III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Dla zadania nr 1: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: posiada wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Piekoszów, w zakresie odbierania odpadów komunalnych i spełnia warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z przepisami wynikającymi z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 1454); posiada wpis do rejestru podmiotów transportujących odpady, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 992), prowadzonym przez Marszalka Województwa, lub stosowne zezwolenie na transport odpadów objętych zamówieniem wystawione w myśl poprzednich przepisów ustawy o odpadach – do czasu utworzenia ww. rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 992); posiada zezwolenie na zbieranie odpadów zgodnie z przepisami wynikającymi z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 992); posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgodnie z przepisami wynikającymi z obowiązującej ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 992); albo posiada koncesję, zezwolenie, licencję lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dla zadania nr 2: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: posiada wpis do rejestru podmiotów transportujących odpady, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 992), prowadzonym przez Marszalka Województwa, lub stosowne zezwolenie na transport odpadów objętych zamówieniem wystawione w myśl poprzednich przepisów ustawy o odpadach – do czasu utworzenia ww. rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 992); posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgodnie z przepisami wynikającymi z obowiązującej ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 992); albo posiada koncesję, zezwolenie, licencję lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Dla zadania nr 1: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych); posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 750 000,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych). Dla zadania nr 2: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych); posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Dla zadania nr 1: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli: posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj.: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał lub wykonuje minimum jedną usługę odbierania odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 2 000,00 Mg rocznie lub (stosując przelicznik 1 kg = 4,4 dm3) 8 800 m3, o wartości minimum 1 500 000,00 zł, od co najmniej 20 000 mieszkańców; dysponuje następującym potencjałem technicznym: co najmniej dwoma pojazdy przystosowane do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej dwoma pojazdy przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, co najmniej jednym pojazdem do odbioru odpadów bez funkcji kompaktującej, co najmniej jednym pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej np. do 3,5 t.; odpowiednią do przedmiotu zamówienia bazą magazynowo-transportową z zapleczem techniczno-biurowym, spełniającą wymagania przepisów, m.in. budowlanych, sanitarnych, ochrony środowiska, zlokalizowaną na terenie Gminy Piekoszów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy; dysponuje potencjałem kadrowym, tj. osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Dla zadania nr 2: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli: posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj.: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał lub wykonuje minimum jedną usługę prowadzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych od co najmniej 10 000 mieszkańców, o wartości co najmniej 50 000,00 zł; dysponuje następującym potencjałem technicznym: posiada prawo do dysponowania nieruchomością, na której zlokalizowany będzie punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK), usytuowanej na obszarze Gminy Piekoszów, spełniającej wymagania wynikające z przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym, prawa budowlanego, ochrony środowiska, przepisów bhp i ppoż., zlokalizowanej na terenie utwardzonym, grodzonym, oświetlonym i dozorowanym, w miejscu umożliwiającym mieszkańcom dojazd, z możliwością zaparkowania pojazdu przy bądź na terenie PSZOK, wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu PSZOK, zawierającą pomieszczenia socjalne dla pracowników; dysponuje minimalnym wyposażeniem PSZOK, tj. kontenery/pojemniki, zabezpieczające odpady przed pogorszeniem jakości zbieranej frakcji dla przyszłych procesów ich przetwarzania lub wydzielone segmenty do oddzielnego zbierania wyselekcjonowanych frakcji odpadów, przyjmowanych do PSZOK, oraz wagę lub wagi z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar, umożliwiające ważenie odpadów dostarczanych do PSZOK; dysponuje potencjałem kadrowym, tj. osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy – PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy - PZP; c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; e) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; f) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu na zadanie nr 1, Zamawiający żąda od wykonawcy dokumentów: a) oświadczenie, że wykonawca posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez Wójta Gminy Piekoszów i spełnia warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (zgodnie z przepisami wynikającymi z obowiązującej ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2017 r. poz. 1289); b) dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do rejestru podmiotów transportujących odpady lub zezwolenie na transport odpadów zgodnie z przepisami wynikającymi z obowiązującej ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; c) zezwolenie na zbieranie odpadów zgodnie z przepisami wynikającymi z obowiązującej ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach; d) dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgodnie z przepisami wynikającymi z obowiązującej ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach; e) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych); f) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; g) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, masy lub objętości odpadów, liczby mieszkańców objętych usługą oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; wzór wykazu stanowi zał. nr 9 do SIWZ.; h) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 10 do SIWZ; i) wykaz narzędzi, wyposażenia i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami i kserokopiami dowodów rejestracyjnych pojazdów oraz oświadczenie o posiadaniu bazy magazynowo-transportowej z zapleczem techniczno-biurowym; wzór wykazu wraz z oświadczeniami stanowi zał. nr 11 do SIWZ. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu na zadanie nr 2, Zamawiający żąda od wykonawcy dokumentów: a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgodnie z przepisami wynikającymi z obowiązującej ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach; b) dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do rejestru podmiotów transportujących odpady lub zezwolenie na transport odpadów zgodnie z przepisami wynikającymi z obowiązującej ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; c) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych); d) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; e) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, liczby mieszkańców objętych usługą oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; wzór wykazu stanowi zał. nr 9 do SIWZ.; f) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 10 do SIWZ; g) wykaz narzędzi, wyposażenia i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami i kserokopiami dowodów rejestracyjnych pojazdów oraz oświadczenie o posiadaniu prawa do dysponowania nieruchomością pod PSZOK wraz z załączeniem dokumentu poświadczającym prawo dysponowania nieruchomością; wzór wykazu wraz z oświadczeniami stanowi zał. nr 11 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1. wykaz podwykonawców, 2. zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 22a ustawy PZP do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)