Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Młynary”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Młynary
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748130
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 29
1.5.2.) Miejscowość: Młynary
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-420
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 55 2486082
1.5.8.) Numer faksu: 55 2486400
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mlynary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mlynary.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Młynary”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b6a04ff-ece0-11ee-b4e0-4ac387c144e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00264693
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00017101/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Młynary
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9b6a04ff-ece0-11ee-b4e0-4ac387c144e3
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, z zastrzeżeniem zawartym w rozdziale XII pkt 17 SWZ w zakresie składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia
(https://ezamowienia.gov.pl/pl/) za pośrednictwem Formularzy do komunikacji (w zakładce Formularze).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z wymaganiami opisanymi w rozdziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z opisem zawartym w rozdziale XXVI SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.5.2.2024.MS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odebraniu i transporcie odpadów komunalnych z nieruchomości
zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Młynary, w tym z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców oraz z
nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, a także z miejsc publicznych,
których administratorem jest Zamawiający lub jednostki mu podległe oraz ich dostarczenie do Regionalnej Instalacji
Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. ul. Mazurska 42, 82-300 Elbląg.
A. ZAKRES PRAC OBEJMUJE ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH W TYM:
a) niesegregowanych (zmieszanych),
b) segregowanych,
c) stałych miejskich zgromadzonych w koszach ulicznych na terenie miasta i gminy, w tym ustawionych na boiskach,
placach zabaw, parkach, świetlicach wiejskich, cmentarzach i przystankach autobusowych,
d) wielkogabarytowych – za pomocą mobilnego punktu zbiórki odpadów komunalnych,
e) elektronicznych i elektrycznych - za pomocą mobilnego punktu zbiórki odpadów komunalnych,
f) segregowanych z pojemników 120 l, 240 l i 1100 l przeznaczonych do selektywnej zbiórki ustawionych przy zabudowie
wielorodzinnej, dla której ustalono zarząd nieruchomością,
g) przeterminowanych leków z pojemnika usytuowanego w Aptece w Młynarach,
h) odpadów z betonu, gruzu ceglanego oraz zmieszanych odpadów z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów
ceramicznych i elementów wyposażenia innych niż wymienione w 17 01 06 – bezpośrednio z nieruchomości, której
właściciel zgłosi potrzebę odbioru tego rodzaju odpadów.
Do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Młynary służą:
a) pojemniki na odpady segregowane i zmieszane o pojemności - 120 l, 240 l i 1100 l,
b) worki o pojemności nie mniejszej niż 120 l, przeznaczone do selektywnej zbiórki szkła, tworzyw sztucznych i metali,
papieru i tektury oraz odpadów biodegradowalnych,
c) pojemniki 35 l i 50 l przeznaczone do gromadzenia stałych odpadów miejskich.
Systemem gospodarki odpadami komunalnymi na terenie miasta i gmina Młynary objętych jest 3258 osób (stan na dzień
07.02.2024 r.) tj. około 1226 punktów adresowych. Obszar wiejski podzielony na 19 sołectw. Na terenie miasta i gminy jest około 82 podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, 4 cmentarze, w tym dwa na terenie miasta oraz w Błudowie i
Zastawnie, oczyszczalnia ścieków w Młynarach oraz obiekty użyteczności publicznej tj. stadion i boisko „ORLIK” w
Młynarach i plac targowy zlokalizowany w Młynarach przy ul. Rynek.
Zbiórka i wywóz odpadów winny odbywać się zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla
Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2023-2028 oraz przepisami prawa polskiego.
Wykonawca jest zobowiązany do odbioru całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości
zamieszkałych i niezamieszkałych oraz z pojemników ustawionych w miejscach publicznych - w tym cmentarzy parafialnych
i komunalnych, w tym zarówno zmieszanych odpadów komunalnych, jak i odpadów gromadzonych w sposób selektywny.
Szczegółowy sposób odbioru odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości:
Na terenie Miasta i Gminy Młynary obowiązywać będzie pojemnikowo - workowy system zbiórki odpadów komunalnych.
Pojemniki na odpady komunalne zmieszane i zbierane selektywnie zobowiązani są zapewnić właściciele nieruchomości.
Worki do selektywnej zbiórki odpadów zobowiązany jest dostarczyć Wykonawca.
Odbiór odpadów selektywnie zebranych z terenu Miasta i Gminy Młynary będzie się odbywał w systemie workowym lub do
pojemników w odpowiednich kolorach.
1) Wprowadza się worki o minimalnej pojemności 120 l wykonane z folii polietylenowych o grubości dostosowanej do ilości
odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka. Wprowadza się cztery kolory worków i pojemników:
a) żółty - na odpady z tworzyw sztucznych i metali,
b) niebieski – na odpady z papieru i tektury,
c) zielony – na odpady ze szkła,
d) brązowy – na odpady biodegradowalne,
2) Worki do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca.
Na workach dopuszcza się umieszczenie napisów informujących o sposobie segregacji odpadów oraz informację o firmie
odbierającej odpady.
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia mieszkańcom pierwszych worków do segregowania odpadów razem z
harmonogramem odbioru odpadów, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, a następnie do pozostawiania
nowych w momencie odbioru wysegregowanych odpadów w ilości umożliwiającej zapewnienie właściwej segregacji.
Dopuszcza się gromadzenie odpadów w pojemnikach o poj. 120 l, 240 l lub 1100 l zakupionych przez właścicieli
nieruchomości.
3) Odbiór odpadów biodegradowalnych z nieruchomości w okresie od 01 kwietnia do 31 października 1 raz tygodniu, a w
pozostałym okresie 1 raz na dwa tygodnie.
4) Odbiór popiołu z nieruchomości, w okresie od 01 października do 30 kwietnia 1 raz na dwa tygodnie, w pozostałym
okresie 1 raz w miesiącu. Popiół będzie gromadzony w pojemnikach lub workach wzmocnionych (np. na gruz). Posiadacz
nieruchomości zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie pojemnik lub worki na odbiór popiołu.
Częstotliwość odbioru pozostałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych – raz na dwa tygodnie, zgodnie z
harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego.
Odpady z ogrodów, boisk, placów i parków oraz inne odpady komunalne zmieszane (20 03 01):
a) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 35 l, 50 l, 120 l, 240 l, 1100 l,
b) częstotliwość wywozu - raz w tygodniu, według harmonogramu przygotowanego przez Wykonawcę, uzgodnionego i
zaakceptowanego przez Zamawiającego.
Inne odpady nieulegające biodegradacji (w tym z cmentarzy) (o kodzie 20 02 03):
a) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 35 l, 50 l, 120 l, 240 l,1100 l,
b) częstotliwość wywozu - raz w tygodniu, według harmonogramu przygotowanego przez Wykonawcę, uzgodnionego i
zaakceptowanego przez Zamawiającego,
c) Wykonawca w okresie od 20 października do 10 listopada wykona 2 dodatkowe wywozy odpadów z 2 cmentarzy
komunalnych w Młynarach przy ul. Warszawskiej oraz z 2 cmentarzy parafialnych w Błudowie i Zastawnie. Zamawiający
drogą telefoniczną lub elektroniczną zgłosi potrzebę dodatkowego wywozu odpadów z terenu cmentarzy w tym okresie.
Meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) - odbiór tych odpadów odbywać się będzie sprzed posesji właścicieli
nieruchomości za pomocą mobilnej zbiórki odpadów komunalnych co najmniej 6 razy w roku, zgodnie z harmonogramem
wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym
i zaakceptowanym przez Zamawiającego,
Odpady elektroniczne i elektryczne (o kodach 20 01 35* i 20 01 36) - odbiór tych odpadów odbywać się będzie sprzed
posesji właścicieli nieruchomości za pomocą mobilnej zbiórki odpadów komunalnych co najmniej 6 razy w roku, zgodnie z
harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego.
Przeterminowane leki (20 01 32) – odbiór będzie odbywał się z pojemnika zlokalizowanego w Aptece przy ul. Dworcowej 32
B w Młynarach, w terminie nie dłuższym niż 3 dni od zgłoszenia przez Zamawiającego potrzeby odbioru, nie rzadziej niż 1
raz na 3 miesiące.
Odpady z betonu, gruzu ceglanego, zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i
elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 (17 01 01, 17 01 02, 17 01 07) – Zamawiający drogą telefoniczną
lub elektroniczną zgłosi potrzebę dostarczenia worka na odpady z gruzu na konkretną nieruchomość i ustali
z Wykonawcą termin jego odbioru.
Określenie szacunkowej ilości odpadów
Wielkość odpadów komunalnych określa się według obliczeń szacunkowych dla całego okresu obowiązywania zamówienia:
a) odpady z ogrodów, boisk, placów i parków oraz inne
niesegregowane odpady komunalne (zmieszane) 20 03 01 – 700,00 Mg,
b) tworzywa sztuczne 20 01 39 – 90,00 Mg
c) szkło 20 01 02 – 71,00 Mg,
d) papier i tektura 20 01 01 – 30,00 Mg,
e) odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 – 90,00 Mg
f) wielkogabarytowe 20 03 07 – 55,00 Mg,
g) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 20 01 35*, 20 01 36– 3,00 Mg,
h) Urządzenia zawierające freony – 3,00 Mg,
h) inne nie wymienione fakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 99–45,00 Mg,
i) przeterminowane leki 20 01 32– 0,06 Mg,
j) zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów
ceramicznych i elementów wyposażenia (inne niż wymienione w 17 01 06)
17 01 01, 17 01 02, 17 01 07– 12,00 Mg,
k) inne odpady nieulegające biodegradacji (w tym z cmentarzy) 20 02 03 – 45,00 Mg.
1) Wykaz nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami przedstawia załącznik Nr 1 do niniejszej umowy.
2) Dodatkowe punkty (brak nr porządkowych) – wiata edukacyjna przy drodze leśnej Gardyny-Stare Siedlisko, parking leśny
przy drodze powiatowej Młynary-Milejewo pomiędzy miejscowościami Podgórze-Nowe Monasterzysko, PERN Baza Paliw
Nr 12 w Kurowo Braniewskie, GREENYARD HORTICULTURE POLAND Sp. z o.o. Rucianka, kościół Zastawno, PKP –
stacja kolejowa nastawnia, dwa Cmentarze Komunalne w Młynarach przy ul. Warszawskiej, Cmentarze Parafialne - w
Błudowie i Zastawnie, Karszewo – koło witacza, Orlik ul. Dworcowa oraz kosze uliczne w ilości 36 szt. usytuowane na
terenie Gminy Młynary oraz kosze uliczne w ilości 98 szt. ustawione w Młynarach przy ulicach – Dworcowa, 1 Maja,
Ogrodowa, Kwiatowa, Rynek, skrzyżowanie
ul. Styczniowej i Traugutta, skwery przy ul. Konopnickiej i Chopina, parking przy skrzyżowaniu ul. Kościelnej z Langiewicza
oraz w parku „Majowy Gaj” i park za młynem przy ul. 1 Maja (miejsca usytuowania koszy ulicznych przedstawia załącznik Nr
2 do umowy). Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Młynary dostępny jest na stronie
internetowej http://bip.mlynary.pl w zakładce „Gospodarka odpadami”, podkategoria „Uchwały Rady Miejskiej w Młynarach”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90513200-8 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: a) cena - 60%; b) Wysokość zaoferowanych środków na przeprowadzenie kampanii propagującej segregację odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Młynary w okresie 12 miesięcy - 15%; c) Ilość dodatkowych zbiórek odpadów (zbiórka drzewek w okresie poświątecznym,
opon samochodowych itp.) w okresie 12 miesięcy - 15%; d) Realny termin realizacji reklamacji - 10%,
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość zaoferowanych środków na przeprowadzenie kampanii propagującej segregację odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Młynary w okresie 12 miesięcy
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość dodatkowych zbiórek odpadów (zbiórka drzewek w okresie poświątecznym, opon samochodowych itp.) w okresie 12 miesięcy.
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Realny termin realizacji reklamacji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli:
a) posiada wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Młynary,
b) posiada wpis w bazie rejestrowej BDO,
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli (Wykonawca) posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną w wysokości nie niższej niż 200.000,00 złotych.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli Wykonawca:
a) wykonał usługę o podobnym charakterze co przedmiot zamówienia polegające na odbiorze odpadów komunalnych w ilości nie mniejszej niż 1000 Mg wraz z referencjami, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencyjności Zamawiający dopuszcza wykazanie usług wykonanych ponad trzy lata wcześniej,
b) posiada, co najmniej:
- dwa pojazdy przystosowane do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych,
- dwa pojazdy przystosowane do odbioru odpadów komunalnych segregowanych,
- dwa pojazdy o masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 Mg
- jeden pojazd do odbioru odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej,
- w tym co najmniej jeden z wyżej wymienionych pojazdów winien spełniać normę emisji spalin Euro 5.
c) dysponuje co najmniej trzema kierowcami pojazdów przystosowanych do odbioru odpadów komunalnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (załącznik nr 4 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, Zamawiający zażąda dokumentów potwierdzających:
a) posiadanie wpisu do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Młynary,
b) posiadania wpisu w bazie rejestrowej BDO.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający zażąda dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający zażąda:
a) Wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, polegających na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi
zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; wzór – załącznik nr 5 do SWZ;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:
a) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia powyższego dokumentu, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
b) Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 9a – pełnomocnictwo lub inny dokument (np. akt powołania na stanowisko prezesa zarządu, członka zarządu spółki, umowa spółki cywilnej lub uchwała jej wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego
do reprezentacji spółki) potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
c) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
d) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
- W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
- Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ).
e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, którą usługę wykonają poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy – należy wypełnić pkt 13 w formularzu oferty).
f) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy).
g) Dowód wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 8 700,00 zł (słownie: osiem tysięcy siedemset 00/100 złotych);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 462 z późn. zm.).
Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP S.A. nr rachunku 63 1020 1752 0000 0502 0160 6649 z dopiskiem „Wadium – Przetarg „Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości
zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Młynary”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Młynary
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią 01(tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp. zostanie odrzucona.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o dzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługę, do realizacji której te zdolności są wymagane. W powyższym przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (należy wypełnić pkt 13 w formularzu oferty).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania opisano w § 12 projektu umowy. który stanowi załącznik nr 7 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-10 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-09
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak