Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kluczewsko.

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kluczewsko.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKluczewsko
  • WojewództwoŚwiętokrzyskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-07-29
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Kluczewsko
  • Data publikacji ogłoszenia2020-07-21
  • Numer ogłoszenia564735-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 564735-N-2020 z dnia 2020-07-21 r.

Gmina Kluczewsko: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kluczewsko.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kluczewsko, krajowy numer identyfikacyjny 59064805000000, ul. Spółdzielcza  12 , 29-120  Kluczewsko, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 447814246, e-mail ug@kluczewsko.gmina.pl, faks 447814224.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.kluczewsko.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.kluczewsko.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.kluczewsko.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Tak. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej.
Adres:
Urząd Gminy Kluczewsko 29-120 Kluczewsko ul. Spółdzielcza 12 - Sekretariat.

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kluczewsko.
Numer referencyjny: B.271.3.2020.
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.5. Opis Przedmiotu Zamówienia.3.5.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kluczewsko w okresie od dnia podpisania umowy (nie wcześniej jednak niż od 01.09.2020r.) do 31.08.2021r.Zakres zamówienia obejmuje: 1) odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z: a) nieruchomości zamieszkałych, b) domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowec) nieruchomości położonych na terenie Gminy Kluczewsko, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne2) zapewnienie wyposażenia PSZOK w kontenery i pojemniki na odpady celem odbierania (przyjmowania) odpadów od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Kluczewsko i zagospodarowanie zebranych w PSZOK odpadów 3) wykonanie co najmniej jednej zbiórek objazdowych w celu zebrania mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon. Powierzchnia gminy wynosi: 13,722 km2Łączna liczba osób zameldowanych: 5 236 ( stan na 30.06.2020 r.).Łączna liczba osób zamieszkałych zgodnie ze złożona deklaracją 4288 (stan na 30.06.2020)Nieruchomości zamieszkałe: 1 373.Nieruchomości niezamieszkałe: 45Nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: 48.Łączna ilość nieruchomości: 1.466UWAGA !Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w okresie realizacji zamówienia.Ilość odebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Kluczewsko:• w 2018 r. – 314,474 Mg, w tym odpady segregowane – 75,164 Mg, zmieszane – 239,310 Mg• w 2019 r. – 843,73 Mg, w tym odpady segregowane – 237,28 Mg, zmieszane –606,45 Mg.• w I półroczu 2020 r. – 400 Mg, w tym odpady segregowane – 159 Mg, zmieszane –241 Mg.Zamawiający przedstawia poniżej szacunkowe ilości odpadów komunalnych, które mogą zostać odebrane w okresie obowiązywania umowy, na podstawie których należy oszacować kwotę oferty.Wskazana powyżej ilość odebranych odpadów jest podana jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcy wyceny zamówienia. Szacowana ilość odpadów komunalnych jaka powstanie w okresie obowiązywania umowy zawartej z Wykonawcą – 785,0 Mg, w tym– Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne) – 480 Mg– Tworzywa sztuczne – 80 Mg– Szkło – 90 Mg- Papier – 24 Mg- Metal - 6,5 Mg- Opakowania wielomateriałowe) – 16,0 Mg - Odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, odpady zielone) – 5Mg - Przeterminowane leki i chemikalia –0,1Mg- Zużyte baterie i akumulatory – 0,9 Mg - Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny –8Mg-Meble i inne odpady wielkogabarytowe) – 45Mg-Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne) – 5Mg -Zużyte opony) – 17 Mg - Popiół) - 5 MG -Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych, powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki 0,1 Mg - Odpady niebezpieczne; -1 MG - Odzież i tekstylia 1,4 MG Razem: 785,0 Mg 3.5.2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie dokonać, w okresie obowiązywania umowy, mobilnych zbiórek zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Kluczewsko, z częstotliwością wskazaną w formularzu ofertowym, nie rzadziej jednak niż 1 razy w okresie obowiązywania umowy – w miesiącu lutymSzczegółowy termin zbiórki oraz jej zasady Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo, po ustalenia terminu z Zamawiającym, poprzedzić akcją informacyjną minimum na 14 dni przed terminem zbiórki. 3.5.3. Pojemniki1) Zamawiający nie ponosi kosztów zaopatrzenia mieszkańców w pojemniki i worki.2) Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt nieruchomości zamieszkałe , niezamieszkałe oraz nieruchomości, na których znajduje się domek letniskowy i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki (z zastrzeżeniem, że przy pierwszym dostarczeniu Wykonawca dostarcza po 3 worki dla każdej z 6 frakcji odpadów (czyli 18szt.)) przez cały okres trwania umowy będącej przedmiotem niniejszego zamówienia o pojemnościach i właściwościach określonychw uchwale Rady Gminy w Kluczewsko w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy w Kluczewsku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kluczewsko.3) Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo-workowym. Wprowadza się 6 rodzajów pojemników – worków:a) na odpady z tworzyw sztucznych, metali i opakowania wielomateriałowe – kolor żółty;b) na odpady z papieru i tektury – kolor niebieski;c) na odpady ze szkła – kolor zielony;d) na popiół – kolor szary e) na odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym bioodpady– kolor brązowy;f) na pozostałe odpady komunalne – kolor czarny.Zamawiający dopuszcza możliwość zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny w bezbarwnych workach odpowiednio opisanych.Wykonawca zobowiązany jest dostarczać sukcesywnie w dniu odbioru danej frakcji odpadów.Na właścicielach nieruchomości spoczywa odpowiedzialność za utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.4) Ilość i objętości pojemników-worków dla danej nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych na niej oraz wytwarzanych na danej nieruchomości odpadów jednocześnie przekazać użytkownikowi nieruchomości zamieszkałej, niezamieszkałej lub pozostawić na terenie tej nieruchomości, worki w kolorze i ilości odpowiadającej, co najmniej ilości odebranych worków (tzn. worek za worek). 5) Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany na własny koszt uszkodzonego pojemnika;3.5.4. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów.3.5.4.1. Przez odbieranie odpadów należy rozumieć w szczególności opróżnianie pojemników z odpadów i transport tych odpadów do miejsca ich zagospodarowania tj. 1) w przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych - do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t. j. Dz.U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.). 2) w przypadku odpadów zmieszanych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do Instalacji Komunalnej wpisanej na listę instalacji komunalnych prowadzonych przez właściwego marszałka, a w przypadku braku listy wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odpadów do instalacji o której mowa w art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw który brzmi, iż „Marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności w zakresie przetwarzania odpadów wpisuje z urzędu instalacje, o których mowa w ust. 1, określone jako regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, obowiązującej w dniu poprzedzającym dzień wejścia w życie niniejszej ustawy, wydanej na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 6, na listę funkcjonujących instalacji spełniających wymagania dla instalacji komunalnych, prowadzoną na podstawie art. 38b ust. 1 ustawy zmienianej w art. 6. Do czasu uzyskania wpisu instalacje te mogą przyjmować i przetwarzać odpady wymienione w ust. 1, zgodnie z posiadanym zezwoleniem na przetwarzanie odpadów, pozwoleniem na wytwarzanie odpadów uwzględniającym przetwarzanie odpadów albo pozwoleniem zintegrowanym uwzględniającym przetwarzanie odpadów.” 3) w przypadku odpadów ulegających biodegradacji w tym odpadów zielonych do składowania do Instalacji Komunalnej wpisanej na listę instalacji komunalnych prowadzonych przez właściwego marszałka, a w przypadku braku listy wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odpadów zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw który brzmi, iż „Marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności w zakresie przetwarzania odpadów wpisuje z urzędu instalacje, o których mowa w ust. 1, określone jako regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, obowiązującej w dniu poprzedzającym dzień wejścia w życie niniejszej ustawy, wydanej napodstawie art. 38 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 6, na listę funkcjonujących instalacji spełniających wymagania dla instalacji komunalnych, prowadzoną na podstawie art. 38b ust. 1 ustawy zmienianej w art. 6. Do czasu uzyskania wpisu instalacje te mogą przyjmować i przetwarzać odpady wymienione w ust. 1, zgodnie z posiadanym zezwoleniem na przetwarzanie odpadów, pozwoleniem na wytwarzanie odpadów uwzględniającym przetwarzanie odpadów albo pozwoleniem zintegrowanym uwzględniającym przetwarzanie odpadów.” 4) w przypadku odmowy przyjęcia odpadów ulegających biodegradacji w tym odpadów zielonych przez kompostownię, ze względu na obecność w tych odpadach odpadów komunalnych zmieszanych, odpady należy przekazać do Instalacji Komunalnej dołączając dokument odmowy przyjęcia ww. odpadów przez kompostownię.3.5.4.2.Wykonawca zobowiązany jest do selektywnego odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości3.5.4.3 Wykonawca zobowiązany jest do odbierania każdej ilości odpadów komunalnych i wszystkich rodzajów (każdego rodzaju) odpadu komunalnego od wszystkich właścicieli nieruchomości, z terenu Gminy Kluczewsko. W dniu zawarcia umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy zestawienie nieruchomości, której mieszkańcy złożyli do Zamawiającego deklaracje. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd.3.5.4.4. 1) Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy w Kluczewsku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz w uchwale Rady Gminy w Kluczewsku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kluczewsku:a) odpady komunalne zmieszane i bio zbierane z terenów Gminy Kluczewsko w okresie od 1 kwietnia do 31 października – co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;b) odpady komunalne zmieszane i bio zebranez terenów Gminy Kluczewsko w okresie od 1 stycznia do 31 marca oraz od 1 listopada do 31 grudnia – co najmniej 1 raz w miesiącu;c) odpady komunalne zebrane w sposób selektywny z terenów Gminy Kluczewsko w okresie obowiązywania umowy – co najmniej 1 raz w miesiącu;2) Odbiór i wywóz odpadów komunalnych zmieszanych i gromadzonych w sposób selektywny Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach w ten sam dzień roboczy tygodnia.3) Odbiór odpadów ma odbywać się w godzinach od 7.00 do 18.00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy; w przypadku gdy dzień odbioru odpadów przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca obowiązany jest odebrać odpady przed tym dniem.4) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru.5) Wykonawca sporządzi dla każdej miejscowości harmonogram odbierania odpadów – zgodnie z częstotliwościami wskazanymi w pkt 3.5.4.4. ppkt 1). Wykonawca przedstawi projekt harmonogramu Zamawiającemu w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy celem zatwierdzenia przez Zamawiającego. Zamawiający zatwierdzi harmonogram w ciągu 2 dni roboczych. Ustala się termin przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Wraz z harmonogramem Wykonawca ma obowiązek opracować i dostarczyć mieszkańcom w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy informację o sposobie przygotowania wyselekcjonowanych odpadów komunalnych, ze wskazaniem, które odpady należy wrzucać do poszczególnych pojemników (worków).6) Harmonogram uwzględniając częstotliwość opisuje dni, wskazując konkretne daty odbioru odpadów z danych nieruchomości; odbiór ma następować cyklicznie. W przypadku, gdy dzień odbioru odpadów – zgodnie z częstotliwością i harmonogramem przypada w dzień wolny od pracy (święto) Wykonawca obowiązany jest odebrać odpady przed tym dniem.W harmonogramie Wykonawca musi również podać godziny odbioru odpadów komunalnych w poszczególne dni tygodnia, a także podać informację o lokalizacji Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych7) Każdorazowa zmiana harmonogramu wywozu odpadów wymaga akceptacji ze strony Zamawiającego. Zaktualizowany harmonogram sporządza Wykonawca i przekazuje właścicielom nieruchomości nie później niż na 7 dni przed terminem zbiórki odpadów.8) Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych.9) Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych i letniskowych będzie następował z pojemników-worków wystawionych przed posesję przez właściciela nieruchomości w miejscu widocznym i umożliwiającym swobodny do nich dojazd.10) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania każdej ilości odpadów komunalnych i każdego rodzaju odpadu komunalnego od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne w ilości zgodnej z zadeklarowaną miesięcznie w deklaracji.11) Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełniania wymagań określonych w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym zgodnie z art. 9d ust. 1 oraz ust. 2 tej ustawy oraz zgodnie z rozporządzeniem wydanym przez ministra właściwego do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki o szczegółowych wymaganiach, o których mowa w art. 9d ust. 1, w tym:a) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;b) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;c) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;d) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej - przez cały okres trwania umowy.12) Wykonawca ma obowiązek zorganizować odbiór odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe poprzez zorganizowanie pojazdu mniejszego gabarytu. Wykonawca ma obowiązek odebrać wszystkie odpady komunalne .3.5.5. Kontrola obowiązku selektywnego sposobu zbierania odpadów.1) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz informowania Zamawiającego i właściciela nieruchomości o przypadkach niedopełnienia przez właściciela w/w obowiązku.2) Zgodnie z art. 6ka ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu i czystości w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) - przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne (Wykonawca) przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym Zamawiającego oraz właściciela nieruchomości.3) W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie spełniania przez właścicieli nieruchomości obowiązku, o którym mowa w pkt 3.5.5 ppkt 1) Wykonawca ma obowiązek udokumentowania tych nieprawidłowości, poprzez wykonywanie zdjęć lub zapisów wideo w sposób umożliwiający jednoznaczne potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca, daty oraz właściciela nieruchomości i niezwłocznego przekazania powyższych informacji Zamawiającemu oraz właścicielowi nieruchomości.3.5.6. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia:1) Raportów miesięcznych zawierających dane wskazane w pkt 3.5.8. SIWZ wraz z załącznikami wskazanymi w pkt 3.5.6 ppkt 6-8)2) Sprawozdań rocznych, o których mowa w art. 9n ust. 1, 3, 4 i 5 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do dnia 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, zawierających informacje o:a) masie poszczególnych rodzajów odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych oraz sposobie zagospodarowania tych odpadów, wraz ze wskazaniem nazwy i adresu instalacji, do których one zostały przekazane; b) masie pozostałości z sortowania odpadów komunalnych i pozostałości z procesu mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, powstałych z odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, przekazanych do składowania albo do termicznego przekształcania;c) masie odpadów komunalnych przekazanych do przygotowania do ponownego użycia i recyklingu;d) masie innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych będących odpadami komunalnymi, przekazanych do przygotowania do ponownego użycia, recyklingu i innych procesów odzysku;e) osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ostatnim sprawozdaniu składanym za dany rok;f) liczbie właścicieli nieruchomości, od których odebrał odpady komunalne, oraz dołącza do sprawozdania wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych, a także wykaz tych właścicieli, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły; w wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, adres nieruchomości oraz w przypadku rozwiązania umowy – informację, do kiedy umowa obowiązywała;3) sprawozdań, o których mowa w art. 9na Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;4) sprawozdań, o których mowa w art. 9nb Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 5) innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu, których będzie Wykonawca.6) jako załączniki do raportu miesięcznego o których mowa w pkt 3.5.6 ppkt 1, załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Kluczewsko.7) jako załączniki do raportu miesięcznego o których mowa w pkt 3.5.6 ppkt 1) przekazywanie Zamawiającemu comiesięcznych zapisów wraz z raportem dokumentacji systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (np. GPS) wszystkich pojazdów obsługujących Gminę Kluczewsko (na płycie CD).8) jako załączniki do raportu miesięcznego o których mowa w pkt 3.5.6 ppkt 1przekazywanie Zamawiającemu comiesięcznych zapisów wraz z raportem dokumentacji załadunku i miejsca wyładunku odpadów komunalnych z posesji z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej (na płycie CD) dla pojazdów odbierających wszystkie frakcje odpadów z terenu Gminy Kluczewsko.3.5.7. Pozostałe obowiązki Wykonawcy:1) Wykonawca zobowiązany jest :a) realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo ochrony środowiska oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz spełniać wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa, w tym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. Nr 104, poz. 868) i ich zmianami:b) dysponować środkami transportu, bazą magazynowo-transportową i potencjałem osobowym gwarantującym stałe, ciągłe i bezawaryjne świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych,c) dysponować narzędziami do stałego prowadzenia elektronicznej ewidencji usług odbioru z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów gromadzonych selektywnie,d) prowadzić działalność w sposób nie powodujący zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców, zanieczyszczenia tras wywozu, hałasu i zapylenia oraz uszkodzeń infrastruktury technicznej.2) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodność z warunkami jakościowymi spełniającymi wymagania normy określonymi dla przedmiotu zamówienia.3) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.4) Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi w tym zakresie.5) Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie.6) Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej.7) Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.8) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.9) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych oraz innych ustaleń niezbędnych do sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.10) Wykonawca ma obowiązek umożliwienia Zamawiającemu skontrolowania masy pojazdu przed rozpoczęciem odbioru odpadów, tzn. przed opróżnieniem pierwszego pojemnika na terenie gminy, jak i po zakończeniu odbioru odpadów, tj. po opróżnieniu ostatniego pojemnika na terenie gminy. Kontrola masy pojazdów będzie odbywać się na legalizowanej wadze najazdowej, wskazanej przez Zamawiającego.11) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na nieruchomościach zamieszkałych, niezamieszkałych i letniskowych przekazanych przez właścicieli nieruchomości na zasadach określonych w Regulaminie Utrzymania Czystości i Porządku w Gminie Kluczewsko.12) Uwaga! Zamawiający informuje, że dla frakcji popiół z palenisk domowych Wykonawca ma obowiązek stosować kod odpadu 20 01 99 – Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny.13) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem.14) Wykonawca zobowiązany jest zbierania odpadów komunalnych leżących luzem obok zapełnionych pojemników, worków zlokalizowanych w miejscu wystawienia odpadów komunalnych w promieniu 3 m – obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników lub kontenerów.15) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych także w przypadku utrudnionego dojazdu do nieruchomości związanego, np. prowadzonymi remontami dróg, złymi warunkami atmosferycznymi itp. W takich przypadkach nie przysługują Wykonawcy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji zamówienia. Realizacja tego obowiązku może być wyłączona jedynie w przypadku zaistnienia stanu nadzwyczajnego (stan wojenny, stan wyjątkowy, stan klęski żywiołowej).16) Wykonawca nie może mieszać ze sobą zebranych poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz nie może mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości.17) Wykonawca umożliwi wgranie do systemu komputerowego Zamawiającego sytemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (np. GPS) wszystkich pojazdów odbierających odpady z terenu Gminy Kluczewsko. Wykonawca zobowiązany jest udostępnić Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy system monitorowania pojazdów oraz przeszkolić Zamawiającego w obsłudze tego oprogramowania18) Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie rozpatrzeć każdą reklamację lub skargę wniesioną przez właściciela nieruchomości do Wykonawcy w zakresie odbierania odpadów komunalnych, a o sposobie jej załatwienia Wykonawca każdorazowo zawiadamia Zamawiającego.19) Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości w dniu odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Kluczewsko do zważenia pojazdu odbierającego odpady komunalne - bez załadunku, na wadze wskazanej przez Zamawiającego oraz ponownegozważenia pojazdu odbierającego odpady komunalne, na tej samej wadze, po zakończonym odbiorze frakcji odpadów. Wydruk potwierdzający pomiar z wagi zawierający m.in. datę, godzinę oraz masę pojazdu przed i po odbiorze odpadów komunalnych,20) Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo przed rozpoczęciem odbioru odpadów komunalnych do zważenia pojazdu odbierającego odpady komunalne - bez załadunku, na wadze wskazanej przez Zamawiającego oraz ponownego zważenia pojazdu odbierającego odpady komunalne, na tej samej wadze, po zakończonym odbiorze frakcji odpadów. Wydruk potwierdzający pomiar z wagi zawierający m.in. datę, godzinę oraz masę pojazdu przed i po odbiorze odpadów komunalnych, stanowią załącznik do comiesięcznego raportu przedkładanego Zamawiającemu. Zamawiający zobowiązuje się do wskazania wagi za pomocą, której dokonywane będą pomiary.3.5.8. Wykonawca obowiązany jest prowadzić ewidencję odpadów zgodnie z wymogami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (t. j. Dz. U. 2020 poz. 797 ze zmianami). Podstawą wystawienia faktury zamówienia będzie weryfikacja danych ujętych w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) dotyczących przekazania zebranych z terenu Gminy Kluczewsko odpadów komunalnych przez Wykonawcę oraz zatwierdzony przez Zamawiającego comiesięcznych raportów zawierających: a) ilość odpadów komunalnych z podziałem na poszczególne frakcje wskazana w Mg z zastosowaniem kodów odpadów wynikających z rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów odebrane bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych; b) ilość odpadów komunalnych z podziałem na poszczególne frakcje wskazana w Mg z zastosowaniem kodów odpadów wynikających z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 w sprawie katalogu odpadów odebranych z PSZOK-u; c) wydruk z wagi potwierdzający masę pojazdu przed i po odbiorze odpadów komunalnych; d) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; e) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (jeśli nie stwierdzono nieprawidłowości należy wpisać 0); Wykonawca zobowiązany jest przekazać sprawozdanie w terminie7 dni od dnia zakończenia danego miesiąca. Sprawozdanie jest podstawą rozliczenia z Zamawiającym, a zatwierdzone przez Zamawiającego stanowi podstawę wystawienia faktury. Do raportu należy załączyć załączniki wskazane w pkt 3.5.6. ppkt 6-8) 3.6. Opis Przedmiotu Zamówienia.3.6.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów:1) bezpośrednio z zamieszkałych i niezamieszkałych nieruchomości:a) zmieszane odpady komunalne;b) selektywne zebrane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:- papier, w tym tektura;- szkło;- tworzywa sztuczne;- metale;- opakowania wielomateriałowe;- popiół;- odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym bioodpady- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny ( w ramach zbiórki objazdowej )- opony ( w ramach zbiórki objazdowej )- odpady wielkogabarytowe. ( w ramach zbiórki objazdowej )2) z Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne:a) meble i inne odpady wielkogabarytowe;b) odpady budowlane i rozbiórkowe;c) zużyte opony;d) chemikalia (w szczególności farby, lakiery, środki ochrony roślin, środki owadobójcze);e) przeterminowane leki;f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;g) zużyte baterie i akumulatory.h)odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi ,w szczególności igieł i strzykawek i) odpadów tekstyliów i odzieżyj) odpady niebezpieczne k) papier, w tym tektura;l) szkło;ł)tworzywa sztuczne;m) metale;n)opakowania wielomateriałowe;o) popiół;u)odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym bioodpady3.6.2. W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany w okresie obowiązywania umowy co najmniej jeden razy w terminie uzgodnionym z Zamawiającym do odebrania odpadów w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowychoraz odpadów wielkogabarytowych, w systemie objazdowym bezpośrednio od właścicieli nieruchomości. Szczegółowy termin zbiórki oraz jej zasady Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo, po ustalenia terminu z Zamawiającym, poprzedzić akcją informacyjną minimum na 14 dni przed terminem zbiórki. 3.6.3. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych1) PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki tak, aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy w Kluczewsku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy w Kluczewsku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kluczewsko.2) Do PSZOK-u mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwałą Rady Gminy w Kluczewsku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy w Kluczewsku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kluczewsko.3) Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego oraz na wezwanie Zamawiającego do wywozu odpadów z PSZOK zlokalizowanych na terenie Gminy Kluczewsko tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców.3.6.4. Wykonawca zobowiązany jest:1) wyposażyć wskazany przez Zamawiającego punkty w pojemniki na przeterminowane leki oraz zużyte baterie.2) Odpady komunalne zmieszane i zebrane w sposób selektywny z nieruchomości niezamieszkałych winny być odbierane z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do przepełnienia pojemników na odpady.3) Zużyty sprzęt elektryczny, elektroniczny, zużyte opony samochodowe, oraz odpady wielkogabarytowe, odbierać z częstotliwością wskazaną w ofercie nie rzadziej jednak niż co najmniej jeden raz w okresie obowiązywania umowy w systemie objazdowym.4) Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników na przeterminowane lekarstwa i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie dopuścić do przepełnienia tych pojemników.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90513100-7
90533000-2
90512000-9
90511000-2
90514000-3
90513000-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-08-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający wymaga w tym zakresie aby:- był wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kluczewsko zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r., poz. 2010),- posiadał aktualne uprawnienia w zakresie transportu odpadów komunalnych wymagane zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797) co najmniej w następującym zakresie:- 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury,- 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych,- 15 01 03 Opakowania z drewna- 15 01 04 Opakowania z metali,- 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe,- 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe,- 15 01 07 Opakowania ze szkła,- 15 01 09 Opakowania z tekstyliów,- 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczonych ( np. środki ochrony roślin)- 15 01 11* Opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest)- 16 01 03 Zużyte opony,- 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów- 19 12 12 Pozostałości z sortowania,- 20 01 01 Makulatura,- 20 01 02 Szkło,- 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji,- 20 01 33* Baterie i akumulatory,- 20 01 39 Tworzywa sztuczne,- 20 01 40 Metale,- 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,- 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe,- 20 02 01 Odpady zielone,- 20 01 99 Popiół- był wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1845).- posiadał wpis do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO)
Informacje dodatkowe Na potwierdzenie spełniania wskazanego powyżej warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia: a) dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Kluczewsko, zgodnie z art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010),b) dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 797). c) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (np. zaświadczenie, informacja o nadaniu numeru rejestrowego);d) aktualny wpis do BDO rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami prowadzonego przez Marszałka Województwa na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności tj.: o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, iż dysponują:- bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy Kluczewsko lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza magazynowo – transportowa musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 122)w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej;- co najmniej jednym pojazdem przystosowanego do odbierania odpadów komunalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.- licencją na oprogramowanie umożliwiające gromadzenie i przetwarzanie danych o ilości odebranych odpadów komunalnych, celem sporządzenia comiesięcznych raportów wraz z załącznikami Uwaga:Pojazdy muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (w szczególności w § 4 i § 5 wskazanego wyżej rozporządzenia).Pojazdy muszą być sprawne technicznie – posiadać aktualne badania techniczne, posiadać aktualne dowody rejestracyjne i ubezpieczenie OC.Pojazdy powinny być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. W tym zakresie Wykonawca jest zobowiązany udostępnić Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy system monitorowania pojazdów oraz nieodpłatnie przeszkoli Zamawiającego w obsłudze tego oprogramowania.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Na potwierdzenie spełniania wskazanego powyżej warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcyw celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami potwierdzający wymogi stawiane w pkt 5.1.II lit c) zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 7.4. SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia:a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; d) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.).Uwaga: Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 7.6 ppkt 2) SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 7.4. SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:a) dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Kluczewsko, zgodnie z art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010),b) dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 797). c) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (np. zaświadczenie, informacja o nadaniu numeru rejestrowego);d) aktualny wpis do BDO rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami prowadzonego przez Marszałka Województwa na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach;e) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami potwierdzający wymogi stawiane w pkt 5.1.II lit c) zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Uwaga :w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy załączyć zobowiązania wymagane postanowieniami pkt 7.12.2. SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1.1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 7.1 SIWZ .3) wykaz usług, które Wykonawca powierzy podwykonawcom – z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 9 do SIWZ (zgodnie z punktem 26.2 SIWZ Wykonawca, który nie będzie powierzał prac podwykonawcom przy realizacji przedmiotu zamówienia, nie dołącza do oferty w/w załącznika).4) W przypadku oferty wspólnej pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii;5) W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej.1.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 7.6 pkt 2) lit. a) – c) SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości 1.3. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.7 lit. a. SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 7.7. lit. b SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu.1.4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w 7.7 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt 7.8. SIWZ stosuje się. 1.5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.1.6. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.). 1.7. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz zamierzających powierzyć wykonania części zamówienia podwykonawcom. 1.7.1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.1.7.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.1.7.3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 i 8 Pzp. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 7.6 ppkt 2) lit. SIWZ.1.7.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.1.7.5.Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.1.7.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lubb) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 5.1. pkt II) SIWZ.1.7.7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunki udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 7.1. SIWZ.1.7.8. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności:1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.1.7.9. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom,na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podać firmy podwykonawców.1.7.10. Zamawiający żąda by wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia wskazanym w załączniku nr 3 do SIWZ. 1.7.11.Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 7.6 pkt 2) SIWZ. dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy.1.8. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja) 1.8.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;2) Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;c) ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców.Formularze, dokumenty sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy Wykonawców składających ofertę wspólną ( z wyłączeniem dokumentów, o których mowa w pkt 7.13 .5 ppkt 2) Wszystkie kopie dokumentów załączone do oferty muszą być opisane „za zgodność z oryginałem” i podpisane przez Pełnomocnika;Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu ofertowym.1.8.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują wspólnie zgodnie z pkt 5.1. pkt II SIWZ.1.8.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.1. lit. a SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 1.8.4.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 7.3. SIWZ składa każdy z Wykonawców.1.8.5.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.6 SIWZ, przy czym:1) wspólnie dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.6. ppkt 1), 2) każdy z nich dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.6. ppkt 2).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
Z uwagi na to, iż jest to postępowanie o zamówienie publiczne, którego wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium (art. 45 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Częstotliwość mobilnych zbiórek 30,00
Termin płatności faktury 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana niniejszej umowy musi być zgodna z art. 144 Prawa zamówień publicznych oraz wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.2. Działając zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do oferty w szczególności w przypadkach:1) gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w sposobie, technologii lub innych zmian wykonania przedmiotu umowy w wyniku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;2) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotowej umowy, w tym w szczególności ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał Rady Gminy Kluczewsko wydanych na podstawie tejże ustawy,3) zmiany terminów oraz zasad płatności na skutek wystąpienia przyczyn zewnętrznych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;4) zmian innych postanowień umownych tylko w uzasadnionych przypadkach, których nie można przewidzieć w chwili zawarcia umowy.5) zmiany treści umowy związanej ze zmianą stawki podatku VAT.3 W okolicznościach wskazanych w pkt 22.2, Zamawiający, jeżeli będą one miały wpływ na pierwotny zakres zobowiązania Wykonawcy dopuszcza możliwość zmian tego zakresu oraz sposobu, terminu wykonania umowy i wynagrodzenia Wykonawcy. 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, ale nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.5. Zmiany postanowień zawartej umowy mogą nastąpić wyłącznie za zgodą Stron, wyrażoną w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-07-29, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający nie przewiduje:a) zawarcia umowy ramowej,b) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów,c) wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznych.2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kluczewsko reprezentowana przez Wójta Gminy Kluczewsko ul. Spółdzielcza 12, 29-120 Kluczewsko tel. +48 (0447814246), http://bip.kluczewsko.pl/www.kluczewsko.plb) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – email inspektor.rodo@kluczewsko.gmina.plc) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Kluczewsko”znak: B.271.3.2020,prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), dalej „ustawa Pzp”, oraz którym dane zostaną udostępniane w ramach ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429);e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, - zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych do czasu zakończenia okresu archiwizacji danych związanych z postępowaniem - dokumentacja zamówień publicznych przez okres 5 lat, umowa zawarta w wyniku postępowania 10 lat;f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;h) posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;i) nie przysługuje Pani/Panu:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę podwykonawstwo na kompleksowe docieplenia budynków - Mniów
  • Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę podwykonawstwo na kompleksowe docieplenia budynków. Zakres prac: Kompleksowe docieplenia budynków, w tym izolacja termiczna ścian zewnętrznych oraz wszelkie prace wykończeniowe związane z dociepleniami. Doświadczenie: Poszukujemy podwykonawców posiadających doświadczenie w przeprowadzaniu podobnych prac, ze szczególnym uwzględnieniem dociepleń budynków. Mile widziane referencje od poprzednich klientów. Zakres współpracy: Planujemy nawiązać długoterminową współpracę z wybranymi podwykonawcami, obecnie mamy do wykonania dwa docieplenia budynków z możliwością rozpoczęcia prac w jak najbliższym terminie. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI