III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
1. Oświadczenie w zakresie posiadania niezbędnych kompetencji i uprawnień do wykonania zamówienia 2.Oświadczenie w zakresie posiadania: a) dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o kodach odpadów: /15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 15 01 09, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 80, 17 05 04, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 25, 20 01 28, 20 01 32, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 38, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99/ prowadzonego przez Wójta Gminy Kłodzko, 3. dokument potwierdzający posiadanie wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami prowadzonego przez marszałka województwa (Baza Danych o Odpadach), 4. dokumenut potwierdzającego posiadanie umowy na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów (jeśli działalność ta jest prowadzona łącznie z działalnością związaną ze zbieraniem i transportem odpadów), w szczególności na odpady z grupy: 15 01, 16 01, 17 01, 17 02, 17 03, 19 12, 20 01, 20 02, 20 03. 5. dokumentu potwierdzającego posiadanie umowy z Instalacją Komunalną na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych. 6. Przedstawienie na żadanie zamawiającego powyższych dokumentów.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
1. Oświadczenie w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 2. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w tym na jedno zdarzenie na kwotę nie niższą niż 100.000 zł i na okres nie krótszy niż czas trwania umowy. W przypadku gdy okres ważności polisy jest krótszy niż czas realizacji przedmiotowego zamówienia wykonawca złoży oświadczenie, w którym zobowiąże się do przedłużenia polisy na określonych powyżej warunkach na pozostały okres trwania umowy i przedstawienie jej na żądanie zamawiającego.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1.Oświadczenie w zakresie posiadania zdolności technicznej i zawodowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Oświadczenie w zakresie: a) wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zadania, którego zakres obejmował wykonanie usług w zakresie tożsamym z opisem przedmiotu zamówienia, tj. odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy o wartości minimum 150.000 zł miesięcznie oraz załączeniem referencji potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. b) dysponują potencjałem technicznym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122), w szczególności: - z uwagi na specyfikę topograficzną Gminy Kłodzko (górzyste tereny i liczne wąskie podjazdy) warunkiem koniecznym jest dysponowanie przez wykonawcę co najmniej dwoma śmieciarkami o małych gabarytach i wadze do 12 T, które będą w stanie dojechać wąskimi drogami i mostkami o małej nośności oraz co najmniej dwiema śmieciarkami o większym tonażu, - wykonawca musi dysponować również pojazdem z urządzeniem hakowym przystosowanym do odbioru kontenerów KP-7, KP-22 i KP-34 do zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz przy sprzątaniu pogorzelisk, - wskazanym jest posiadanie przez wykonawcę co najmniej jednej śmieciarki dwukomorowej do zabrania dwóch frakcji odpadów segregowanych przy jednym objeździe, co zmniejszy ilość kursów potrzebnych do zebrania odpadów, - pojazdy obsługujące Gminę Kłodzko mają obowiązek być wyposażone w GPS oraz oznakowanie dedykowane, informujące o świadczeniu usługi na terenie Gminy Kłodzko. 3. Przedstawienie na wezwanie zamawiającego wykazu wykonanych usług wraz z dowodami określającymi, że usługi te zostały wykonane należycie oraz wykaz sprzętu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1.Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2.Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3.Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - załącznik Nr 4 do SIWZ („Doświadczenie Wykonawcy”). Do powyższego wykazu powinny być dołączone dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - załącznik Nr 5 do SIWZ („Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych”). 3. dokument potwierdzający posiadanie: a) wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o kodach odpadów: /15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 15 01 09, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 80, 17 05 04, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 25, 20 01 28, 20 01 32, 20 01 33*, 20 01 34, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 38, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99/ prowadzonego przez Wójta Gminy Kłodzko, b) wpisu do Rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, c) umowy na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów (jeśli działalność ta jest prowadzona łącznie z działalnością związaną ze zbieraniem i transportem odpadów), w szczególności na odpady z grupy: 15 01, 16 01, 17 01, 17 02, 17 03, 19 12, 20 01, 20 02, 20 03. d) umowy z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych. 4. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)