Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta Podkowa Leśna od 01.05.2019 r. do 31.08.2019 r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPodkowa Leśna
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-04-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiasto Podkowa Leśna
  • Data publikacji ogłoszenia2019-04-03
  • Numer ogłoszenia533044-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 533044-N-2019 z dnia 2019-04-03 r.

Miasto Podkowa Leśna: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta Podkowa Leśna od 01.05.2019 r. do 31.08.2019 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Podkowa Leśna, krajowy numer identyfikacyjny 01326933800000, ul. ul. Akacjowa  39/41 , 05-807  Podkowa Leśna, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 759 21 00, e-mail urzadmiasta@podkowalesna.pl, faks 22 758 90 03.
Adres strony internetowej (URL): www.podkowalesna.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.podkowalesna.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemne
Adres:
ul.Akacjowa 39/41, 05-807 Podkowa Leśna

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta Podkowa Leśna od 01.05.2019 r. do 31.08.2019 r.
Numer referencyjny: ZP.271.5.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Miasto Podkowa Leśna zajmuje obszar o powierzchni - 10,1 km2 . 2. Liczba mieszkańców Miasta zameldowanych na pobyt stały wynosi 3669, wg stanu na dzień 31.12.2018 r. Łączna ilość osób wg deklaracji wyniosła 3 375- stan na 21.12.2018 r. 3. Przy wycenie należy uwzględnić, że rzeczywista liczba mieszkańców na terenie Miasta może się wahać max o 15 % w okresie trwania umowy. Zmiany powyższe mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia jak i zwiększenia liczby mieszkańców, przy czym zmiany te nie będą wpływały na wysokość wynagrodzenia wykonawcy. 4. Ilość wytwarzanych odpadów komunalnych, którą Wykonawca zobowiązany będzie odebrać i zagospodarować wynosi szacunkowo ok. 565,75 Mg w okresie realizacji umowy (4 miesiące). 5. Szacowana łączna ilość odpadów komunalnych za rok 2018 odebranych z nieruchomości zamieszkałych w Podkowie Leśnej wyniosła: 1532,963 Mg. z czego: a) 604,32 Mg stanowiły odpady komunalne zmieszane, b) 334,31 Mg stanowiły odpady komunalne zebrane selektywnie: papier, tworzywa sztuczne, szkło, metal, c) 439,14 Mg - odpady ulegające biodegradacji, d) 178 Mg – pozostałe – m.in. przeterminowane leki, opony, gabaryty, popiół, baterie. Na realizację zamówienia w okresie od stycznia do grudnia 2018 r. Wykonawca dostarczył ok. 125 000 szt. worków przeznaczonych na selektywna zbiórkę odpadów (żółte, niebieskie, zielone, brązowe i czarne). Poniżej przedstawiono szacunkową ilość odpadów przewidzianą do odbioru w rozbiciu na poszczególne ważniejsze rodzaje odpadów. Odbiór i zagospodarowanie odpadów Przewidywana ilość Mg 01.05.2019 - 31.08.2019 r. kod odpadu nazwa waga 20 03 01 niesegregowane (zmieszane odpady komunalne) 170 15 01 06 zmieszane odpady opakowaniowe 60 15 01 01 opakowania z papieru i tektury 7,5 15 01 07 opakowania ze szkła 40 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji 160 20 01 32 Leki i inne niż wymienione w 20 01 31 0,10 17 01 07 zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 40 20 03 07 odpady wielkogabarytowe 70 15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych 0,21 20 01 23 urządzenia zawierające freony 0,45 20 01 35 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki (5) 0,4 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123, 200135 1,6 20 03 99/20 01 99 odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach/inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popioły) 15 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 0,090 16 01 03 zużyte opony 0,4 RAZEM 565,75 Zamawiający nie gwarantuje wymienionych powyżej ilości odpadów komunalnych w ciągu roku. Zestawienie przygotowano na podstawie własnych analiz oraz sprawozdań przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne z terenu Miasta Podkowa Leśna. 6. Liczba budynków jednorodzinnych (gospodarstw domowych) wynosi aktualnie: 1 377. 7. Liczba budynków wielolokalowych komunalnych wynosi aktualnie: 5. 8. Przy wycenie należy uwzględnić, że rzeczywista liczba budynków jednorodzinnych może się wahać max o 10 % w okresie trwania umowy. Zmiany powyższe mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia jak i zwiększenia liczby budynków, przy czym zmiany te nie będą wpływały na wysokość wynagrodzenia wykonawcy. 9. Przy wycenie należy uwzględnić, że rzeczywista liczba budynków wielolokalowych komunalnych może wahać się o 1 budynek w okresie trwania umowy. Zmiany powyższe mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia jak i zwiększenia liczby budynków wielolokalowych, przy czym zmiany te nie będą wpływały na wysokość wynagrodzenia wykonawcy. 10. Wykonawca udostępnia worki do odpadów zbieranych w sposób selektywny przez mieszkańców w okresie trwania umowy. Koszty udostępnienia worków winny być wliczone w cenę zamówienia. 11. Pojemniki do gromadzenia odpadów w sposób nieselektywny zabezpiecza właściciel nieruchomości we własnym zakresie. Właściciel nieruchomości utrzymuje pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym spełniając wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej. 12. W przypadku uszkodzenia przez Wykonawcę pojemnika należącego do właściciela nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest naprawić szkodę. 13. Ilości z podziałem na rodzaj urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny wytworzonych na terenach zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej: 13.1. Liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów przeznaczona na pierwsze wyposażenie nieruchomości: a) niebieski - z przeznaczeniem na surowce - PAPIER I TEKTURĘ – ok. 2800 szt. b) zielony - z przeznaczeniem na SZKŁO – ok. 2800 szt. c) żółty – z przeznaczeniem na odpady opakowaniowe: METALE, TWORZYWA SZTUCZNE, WIELOMATERIAŁOWE – ok. 2800 szt. d) brązowy – z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne (kuchenne) – ok. 1900 szt. e) czarny – POZOSTAŁE ZMIESZANE (NIESEGREGOWANE) ODPADY KOMUNALNE – ok. 4131 szt. 13.2. Pojemniki na leki - 3 szt. 13.3. Pojemniki (zamykane) na baterie - 4 szt. 13.4. Pojemnik na elektroodpady – 1 szt. 14. Powyższe dane są szacunkowe i zostały opracowane na podstawie obecnie odbieranych ilości odpadów oraz prognozy przyrostu liczby mieszkańców i ilości odpadów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych, a co za tym idzie ilości odpadów. 15. Ponadto w kosztach uwzględnić należy również opłatę za wszelkie inne koszty nieujęte w dokumentacji przetargowej, bez których nie jest możliwe wykonanie zamówienia, w tym w szczególności: • zachowanie właściwego stanu sanitarnego pojazdów, • porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami na skutek działań Wykonawcy, • naprawianie lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi. § 2 SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta Podkowa Leśna, w zakresie: 1.1. Selektywnego zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta. (Szczegółowy wykaz nieruchomości zostanie przekazany Wykonawcy w terminie 3 dni roboczych od dnia wyboru oferty.) 1.2. Odbioru odpadów komunalnych z pojemników/kontenerów/worków na odpady komunalne. 1.3. Zagospodarowania (odzysk i unieszkodliwienie) zebranych odpadów komunalnych zgodnie z wytycznymi przyjętymi w przepisach prawa i zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą nr 4/19 Sejmiku Województwa Mazowieckiego, określonego w uchwale z dnia 22 stycznia 2019r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024”. 1.4. Prowadzenie na terenie Gminy Miasta Podkowa Leśna mobilnego punktu zbiórki odpadów, do czasu utworzenia przez Miasto stacjonarnego PSZOK-u. 1.5. Przeprowadzenie szkoleń dla mieszkańców Podkowy Leśnej dotyczących właściwego sortowania odpadów. 1.6. Realizacji wszystkich pozostałych wymogów i obowiązków zawartych w niniejszym szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz SIWZ. 2. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstałych w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 3. Rodzaje odpadów, które są objęte przedmiotem zamówienia: a) Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne, b) papier i tektura, c) metal, d) tworzywa sztuczne (w tym tworzywa sztuczne typu PET i tworzywa sztuczne typu plastik gospodarczy/przemysłowy), e) opakowania wielomateriałowe, f) szkło (bezbarwne i kolorowe) g) odpady biodegradowalne (z odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym opakowaniowych ulegających biodegradacji), h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, i) zużyte baterie i akumulatory, j) meble i inne odpady wielkogabarytowe, k) odpady budowlane stanowiące odpady komunalne, l) popioły paleniskowe i żużle stanowiące odpady komunalne, m) zużyte opony, n) przeterminowane leki i chemikalia (resztki farb, lakierów, klejów, rozpuszczalników, środki ochrony roślin i opakowania po nich, przepracowane oleje etc.), o) zużyte żarówki i świetlówki, p) odpady zielone (trawa i liście). 4. Częstotliwość odbierania odpadów, harmonogramy. 4.1. Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram odbioru poszczególnych rodzajów odpadów na podstawie informacji przesłanych przez Zamawiającego, w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy; Zamawiający przekaże Wykonawcy listę nieruchomości zamieszkałych. Wprowadzenie Harmonogramu wymaga akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do jego zmiany na żądanie Zamawiającego. 4.2. Wymaga się, aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością określoną w uchwale w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (Uchwała Nr 285/XLIII/2017 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 21 grudnia 2017 r.). Jednocześnie wymaga się odbierania popiołu 1 raz na dwa tygodnie w okresie obowiązywania umowy. 4.3. Odbiór odpadów niebezpiecznych typu: a) przeterminowane leki, odbierane będą przez Wykonawcę nie rzadziej niż raz na miesiąc, z wyznaczonych punktów stacjonarnych (wykaz punktów zostanie przekazany Wykonawcy w terminie 3 dni roboczych od dnia wyboru oferty), ilość punktów: 2, b) baterie odbierane będą przez Wykonawcę nie rzadziej niż raz na miesiąc, z miejsc dotychczas funkcjonujących punktów stacjonarnych (wykaz punktów zostanie przekazany Wykonawcy w terminie 3 dni roboczych od dnia wyboru oferty), ilość punktów: 1. c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierany będzie przez Wykonawcę nie rzadziej niż raz na miesiąc, z miejsc dotychczas funkcjonujących punktów stacjonarnych (wykaz punktów zostanie przekazany Wykonawcy w terminie 3 dni roboczych od dnia wyboru oferty), ilość punktów: 1. 4.4. Wykonawca po utworzeniu Harmonogramu w formie elektronicznej wydrukuje go na papierze i dostarczy mieszkańcom zgodnie z listą nieruchomości. 4.5. Harmonogramy muszą odzwierciedlać częstotliwość odbioru odpadów zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w przepisach uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (Uchwała Nr 285/XLIII/2017 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 21 grudnia 2017 r.) 4.6. Harmonogram należy opracować tak, aby odbiór odpadów następował poza dniami wolnymi od pracy (niedziele i święta), przy czym odbiór odpadów segregowanych powinien odbywać się w taki sposób aby worki: żółty, zielony i niebieski oraz worki czarne i brązowe odbierane były maksymalnie w dwa dni w tygodniu (np. poniedziałek i wtorek) oraz aby odpady danego rodzaju dla danej nieruchomości odbierane były zawsze w ten sam dzień tygodnia np. poniedziałek. W przypadku gdy wyznaczony dzień tygodnia lub miesiąca przypada na dzień wolny od pracy, wykonawca odbierze odpady w następnym dniu, następującym po dniu wolnym 4.7. Harmonogram powinien być skonstruowany tak, by odbiór odpadów był regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawianie odpadów do odbioru. 4.8. Harmonogram opracowany przez Wykonawcę na podstawie danych przesłanych przez Zamawiającego i zatwierdzony przez Zamawiającego stanowi podstawę do realizacji zadania polegającego na odbiorze odpadów w Podkowie Leśnej. 4.9. Wykonawca przekaże harmonogram odbierania odpadów komunalnych w ciągu tygodnia dla „nowych nieruchomości” wprowadzonych do bazy danych. 4.10. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, wykonawca może dokonać okresowej zmiany harmonogramu odbierania komunalnych, dokonując powiadomienia mieszkańców. 5. Punkt zbiorki odpadów: 5.1. Na terenie Miasta Podkowy Leśnej będzie funkcjonować akcyjny punkt mobilny zbiórki odpadów selektywnych. W punkcie mobilnym będą odbierane gromadzone przez mieszkańców miasta selektywnie zebrane odpady o następujących frakcjach: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, chemikalia (resztki farb, lakierów, klejów, rozpuszczalników, środki ochrony roślin i opakowania po nich, przepracowane oleje etc.). 5.2.Punkt mobilny powinien być zorganizowany zgodnie z zapotrzebowaniem mieszkańców Podkowy Leśnej na dodatkowy odbiór ww. odpadów. 6. Sprzęt Wykonawcy wykorzystywany do realizacji zamówienia: 6.1. Sprzęt wykorzystywany do realizacji zamówienia musi spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. (Dz. U. 2013 r., poz. 122). 6.2. Dodatkowo Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił w okresie realizacji przedmiotu umowy dostateczną ilość środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi. 6.3. Wszystkie pojazdy Wykonawcy winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne), zarejestrowane oraz winny posiadać aktualne badania techniczne. 6.4. Wykonawca musi dostosować według własnego uznania wielkość samochodów odbierających odpady do parametrów dróg i ulic występujących na terenie Miasta (szerokości dróg i ulic) oraz gęstości zabudowy, 6.5. Zamawiający wymaga stosowania pojazdów do bezpylnej zbiórki odpadów (śmieciarki) w przypadku odbioru zmieszanych odpadów (gromadzonych nieselektywnie) oraz pozostałych zmieszanych odpadów komunalnych (czarny worek – gromadzonych selektywnie). 7. Wymagania dotyczące wyposażenia samochodów (samochód pyłoszczelny, tzw. śmieciarki – komunalne; segregowane, mix, zielone odbierane pyłoszczelnymi śmieciarkami: 7.1 System monitoringu i system przesyłu danych. 7.1.1. Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy w elektroniczny system monitoringu (bazujący na GPS lub innym równoważnym systemie nawigacji satelitarnej dalej wymieniany jako GPS) rejestrujący przebieg tras pojazdów - punkty nie rzadziej niż co 100 m i 5 sekund.3367 7.1.2. Dane rejestrowane przez pozostałe urządzenia wchodzące w skład Systemu Identyfikacji muszą być w pełni zintegrowane z systemem monitoringu. 7.1.3. Przesył danych z urządzeń, o których mowa w pkt 7.1.2 powyżej, musi być jednoczesny z przesyłem danych z systemu monitoringu GPS. Wszystkie zarejestrowane zdarzenia (załadunek, wyładunek, identyfikacja, rejestracja i inne) muszą być rozszerzone o dokładną datę i oraz współrzędne geograficzne zdarzeń wyznaczone na podstawie systemu GPS. 7.1.4. Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy w odpowiedni moduł zapewniający niezwłoczny przesył danych do systemu operatora. W przypadku braku lub błędu w przesyle danych musi następować ponowne przesyłanie aż do uzyskania odbioru danych przez system operatora. Wszystkie zarejestrowane zdarzenia muszą posiadać dokładną datę i czas zajścia zdarzenia. Odwzorowanie pozycji pojazdu musi następować po każdych przejechanych 100 m. 7.2. Czujnik załadowania/wyładowania odpadów. 7.2.1. Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy bezpylne w następujące czujniki: 7.2.1.1. Czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas uruchamiania zasypu. 7.2.1.2. Czujnik pozwalający określić lokalizację pojazdu podczas otwierania odwłoka w czasie opróżniania śmieciarki z odpadów. 7.3. Rejestracja notatek Zamawiającego przez Wykonawcę podczas trwania odbiorów odpadów komunalnych. 7.3.1. Systemy Identyfikacji zainstalowane w pojazdach muszą umożliwiać rejestrację notatek predefiniowanych przez Zamawiającego wprowadzonych przez członka załogi pojazdu natychmiast po wystąpieniu/wykryciu danego zdarzenia. Jeżeli pojazdy nie posiadają Systemu Identyfikacji, lub uległ on awarii, członkowie załogi pojazdu zobowiązani są do natychmiastowego ręcznego wykonania notatki po wystąpieniu/wykryciu danego zdarzenia. Przykładowa lista notatek została podana w tabeli poniżej. Nazwa notatki Unikalny identyfikator Pojemnik/ worek uszkodzony 1 Brak dojazdu do punktu odbioru odpadów 2 Brak dostępu do pojemnika/worka 3 Odpad niezgodny z przeznaczeniem pojemnika/worka 4 Brak odpadów 5 7.3.2 Każda notatka zdefiniowana przez Zamawiającego musi mieć unikalny identyfikator w postaci dodatniej liczby naturalnej z zakresu 1- 5. 7.3.3 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany treści i liczby notatek, jakie mają być rejestrowane w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca wprowadzi zmiany w ciągu 30 dni od otrzymania takiej informacji od Zamawiającego. 7.3.4 Lista predefiniowanych notatek zostanie zdefiniowana przez Zamawiającego przed rozpoczęciem świadczenia usługi przez Wykonawcę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zawartości tej listy w trakcie realizacji Umowy. Wykonawca wprowadzi wymagane przez Zamawiającego zmiany w ciągu 30 dni od otrzymania list zmian od Zamawiającego. 7.3.5 Każda notatka zdefiniowana przez Zamawiającego musi być kompatybilna z danymi zarejestrowanymi przez GPS. 7.4. Zakres rejestrowanych zdarzeń 7.4.1. System opisany w § 2, ust. 7 musi rejestrować w szczególności następujące zdarzenia: Typ zdarzenia Rejestrowane dane* Moment rejestracji Punkty jazdy Maksymalna prędkość i dystans od poprzedniego punktu jazdy Gdy pojazd jest w ruchu nie rzadziej niż co 100 m lub 5 sekund Punkty postoju Gdy pojazd stoi, nie rzadziej niż co 5 minut Notatka z miejsca załadunku Typ odpadu, adres nieruchomości Natychmiast po wystąpieniu zdarzenia *Wszystkie rejestrowane zdarzenia muszą posiadać identyfikator pojazdu, datę i czas oraz współrzędne geograficzne wyznaczone na podstawie systemu GPS. 8. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej: 8.1. Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej obowiązywać będzie system pojemnikowy lub workowy zbiórki odpadów komunalnych przedstawiony w kolejnych punktach, 8.2. Zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01) odbierane będą z pojemników lub worków o pojemności: 120 l. z częstotliwością określoną w uchwale Rady Miasta Podkowa Leśna. Pojemniki zapewnia właściciel nieruchomości. 8.3. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych (kod 10 01 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 17 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01, 20 03 99 ), będzie się odbywać w systemie workowym z częstotliwością określoną w uchwale w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (Uchwała Nr 285/XLIII/2017 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 21 grudnia 2017 r.). 8.4. Do gromadzenia odpadów segregowanych obowiązuje system pięciu kolorowych worków: a) Frakcja papier, w skład której wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury - kolor niebieski, oznaczone napisem „Papier”; b) Frakcja szkło, w skład której wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła - kolor zielony, oznaczone napisem „Szkło”; c) Frakcja metale i tworzywa sztuczne, w skład której wchodzą odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe - koloru żółty, oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne”; d) Frakcja odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, - kolor brązowy, oznaczone napisem „Bio”; e) Odpady niesegregowane (zmieszane) gromadzić należy w pojemniki/worki koloru czarnego. 8.5. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: materiał — folia polietylenowa LDPE, półprzeźroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów, 8.6. Oznakowanie — worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, logo firmy, adres i numer telefonu. 8.7. Odbiór odpadów wielkogabarytowych (kod 20 03 07) z nieruchomości odbywać się będzie poprzez punkt mobilny bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości: w zabudowie jednorodzinnej nie rzadziej niż dwa razy w roku i w zabudowie wielolokalowej nie rzadziej niż 4 razy w roku, po wcześniejszym zebraniu zgłoszeń od mieszkańców przez Wykonawcę, 8.8. Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kod 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), odbywać się będzie poprzez punkt mobilny bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości: w zabudowie jednorodzinnej nie rzadziej niż dwa razy w roku i w zabudowie wielolokalowej nie rzadziej niż 4 razy w roku, po wcześniejszym zebraniu zgłoszeń od mieszkańców przez Wykonawcę, 8.9. Odbiór odpadów biodegradowalnych, odpadów zielonych (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01) oraz popioły paleniskowe z gospodarstw domowych - odbiór tych odpadów odbywać się będzie w oparciu o system workowy. Worki do zbierania odpadów biodegradowalnych oraz popiołów paleniskowych z gospodarstw domowych zabezpiecza właściciel nieruchomości we własnym zakresie. Zapełnione worki z odpadami zielonymi (liście i trawa) będą odbierane przez Wykonawcę z częstotliwością określoną w uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (Uchwała Nr 285/XLIII/2017 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 21 grudnia 2017 r.). Worki z popiołem będą odbierane 1 raz na dwa tygodnie przez cały okres trwania umowy. 8.10. Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne (17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 09 04): Odbiór odpadów remontowych zebranych w sposób selektywny, pochodzących z prowadzenia drobnych prac nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót odbywać się będzie poprzez punkt mobilny bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości: w zabudowie jednorodzinnej nie rzadziej niż dwa razy w roku i w zabudowie wielolokalowej nie rzadziej niż 4 razy w roku, po wcześniejszym zebraniu zgłoszeń od mieszkańców przez Wykonawcę. Powyższe odpady muszą być gromadzone na terenie nieruchomości w pojemnikach/workach 120 l. przeznaczonych na tego typu odpady (odporne na rozerwania) w ilości maksymalnie 5 worków na 1 odbiór. Właściciel nieruchomości ma obowiązek zapewnić we własnym zakresie pojemnik/ worek na ww. odpady. Jednocześnie właściciel nieruchomości ma prawo zamówić pojemnik na odpady budowlane o ilości większej niż 5 worków 120 l. u Wykonawcy we własnym zakresie. 8.11. Odpady należy odbierać w terminach określonych w harmonogramie, niezależnie od utrudnień wynikających z warunków drogowych (remonty, przebudowy, itp.) lub atmosferycznych. 8.12. Wykonawca tak opracuje „trasówki” by odpady były zbierane tylko na terenie Miasta Podkowa Leśna. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanej przez Zamawiającego. 9. Obowiązki wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 9.1. Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania odpadów do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 9.2. Wykonawca będzie odpowiadał za osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu i odzysku w odniesieniu do odpadów typu: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, wyłącznie w zakresie świadczonego zamówienia, tj. w stosunku do odpadów odbieranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta Podkowy Leśnej w następujących wysokościach: a) w roku 2019 — co najmniej 40 % za cały rok, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 9.3. Osiągane przez Wykonawcę poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 9.4. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 roku w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. 2017, poz. 2412). 9.5. Weryfikacja osiąganych przez Wykonawcę poziomów recyklingu wykonywana będzie przez pracowników Zamawiającego na podstawie danych zawartych w przekazywanych przez Wykonawcę półrocznych sprawozdaniach. Sprawozdania te spełniać mają wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1627). 9.6. Osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów należy realizować poprzez: 9.6.1. Właściwe postępowanie z odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa mającymi zastosowanie w przedmiocie zamówienia, 9.6.2. Sprawne i terminowe dostarczanie worków na odpady komunalne selektywnie zbierane, realizowane poprzez dostarczanie ich w ramach usługi właścicielom nieruchomości, w zamian za oddane worki z poszczególnymi rodzajami segregowanych odpadów, 9.6.3. Kontrolę odbieranych odpadów pod kątem właściwej segregacji przez mieszkańców, którzy zgłosili akces segregacji i niezwłoczne zgłoszenie Zamawiającemu stwierdzenie nieprawidłowości w tym zakresie (potwierdzone dokumentacją fotograficzną). 9.7. Wykonawca musi prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczenia składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w szczególności przez właściwe postępowanie z odebranymi od mieszkańców odpadami. 9.8. Wykonawca ma obowiązek udzielać mieszkańcom rzetelnych informacji drogą telefoniczną na temat zasad działania systemu. 9.9. Wykonawca ma obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w Rozdziale 2 „Hierarchia sposobów postępowania z odpadami", ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.). 9.10. Wykonawca ma obowiązek przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta do Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami lub w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa do instalacji zastępczej obsługi regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego. 9.11. Stosuje worki do selektywnej zbiórki odpadów w kolorystyce określonej w niniejszym dokumencie. 9.12. Wykonawca w ramach usługi zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów. 9.13. Worki do selektywnej zbiórki muszą być: a) oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy, b) opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, c) opatrzone nazwą, adresem i numerem telefonu Zamawiającego 9.14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia z Wykonawcą szaty graficznej worków przeznaczonych do segregacji odpadów. 9.15. Czytelna instrukcja umieszczona na workach ma ułatwiać właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów (informacja jakie odpady mogą być gromadzone w danym worku). 9.16. Worki do pierwszego odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych (tzw. pierwsze wyposażenie nieruchomości) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: a) właścicielom nieruchomości (którzy złożyli deklaracje i deklarowali selektywną zbiórkę odpadów) w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu (3 worki czarne, żółte, zielone, niebieskie i 2 worki brązowe), b) do siedziby Urzędu Miasta Podkowa Leśna, gdzie będą również wydawane mieszkańcom - w ilości 10 % tzw. pierwszego wyposażenia nieruchomości jako rezerwa Zamawiającego, w celu ich dodatkowej dystrybucji dla właścicieli nieruchomości, którzy w danym miesiącu będą zgłaszali takie zapotrzebowanie (np. dodatkowego worka na dany rodzaj odpadu). 9.17. Obowiązki Wykonawcy w stosunku do właścicieli nieruchomości: a) wykonawca w ramach usługi zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów (ust. 8.4). b) dostarczone worki mają być oznaczone na zasadach i w sposób określony w ust. 9.13 oraz ust. 8.4. c) Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości ewentualny: 1) zakup lub dzierżawę pojemników na odpady segregowane, 2) zakup worków na odpady zielone (trawa i liście) oraz popioły paleniskowe z gospodarstw (ust.8.9), 3) wydzierżawienie pojemników na odpady budowlane i rozbiórkowe (ust.8.10). Przedmiotem zamówienia nie jest dostawa pojemników na rzecz Zamawiającego. Ewentualne koszty udostępnienia pojemników nie mogą być wliczony w cenę zamówienia. Zamawiający jedynie obliguje Wykonawcę do stworzenia możliwości dostawy pojemników na rzecz mieszkańców, przy czym to mieszkańcy będą zawierać odpowiednie umowy. 9.18. Wykonawca ma prawo odmówienia realizacji odbioru odpadów z danej nieruchomości w przypadku stwierdzenia innych odpadów, niż odpady stanowiące przedmiot umowy. 9.19. Wykonawca ma obowiązek powiadomić Zamawiającego w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek przyjąć je jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego. 9.20. Wykonawca ma obowiązek wykonywać dokumentację fotograficzną w przypadku braku prowadzenia segregacji odpadów komunalnych na poszczególnych nieruchomościach — dokumentacja musi pozwalać Zamawiającemu na identyfikację nieruchomości (dokumentacja w formie elektronicznej stanowi załącznik do raportu miesięcznego). 9.21. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć przewożone odpady, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 9.22. Wykonawca ma obowiązek w ramach usługi umożliwić Zamawiającemu kontrolę tras pojazdów odbierających odpady z terenu Miasta Podkowa Leśna poprzez udostępnienie (online) programu do śledzenia pozycji GPS. Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia pracownika merytorycznego Urzędu w zakresie obsługi śledzenia sygnału GPS. 9.23. Wykonawca ma obowiązek odebrać odpady wystawione przed nieruchomość lub odebrać z udostępnionych altan śmietnikowych. 10. W zakresie sprawozdawczości wykonawca ma obowiązek: 10.1 . Przedkładać Zamawiającemu – oprócz sprawozdania, o którym mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – comiesięczne sprawozdania, w terminie 14 dni od dnia zakończenia danego miesiąca ,w formie protokołu z wykonanej usługi zawierające informacje o: 10.1.1 masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, oraz inne rodzaje selektywnie zbieranych odpadów, 10.1.2 masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, 10.1.3 liczbie właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne, 10.1.4 ilości wydanych worków na odpady komunalne w danym miesiącu, 10.1.5 nieruchomościach, z których w danym miesiącu nie wystawiono pojemników lub worków na odpady, 10.1.6 nieruchomościach, z których odpady nie mieszczą się w dostarczonych workach, 10.1.7 wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem, 10.1.8 ilości i rodzajach odpadów odebranych z poszczególnych nieruchomości, 10.1.9 ilości worków odebranych z danej nieruchomości z podziałem na obowiązujące frakcje. 10.2 Przedkładać Zamawiającemu comiesięczne sprawozdanie - protokół z wykonania usługi, o którym mowa w pkt. 10.1, w formie papierowej i elektronicznej w pliku PDF oraz innym edytowalnym lub innej akceptowalnej przez obie strony. 10.3 Sprawozdanie (protokół z usługi) o którym mowa w pkt. 10.1 wraz z kopiami kart przekazania odpadów do instalacji i dowodami wagowymi jest podstawą rozliczenia z Zamawiającym, a zatwierdzone przez Zamawiającego stanowi podstawę wystawienia faktury. 10.4 Przekazywać Zamawiającemu informacje o nieruchomości i jej właścicielu, w przypadku, gdy dany właściciel nieruchomości nie prowadzi selektywnego zbierania odpadów w sposób zgodny z prawem (określony w regulaminie), wraz z dokumentacją fotograficzną tych odpadów i miejsca (nieruchomości) z której te odpady pochodzą oraz przekazując informację o osobach wykonujących czynności odbioru (imię i nazwisko), oraz stosowny protokół podpisany przez te osoby na powyższą okoliczność. 10.5 Powiadamiania Zamawiającego w formie zestawienia zbiorczego (w formie papierowej i elektronicznej), do 2 dni roboczych po wykonaniu odbioru odpadów z całego terenu miasta, o nieruchomościach, których właściciele nie wykonują obowiązku segregacji pomimo wcześniejszej deklaracji. 10.6 Zamawiający przeprowadza weryfikację raportu miesięcznego w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od otrzymania tego raportu. W przypadku braku uwag raport uznaje się za zatwierdzony. 10.7 Przekazywania Zamawiającemu sprawozdań półrocznych w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy w zakresie określonym w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1627): 10.7.1 Przekazywania Zamawiającemu kwartalnych raportów o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazanych do składowiska. 10.7.2 Do każdego sprawozdania kwartalnego dołączyć kopie dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji. 10.8 Przekazywać raport kwartalny w formie papierowej i elektronicznej (PDF oraz edytowalnej). Dodatkowo wprowadzać sprawozdania kwartalne do Systemu Informatycznego Urzędu Miasta z użyciem udostępnionego tam formularza. 11. Obowiązki zamawiającego Zamawiający ma prawo prowadzenia kontroli wykonywanej przez Wykonawcę usługi w trakcie odbioru odpadów z nieruchomości i dokumentowania wszelkich nieprawidłowości w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 12. Reklamacje: 12.1 Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zgłoszonych przez Zamawiającego lub bezpośrednio przez mieszkańców miasta reklamacji w czasie nie dłuższym niż w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia telefonicznego potwierdzonego e-mailem. Nie wywiązanie się z realizacji zgłoszonych reklamacji skutkować będzie zastosowaniem kar umownych. 12.2 Załatwienie reklamacji Wykonawca potwierdzi mailem. 13. Akty prawne mające zastosowanie w trakcie realizacji zamówienia: W trakcie realizacji zamówienia zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawne oraz następujące akty prawa miejscowego: 13.1 Uchwała nr 4/19 Sejmiku Województwa Mazowieckiego, określonego w uchwale z dnia 22 stycznia 2019r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024”, 13.2 Uchwały Nr 285/XLIII/2017 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 21 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, 13.3 Uchwała Nr 274/XLII/2017 Rady Miasta Podkowa Leśna z dnia 30 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Podkowa Leśna.

II.5) Główny kod CPV: 90511000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90513100-7
90512000-9
90514000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2019-05-01   lub zakończenia: 2019-08-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: zezwolenie na transport odpadów lub odpowiedni wpis do rejestru – zgodnie z art. 233 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 ze zm.); - zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów – zgodnie z ustawą o odpadach albo zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów – wydanych na podstawie przepisów dotychczasowych zgodnie z art. 232 ust. 1 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 ze zm.); Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku, gdy Wykonawca przedłoży zezwolenie zastępujące zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów jeżeli przedłożone zezwolenie zastępuje w/w zezwolenia na podstawie ustawy o odpadach lub na podstawie innych przepisów powszechnie obowiązujących
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: - posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości, co najmniej 200 000,00 zł. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów. Dokument potwierdzający spełnianie tego warunku udziału w postępowaniu: Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości, co najmniej 200 000,00 zł wraz z dowodem opłacenia składki wynikającej z polisy.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: - dysponuje do wykonania niniejszego zamówienia odpowiednim potencjałem technicznym tj. wyposażeniem w co najmniej: - 2 pojazdy przystosowane do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki), - 2 pojazdy przystosowane do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - 1 jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów. Wykazu sprzętu, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tym sprzętem – Załącznik nr 5 do SIWZ Wykaz sprzętu. - posiada lub będzie posiadać wiedzę i doświadczenie zawodowe umożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia tj. zrealizował w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o łącznej masie nie mniejszej niż 1000,00 Mg. (każda usługa). Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów przedstawionych do wykazu zamówień – Załącznik nr 6 do SIWZ Doświadczenie zawodowe.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 3 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.2. potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje. 1.3. zezwolenie na transport odpadów lub odpowiedni wpis do rejestru – zgodnie z art. 233 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 ze zm.); 1.4. zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów – zgodnie z ustawą o odpadach albo zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów – wydanych na podstawie przepisów dotychczasowych zgodnie z art. 232 ust. 1 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 ze zm.); 1.5. dokument potwierdzający ubezpieczanie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia 1.6. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - zgodny z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ, 1.7. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w trym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodny z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ, 1.8. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy, 11 wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 1.9. Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: 1.9.1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 1.9.2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert 1.10. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej: Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. zgodny z wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ, 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w rozdz. VI. 1.1. niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Na żądanie zamawiającego, wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI. 1 niniejszej SIWZ. 5. Zamawiający przewiduje, że Wykonawca załączy wymagane dokumenty bezpośrednio do oferty. 6. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231). 7. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI. 1. niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Łączna cena ofertowa brutto 40,00
Cena za 1 MG tonę-zmieszane odpady komunalne - niesegregowane 20,00
Cena za 1 Mg tonę - odpady komunalne ulegające biodegradacji, 20,00
Czas reakcji na reklamację 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z art. 144 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia którejkolwiek poniższych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy: 1) gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w sposobie wykonania Przedmiotu zamówienia lub innych zmian wynikających ze zmian przepisów powszechnie obowiązującego prawa; 2) w przypadku zmiany wysokości podatku VAT, 3) pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodowałyby niekorzystne skutki dla Zamawiającego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-04-15, godzina: 15:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam osoby do naprawy desek tarasowych - Płock
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania23-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam osoby do naprawy desek tarasowych. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI