Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH NA RZECZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POWIATU LEŻAJSKIEGO W 2024 ROKU
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: BIURO OBSŁUGI JEDNOSTEK SAMORZĄDU POWIATOWEGO W LEŻAJSKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690688750
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marii Curie Skłodowskiej 8
1.5.2.) Miejscowość: Leżajsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-300
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 172420227
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bojsp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bojsp.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: BIURO OBSŁUGI JEDNOSTEK SAMORZĄDU POWIATOWEGO W LEŻAJSKU
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 690688750
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: ul. Marii Curie-Skłodowskiej 8
1.11.4.) Miejscowość: Leżajsk
1.11.5.) Kod pocztowy: 37-300
1.11.6.) Województwo: podkarpackie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.11.9.) Numer telefonu: 172420227
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bojsp.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://bojsp.bip.gov.pl/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH NA RZECZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POWIATU LEŻAJSKIEGO W 2024 ROKU
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4a6f770b-8ea9-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00521894
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00218196/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na rzecz jednostek organizacyjnych Powiatu Leżajskiego w 2024 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/bojsp_lezajsk
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/bojsp_lezajsk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.3201-8/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 200000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na cyklicznym odbiorze odpadów komunalnych: zmieszanych oraz gromadzonych selektywnie wytwarzanych przez n/w jednostki organizacyjne Powiatu Leżajskiego, transporcie oraz przekazywaniu ich do dalszego zagospodarowania dla:
1) Biuro Obsługi Jednostek Samorządu Powiatowego w Leżajsku
2) Dom Pomocy Społecznej im. Józefa Żurawia w Brzózie Królewskiej,
3) Dom Pomocy Społecznej w Piskorowicach-Mołyniach,
4) Muzeum Ziemi Leżajskiej w Leżajsku,
5) Powiatowy Urząd Pracy w Leżajsku,
6) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Leżajsku,
7) Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie,
8) Starostwo Powiatowe w Leżajsku,
9) Zarząd Dróg Powiatowych w Leżajsku,
10) Zespół Szkół Licealnych im. Bolesława Chrobrego w Leżajsku,
11) Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Leżajsku.
2. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
3. Zamówienie obejmuje zadania:
1) Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych, gromadzonych selektywnie oraz ulegających biodegradacji z terenów niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z w/w lokalizacji,
2) Realizacja zamówienia będzie dokonywana w systemie pojemnikowo – kontenerowym zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych oraz w systemie pojemnikowo-workowym zbiórki odpadów gromadzonych w sposób selektywny,
3) Dostarczenie i rozdysponowanie pojemników na odpady (zgodnie z tabelą nr 1 do OPZ),
4) Utrzymanie czystości wywozu i utrzymanie porządku wokół pojemników/miejsca odbioru,
5) Wywóz nieczystości stałych w dni robocze (poniedziałek – piątek) w godz. 6:00-15:00 zgodnie z harmonogramem zawartym w tabeli nr 1 do OPZ.
4. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnił min. 2 osoby na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. kodeks pracy (Dz. U.
z 2023 r. poz. 1465, ze zm.) wykonujące czynności związane z kierowaniem pojazdami odbierającymi odpady oraz odbiorem odpadów - jeżeli będą wykonywane przez osobę inną niż właściciel firmy.
5. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagań związanych
z zatrudnieniem tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w projektowych postanowieniach umowy stanowiącej Załącznik nr 5 do SWZ.
6. Nazwa i kod przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień:
Główny przedmiot: 90 50 00 00-2 - usługi związane z odpadami,
Dodatkowe przedmioty: 90 51 10 00-2 - usługi wywozu odpadów,
90 51 20 00-9 - usługi transportu odpadów
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i jego wagą:
gdzie 1% = 1 pkt:
1) Cena – 90%
2)Termin płatności – 10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu ustanowione przez Zamawiającego:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie,
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 z późn. zm.), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunki udziału
w postępowaniu musi spełniać każdy z wykonawców, który rzeczywiście będzie odbierał i transportował odpady. W związku z powyższym, Zamawiający wymaga dostarczenia: Aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie,
4) Zdolność techniczna lub zawodowa - Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje do wykonania zamówienia następującym potencjałem technicznym tj. samochodami spełniającymi europejski standard emisji spalin minimum Euro 5:
a) co najmniej 1 samochodem specjalnym do transportu selektywnie gromadzonych odpadów komunalnych,
b) co najmniej 1 samochodem specjalnym do transportu odpadów zmieszanych,
c) co najmniej 1 samochodem do transportu odpadów biodegradowalnych.
W związku z powyższym, Zamawiający wymaga dostarczenia wykazu narzędzi zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-08 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/bojsp_lezajsk
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-08 12:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-06