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku, a także transportu. 2) Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do uporządkowania terenu w przypadku jego zanieczyszczenia w trakcie załadunku odpadów na pojazd. 3) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych. 3. Obowiązek prowadzenia dokumentacji, sprawozdawczości związanej z działalnością objętą zamówieniem. 1) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji (kartotek) odpadów odbieranych zgodnie z obowiązującymi przepisami 2) Wykonawca zgodnie z art. 9p ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zobowiązany jest na prośbę Zamawiającego do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów. 3) Wszystkie pojazdy do świadczenia usługi muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisanie danych o położeniu pojazdu, miejscach pojazdów oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, system musi umożliwiać weryfikację tych danych. 4) Dane o położeniu pojazdów pochodzące z systemu monitoringu, powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres co najmniej 2 miesięcy od dnia ich zapisania. 5) Wykonawca winien dane z systemu monitoringu udostępniać Zamawiającemu na każde jego żądanie. 4. Dane ilościowe charakteryzujące Gminę Margonin 1) Margonin to gmina miejsko - wiejska o powierzchni 122km2. W skład gminy wchodzi 21 miejscowości, charakteryzujących się przeważającą zabudową zwartą. W każdej miejscowości znajduje się zabudowa mniej lub bardziej rozproszona. 2) Liczba osób zamieszkałych na dzień 31.12.2018 roku wynosi 5 560 mieszkańców (liczba określona na podstawie otrzymanych od właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi). Liczba punktów adresowych Liczba mieszkańców ujętych - deklaracji* w deklaracjach* 31.12.2013 – 1431 5070 31.12.2014 – 1524 5269 31.12.2015 – 1607 5566 31.12.2016 – 1640 5513 31.12.2017 – 1665 5547 31.12.2018 – 1705 5560 28.10.2019 – 1793 Adresy budynków wielolokalowych: • teren miasta Margonina (12 punktów adresowych): ul. Kościelna nr 11, ul. Kościuszki nr 3, 17, 19, ul. Pl. Suwalskiego nr 1, Polna nr 9 i 9A, Powstańców Wlkp. (nr 48, 50 ,52 – jeden punkt) i 66, Poznańska 31, Rynek nr 21 i 25, • teren gminy Margonin (11 punktów adresowych): Adolfowo nr 23, Marcinek nr 1, Próchnowo nr 25, 32, 34, 35, 42, 43, 44, 45, Radwanki nr 69, 3) Przyrost naturalny i migracje ludności w Gminie Margonin w latach 2016 – 2018: 2016 2017 2018 Akty zgonu 65 63 53 Akty urodzenia 56 74 85 Zameldowania: 170 221 301 Stałe 149 189 204 Czasowe 21 32 97 Liczba ludności 6309 6304 6338 4) Poniższa tabela przedstawia ilości (w Mg) odbieranych odpadów komunalnych w Gminie Margonin, w latach 2016 – 2018: Rodzaj odpadów 2016 rok 2017 rok 2018 rok Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 928,14 1072,94 983,52 Papier, tektura 0 18,016 12,99 Szkło 155,095 177,355 200,638 Tworzywa sztuczne 95,5 112,011 129,927 Metale żelazne, nieżelazne 1,574 14,696 13,589 Bioodpady 142,86 201,16 212,34 Gruz, odpady betonowe 116,1 6,64 7,86 Odpady wielkogabarytowe 62,15 81,69 149,02 5) Liczba indywidualnych nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, zgłoszona do dnia 31 maja 2019 roku – 50 szt., 5. Wymiana danych z Wykonawcą 1) Zamawiający na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź nowej deklaracji będzie dokonywał bieżącej aktualizacji danych. 2) Wykonawca w przypadku uzyskania informacji o zmianie ilości mieszkańców lub zmianie ilości pojemności pojemników (na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, bądź nowej deklaracji) uwzględni w swojej ewidencji (kartotece) zmiany i wyposaży nieruchomość w pojemniki, harmonogram oraz będzie odbierać odpady zgodnie z harmonogramem, w terminie do 14 dni kalendarzowych, od otrzymania informacji. Szczegółowe informacje określone zostały we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji. 3) Zamawiający w czasie trwania umowy, udostępni wykonawcy niezwłocznie informacje o nieruchomościach zmieniających swój status użytkowania np. z nieruchomości zamieszkałej na nieruchomość na której nie powstają odpady komunalne.

II.5) Główny kod CPV: 90511000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90533000-2
90512000-9
90513100-7


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-01-01 2021-01-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Margonin, o którym mowa w art. 9b ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.) co najmniej w zakresie odpadów o kodach wskazanych w przedmiocie zamówienia. b) posiada wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z zm.);
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 3a) w zakresie zdolności zawodowej - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował lub realizuje co najmniej 1 usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych lub zagospodarowaniu odpadów komunalnych lub odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych o wartości co najmniej 500.000 zł brutto za usługę w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3b) w zakresie zdolności technicznej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w: a) punkcie VII.2 ppkt. 1), składa wyciąg z innego odpowiedniego rejestru lub, w przypadku braku takiego rejestru w państwie, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, innego równoważnego dokumentu wydanego przez właściwy organ sądowy lub administracyjny państwa, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dotyczą dokumenty, wskazane w ppkt. 1) a) nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 3) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osób, które mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, których dotyczą dokumenty wskazane w VII.2 ppkt. 1), składa dokumenty, o których mowa w ppkt. 1) a) w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. W przypadku, gdy w państwie, w którym mają miejsce zamieszkania wskazane w zdaniu pierwszym osoby, nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie tych osób złożonym przed notariuszem lub przed właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tych osób organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) koncesja, zezwolenie, licencja lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Margonin, o którym mowa w art. 9b ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. 2018 r. poz. 1454 ze zm.) co najmniej w zakresie odpadów o kodach wskazujących przedmiot zamówienia b) wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.); c) wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę – załącznik nr 1, W terminie 3 dni od przekazania Informacji o treści złożonych ofert, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu.) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów – załącznik nr 4, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. VII.1. ppkt. 2). 2) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania niniejszego zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów do oferty należy dołączyć dokumenty dotyczące: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu niniejszego zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą 3) Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić na wezwanie zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt. VII.2. ppkt. 1 - 3 w odniesieniu do podmiotów na zdolnościach lub sytuacji których polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp dowód zapłaty wadium, pełnomocnictwo (o ile dotyczy)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10.000,00 zł słownie: dziesięć tysięcy złotych brutto 00/100. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3 )w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BS Chodzież/ oddz. Margonin 81 8945 0002 1300 0101 2000 0060 z adnotacją: "wadium- ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY MARGONIN W OKRESIE 01.01.2020R. – 31.01.2021R.” 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten winien obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
czas reakcji na zgłaszane reklamacje 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
. Strony dopuszczają zmianę postanowień niniejszej umowy w następujących przypadkach: 1) zmian systemowych dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi wynikających ze zmiany przepisów prawnych, w tym prawa miejscowego, istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, 2) zmian stawki podatku VAT, 3) zmian jednostkowych stawek opłat za umieszczenie odpadów na składowisku, wynikających z obwieszczenia ministra środowiska w sprawie wysokości stawek opłat za korzystanie ze środowiska, które to zmiany będą miała wpływ na zmianę jednostkowych stawek opłat za przyjęcie odpadów do instalacji zagospodarowującej odpad, 4) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, 5) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych. 6) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wskazanej ilości pojemników (np.: ze względu na zmianę liczby osób zamieszkujących nieruchomości lub powstanie nowego gospodarstwa domowego). Dopuszczalny zakres zmian do: a) 10% szacunkowej wielkości zamówienia, wynikających z powstania lub likwidacji gospodarstwa domowego, b) 15% szacunkowej wielkości zamówienia, wynikających ze zmiany wielkości pojemnika w istniejących gospodarstwach domowych. Zwiększenie lub zmniejszenie liczby lub rodzaju (pojemności) pojemników w wyżej wymienionym zakresie, nie będzie miało wpływu na ustaloną cenę wykonania usługi 3. Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 4. W celu zawarcia aneksu, o którym mowa w ust. 3 w przypadkach określonych w ust. 1 – 2 każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia wraz ze wskazaniem całkowitej kwoty o jaką wynagrodzenie powinno ulec zmianie i daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania Umowy, uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia, załączając uzasadnienie faktyczne i prawne żądanej zmiany. 5. W związku z wskazanymi w ust. 2 pkt. 1-4 okolicznościami dopuszczalne jest adekwatne zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia należnego wykonawcy, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi z zastrzeżeniem art. 144 ust 1 pkt. 6 ustawy pzp. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do wniosku o którym mowa w ust. 4 kalkulację zmiany kosztów odbioru odpadów, z której wynikać będzie wpływ wprowadzonej zmiany na koszty wykonania przedmiotu Umowy. 6. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią istotnej zmiany Umowy następujące zmiany: 1) danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną Umowy, 2) danych teleadresowych, 3) danych rejestrowych,
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-12-17, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prace projektowe i budowę instalacji fotowoltaicznej - Stęszew
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę prace projektowe, uzyskanie pozwoleń i uzgodnień oraz dostawa materiałów i robót budowlanych związanych z budową instalacji fotowoltaicznej do wytwarzania energii elektrycznej z energii słonecznej o mocy nie mniejszej niż ok. 409 kWp (408,76 kWp wg audytu efektywności energetycznej). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI