Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSabnie
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-02-14
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Sabnie
  • Data publikacji ogłoszenia2020-02-06
  • Numer ogłoszenia509982-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 509982-N-2020 z dnia 2020-02-06 r.

Gmina Sabnie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sabnie, krajowy numer identyfikacyjny 71158206100000, ul. ul. Główna  73 , 08-331  Sabnie, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 025 787 41 90, e-mail sabnie@pro.onet.pl, faks 025 787 42 49.
Adres strony internetowej (URL): sabnie.bip.net.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
sabnie.bip.net.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie
Numer referencyjny: RIŚ.271.2.2.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na Odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie zgromadzonych w pojemnikach, w tym w workach spełniających minimalne wymagania określone w Regulaminie utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Sabnie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Wykaz miejscowości na terenie Gminy Sabnie z liczbą nieruchomości zamieszkałych oraz liczbą mieszkańców wynikająca ze złożonych deklaracji stanowi załącznik Nr 1 do SIWZ. Szczegółowy wykaz nieruchomości z adresem oraz liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość (dane na dzień 20.01.2020 r.) stanowić będzie załącznik do umowy i zostanie przekazany Wykonawcy po jej podpisaniu. Na terenie Gminy Sabnie zlokalizowane są 2 nieruchomości w zabudowie wielolokalowej, w których mieszkańcy składają deklaracje takie, jak właściciele nieruchomości jednorodzinnych. Odbiór odpadów odbywał się będzie w sposób przewidziany dla pozostałych nieruchomości zamieszkałych. Zamawiający w okresie trwania umowy zobowiązuje się informować na bieżąco Wykonawcę o zmianach danych objętych wykazem, o którym mowa powyżej. Zmiany dotyczą nowych nieruchomości, na których powstają odpady komunalne lub wykreśleniu nieruchomości (opuszczenie nieruchomości przez jej mieszkańców). 3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: 1) odpady komunalne niesegregowane /zmieszane/ o kodzie 20 03 01, 2) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny w podziale na następujące frakcje: a) papier i tektura (kod 20 01 01, 15 01 01), b) opakowania metalowe , drobny złom (kod 15 01 04, 20 01 40) , c) opakowania z tworzyw sztucznych, plastik i opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 02, 20 01 39, 15 01 05) d) szkło opakowaniowe (kod 20 01 02, 15 01 07), e) bioodpady stanowiące odpady komunalne, f) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych, (15 01 10),(20 01 13),(20 01 14), (20 01 15),(20 01 17), (20 01 19),(20 01 26), (20 01 28),(20 01 29),(20 01 30),(20 01 80) w tym przeterminowane leki ( 20 01 31),( 20 01 32); g) zużyte baterie i akumulatory, 20 01 33, 20 01 34), h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym RTV i AGD, i) meble i inne odpady wielkogabarytowe pochodzące z gospodarstwa domowego (kod 20 03 07), j) zużyte opony(16 01 03), k) popiół pochodzący z instalacji grzewczych budynków mieszkalnych l) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych przez właściciela nieruchomości we własnym zakresie, na wykonanie, których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji architektoniczno- budowlanej.(kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 17, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99). 3) Wykonawca obowiązany jest wyposażyć właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Sabnie w worki do gromadzenia odpadów: a)Dostarczane worki o pojemności 120l powinny być wykonane z tworzywa sztucznego o wytrzymałości nie mniejszej, niż dla tworzywa sztucznego LDPE, o grubości minimum 0,06 mm i zawierać odpowiednie oznaczenie: - czarny z napisem „ODPADY NIESEGREGOWANE” – na odpady niesegregowane - brązowy z napisem „BIOODPADY” na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, - niebieski z napisem „ PAPIER” na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - żółty z napisem „PLASTIK” – na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, puszki aluminiowe oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - zielony z napisem „ SZKŁO” – na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - szary z napisem „ POPIÓŁ” – na odpady popiołu z palenisk domowych. b) Wykonawca ma obowiązek odebrać z nieruchomości zamieszkałych każdą zgromadzoną w nich ilość odpadów komunalnych przygotowaną bezpośrednio do odbioru. 4. Podstawowe wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu i częstotliwości odbierania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych 1) Wykonawca odbierał będzie odpady z nieruchomości zamieszkałych przez cały okres objęty zamówieniem w następujący sposób: Tabela Nr 1 Rodzaj odpadów komunalnych Sposób odbioru Częstotliwość odbioru Nieruchomości zamieszkałe Komunalne odpady zmieszane Pojemniki, w tym worki-bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na m-c w tym, że w okresie od kwietnia do października odpady będą odbierane jeden raz na dwa tygodnie Bioodpady stanowiące odpady komunalne Brązowe worki bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na m-c w tym, że w okresie od kwietnia do października odpady będą odbierane jeden raz na dwa tygodnie Papier i tektura Niebieskie worki bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na m-c Tworzywa sztuczne, drobny złom metalowy, puszki aluminiowe i opakowania wielomateriałowe Żółte worki lub pojemniki 120 l. bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na m-c Szkło i odpady opakowaniowe ze szkła Zielone worki lub pojemniki 120 l. bezpośrednio z nieruchomości 1 raz na 2 m-ce Żużel i popiół z palenisk domowych Szare worki bezpośrednio z nieruchomości 1 raz w okresie: od października do kwietnia włącznie Przeterminowane leki W wyznaczonej aptece, w godzinach jej pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z apteki. W miarę potrzeb – „na zgłoszenie” nie dopuszczając do przepełnienia pojemników i zagrożenia sanitarnego. Zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe We wskazanych punktach użyteczności publicznej, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów –w godzinach ich pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów ze wskazanych miejsc. W miarę potrzeb – „na zgłoszenie” nie dopuszczając do przepełnienia pojemników i zagrożenia sanitarnego. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny „wystawka” bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości 1 raz w roku Meble i inne odpady wielogabarytowe „wystawka” bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości 1 raz w roku Zużyte opony i chemikalia „wystawka” bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości 1 raz w roku a) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w czarnych workach o pojemności 120l lub pojemnikach o poj. 240l. Takie pojemniki posiada około 75% gospodarstw domowych. Wykonawca zapewni odbiór odpadów komunalnych zmieszanych z pojemników i czarnych worków o pojemności 120l, b) Selektywnie zbierane odpady ze szkła i plastiku gromadzone będą w workach o pojemności 120l lub pojemnikach 120l. Na terenie Gminy Sabnie 95 % właścicieli nieruchomości, którzy zdeklarowali segregowanie odpadów posiada pojemniki 120l do gromadzenia odpadów ze szkła i plastiku. Wykonawca zapewni odbiór tych odpadów zarówno z pojemników 120l jak i zielonych oraz żółtych worków. 2) W trakcie realizacji usługi Wykonawca jest zobowiązany do kontroli zgodności sposobu przekazywania odpadów ze złożoną deklaracją przez porównanie zawartości worka z jego przeznaczeniem. W przypadku, w którym właściciel nieruchomości złożył deklarację o selektywnym sposobie gromadzenia odpadów, a odpady z nieruchomości nie są przekazywane w sposób selektywny, Wykonawca odbierać będzie wszystkie odpady z nieruchomości jako zmieszane i zobowiązany będzie do powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. W opisanej powyżej sytuacji, przed odebraniem odpadów lub po stwierdzeniu takiego faktu wykonawca sporządza dokumentację, która umożliwi w sposób jednoznaczny potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca, daty oraz właściciela nieruchomości (zdjęcia , video, protokół potwierdzony przez świadków, itp.). Powiadamianie, o którym mowa powyżej, Wykonawca realizuje poprzez niezwłoczne zawiadamianie telefoniczne upoważnionego pracownika Zamawiającego oraz przekazywanie raportów, o których mowa w ust. 8 pkt.1. 3) W przypadku zmian w wykazie nieruchomości zamieszkałych, który stanowić będzie załącznik do umowy, skutkujących rozszerzeniem listy punktów wywozowych (nieruchomości zamieszkałych), Wykonawca zobowiązany będzie do: a) wyposażenia nieruchomości w odpowiednią liczbę worków, o których mowa w ust.5. b) odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od najbliższej zbiórki odpadów następującej po dniu, w którym otrzymał informację o umieszczeniu dodatkowej pozycji w wykazie nieruchomości. 4) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w ust.2, skutkujących zmniejszeniem listy nieruchomości ujętych w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od zbiórki następującej po dniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu nieruchomości z wykazu. 5) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Harmonogramu odbierania odpadów zwanego w dalszej treści ,,harmonogramem” z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów i wymagań określonych w Uchwale nr XVII/78/2016 Rady Gminy Sabnie dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sabnie Dz.Urz.Woj.Maz.z 2016 r. poz. 2002 z późn zm), Uchwale nr XVII/79/2016 Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz.Woj.Maz. z 2016 r. poz. 2003 z późn.zm.) oraz w tabeli nr 1. 6) Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: a) odbiór odpadów nie może następować w dni ustawowo wolne od pracy, b) odbiór odpadów, które odbierane są raz w miesiącu powinien zostać ustalony dla danej nieruchomości w ten sam dzień miesiąca (np. każdy pierwszy poniedziałek miesiąca) przez cały okres trwania umowy, c) winien być opracowany w sposób przejrzysty, jasny i pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak również regularności i powtarzalności odbioru odpadów poszczególnych rodzajów, d) winien wskazywać daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości, d)posiadać oznaczenie Wykonawcy (nazwa, adres, telefon kontaktowy dla mieszkańców, adres strony internetowej -o ile Wykonawca takową posiada), e)nie może zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, a w szczególności reklam. 7) W terminie 7 dni od podpisania umowy Wykonawca przedkłada Harmonogram do zaakceptowania Zamawiającemu. Po ewentualnym uzgodnieniu zmian i zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy harmonogram do wszystkich nieruchomości zamieszkałych objętych systemem, zamieści Harmonogram na swojej stronie internetowej -o ile posiada stronę internetową oraz zapewni do niego łatwy dostęp w całym okresie realizacji usługi. 8) W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość dokonania zmian terminu odbioru odpadów w stosunku do zatwierdzonego Harmonogramu. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest poinformować właścicieli nieruchomości o takiej zmianie z odpowiednim wyprzedzeniem(co najmniej 2 dni). 9) Wykonawca ma obowiązek uprzątnięcia terenu z zanieczyszczeń powstałych w wyniku opróżniania pojemników, rozerwania worków itp. 10) Wykonawca ma obowiązek odebrania odpadów komunalnych u ,,źródła” tzn. z każdej nieruchomości zamieszkałej. W dniu zbiórki odpadów wynikającej z Harmonogramu właściciele nieruchomości wystawią worki lub pojemniki z odpadami przy granicy nieruchomości skąd Wykonawca ma obowiązek ich odebrania. 11) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych z winy Wykonawcy w związku z realizacją usługi, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 12) Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym i innych ustawach. 5. Wymagania Zamawiającego dotyczące zaopatrzenia nieruchomości w worki 1)Wykonawca w ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia zaopatrzy nieruchomości zamieszkałe w komplety worków do gromadzenia odpadów komunalnych zgodnie z kolorystyką i opisem gromadzonej frakcji (patrz Tabela nr 1).Na każdym worku powinny być umieszczone dane identyfikacyjne Wykonawcy: nazwa, adres oraz nr telefonu. 2)Pierwsze zaopatrzenie nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów przez Wykonawcę nastąpi w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy 3) Na terenie gminy Sabnie odpady odbierane będą w workach o pojemności 120 l. Zamawiający dopuszcza gromadzenie odpadów zmieszanych /niesegregowanych/oraz pozostałości po segregacji w pojemnikach do 240 l. 4)Worki do gromadzenia odpadów powinny być wykonane z tworzywa sztucznego LDPE o grubości zapobiegającej rozrywaniu minimum 0,06 mm dla odpadów niesegregowanych (zmieszanych), szkła opakowaniowego oraz opakowań wykonanych z różnych materiałów i popiołu oraz grubości min. 0,04mm dla pozostałych odpadów. 5) Wykonawca dodatkowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy worki w następujących ilościach: -Worek czarny z napisem „ODPADY NIESEGREGOWANE” –50 szt. -Worek żółty z napisem „PLASTIK” –100 szt. -Worek niebieski z napisem „PAPIER” –50 szt. -Worek zielony z napisem „SZKŁO” –50 szt. - Worek szary z napisem „POPIÓŁ” – 30 szt. - Worek brązowy z napisem „BIOODPADY” – 30 szt. Będą one dostępne w Urzędzie Gminy na dodatkowe zgłoszenie mieszkańców, w miarę potrzeb. 6) Przy każdym odbiorze odpadów Wykonawca zostawi dla nieruchomości objętej systemem odbioru odpadów worki na frakcje odpadów, które zostały w danym odbiorze odebrane z nieruchomości, w liczbie wynikającej z liczby oddanych worków(worek za worek). 5.Wymagania Zamawiającego co do sposobu zagospodarowania odpadów 1)Wykonawca zobowiązany jest do przekazania: a) zmieszanych odpadów komunalnych do instalacji komunalnych, znajdujących się na liście Marszałka Województwa Mazowieckiego, prowadzonej na podstawie art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. b) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania -odpad o kodzie 19 12 12 -przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do instalacji komunalnych, znajdujących się na liście Marszałka Województwa Mazowieckiego, prowadzonej na podstawie art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie, za okres objęty zamówieniem, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (DZ.U. z 2016 r. poz.2167) zgodnie z którym poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów wynosi : - papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, tj. w 2020 r. - co najmniej 50%, - innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych – w roku 2020 co najmniej 70 %, 3) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji w sposób zapewniający osiągnięcie, za okres realizacji zamówienia, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017 r. poz. 2412) 4) Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, o których mowa w pkt 2) obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 poz. 2167), 5) Osiągnięty przez Wykonawcę poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w pkt 3) obliczony będzie na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). 6. Wymagania dotyczące posiadanych pojazdów, urządzeń oraz bazy magazynowo transportowej 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie gminy Sabnie lub w odległości do 60 km od jej granicy administracyjnej. 2) Wyposażenie bazy magazynowo – transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013. 122) 3) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. 4) Dysponowanie pojazdami w liczbie niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów (co najmniej 5 pojazdów), w sposób wykluczający mieszanie się odpadów, w tym: - przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania nieselektywnie zebranych odpadów komunalnych, - przynajmniej jednym pojazdem do odbierania pojazdów bez funkcji kompaktującej. 7. Wymagania Zamawiającego dotyczące transportu odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych. 1.)Wykonawca zobowiązany jest do spełniania wymagań określonych w art. 9d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019r., poz.10 2010) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122). 2) Pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów muszą posiadać aktualny przegląd techniczny potwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu. 3) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania pojazdów w odpowiednim stanie sanitarnym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 4) Samochody winny być oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację Wykonawcy: na zewnętrznej powierzchni drzwi kabiny kierowcy po obu stronach pojazdu powinny posiadać napis zawierający nawę firmy, dane adresowe, telefon kontaktowy. Inny sposób oznakowania wymaga akceptacji zamawiającego. 5) Odpady muszą być odbierane i transportowane w sposób uniemożliwiający zmieszanie poszczególnych frakcji odpadów zebranych w sposób selektywny, a zwłaszcza uniemożliwiający zmieszanie odpadów niesegregowanych/zmieszanych/ z odpadami zebranymi w sposób selektywny. 6) W czasie transportu wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego zapobiegania przedostaniu się transportowanych odpadów do środowiska(zapewnienie szczelności pojazdu, uniemożliwienie wypadania śmieci podczas jazdy) 7) Zamawiający zastrzega, że podczas zbiórki odpadów komunalnych z nieruchomości objętych wykazem Wykonawca nie może odbierać odpadów z nieruchomości niezamieszkałych i nieobjętych wykazem będącym załącznikiem do umowy, o którym mowa w ust. 1. Naruszenie tego warunku stanowi istotne naruszenie umowy. 8.Wymagania Zamawiającego dotyczące sprawozdawczości oraz kontaktów z Zamawiającym w sprawie stwierdzonych nieprawidłowości 1)Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego i niezwłocznego przekazywania raportów o stwierdzonych nieprawidłowościach w formie elektronicznej lub pisemnej. Raporty te winny zawierać: a. nr raportu, b. dane kontaktowe sporządzającego raport, c. datę sporządzenia raportu, d. identyfikator nieruchomości (poz. wykazu) na której stwierdzono nieprawidłowości, e. datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości, f. opis stwierdzonej nieprawidłowości, g. opis sposobu postępowania z odpadami, których gromadzenie zostało zakwestionowane, h. dokumentację nieprawidłowości / zdjęcia, nagranie video, protokół podpisany przez świadków) i. wykaz załączników do raportu j. inne uwagi Raport powinien być przekazany w ciągu 5 dni roboczych po stwierdzeniu nieprawidłowości. 2) Wykonawca w przypadku zauważenia nieprawidłowości w przekazywaniu odpadów komunalnych z nieruchomości natychmiast powiadamia o tym fakcie Zamawiającego, 3) Wykonawca dokonuje na bieżąco rejestru nieruchomości zamieszkałych, na których nie wystawiono odpadów oraz nieruchomości, w których odpady pojawiają się w ilości znacznie większej niż to wynika z zadeklarowanej liczby mieszkańców. Wykonawca wpisuje te informacje w raporcie w pozycji (j.) inne uwagi 4) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w ramach realizacji umowy z Zamawiającym, zgodnie z przepisami prawa. 5) W związku z wymogami w zakresie sprawozdawczości określonymi w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazania Zamawiającemu sprawozdania rocznego, o którym mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. b)przekazywania Zamawiającemu wszelkich danych i informacji dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia, które będą niezbędne do sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach; c) przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacji komunalnych albo do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach –zgodnie z obowiązującymi wzorami (Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, Dz.U. 2019 poz. 819). 9. Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia 1)W celu oszacowania ilości odpadów jakie mogą być odbierane w ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający udostępnia Wykonawcy szacunkowe dane uzyskane ze sprawozdania rocznego podmiotów odbierających odpady komunalne na terenie gminy Sabnie w roku 2018 oraz sprawozdania półrocznego z roku 2019 r. o ilości zebranych odpadów. Zostały one udostępnione w Załączniku nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dane te mogą być wykorzystane pomocniczo. Szacowania ilości odpadów jakie mogą być wytworzone w nieruchomościach zamieszkałych w czasie trwania realizacji zamówienia, których odbiór i zagospodarowanie są przedmiotem zamówienia Wykonawca dokonuje zgodnie ze swoją wiedzą i doświadczeniem. 2)Zamawiający informuje, że na wszystkich drogach publicznych na terenie Gminy Sabnie dopuszczony jest ruch pojazdów dokonujących zbiórki odpadów. Ograniczenia i utrudnienia mogą wystąpić jedynie na niektórych drogach dojazdowych, na których z uwagi na parametry techniczne nie będzie możliwy ruch pojazdów o dużej ładowności lub kubaturze. 3)Zamawiający zaleca Wykonawcom zapoznanie się w sposób dla siebie dogodny z topografią terenu gminy(Internet np. Geoportal, objazd terenu). 10. Przepisy prawa powszechnego oraz akty prawa lokalnego mające wpływ na realizację przedmiotu zamówienia 1) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz. U. UE. L 312/3), 2) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r., poz. 2010) 3) Rozporządzenie Ministra Środowiska z 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2028) 4) Ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) 5) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 poz. 2167), 6) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017 r. poz. 2412) 7) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 8) Uchwałą nr XVII/78/2016 Rady Gminy Sabnie dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sabnie, wraz z późniejszymi zmianami, 9) Uchwałą nr XVII/79/2016 Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z późniejszymi zmianami 10) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511000-2
90511200-4
90511300-5
90512000-9
90513000-6
90513100-7
90533000-2
90514000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada kompetencje do prowadzenia działalności umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia jeżeli : -Wykonawca posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sabnie zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r., poz. 2010)
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca jest w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia jeżeli Wykonawca, posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50 000 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową do realizacji przedmiotu zamówienia jeśli: - dysponuje przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - dysponuje przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - dysponuje przynajmniej jednym pojazdem do odbierania pojazdów bez funkcji kompaktującej. - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał lub wykonuje przynajmniej 1 usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu liczącego co najmniej 800 nieruchomości zamieszkałych. - spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122) na co złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ oraz wskaże w ofercie adres bazy magazynowo - transportowej spełniającej warunki opisane w powyższym rozporządzeniu (lokalizacja na terenie do którego Wykonawca posiada tytuł prawny w gminie Sabnie lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Sabnie). W przypadku, gdy wykonawca zamierza powierzyć części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, wykonawca zamieszcza stosowną informację o podwykonawcach w oświadczeniu, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. Poleganie na zasobach innych podmiotów. 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne, zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy. 4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda aby wykonawca w określonym terminie: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) kopii aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Sabnie; 2) wykazu pojazdów jakimi Wykonawca dysponował będzie do realizacji przedmiotu zamówienia z podaniem nr rejestracyjnego pojazdu, rodzaju pojazdu, podstawy dysponowania pojazdem. Do wykazu należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających dopuszczenie każdego z wymienionych pojazdów do ruchu (aktualny na dzień składania przegląd techniczny); 3) oświadczenia o spełnianiu wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U z 2013 r. poz.122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 4) kopii opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50 000 zł z dokumentem potwierdzającym dokonanie wpłaty; 5) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 8) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby - jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. 2. Postanowienia dotyczące wykonawców zagranicznych: Jeśli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 – 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3. Wszystkie dokumenty składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz.700 ze zm.). 4. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 (tj. informacji z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór załącznik nr 6 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie ze wskazaniem realizacji przynajmniej 1 usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu liczącego co najmniej 800 nieruchomości zamieszkałych. Wykaz powinien zawierać nazwy przedmiotu zamówienia wraz z podaniem liczby nieruchomości z których odbierane są odpady, ich wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który na potwierdzenie spełniania warunku wskaże usługę świadczoną na rzecz Zamawiającego nie musi załączać dowodów potwierdzających należyte wykonanie tej usługi.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 4.000 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
kryterium środowiskowe 20,00
termin płatności faktur 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Istotne postanowienia umowy zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 7 do SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-02-14, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:  administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Sabnie,  jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy za pomocą adresu iod-sk@tbdsiedlce.pl;  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie”. Znak sprawy: RIŚ.271.2.2.2020 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;  odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), dalej „ustawa Pzp”;  Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 12 Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. przez okres 10 lat od dnia przyznania pomocy ad hoc lub dnia przyznania ostatniej pomocy w ramach programu;  obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;  w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;  posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;  nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę odświeżenie mieszkania - Warszawa
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę odświeżenie mieszkania Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI