III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust.1b ustawy PZP:a) dotyczące kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. posiadają: wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019r. poz. 701 ze zm.) co najmniej w zakresie transportu odpadów:Kategoria odpadu Kod odpaduNiesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01Szkło, w tym opakowania ze szkła 15 01 07, 20 01 02Papier, w tym tektura, opakowania z papieru i tektury 15 01 01, 20 01 01Metale, w tym opakowania z metali 15 01 04, 15 01 06, 20 01 40Tworzywa sztuczne, w tym opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02, 15 01 06, 20 01 39Opakowania wielomateriałowe 15 01 05, 15 01 06Odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów 20 02 01, 20 01 08Przeterminowane leki i chemikalia 20 01 31*, 20 01 32,15 01 10*, 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 0119*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 0180,Zużyte baterie i akumulatory 20 01 33*, 20 01 34Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36Meble i inne odpady wielkogabarytowe 20 03 07Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07Zużyte opony 16 01 03Styropian 15 01 02, 17 06 04Odzież i tekstylia 20 01 10, 20 01 11Niekwalifikujące się do odpadów medycz- nych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów lecz- niczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi,w szczególności igły i strzykawki ex 20 01 99odpady niebezpieczne 20 01 21*Transport odpadów musi odbywać się zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U. 2016 poz. 1742) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (Dz. U. z 2019r., poz. 2010) prowadzonego przez właściwy organ oraz w art. 51 ust. 1 pkt 6 ustawy z dn. 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2019r. poz. 701 ze zm.) o odpadach, obejmujący co najmniej rodzaje i kody odpadów komunalnych, wymienionych w literze a,2) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 i art. 24 ust. 5 pkt. 1- 4 ustawy PZP
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych),- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 40 000 zł, ( słownie: czterdzieści tysięcy złotych)
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali co najmniej jedną usługę, odpowiadającą przedmiotowi niniejszego zamówienia, polegającą w szczególności na odbieraniu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz zbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych o liczbie powyżej 1000 nieruchomości zamieszkałych o łącznej wartości nie mniejszej niż 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych),- dysponują lub będą dysponować: samochodami specjalistycznymi spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczegółowymi, w ilości: co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z funkcją kompaktującą co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych co najmniej jeden pojazd bez funkcji kompaktującej umożliwiający odbiór kontenerów wykazanych w formularzu ofertowym (zalecana wizja w terenie)Pojazdy do zbiórki odpadów komunalnych muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122).- posiadają lub będą posiadać odpowiednią do przedmiotu zamówienia, bazę magazynowo – transportową zgodną z Rozporządzeniem MinistraŚrodowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122). Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć w dniu podpisania umowy Zamawiającemu dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do terenu, na którym znajduje się baza.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu wstępnej oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia w postępowaniu Wykonawcy wraz ofertą składają aktualny na dzień składania ofert Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (zwany dalej„JEDZ”). Wzór JEDZ stanowi załącznik nr 6 do SIWZ2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, JEDZ składa każdy z Wykonawców w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, składa także JEDZ dotyczące tych podmiotów.4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa także JEDZ dotyczące tych Podwykonawców, jeżeli podwykonawcy są znani na etapie składania ofert.5. Wykonawca może wykorzystać JEDZ nadal aktualne zawarte w innym JEDZ złożonym w odrębnym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, tj. Zamawiający uwzględni dokumenty podmiotowe, na które powołuje się Wykonawca, a które są w posiadaniu Zamawiającego.6. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się w JEDZ na dostępność dokumentów w bezpłatnych ogólnodostępnych bazach danych państw członkowskich Unii Europejskiej, może wskazać te bazy danych z podaniem adresu internetowego, nazwę urzędu lub organu wydającego dokument oraz dokładne dane rejestracyjne dokumentacji, tak aby Zamawiający mógł bezpośrednio pobrać wymagany dokument.7. Instrukcja wypełniania JEDZ znajduje się na stronie Urzędu Zamówień Publicznych pod adresem:https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/jednolity-europejski-dokument-zamowienia
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
8. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust. 5 ustawy PZP): Wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP; w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 15 do SIWZ9. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ, przed udzieleniem zamówienia na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia w terminie 10 dni następujących aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia:1) Koncesja, zezwolenie, licencja lub dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, zakres ww. dokumentów musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w rozdziale X ust. 1 pkt 1a) SIWZ; w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty te składa każdy z Wykonawców;2) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w rozdziale X ust. 1 pkt 1b) SIWZ, tj. 150 000,00 zł; w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub mogą złożyć jeden wspólny dokument potwierdzający, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż określona w rozdziale X ust. 1 pkt 1b) SIWZ;3) Dokument w postaci informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej potwierdzającej minimalną, określoną w rozdziale X ust. 1 pkt 1b) SIWZ, wysokość tj. 40 000,00 zł posiadanych środków finansowych lub co najmniej taką zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia;w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub mogą złożyć odrębne dokumenty potwierdzające, że łącznie wszyscy Wykonawcy dysponują minimalną, określoną w rozdziale X ust. 1 pkt 1b) SIWZ, kwotą lub taką zdolnością kredytową;4) wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, zawierający co najmniej jedną i nie więcej niż pięć usług wymienionych w rozdziale X ust. 1 pkt 1c) SIWZ, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz dowody, określające czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; dowodami tymi są:a) referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych, że są wykonywane, a w przypadku usług okresowych lub ciągłychpowinny być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej w punkcie 4a);Zakres wykazu musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w rozdziale X ust. 1 pkt 1c) w zakresie doświadczenia;W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykaz wraz z dowodami składa przynajmniej jeden z Wykonawców; wzór wykazu znajduje się w załączniku nr 7 do SIWZ.Jeżeli załączony wykaz wykonanych usług będzie potwierdzać wartość tych usług w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane; w przypadku gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostaną przez Wykonawcę wartości w walucie innej niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane.W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa powyżej w pkt. 4, budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy lub usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu,5) wykaz sprzętu, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; zakres ww. dokumentu musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w rozdziale X ust. 1 pkt 1c) SIWZ (wzór wykazu znajduje się w załączniku nr 8 do SIWZ);6) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;7) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;8) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z odpowiednim organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidzianeprawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 9)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: ust. 9 pkt 6) – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja lub dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14, 21 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; ust. 9 pkt 7) i 8) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 10 pkt 1) i 2), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.11. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.12. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, Zamawiający wezwie go w odniesieniu do tych podmiotów, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia dokumentów wymienionych w ust. 9 pkt 6), 7) i 8).13. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający zgodnie z przepisem art. 26 ust. 2f ustawy PZP może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.14. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie albo Podwykonawcę, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Natomiast oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP oraz dotyczące Podwykonawców składane w oryginale.15. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.16. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.17. W zakresie nie uregulowanym niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dn. 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)