Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoChrostkowo
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-11-20
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Chrostkowo
  • Data publikacji ogłoszenia2019-11-12
  • Numer ogłoszenia621096-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 621096-N-2019 z dnia 2019-11-12 r.

Gmina Chrostkowo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Chrostkowo, krajowy numer identyfikacyjny 91086652500000, ul.   , 87-602  Chrostkowo, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 54 2870039 wew.44, e-mail l.lazarowski@chrostkowo.pl, faks 542 870 039.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.chrostkowo.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.chrostkowo.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.chrostkowo.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego, posłańca, kuriera lub osobiście.
Adres:
Urząd Gminy Chrostkowo, Chrostkowo 99, 87-602 Chrostkowo.

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo
Numer referencyjny: Z.271.08.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych ze wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu Gminy Chrostkowo oraz usług towarzyszących związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy w latach 2020-2021. I. Odbiór i zagospodarowania odpadów komunalnych ze wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu Gminy Chrostkowo. 1. Liczba mieszkańców objętych systemem zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Chrostkowo wynosi około 2400 osób, co stanowi 840 złożonych deklaracji. 2. Powierzchnia Gminy Chrostkowo – 74 km2 3. Z terenu Gminy Chrostkowo w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: L.p. Kod odpadów Rodzaj odpadów Ilość odpadów (w Mg) 2016 2017 2018 1. 15 01 01 opakowania z papieru i tektury 5,633 8,882 4,699 2. 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych 81,957 91,338 99,058 3. 15 01 04 opakowania z metali 1,517 3,402 1,471 4. 15 01 05 opakowania wielomateriałowe 1,474 3,039 1,326 5. 15 01 07 opakowania ze szkła 13,445 18,160 6,706 6. 16 01 03 zużyte opony - - 0,100 7. 17 01 01 odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 6,000 - 8. 17 01 07 zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 - - 0,480 9. 20 01 02 szkło 30,240 31,350 31,170 10. 20 01 10 odzież 0,280 - - 11. 20 01 32 leki inne niż wymienione w 2001 31 - - 0,001 12. 20 01 34 baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 - - 0,100 13. 20 01 36 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 0,470 0,250 0,550 14. 20 01 39 tworzywa sztuczne 5,080 - - 15. 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji 4,890 1,060 - 16. 20 02 03 inne odpady nie ulegające biodegradacji 5,960 5,960 12,660 17. 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 208,540 242,060 236,640 18. 20 03 07 odpady wielkogabarytowe 1,700 1,640 1,080 Razem: 361,186 413,141 396,041 4. Na terenie Gminy Chrostkowo zbiera się następujące rodzaje odpadów komunalnych: 4.1. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 200301); 4.2. selektywnie zbierane: 4.2.1. papier i tekturę (kod 200101, 150101), 4.2.2. metale (kod 200140, 150104), 4.2.3. tworzywa sztuczne (kod 200139, 150102), 4.2.4. opakowania wielomateriałowe (kod 150105, 150103, 150106), 4.2.5. szkło (kod 150107), 4.2.6. odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (kod 200108), 4.2.7. odpady zielone (kod 200201), 4.2.8. przeterminowane leki (kod 200132), 4.2.9. chemikalia (kod 200113, 200114, 200115, 200119, 200125, 200126, 200128, 200129, 200130, 200180), 4.2.10. zużyte baterie i akumulatory (kod 200134), 4.2.11. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 200136), 4.2.12. meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 200307), 4.2.13. odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 170101, 170102, 170103, 170107, 170904), 4.2.14. zużyte opony (kod 160103), 4.2.15. tekstylia i odzież (kod 200110, 200111, 150109), 4.2.16. popiół (kod 200199), przy czym rodzaje odpadów wskazane w pkt. 4.2.8 – 4.2.16 przyjmowane są w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych organizowanym przez Wykonawcę zgodnie z §3 pkt. III niniejszej SIWZ. 5. Szczegółowy zakres realizacji zamówienia obejmuje: 5.1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: 5.1.1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: 5.1.1.1. ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), 5.1.1.2. ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), 5.1.1.3. ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), 5.1.1.4. ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym I elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1895), 5.1.1.5. ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 521), 5.1.1.6. ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2268 z późn. zm.), 5.1.1.7. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. nr 104, poz. 868), 5.1.1.8. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 819), 5.1.1.9. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923), 5.1.1.10. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), 5.1.1.11. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), 5.1.1.12. uchwała nr XXVI/175/2017 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 27 listopada 2017 roku w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chrostkowo, 5.1.1.13. uchwała nr V/33/2019 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 11 marca 2019 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy i od właścicieli domków letniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 5.1.1.14. uchwała nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028”, 5.1.1.15. uchwała nr XXWII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania „ Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028” (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2017 r., poz. 2403). 5.1.2. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), uchwałą nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028”, uchwałą nr XXWII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania „ Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028” (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2017 r., poz. 2403). 5.1.3. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia bez wnoszenia przez właściciela nieruchomości dodatkowych opłat, worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, a w nieruchomościach powyżej 8 lokali pojemników do selektywnej zbiórki. 5.1.4. Wykonawca zapewni właścicielom nieruchomości możliwość zakupu pojemników na odpady komunalne poprzez ich dostarczenie w dniu odbioru odpadów po uprzednim złożeniu zamówienia przez właściciela nieruchomości. 5.1.5. W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą zmieszane oraz selektywnie zebrane odpady komunalne. 5.1.6. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. 5.1.7. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 5.1.8. Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. 5.1.9. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kolorowych kalendarzy z harmonogramem odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości (styczeń – grudzień 2020 r., styczeń – grudzień 2021 r.). Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. 5.1.10. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 5.1.11. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – zapis cyfrowy wykonany przez aparaturę (aparat cyfrowy lub kamera oraz urządzenie GPS) znajdującą się w samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Dokumentacja będzie podpisana przez Wykonawcę i będzie zawierać także dane osobowe świadków. 5.1.12. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 5.1.13. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 5.2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami. 5.3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: 5.3.1. odpady komunalne zbierane będą do pojemników/ worków posiadających oznaczenie określające rodzaj odpadów, ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości, które nie stanowią utrudnienia dla sąsiadów, mieszkańców, użytkowników dróg, itp. oraz są dostępne dla korzystających z tych urządzeń i dla przedsiębiorcy uprawnionego do odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość odpadów komunalnych. 5.3.2. ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: 5.3.2.1. z obszarów zabudowy budynkami jednorodzinnymi i wielorodzinnymi: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: • w okresie od kwietnia do października – co dwa tygodnie, • w okresie od listopada do marca – co cztery tygodnie. b) bioodpady stanowiące odpady komunalne: • w okresie od kwietnia do października – co dwa tygodnie, • w okresie od listopada do marca – co cztery tygodnie. c) papier i tektura – co cztery tygodnie; d) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale – co cztery tygodnie; e) szkło – co osiem tygodni; 5.4. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 5.4.1. Wielkości pojemników przeznaczonych do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych na terenie Gminy Chrostkowo: a) kosze uliczne o pojemności co najmniej 30 litrów; b) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności co najmniej 80 litrów; c) kontenery o pojemności co najmniej 3000 litrów. 5.4.2. Wielkości pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych: a) pojemniki o pojemności co najmniej 30 litrów; b) kontenery o pojemności co najmniej 3000 litrów; c) worki o pojemności co najmniej 30 litrów. 5.4.3. worki o pojemności co najmniej 60 litrów, które Wykonawca dostarczy w ramach umowy muszą być wykonane z tworzywa sztucznego o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka oznaczone w następujący sposób: 5.4.3.1. kolor żółty – do zbiórki łącznie tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i drobnych metali, 5.4.3.2. kolor niebieski – do zbiórki papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru I tektury, 5.4.3.3. kolor zielony – do zbiórki szkła, 5.4.3.4. kolor brązowy – do zbiórki odpadów ulegających biodegradacji, w tym zielonych, przy czym Wykonawca jest zobowiązany do dostosowania kolorów worków do obowiązujących przepisów. II. Odbiór i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Chrostkowo wykorzystywanych jedynie przez część roku. 1. Liczba nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe z terenu Gminy Chrostkowo wykorzystywanych jedynie przez część roku szacowana jest na 5 szt. 2. Z terenu nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe z terenu Gminy Chrostkowo wykorzystywanych jedynie przez część roku zbiera się następujące rodzaje odpadów komunalnych: 2.1. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 200301); 2.2. selektywnie zbierane: 2.2.1. papier i tekturę (kod 200101, 150101), 2.2.2. metale (kod 200140, 150104), 2.2.3. tworzywa sztuczne (kod 200139, 150102), 2.2.4. opakowania wielomateriałowe (kod 150105, 150103, 150106), 2.2.5. szkło (kod 150107), 2.2.6. odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (kod 200108), 2.2.7. odpady zielone (kod 200201), 2.2.8. przedterminowe leki (kod 200132), 2.2.9. chemikalia (kod 200113, 200114, 200115, 200119, 200125, 200126, 200128, 200129, 200130, 200180), 2.2.10. zużyte baterie i akumulatory (kod 200134), 2.2.11. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 200136), 2.2.12. meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 200307), 2.2.13. odpady budowlane i rozbiórkowe (170101, 170102, 170103, 170107, 170904), 2.2.14. zużyte opony (kod 160103), 2.2.15. tekstylia i odzież (kod 200110, 200111, 150109), 2.2.16. popiół (kod 200199), przy czym rodzaje odpadów wskazane w pkt. 2.2.8. - 2.2.16. przyjmowane są w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych 3. Szczegółowy zakres realizacji zamówienia obejmuje: 3.1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: 3.1.1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: 3.1.1.1. ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), 3.1.1.2. ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), 3.1.1.3. ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), 3.1.1.4. ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1895), 3.1.1.5. ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 521), 3.1.1.6. ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2268 z późn. zm.), 3.1.1.7. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), 3.1.1.8. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 819), 3.1.1.9. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1923), 3.1.1.10. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), 3.1.1.11. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), 3.1.1.12. uchwała nr XXVI/175/2017 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 27 listopada 2017 roku w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chrostkowo, 3.1.1.13. uchwała nr V/33/2019 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 11 marca 2019 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy i od właścicieli domków letniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 3.1.1.14. uchwała nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028”, 3.1.1.17. uchwała nr XXWII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania „ Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028” (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2017 r., poz. 2403). 3.1.2. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), uchwałą nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028”, uchwałą nr XXWII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania„ Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028” (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2017 r., poz. 2403). 3.1.3. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia bez wnoszenia przez właściciela nieruchomości dodatkowych opłat, worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 3.1.4. Wykonawca zapewni właścicielom nieruchomości możliwość zakupu pojemników na odpady komunalne poprzez ich dostarczenie w dniu odbioru odpadów po uprzednim złożeniu zamówienia przez właściciela nieruchomości. 3.1.5. W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą zmieszane oraz selektywnie zebrane odpady komunalne. 3.1.6. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. 3.1.7. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 3.1.8. Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. 3.1.9. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kolorowych kalendarzy z harmonogramem odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości (styczeń – grudzień 2020 r., styczeń – grudzień 2021 r.). Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. 3.1.10. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 3.1.11. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – zapis cyfrowy wykonany przez aparaturę (aparat cyfrowy lub kamera oraz urządzenie GPS) znajdującą się w samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości I protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Dokumentacja będzie podpisana przez Wykonawcę i będzie zawierać także dane osobowe świadków. 3.1.12. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 3.1.13. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 3.2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami. 3.3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: 3.3.1. odpady komunalne zbierane będą do pojemników/ worków posiadających oznaczenie określające rodzaj odpadów, ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości, które nie stanowią utrudnienia dla sąsiadów, mieszkańców, użytkowników dróg, itp. oraz są dostępne dla korzystających z tych urządzeń i dla przedsiębiorcy uprawnionego do odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość odpadów komunalnych. 3.3.2. ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: a) w miesiącach od czerwca do sierpnia – co dwa tygodnie; b) w pozostałych miesiącach – co cztery tygodnie. 3.4. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 3.4.1. Wielkości pojemników przeznaczonych do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych na terenie Gminy Chrostkowo: 3.4.1.1. pojemniki o pojemności o najmniej 60 litrów; 3.4.1.2. worki o pojemności co najmniej 60 litrów. 3.4.2. Wielkości pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych: 3.4.2.1. pojemniki o pojemności co najmniej 110 litrów; 3.4.2.2. worki o pojemności co najmniej 60 litrów. 3.4.3. worki o pojemności co najmniej 60 litrów, które Wykonawca dostarczy w ramach umowy muszą być wykonane z tworzywa sztucznego o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka oznaczone w następujący sposób: 3.4.3.1. kolor żółty – do zbiórki łącznie tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i drobnych metali, 3.4.3.2. kolor niebieski – do zbiórki papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru I tektury, 3.4.3.3. kolor zielony – do zbiórki szkła, 3.4.3.4. kolor brązowy – do zbiórki odpadów ulegających biodegradacji, w tym zielonych przy czym Wykonawca jest zobowiązany do dostosowania kolorów worków do obowiązujących przepisów. III. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów. 1) Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chrostkowo. PSZOK położony jest w miejscowości Chrostkowo na działce nr 421. Wyposażenie PSZOK: • kontener socjalno-biurowy, • garaż blaszak, • kontener na odpady ciężkie 1 szt., • kontener na gruz, odpady budowlane 1 szt., • kontener na odpady ulegające biodegradacji 1 szt., • kontener na odpady wielkogabarytowe 1 szt., • pojemniki stalowe z pokrywą o V=1,1m3 na kółkach 8 szt., • pojemniki typu Dzwon AT o V=2,2m3 na szkło, plastik 2 szt., • pojemniki siatkowe na tworzywa sztuczne 1 szt., • gromadzenie odpadów niebezpiecznych - wewnątrz garażu blaszanego, • pojemnik na zużyte świetlówki, baterie 2 szt., • pojemnik na zużyte akumulatory 1 szt., • pojemnik na tusze, kleje, farby itp. 1 szt., • pojemnik na zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 1 szt., • teren punktu jest ogrodzony i oświetlony oraz monitorowany. 2) Odbiór odpadów z PSZOK następował będzie po przeprowadzonej zbiórce z częstotliwością 1 raz w miesiącu. Termin odbioru odpadów uzgadniany będzie telefonicznie, elektronicznie bądź na piśmie za pośrednictwem poczty. Od chwili otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego, Wykonawca w przeciągu 7 dni jest zobowiązany do opróżnienia kontenerów i pojemników. 3) Odpady w PSZOK gromadzone będą selektywnie, w specjalnie do tego celu przeznaczonych koszach, pojemnikach i kontenerach, bądź w wyznaczonych miejscach w sposób bezpieczny dla zdrowia i środowiska. 4) Obsługa punktu PSZOK (odbiór odpadów) prowadzona będzie przez pracowników Urzędu Gminy Chrostkowo. 5) PSZOK nie będzie przyjmował odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 6) Do PSZOK przyjmowane są następujące wyselekcjonowane frakcje odpadów: • odpady wielkogabarytowe, • zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, • zużyte baterie i akumulatory, • zużyte opony samochodowe, rowerowe, motorowe i wózkowe, • odpady selektywnie zebrane (papier, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal), • odpady komunalne ulegające biodegradacji, • przeterminowane leki i opakowania po nich, • odpady budowlane i rozbiórkowe, • chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, kleje, lakiery, środki do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowania po nich), • zbiorniki po aerozolach, pozostałości po domowych środkach do dezynfekcji i dezynsekcji, • środki ochrony roślin oraz opakowania po nich, • lampy fluoroscencyjne i inne odpady zawierające rtęć, w tym świetlówki, termometry, przełączniki, • zużyte kartridże i tonery, • odzież i tekstylia, • żarówki, świetlówki itp., • żużle i popioły paleniskowe, 7) PSZOK nie będzie przyjmował takich odpadów jak: • materiały zawierające azbest, • papa, • szyby samochodowe, • szkło zbrojone, hartowane i wielowarstwowe, • styropian budowlany, • wełna mineralna, • odpady w opakowaniach cieknących, • opony przemysłowe (od ciągników, aut ciężarowych, autobusów), • części samochodowych (w tym siedzenia, kanapy, kokpity, zderzaki), • gleba, ziemia, kamienie. 8) Do PSZOK nie przyjmuje się odpadów zmieszanych. 9) Osoby przebywające na terenie PSZOK zobowiązane są do: • przestrzegania regulaminu PSZOK, • przestrzegania zaleceń obsługi PSZOK, w szczególności w zakresie miejsca złożenia odpadów, • przestrzegania przepisów BHP i p. poż., • stosowania się do ogólnie przyjętych zasad ruchu drogowego, • na terenie PSZOK dzieci poniżej 12 roku życia mogą przebywać jedynie pod opieką osoby pełnoletniej. 10) Punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych będzie czynny jeden dzień w miesiącu przez 8 godzin z wyłączeniem sobót. 11) W okresie działania w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych odebrano od właścicieli nieruchomości następujące ilości odpadów: a) Czerwiec: • Szkło (20 01 02) – 0,100 Mg, • odpady wielkogabarytowe (20 03 07) – 0,860 Mg, • zużyte opony (16 01 03) – 0,260 Mg, • zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (20 01 36) – 0,490 Mg. b) Lipiec: • odpady wielkogabarytowe (20 03 07) – 0,260 Mg, • odpady budowlane i rozbiórkowe (17 01 07) – 0,045 Mg, • zużyte opony (16 01 03) – 0,295 Mg, • zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (20 01 36) – 0,400 Mg. c) Sierpień: • odpady ulegające biodegradacji (20 02 01) – 0,060 Mg, • szkło (20 01 02) – 0,020 Mg, • odzież (20 01 10) – 0,015 Mg, • odpady wielkogabarytowe (20 03 07) – 0,900 Mg, • zużyte opony (16 01 03) – 0,045 Mg, • baterie i akumulatory (20 01 34) – 0,092 Mg, • zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (20 01 36) – 0,435 Mg. d) Wrzesień : • opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02) – 0,520 Mg, • odzież (20 01 10) – 0,035 Mg, • odpady wielkogabarytowe (20 03 07) – 1,525 Mg, • zużyte opony (16 01 03) – 0,120 Mg, • zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (20 01 36) – 0,214 Mg. e) Październik: • odpady wielkogabarytowe (20 03 07) – 0,590 Mg, • zużyte opony (16 01 03) – 0,180 Mg, • zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (20 01 36) – 0,300 Mg. 12) Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia zamawiającemu dokumentacji wymaganej przepisami prawa, w szczególności kart ewidencji odpadów i sprawozdania PSZOK. 13) Liczba mieszkańców objętych systemem zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Chrostkowo wynosi 2400 osób, co stanowi 840 złożonych deklaracji. 14) Wykonawca jest zobowiązany do transportu i zagospodarowania odpadów poza instalacją lub we właściwej instalacji oraz poddania w każdym roku kalendarzowym, co najmniej 60% masy odpadów poremontowych i budowlanych recyklingowi, przygotowaniu do ponownego użycia lub poddanie odzyskowi innymi metodami niż recykling i ponowne użycie. 15) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami i przekazywanie sprawozdań w zakresie ilości przyjętych i przekazanych do zagospodarowania lub unieszkodliwienia odpadów. 16) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli części lub całego procesu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. IV. Pozostałe wymagania realizacji zamówienia. 1. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), Uchwały nr XXVI/175/2017 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 27 listopada 2017 roku w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chrostkowo. 2. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: 2.1. Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów półrocznych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników/worków znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników/worków, które nastąpiły w danym półroczu; 2.2. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w rozdziale 4b sprawozdawczość i analizy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz pozostałych wymaganych sprawozdań zgodnie z obowiązującym prawem oraz z uwzględnieniem zmian ustaw i rozporządzeń. 2.3. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 2.4. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsc odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Chrostkowo. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów lub kwitu wagowego z potwierdzeniem przyjęcia przez RIPOK, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019 r., poz. 819). 2.5. W przypadku zmian przepisów krajowych i koniecznością dostosowania do nich przepisów prawa miejscowego w zakresie zawartym w opisie przedmiotu zamówienia Wykonawca bez odrębnego wynagrodzenia dostosuje wykonywanie usługi do zmienionych przepisów. V. Podwykonawcy: 1. Zamawiający nie zastrzega żadnej części zamówienia do powierzenia podwykonawcom. 2. Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać w Formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) zakres zamówienia powierzany podwykonawcom. W przypadku braku takiego wskazania, Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawcy. 3. Wykonawca ma prawo podpisać umowę o podwykonawstwo na części zamówienia wymienione w ofercie przetargowej jedynie w trybie określonym w art. 647¹ Kodeksu cywilnego. Nie wyraża się zgody na powierzenie całości lub części zamówienia podwykonawcy w innym trybie, bez względu na to, czy Zamawiający powziął i kiedy powziął informację o takim powierzeniu. Zamawiający ma prawo żądania usunięcia podwykonawcy, na którego nie wyraził zgody. Do zawierania umów o podwykonawstwo oraz rozliczeń z tego tytułu stosuje się również zapisy art. 143a – 143c ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Podwykonawstwo nie zmienia zobowiązań Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, zaniechania, uchybienia i zaniedbania Podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników w takim zakresie, jak gdyby były one działaniami, zaniechaniami, uchybieniami lub zaniedbaniami samego Wykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników. 5. Pozostałe warunki dotyczące podwykonawstwa określa wzór umowy – załącznik nr 3.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511000-2
90512000-9
90513100-7
90514000-3
90533000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2020-01-01   lub zakończenia: 2021-12-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-01-01 2021-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże posiadanie: 1) aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Gminę Chrostkowo zgodnie z art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010); 2) aktualnego wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) lub zezwolenia na transport odpadów wydane przez właściwy organ. (Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców ww. warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia i dokumentów jakie mają załączyć Wykonawcy – wyszczególnionych w § 8 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnia).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże posiadanie: 1) środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 200.000,00 zł; 2) ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 200.000,00 zł, (Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców ww. warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia i dokumentów jakie mają załączyć Wykonawcy – wyszczególnionych w § 8 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnia).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże wykonanie/dysponowanie: 1) należyte wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również należyte wykonywanie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej 1 usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w wysokości nie mniejszej niż 350 Mg/rok; 2) dysponowanie bazą magazynowo – transportową spełniającą następujące warunki: a) usytuowaną na terenie Gminy Chrostkowo lub w odległości nie większej niż 60 km od granic Gminy Chrostkowo, na terenie, do którego posiada tytuł prawny, b) teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, c) miejsce do parkowania pojazdów na bazie musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, d) miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, e) teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, f) baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, g) baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, h) baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, i) baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, j) na terenie bazy powinny znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów oraz miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy), 3) dysponowanie co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, spełniającymi następujące warunki: a) pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne, b) pojazdy w okresie realizacji usługi muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym c) pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów oraz minimalizującą oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady, d) pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o pozycji pojazdów i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego, e) pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. (Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców ww. warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia i dokumentów jakie mają załączyć Wykonawcy – wyszczególnionych w § 8 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnia).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 tj.: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2 Ustawy Pzp może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 Pzp w zakresie wskazanym w § 6 niniejszej SIWZ tj.: 1) aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Gminę Chrostkowo zgodnie z art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010) potwierdzającego spełnienie warunku wskazanego §6 ust. 1 pkt 1 niniejszej SIWZ, 2) aktualnego wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701, ze zm.) lub zezwolenia na transport odpadów wydanego przez właściwy organ potwierdzającego spełnienie warunku wskazanego §6 ust. 1 pkt 2 niniejszej SIWZ; 3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert potwierdzającego spełnienie warunku wskazanego §6 ust. 2 pkt 1 niniejszej SIWZ; 4) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzających spełnienie warunku wskazanego §6 ust. 2 pkt. 2 niniejszej SIWZ; 5) wykazu usług wykonanych, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonywania i podmiotów, na rzecz których te usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert potwierdzającego spełnienie warunku wskazanego §6 ust. 3 pkt. 1 niniejszej SIWZ (załącznik nr 6); 6) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania za-mówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami potwierdzającego spełnienie warunku wskazanego §6 ust. 3 pkt. 2 i 3 niniejszej SIWZ (załącznik nr 7 do SIWZ); 7) jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Dokumenty składane wraz z ofertą: a) wypełniony i podpisany Formularz oferty (zgodny z załączonym wzorem) – załącznik nr 1; b) dokument potwierdzający wniesienie wadium (forma zgodna z § 11 niniejszej SIWZ); c) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. d) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. e) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ; f) Oświadczenie dotyczące ochrony danych osobowych według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ. 2) Dokumenty składane po ogłoszeniu informacji na temat złożonych ofert: a) oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej (zgodne z załączonym wzorem) – Załącznik nr 2 – oświadczenie należy złożyć w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczącej kwoty jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 PLN, (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium powinno być wniesione w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20.11.2019 r. do godz. 10:00 i winno obejmować okres związania ofertą. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Lipnie Nr 44 9542 0008 2004 0030 0013 0012 wpisując w tytuł przelewu nazwę zadania na które jest wnoszone. 5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą. 9. Z treści polisy, poręczenia, gwarancji lub innego dokumentu stanowiącego formę wadium winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 10. W trakcie postępowania przetargowego czas związania ofertą może ulec przedłużeniu o oznaczony okres, zgodnie z treścią § 12 niniejszej SIWZ, co pociąga za sobą obowiązek przedłużenia okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, wniesienia nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. 11. Odmowa wyrażenia przez Wykonawcę zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie spowoduje utraty wadium. 12. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania oferty, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego ofertę uzna się za odrzuconą. 13. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 14. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 15. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 17. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 18. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena wykonania zamówienia 60,00
Termin płatności 10,00
Przeprowadzenie akcji edukacyjnej 30,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający wymaga zawarcia umowy zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 2. Zamawiający określa wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu do projektu umowy o podwykonawstwo lub umowy o podwykonawstwo. 1) Umowa z Podwykonawcą lub dalszym Podwykonawcą powinna stanowić w szczególności, iż: a) termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury VAT, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy usługi, b) przedmiotem Umowy o podwykonawstwo jest wyłącznie wykonanie usług, które ściśle odpowiadają części zamówienia określonego Umową zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, c) wykonanie przedmiotu Umowy o podwykonawstwo zostaje określone na co najmniej takim poziomie jakości, jaki wynika z Umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą I powinno odpowiadać stosownym dla tego wykonania wymaganiom określonym w SIWZ oraz standardom deklarowanym w Ofercie Wykonawcy, d) Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca są zobowiązani do przedstawiania Zamawiającemu na jego żądanie dokumentów, oświadczeń i wyjaśnień dotyczących realizacji Umowy o podwykonawstwo, e) Wykonawca zobowiązany jest, w trakcie realizacji umowy, do zatrudniania określonych przez Zamawiającego osób na podstawie umowy o pracę. 2) Umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień: a) uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę zapłaty od Wykonawcy lub Podwykonawcy za wykonanie przedmiotu Umowy o podwykonawstwo od zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia Wykonawcy lub odpowiednio od zapłaty przez Wykonawcę wynagrodzenia Podwykonawcy; b) uzależniających zwrot kwot zabezpieczenia przez Wykonawcę Podwykonawcy, od zwrotu Zabezpieczenia należytego wykonania umowy Wykonawcy przez Zamawiającego. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT, tj. dopuszczalna jest zmiana wysokości wynagrodzenia brutto, jeśli wynikać to będzie ze zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. W wypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie Wykonawcy brutto zostanie zmniejszone bądź zwiększone w stosunku odpowiednim do zmiany wysokości podatku VAT, wynagrodzenie Wykonawcy netto (tj. bez podatku VAT) jest niezmienne, 2) zmiany podwykonawców, zmiany zakresu usług powierzonych podwykonawcom lub zgłoszenia ich udziału, przy czym jeżeli w trakcie realizacji zamówienia nastąpi zmiana, rezygnacja (albo wprowadzenie) z podwykonawcy, który jest jednocześnie podmiotem, na którego zasobach Wykonawca będzie polegać podczas realizacji zamówienia, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych na podstawie art 22 ust 1 i 1a ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podmiot lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany: 1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, 2) danych teleadresowych, 3) danych rejestrowych, 4) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy. 5. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu Umowy, pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-11-20, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w języku obcym winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż placu zabaw - Bydgoszcz
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż placu zabaw. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI