Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i odpadów remontowo – budowlanych bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KŁOBUCK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398273
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 11 Listopada 6
1.5.2.) Miejscowość: Kłobuck
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48343100150
1.5.8.) Numer faksu: +48343172661
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaklobuck.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminaklobuck.pl/main/index.html
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i odpadów remontowo – budowlanych bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-08e03020-98fd-11eb-90e5-2aec432e2be5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00030394
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003018/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i odpadów remontowo – budowlanych bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.gminaklobuck.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://bip.gminaklobuck.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcją użytkownika miniPortalu - dostępnymi pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje oraz zaakceptować regulamin korzystania z miniPortalu.2. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową miniPortal oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 1 rozdziału XII SWZ.3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z miniPortalu – wskazane są na stronie internetowej miniPortalu - pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje .4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z mini portalu oraz Regulaminie ePUAP.5. Wsparcia technicznego w zakresie działania mini portalu Wykonawca może otrzymać pod , nr tel. +48 22 458 77 06, +48 22 458 78 75, e-mail: miniPortal@uzp.gov.pl od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8.00 - 14.00.6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.7. Sposób złożenia oferty za pośrednictwem miniPortalu oraz potwierdzenia złożenia oferty zostały opisane w Instrukcji użytkownika miniPortalu.8. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2020.346 t.j. z dnia 2020.03.04), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. Pozostałe postanowienia zgodnie z SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Kłobucka z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Kłobucku, ul. 11 Listopada 6, 42-100 Kłobuck.2. W podmiocie jest wyznaczona osoba nadzorująca przestrzeganie zasad ochrony danych - Jacek Orłowski - kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – e-mail: iod@gminaklobuck.pl.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., w celu:a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Miejskim w Kłobucku na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,b) realizacji zawartych przez Urząd Miejski w Kłobucku umów z kontrahentami,c) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie udzielonej wcześniej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Urzędem Miejskim w Kłobucku przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Burmistrz Kłobucka,c) podmioty realizujące zadania Administratora Danych Osobowych, takie jak: operator pocztowy, bank, dostawca oprogramowania dziedzinowego.5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu/celów określonych w pkt 3, lecz nie krócej niż przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.6. Ma Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,b) do sprostowania (poprawiania) swoich danych,c) do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach, gdy:- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane;- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem;- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych.d) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tym zakresie, chyba że będziemy w stanie wykazać, że są one nam niezbędne do realizacji zadania narzuconego przez powszechnie obowiązujące prawo,e) do przenoszenia danych,f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,g) w celu skorzystania z praw określonych powyżej (lit. a-f) należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisu ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.8. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami, którymi kieruje się Urząd Miasta jest obligatoryjne a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwość rozpoczęcia wypełniania obowiązku prawnego leżącego na Administratorze Danych Osobowych.9. Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.007.2021.WS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Kłobucku przy ul. Łąkowej – Część I”;Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do objęcia usługą odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów selektywnie zebranych zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. Zakres przedmiotu zamówienia jak i między innymi obowiązki Wykonawcy zostały opisane w Opisie Przedmiotu Zamówienia dla Części I stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzegając prawo opcji przewiduje maksymalną przewidywaną ilość odpadów w okresie realizacji umowy ustaloną w wyniku analizy okresu od 1 stycznia 2019 do 31 października 2020r. szacowaną na: - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale – 18,00 Mg;- papier i tektura – 14,40 Mg;- szkło i opakowania ze szkła – 25,20 Mg;- tekstylia – 13,20 Mg;- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, zużyte baterie i akumulatory, świetlówki / lampy fluorescencyjne, urządzenia zawierające freony – 22,80 Mg;- opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych, chemikalia – 3,00 Mg;- odpady wielkogabarytowe – 168,00 Mg;- odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów – 33,60 Mg;- odpady budowlane i rozbiórkowe, stanowiące odpady komunalne, do których zalicza się m. in.: materiały izolacyjne (w tym papa, styropian, wełna mineralna), ceramika sanitarna, wanny, kabiny prysznicowe, stolarka budowlana – 144,00 Mg;- odpady ulegające biodegradacji – 50,40 Mg;- zużyte opony od pojazdów osobowych i pojazdów jednośladowych – 33,60 Mg;- przeterminowane leki – 1,00 Mg;- elementy usunięte z zużytych urządzeń – 0,02 Mg;- popiół z palenisk domowych – 12,00 Mg. Okoliczności skorzystania z opcji zostały opisane w paragrafie 6 ust. 9 projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 6 do SWZ).Warunki skorzystania z prawa opcji:a) skorzystanie z zamówienia opcjonalnego (prawa opcji) uzależnione będzie od potrzeb Zamawiającego,b) termin, w ciągu którego Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji - w terminie trwania umowy,c) o zamiarze skorzystania z prawa opcji, w określonym zakresie, Zamawiający poinformuje Wykonawcę odrębnym oświadczeniem - zamówieniem. Brak stosownego zamówienia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części (jeżeli Zamawiający skorzystał częściowo z zamówień opcjonalnych),d) Zamawiający może skorzystać z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części oraz jest uprawniony do zamawiania kilku usług w ramach zamówień opcjonalnych, których wielkość będzie uzależniona od potrzeb Zamawiającego,e) Wykonawcy zobowiązani są do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji na warunkach opisanych w SWZ i umowy.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób obliczenia punktów w zakresie poszczególnych kryteriów:1) w zakresie KRYTERIUM 1 - CENA:Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym. Zamawiający danej ofercie przyporządkuje liczbę punktów według wzoru: CminPi(C) = ----------- x 100 pkt. Cgdzie:Pi(C) - ilość punktów uzyskanych przez ”i” ofertę w kryterium ceny;C - cena badanej oferty podana przez oferenta;Cmin – najniższa cena spośród wszystkich nieodrzuconych i porównywanych ofert.2) w zakresie KRYTERIUM 2 – ASPEKT ŚRODOWISKOWY Pi(A):Zamawiający w ramach niniejszego kryterium będzie przyznawał dodatkowe punkty za wykazanie przez Wykonawcę, że samochody specjalistyczne (ze szczególnym uwzględnieniem warunku Zamawiającego określonego w SWZ w Rozdziale XVIII ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.1 litera a), za pomocą których będzie on wykonywał usługę odbioru i zagospodarowania całego strumienia odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Kłobucku przy ul. Łąkowej spełniają normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub EURO 6.W przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że wśród samochodów specjalistycznych, spełniających wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, a przede wszystkim, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którymi dysponuje lub będzie dysponował w celu wykonania usługi odbioru całego strumienia odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Kłobucku przy ul. Łąkowej posiada takie, które spełniają normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub EURO 6, to otrzyma następującą liczbę punktów:a) za posiadanie samochodu specjalistycznego przystosowanego do odbierania kontenerów KP7 i KP10 spełniającego normy:• EURO 6 - otrzyma 50 punktów,• EURO 5 – otrzyma 25 punktów,• EURO 4 i niżej – otrzyma 0 punktów;b) za posiadanie samochodu specjalistycznego typu śmieciarka wielokomorowa do odbioru segregowanych odpadów spełniającego normy:• EURO 6 - otrzyma 50 punktów,• EURO 5 – otrzyma 25 punktów,• EURO 4 i niżej – otrzyma 0 punktów;Zamawiający przewiduje, że w niniejszym kryterium Wykonawca może uzyskać max. 100 punktów, przy czym znaczenie procentowe tego kryterium wynosi 40%. Dla przeprowadzenia oceny ofert (tj. uzyskania określonej liczby punktów w ramach niniejszego kryterium) każdy Wykonawca zobowiązany jest:a) wskazać w Formularzu ofertowym samochody specjalistyczne do odbioru i zagospodarowania całego strumienia odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Kłobucku przy ul. Łąkowej spełniających normy emisji spalin EURO 6 lub EURO 5 lub EURO 4 dokonując deklaracji poprzez zakreślenie znaku graficznego „X” w odpowiednich kolumnach;b) przedłożyć przy ofercie przedmiotowe środki dowodowe takie jak np.: deklaracje producenta, certyfikaty, homologacje, karty techniczne, z których będzie można odczytać, że samochody specjalistyczne spełniają normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub wyższej (ze szczególnym uwzględnieniem warunku Zamawiającego określonego w SWZ w Rozdziale XVIII ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.1 litera a). Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwyższą łączną ocenę w dwóch kryteriach oceny obliczoną wg wzoru:Pi = Pi(C) x 60% + Pi(A) x 40% przy założeniu, że 1% = 1 punktUzyskana liczba punktów w ramach kryteriów zostanie zaokrąglona do drugiego miejsca po przecinku.Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiać będą taki sam bilans ceny i kryterium aspekt środowiskowy, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt środowiskowy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Sposób obliczenia punktów w zakresie poszczególnych kryteriów:1) w zakresie KRYTERIUM 1 - CENA:Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym. Zamawiający danej ofercie przyporządkuje liczbę punktów według wzoru: CminPi(C) = ----------- x 100 pkt. Cgdzie:Pi(C) - ilość punktów uzyskanych przez ”i” ofertę w kryterium ceny;C - cena badanej oferty podana przez oferenta;Cmin – najniższa cena spośród wszystkich nieodrzuconych i porównywanych ofert.2) w zakresie KRYTERIUM 2 – ASPEKT ŚRODOWISKOWY Pi(A):Zamawiający w ramach niniejszego kryterium będzie przyznawał dodatkowe punkty za wykazanie przez Wykonawcę, że samochody specjalistyczne (ze szczególnym uwzględnieniem warunku Zamawiającego określonego w SWZ w Rozdziale XVIII ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.1 litera a), za pomocą których będzie on wykonywał usługę odbioru i zagospodarowania całego strumienia odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Kłobucku przy ul. Łąkowej spełniają normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub EURO 6.W przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że wśród samochodów specjalistycznych, spełniających wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, a przede wszystkim, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którymi dysponuje lub będzie dysponował w celu wykonania usługi odbioru całego strumienia odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Kłobucku przy ul. Łąkowej posiada takie, które spełniają normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub EURO 6, to otrzyma następującą liczbę punktów:a) za posiadanie samochodu specjalistycznego przystosowanego do odbierania kontenerów KP7 i KP10 spełniającego normy:• EURO 6 - otrzyma 50 punktów,• EURO 5 – otrzyma 25 punktów,• EURO 4 i niżej – otrzyma 0 punktów;b) za posiadanie samochodu specjalistycznego typu śmieciarka wielokomorowa do odbioru segregowanych odpadów spełniającego normy:• EURO 6 - otrzyma 50 punktów,• EURO 5 – otrzyma 25 punktów,• EURO 4 i niżej – otrzyma 0 punktów;Zamawiający przewiduje, że w niniejszym kryterium Wykonawca może uzyskać max. 100 punktów, przy czym znaczenie procentowe tego kryterium wynosi 40%. Dla przeprowadzenia oceny ofert (tj. uzyskania określonej liczby punktów w ramach niniejszego kryterium) każdy Wykonawca zobowiązany jest:a) wskazać w Formularzu ofertowym samochody specjalistyczne do odbioru i zagospodarowania całego strumienia odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Kłobucku przy ul. Łąkowej spełniających normy emisji spalin EURO 6 lub EURO 5 lub EURO 4 dokonując deklaracji poprzez zakreślenie znaku graficznego „X” w odpowiednich kolumnach;b) przedłożyć przy ofercie przedmiotowe środki dowodowe takie jak np.: deklaracje producenta, certyfikaty, homologacje, karty techniczne, z których będzie można odczytać, że samochody specjalistyczne spełniają normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub wyższej (ze szczególnym uwzględnieniem warunku Zamawiającego określonego w SWZ w Rozdziale XVIII ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.1 litera a). Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwyższą łączną ocenę w dwóch kryteriach oceny obliczoną wg wzoru:Pi = Pi(C) x 60% + Pi(A) x 40% przy założeniu, że 1% = 1 punktUzyskana liczba punktów w ramach kryteriów zostanie zaokrąglona do drugiego miejsca po przecinku.Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiać będą taki sam bilans ceny i kryterium aspekt środowiskowy, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów remontowo – budowlanych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w workach typu „big-bag” bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca – Część II”.Wykonawca jest zobowiązany do objęcia usługą odbioru, transportu i zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgromadzonych w workach typu „big – bag” odbieranych bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia dla Części II stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzegając prawo opcji przewiduje maksymalną przewidywaną ilość odpadów w okresie realizacji umowy ustaloną w wyniku analizy okresu od 1 kwietnia 2020 do 31 grudnia 2020r. szacowaną na: - odpady budowlane i rozbiórkowe zgromadzone w workach typu „big-bag” odbierane bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca – 48,00 Mg.Okoliczności skorzystania z opcji zostały opisane w paragrafie 6 ust. 8 projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 7 do SWZ).Warunki skorzystania z prawa opcji:a) skorzystanie z zamówienia opcjonalnego (prawa opcji) uzależnione będzie od potrzeb Zamawiającego,b) termin, w ciągu którego Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji - w terminie trwania umowy,c) o zamiarze skorzystania z prawa opcji, w określonym zakresie, Zamawiający poinformuje Wykonawcę odrębnym oświadczeniem - zamówieniem. Brak stosownego zamówienia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części (jeżeli Zamawiający skorzystał częściowo z zamówień opcjonalnych),d) Zamawiający może skorzystać z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części oraz jest uprawniony do zamawiania kilku usług w ramach zamówień opcjonalnych, których wielkość będzie uzależniona od potrzeb Zamawiającego,e) Wykonawcy zobowiązani są do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji na warunkach opisanych w SWZ i niniejszej umowy.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób obliczenia punktów w zakresie poszczególnych kryteriów:1) w zakresie KRYTERIUM 1 - CENA:Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym. Zamawiający danej ofercie przyporządkuje liczbę punktów według wzoru: CminPi(C) = ----------- x 100 pkt. Cgdzie:Pi(C) - ilość punktów uzyskanych przez ”i” ofertę w kryterium ceny;C - cena badanej oferty podana przez oferenta;Cmin – najniższa cena spośród wszystkich nieodrzuconych i porównywanych ofert.2) w zakresie KRYTERIUM 2 – ASPEKT ŚRODOWISKOWY Pi(A):Zamawiający w ramach niniejszego kryterium będzie przyznawał dodatkowe punkty za wykazanie przez Wykonawcę, że samochód specjalistyczny (ze szczególnym uwzględnieniem warunku Zamawiającego określonego w SWZ w Rozdziale XVIII ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.2 litera a), za pomocą którego będzie on wykonywał usługę odbioru odpadów remontowo – budowlanych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w workach typu „big-bag” bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca spełnia normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub EURO 6.W przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że wśród samochodów specjalistycznych, spełniających wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, a przede wszystkim, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którymi dysponuje lub będzie dysponował w celu wykonania usługi odbioru odpadów remontowo – budowlanych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w workach typu „big-bag” bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca posiada taki, który spełnia normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub EURO 6, to otrzyma następującą liczbę punktów:a) za posiadanie samochodu specjalistycznego z urządzeniem HDS do odbioru worków typu „big-bag” spełniającego normy:• EURO 6 - otrzyma 100 punktów,• EURO 5 – otrzyma 50 punktów,• EURO 4 i niżej – otrzyma 0 punktów.Zamawiający przewiduje, że w niniejszym kryterium Wykonawca może uzyskać max. 100 punktów, przy czym znaczenie procentowe tego kryterium wynosi 40%. Dla przeprowadzenia oceny ofert (tj. uzyskania określonej liczby punktów w ramach niniejszego kryterium) każdy Wykonawca zobowiązany jest:a) wskazać w Formularzu ofertowym samochód specjalistyczny do odbioru i zagospodarowania odpadów remontowo – budowlanych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w workach typu „big-bag” bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca spełniający normy emisji spalin EURO 6 lub EURO 5 lub EURO 4 dokonując deklaracji poprzez zakreślenie znaku graficznego „X” w odpowiednich kolumnach;b) przedłożyć przy ofercie przedmiotowe środki dowodowe takie jak np.: deklaracje producenta, certyfikaty, homologacje, karty techniczne, z których będzie można odczytać, że samochód specjalistyczny spełnia normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub wyższej (ze szczególnym uwzględnieniem warunku Zamawiającego określonego w Rozdziale XVIII ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.2 litera a).Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwyższą łączną ocenę w dwóch kryteriach oceny obliczoną wg wzoru:Pi = Pi(C) x 60% + Pi(A) x 40% przy założeniu, że 1% = 1 punktUzyskana liczba punktów w ramach kryteriów zostanie zaokrąglona do drugiego miejsca po przecinku.Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiać będą taki sam bilans ceny i kryterium aspekt środowiskowy, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt środowiskowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Sposób obliczenia punktów w zakresie poszczególnych kryteriów:1) w zakresie KRYTERIUM 1 - CENA:Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym. Zamawiający danej ofercie przyporządkuje liczbę punktów według wzoru: CminPi(C) = ----------- x 100 pkt. Cgdzie:Pi(C) - ilość punktów uzyskanych przez ”i” ofertę w kryterium ceny;C - cena badanej oferty podana przez oferenta;Cmin – najniższa cena spośród wszystkich nieodrzuconych i porównywanych ofert.2) w zakresie KRYTERIUM 2 – ASPEKT ŚRODOWISKOWY Pi(A):Zamawiający w ramach niniejszego kryterium będzie przyznawał dodatkowe punkty za wykazanie przez Wykonawcę, że samochód specjalistyczny (ze szczególnym uwzględnieniem warunku Zamawiającego określonego w SWZ w Rozdziale XVIII ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.2 litera a), za pomocą którego będzie on wykonywał usługę odbioru odpadów remontowo – budowlanych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w workach typu „big-bag” bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca spełnia normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub EURO 6.W przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że wśród samochodów specjalistycznych, spełniających wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, a przede wszystkim, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którymi dysponuje lub będzie dysponował w celu wykonania usługi odbioru odpadów remontowo – budowlanych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w workach typu „big-bag” bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca posiada taki, który spełnia normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub EURO 6, to otrzyma następującą liczbę punktów:a) za posiadanie samochodu specjalistycznego z urządzeniem HDS do odbioru worków typu „big-bag” spełniającego normy:• EURO 6 - otrzyma 100 punktów,• EURO 5 – otrzyma 50 punktów,• EURO 4 i niżej – otrzyma 0 punktów.Zamawiający przewiduje, że w niniejszym kryterium Wykonawca może uzyskać max. 100 punktów, przy czym znaczenie procentowe tego kryterium wynosi 40%. Dla przeprowadzenia oceny ofert (tj. uzyskania określonej liczby punktów w ramach niniejszego kryterium) każdy Wykonawca zobowiązany jest:a) wskazać w Formularzu ofertowym samochód specjalistyczny do odbioru i zagospodarowania odpadów remontowo – budowlanych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w workach typu „big-bag” bezpośrednio z terenu nieruchomości mieszkańca spełniający normy emisji spalin EURO 6 lub EURO 5 lub EURO 4 dokonując deklaracji poprzez zakreślenie znaku graficznego „X” w odpowiednich kolumnach;b) przedłożyć przy ofercie przedmiotowe środki dowodowe takie jak np.: deklaracje producenta, certyfikaty, homologacje, karty techniczne, z których będzie można odczytać, że samochód specjalistyczny spełnia normy emisji spalin EURO 4 lub EURO 5 lub wyższej (ze szczególnym uwzględnieniem warunku Zamawiającego określonego w Rozdziale XVIII ust. 3 pkt 3.4 ppkt 3.4.2 litera a).Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska najwyższą łączną ocenę w dwóch kryteriach oceny obliczoną wg wzoru:Pi = Pi(C) x 60% + Pi(A) x 40% przy założeniu, że 1% = 1 punktUzyskana liczba punktów w ramach kryteriów zostanie zaokrąglona do drugiego miejsca po przecinku.Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiać będą taki sam bilans ceny i kryterium aspekt środowiskowy, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10