Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na obszarze miasta i gminy Staszów w 2020 roku (powtórzenie postępowania)
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoStaszów
  • WojewództwoŚwiętokrzyskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-12-19
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Staszów
  • Data publikacji ogłoszenia2019-12-11
  • Numer ogłoszenia635222-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 635222-N-2019 z dnia 2019-12-11 r.

Gmina Staszów: Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na obszarze miasta i gminy Staszów w 2020 roku (powtórzenie postępowania)
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Staszów, krajowy numer identyfikacyjny 83040974900000, ul. Opatowska  31 , 28-200  Staszów, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 158 642 014, e-mail bzp@staszow.pl, faks 158 643 261.
Adres strony internetowej (URL): www.staszow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.staszow.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 oraz z 2019 r. poz. 1051 i 1495), osobiście, za pośrednictwem posłańca
Adres:
Gmina Staszów, ul. Opatowska 31, 28-200 Staszów, sekretariat – pok. 104

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na obszarze miasta i gminy Staszów w 2020 roku (powtórzenie postępowania)
Numer referencyjny: BZP.271.41.15.2019.II
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych segregowanych z terenu miasta i gminy Staszów w 2020 roku. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Staszów, 154 szt. rozstawionych na terenie miasta i gminy Staszów pojemników typu „dzwon” oraz z ok. 720 szt. (520 szt. - miasto, 200 szt. wieś) koszy ulicznych (o poj. 40 l) zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Staszów. A. Ogólna charakterystyka Miasta i Gminy Staszów w kontekście odbioru odpadów. 1. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Miasta i Gminy Staszów wynosi (stan na 31-12-2018) – 26 172 (załącznik nr 1) w tym: Miasto Staszów -15 105; 35 Sołectw – 11 067; Liczba nieruchomości zamieszkałych jednorodzinnych na terenie Miasta i Gminy Staszów to ok. 5000. Powierzchnia gminy – 225,86 km2. Łączna długość tras, które muszą pokonać pojazdy odbierające odpady w celu jednokrotnego dotarcia do wszystkich właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy wynosi ok. 1533 km. Roczna szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów to ok. 5000 Mg. B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j.Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.), ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1396 z późn. zm), ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1895 ), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 521), ustawa z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 2268 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019r., poz. 819 ze zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014r., poz. 1923), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r., poz. 2167), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r.w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019r. poz. 2028), Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Staszów, Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami – uchwała Nr XXV/356/16 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie uchwalenia aktualizacji „Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego” 2016 – 2022 oraz „Planem inwestycyjnym dla województwa świętokrzyskiego” 2016-2022, Wykonanie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami – uchwała nr XXV/357/16 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 lipca 2016r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Województwa Świętokrzyskiego” 2016-2022. 1. Przedmiotem zamówienia jest ciągłe i nieprzerwane (zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych) odbieranie i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych segregowanych z terenu miasta i gminy Staszów. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Staszów, 154 szt. rozstawionych na terenie miasta i gminy Staszów pojemników typu „dzwon” oraz z ok. 720 szt. (520 szt. - miasto, 200 szt. wieś) koszy ulicznych zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Staszów. 2. Wykonawca otrzyma w dniu podpisania umowy od Zamawiającego w formie papierowej lub elektronicznej wykaz nieruchomości zamieszkałych, z których odbierane będą stałe odpady komunalne, utworzony na podstawie złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Liczba obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych, z których należy odbierać odpady może ulegać zmianie w wyniku ruchów ludności, powstawania nowych budynków mieszkalnych. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady również z nowo powstałych nieruchomości zamieszkałych. 3. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 4. Rodzajami odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości są między innymi: szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale, papier i tektura, odpady komunalne ulegające biodegradacji, z uwzględnieniem bioodpadów oraz odpadów zielonych, popiół, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników/kontenerów niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez Wykonawcę. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników/kontenerów, odebraniu worków. 6. Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 7. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania czytelnego i przejrzystego harmonogramu odbioru odpadów z terminami odbioru odpadów podanymi przez Zamawiającego (załącznik nr 4). Po zaakceptowaniu treści i „szaty graficznej” harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca wydrukuje i doręczy właścicielom nieruchomości harmonogram odbioru odpadów w ciągu 3 dni po podpisaniu umowy i zamieści na swojej stronie internetowej. 8. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany będzie do przeprowadzenia kampanii edukacyjnej dotyczącej systemu segregacji odpadów komunalnych obowiązującego na terenie gminy Staszów. Kampania ma polegać na przeprowadzeniu szkolenia do dnia 31.03.2020r. Szkolenie ma być przeprowadzone zarówno dla mieszkańców z terenów wiejskich (35 miejscowości), jak i dla mieszkańców miasta Staszowa (6 Osiedli). Szkolenie ma być przeprowadzone dla każdego sołectwa i osiedla oddzielnie. Kampania w szczególności ma zapoznać mieszkańców z problematyką selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Harmonogram przeprowadzenia szkolenia na terenie miasta i gminy Staszów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji. Wykonawca najpóźniej na 7 dni przed planowanym przeprowadzeniem szkolenia poinformuje mieszkańców o terminie i miejscu szkolenia. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia przeprowadzenia szkolenia listę obecności wraz z dokumentacją fotograficzną z przeprowadzanego szkolenia. Dodatkowe szkolenia, wynikające z oferty Wykonawcy zostaną zrealizowane po zaakceptowaniu przez Zamawiającego harmonogramu szkoleń. Wykonawca będzie zobowiązany również do przeprowadzenia konkursu na selektywną zbiórkę odpadów komunalnych wśród przedszkolaków i uczniów wszystkich placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Staszów. Termin przeprowadzenia konkursu Wykonawca zobowiązany jest zorganizować do dnia 31.05.2020r. Laureatami konkursu będą placówki, które uzbierają największe ilości surowców wtórnych. Wykonawca zapewni wartościowe nagrody dla placówki za zajęcie I miejsca oraz dodatkowo nagrody dla zespołów (klas i grup przedszkolnych) biorących udział w konkursie za zajęcie I, II i III miejsca. Wręczenie nagród odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Staszów w terminie ustalonym z Zamawiającym oraz przy jego udziale. Wykonawca zobowiązany jest do ufundowania nagrody dla placówki o wartości 3000,00 zł oraz dla zespołów o wartości 2 000,00 zł. Wykonawca zobowiązany jest również do przygotowania regulaminu oraz zasad konkursu w uzgodnieniu z Zamawiającym. Regulamin musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. W ramach kampanii Wykonawca przeprowadzi również akcję sprzątania gminy w terminie ustalonym z Zamawiającym. Akcja obejmować będzie zbiórkę zalegających odpadów z terenów rowów, dróg gminnych, placów zabaw i sołeckich miejsc spotkań. Wykonawca zapewni uczestnikom worki na odpady, rękawice foliowe oraz odpowiednie narzędzia. Wykonawca zapewni także odbiór zebranych odpadów. 9. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest również do: - opracowania czytelnej i przejrzystej broszury informacyjno – edukacyjnej zawierającej sposób segregowania odpadów obowiązujący na terenie gminy Staszów w wersji papierowej i elektronicznej. - wydrukowania broszury informacyjno – edukacyjnej w ilości ok. 6000 egzemplarzy; - dostarczenia broszury w wersji papierowej do każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie miasta i gminy Staszów w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. Broszura informacyjno – edukacyjna powinna zawierać w szczególności: a) Informację o prawidłowym segregowaniu odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady; b) Pouczenie o konieczności segregowania odpadów komunalnych; c) Informację edukacyjną o szkodliwości zmieszanych odpadów na środowisko i społeczeństwo oraz zalety w przypadku ich segregowania. Broszura informacyjno – edukacyjna musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. Po uzyskaniu zgody Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć ww. broszurę w wersji elektronicznej Zamawiającemu w celu umieszczenia jej na stronie internetowej. 10. Informowanie (przez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych, 11. W zakresie transportu i odbioru odpadów komunalnych: a) bezwzględny zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b) bezwzględny zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) odbieranie odpadów komunalnych powinno odbywać się pojazdem specjalistycznym, aby poszczególne frakcje odpadów były oddzielnie odbierane i transportowane. Dopuszczalny jest odbiór i transport różnych frakcji odpadów zbieranych selektywnie jednym pojazdem tylko w przypadku, gdy pojazd ten wyposażony jest w osobne przegrody do zbierania i transportowania odpadów rożnych frakcji w sposób wykluczający ich mieszanie. d) odbieranie odpadów w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach umożliwiających dostarczenie odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego w dniu ich zbiórki, e) odbieranie i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, f) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem się w czasie transportu. 12.Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielach nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości, ma obowiązek: a) niezwłocznie sporządzić notatkę służbową (zawierającą w szczególności adres właściciela nieruchomości, opis nieprawidłowości, datę i godzinę) wraz z dokumentacją fotograficzną z widoczną na zdjęciu datą; b) odebrać przedmiotowe odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz postępować z nimi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; c) przedłożyć Zamawiającemu drogą elektroniczną lub pisemną, notatkę służbową wraz z dokumentacja fotograficzną, o których mowa w pkt a), w terminie 7 dni od dnia udokumentowania nieprawidłowości. 13.W przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego i dostarczenia do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego. 14.Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres 3 lat po zakończeniu wykonywania zamówienia. 15.Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 16.Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów, od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny (na wymianę 1 za 1, lub zgodnie z zapotrzebowaniem mieszkańców) w przeźroczyste o podwyższonej wytrzymałości (niebieski, zielone, żółte i brązowe) worki 120 l z folii LDPE w ilości około 150 000 szt. Worki muszą być oznaczone napisem Gmina Staszów oraz informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Czytelny opis umieszczony na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Koszty wykonania tego obowiązku należy wliczyć do ceny oferty. 17.Wykonawca na własny koszt wyposaży na czas trwania umowy altany śmietnikowe oraz wyznaczone miejsca do gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej (załącznik nr 2) na terenie miasta Staszowa w pojemniki/kontenery do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych w ilości, która umożliwi właścicielom nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów właściwe gromadzenie odpadów do momentu opróżniania zgodnie z ustalonymi częstotliwościami. Wykonawca zobowiązany jest również do wyposażenia altan śmietnikowych oraz miejsc do gromadzenia odpadów w pojemniki/kontenery do selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019r. poz. 2028): - koloru zielonego – z przeznaczeniem do zbierania odpadów ze szkła oraz odpadów opakowaniowych ze szkła oznaczonych napisem „SZKŁO”; - koloru żółtego - z przeznaczeniem do zbierania odpadów z metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów z tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych, oraz opakowań wielomateriałowych oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”; - koloru niebieskiego - z przeznaczeniem do zbierania odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i tektury, oznaczonych napisem „PAPIER”, w ilości, która umożliwi właścicielom nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów właściwe gromadzenie odpadów do momentu opróżniania zgodnie z ustalonymi częstotliwościami. W przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia liczby pojemników/kontenerów, Wykonawca będzie zobowiązany je zapewnić. Pojemniki/ kontenery muszą posiadać informację o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Pojemniki do selektywnej zbiórki muszą posiadać informację dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów. Oznakowanie pojemników powinno być wykonane w sposób trwały np. poprzez naklejkę wykonaną z trwałej folii odpornej na warunki atmosferyczne. Format oznakowania pojemników/kontenerów powinien być wielkości co najmniej A3. W razie zniszczenia lub zerwania naklejki Wykonawca wymieni ją na nową. 18.Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników/kontenerów do gromadzenia odpadów. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do ich napraw, systematycznych konserwacji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać pojemniki/kontenery w odpowiednim stanie sanitarnym, w tym zapewnić mycie i dezynfekcję na własny koszt. Mycie i dezynfekcja pojemników/kontenerów powinna być przeprowadzona co najmniej 6 razy w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca każdorazowo powiadomi Zamawiającego o terminie mycia i dezynfekcji. 19.Wykonawca zobowiązany jest również do przeprowadzenia dezynfekcji altan śmietnikowych/miejsc do gromadzenia odpadów na terenie miasta i gminy Staszów co najmniej 6 razy w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca każdorazowo powiadomi Zamawiającego o terminie dezynfekcji altan. 20.Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego uprzątnięcia terenu wokół odbieranych pojemników/kontenerów z odpadami komunalnymi w altanach śmietnikowych i miejscach do gromadzenia odpadów a także uprzątnięcia i odbioru odpadów umieszczonych poza pojemnikiem/kontenerami w altanach śmietnikowych i miejscach gromadzenia odpadów, niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez Wykonawcę czy przez użytkownika oraz ich transportu Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników/kontenerów, odebraniu worków. W przypadku opóźnienia w wykonaniu usługi wykonawca będzie ponosił wszelkie dodatkowe koszty związane z usunięciem rozerwanych worków jak również uporządkowania terenu. 21.Jeżeli podczas odbierania odpadów komunalnych dojdzie z winy Wykonawcy do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników/kontenerów na odpady, Wykonawca dostarczy na własny koszt nowe pojemniki/kontenery właścicielom nieruchomości. 22.Wykonawca zapewni odbiór odpadów z punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z trudno dostępnych punktów adresowych. 23.W przypadku gdy właściciel nieruchomości zamieszkały w zabudowie jednorodzinnej nie posiada pojemnika na odpady komunalne, Wykonawca umożliwi zainteresowanym właścicielom nieruchomości zakup pojemnika lub wyposaży w pojemniki na podstawie zawarcia z właścicielami nieruchomości umów najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez gminę Staszów z tego tytułu żadnych kosztów. 24.Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę sposobu wykonywania usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy jak i w terenie poprzez udostępnienie wymaganych dokumentów oraz umożliwienie oględzin sprzętu używanego do wykonywania umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. 25.Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę pojazdów przed rozpoczęciem pracy, w tym m.in. w zakresie sprawdzenia zawartości skrzyni ładunkowej w każdym dniu świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Staszów realizowanej na podstawie przedmiotowej umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Wszystkie odpady komunalne, odbierane w ramach realizacji niniejszej umowy, a w tym odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości, przekazywane będą do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego, a w przypadku awarii w/w instalacji do instalacji przewidzianej w Planie instalacji jako instalacji zastępczej obsługi. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: 1) Zmieszane odpady komunalne: a) z zabudowy jednorodzinnej: * na terenie miasta Staszowa - jeden raz w tygodniu; * na terenach wiejskich w okresie od 01 kwietnia do 31 października – dwa razy w miesiącu, w pozostałym okresie od 01 listopada do 31 marca – jeden raz w miesiącu. b) z zabudowy wielorodzinnej – codziennie z wyjątkiem niedziel i świąt. 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne: a) z zabudowy jednorodzinnej: * na terenie miasta Staszowa - jeden raz w miesiącu; * na terenach wiejskich – jeden raz w miesiącu. b) z zabudowy wielorodzinnej – codziennie z wyjątkiem niedziel i świąt Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo – workowym. Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli wszystkich nieruchomości: 3) meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, opakowania po środkach ochrony roślin, puszki po farbach i lakierach, opakowania po smarach i olejach samochodowych,, świetlówki, zużyte opony powstające w gospodarstwach domowych - odbierane będą sprzed posesji, podczas mobilnej zbiórki odpadów problemowych/wielkogabarytowych zgodnie z ustalonym harmonogramem: a) w zabudowie jednorodzinnej: min. dwa razy w ciągu roku, b) w zabudowie wielorodzinnej: w razie potrzeb ale nie rzadziej niż raz w tygodniu 4) odpady budowlane wchodzące w skład strumienia odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych w ilości 1 m3 z jednego gospodarstwa/rok odbierane będą sprzed posesji, podczas mobilnej zbiórki odpadów problemowych/wielkogabarytowych zgodnie z ustalonym harmonogramem: 5) odpady komunalne ulegających biodegradacji odbierane będą: a) odpady zielone: * z zabudowy jednorodzinnej na terenie miasta Staszowa – (w miesiącach od 01 kwietnia do 31 października) - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; * z zabudowy wielorodzinnej na terenie miasta Staszowa (w miesiącach od 01 kwietnia do 31 października) – nie rzadziej niż raz na tydzień. b) odpady ulegające biodegradacji: z zabudowy jednorodzinnej na terenie miasta Staszowa – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; Standardy sanitarne dotyczące wykonywania usług oraz ochrony środowiska: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objetą zamówienia: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. C. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. D. Wymagania techniczne. 1) Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Staszów lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w: • miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, - miejsca do czasowego magazynowania oraz urządzenia selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. - punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów do odbierania i transportu odpadów komunalnych oraz miejsce do mycia i dezynfekcji tych pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem tej bazy. - część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1-3 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2) Wykonawca musi zapewnić przez cały okres trwania umowy dostateczną ilość środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonywanie zakresu rzeczowego. 3) Wykonawca musi w całym okresie obowiązywania umowy posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie i transportowanie odpadów komunalnych, w tym zobowiązany jest do dysponowania co najmniej: - 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; - 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych; - 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, - 1 pojazdem o ładowności do 3,5 t umożliwiający odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości trudno dostępnych, - urządzeniem do opróżniania pojemników typu „dzwon” i KP 7. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Samochody odbierające odpady komunalne z terenu Gminy Staszów muszą mieć zainstalowane 2 kamery, (jedna kamera zamontowana z przodu samochodu, druga kamera zamontowana na tyle samochodu). Kamery mają rejestrować m.in. przebieg trasy, załadunek, wyładunek w RIPOK. Kamery mają rejestrować nagrania w czasie rzeczywistym. Wykonawca ma obowiązek archiwizacji tych danych w postaci elektronicznej przez okres roku od momentu rejestracji. Wykonawca będzie przekazywał w wersji elektronicznej Zamawiającemu nagrany materiał z kamer z samochodów świadczących usługę na terenie Gminy Staszów do 5-go dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc oraz na każdorazowe wezwanie Zamawiającego. Wszystkie pojazdy, wyposażone być muszą w: * system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS), umożliwiający trwałe rejestrowanie (zapisywanie), przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów. * czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, który umożliwia weryfikację tych danych, * narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Konstrukcja techniczna poszczególnych kategorii pojazdów wykorzystywanych przez Wykonawcę winna umożliwiać odbiór odpadów z pojemników i kontenerów o pojemnościach wskazanych w punkcie C niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do danych z systemu GPS samochodów odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Staszów - lokalizacja i podgląd pojazdów w czasie rzeczywistym na mapie topograficznej lub ortofotomapie. System ma zapewniać ciągłe śledzenie pojazdów, od momentu wyjazdu z bazy do powrotu do bazy. Urządzenie musi również cały czas zapisywać położenie pojazdów i umożliwić weryfikację tych danych przez Zamawiającego (nr rejestracyjne samochodów, trasy, czas przejazdu samochodu, rozładunku itp.). System ten musi umożliwić przechowywanie i odczytywanie danych przez okres roku od dnia rejestracji zapisu. Odczyt danych archiwalnych powinien umożliwić ustalenie trasy, czasów przejazdów, postojów, wyładunków bez wykorzystywania oddzielnych programów, narzędzi. Powinien także umożliwić wykonywanie dziennych raportów danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju i wyładunku odpadów w RIPOK podczas wykonywania prac objętych zamówieniem zarówno w wersji papierowej i elektronicznej. Jakość zapisu musi być na poziomie umożliwiającym czytelny, wyrazisty odczyt. 4) Wszystkie pojazdy wykorzystywane przy realizacji zamówienia muszą posiadać aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia oraz muszą być sprawne technicznie oraz spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 5) Wskazana przez Wykonawcę baza magazynowo - transportowa stanowić będzie miejsce, z którego pojazdy świadczące usługę odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Staszów będą rozpoczynać i kończyć pracę w czasie realizacji przedmiotu umowy. Zmiana miejsca lokalizacji bazy magazynowo-transportowej na inną niż wskazana przez Wykonawcę wymagać będzie akceptacji Zamawiającego. 6) Samochody odbierające odpady muszą każdorazowo być opróżniane z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz muszą być parkowane na terenie bazy magazynowo – transportowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 7) Osoby zatrudniane przez Wykonawcę zobowiązane są wykonywać swe prace w ubiorach roboczych z trwałymi elementami odblaskowymi i z wyraźnymi oznaczeniami nazwy Wykonawcy lub elementami identyfikującymi Wykonawcę, umieszczonymi np. w górnej części tylnych elementów takich ubiorów, przy czym ubiory te spełniać muszą równocześnie wymagania wynikające z odpowiednich przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy. 2. Usługi objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SIWZ. Uwaga: Zaleca się zapoznanie z terenem, objętym przedmiotowym zamówieniem. Termin wykonania zamówienia: od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 1 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020r.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511200-4
90511000-2
90512000-9
90513100-7
80000000-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.: - zezwolenie na transport odpadów w zakresie objętym przedmiotem niniejszego zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, - wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Staszów, o którym mowa w art. 9b - 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r., poz. 2010), w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia (obejmujące następujące frakcje odpadów: zmieszane odpady komunalne, tworzywa sztuczne, szkło, papier, opakowania wielomateriałowe, metale, meble i odpady wielkogabarytowe, odpady ulegające biodegradacji)
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wiedzę i doświadczenie polegającą na wykonaniu w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi obejmującej wykonanie lub wykonywanie usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych w ilości min. 4 000 Mg z terenu objętego usługą (np. z terenu jednej gminy) o czasie świadczenia usługi nie krótszym niż 12 kolejnych miesięcy, • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował potencjałem technicznym do wykonania zamówienia tj.: • samochodami specjalistycznymi na poziomie odpowiadającym liczbą i rodzajem pojazdów, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013r. poz.122) – oznacza to, że w posiadaniu Wykonawcy odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości winny znajdować się minimum: • dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, • dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, • jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, • jeden pojazd o ładowności do 3,5 tony umożliwiający odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości trudno dostępnych, • urządzenie do opróżniania pojemników typu „dzwon” oraz KP7, spełniające wszelkie wymagania określone cytowanym wyżej Rozporządzeniem, • bazą magazynowo - transportową usytuowaną w gminie Staszów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Staszów, na terenie do którego Wykonawca posiada tytuł prawny, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013r. poz.122). Wykonawcy, polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zgodnie z art.22a ustawy Pzp. 1. Wykonawca, zgodnie z art.22a ustawy Pzp może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie podmiotu Wykonawca składa wraz z ofertą. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 w zakresie wskazanym w ogłoszeniu i w SIWZ. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. 7. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 8. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w celu udowodnienia zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, składa wraz z ofertą stosowne dokumenty w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 9. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt.12.I. SIWZ
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)






III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 lit. a) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 3 stosuje się. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. a). 8. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. a), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 1, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 10. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 1, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 11. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 12.Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zamawiający żąda dokumentów potwierdzających posiadanie takich kompetencji lub uprawnień, o ile obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów, w szczególności: a) koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów: a) wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – (wykaz usług wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 SIWZ), b) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 SIWZ. Uwaga: W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający może dopuścić, aby wykaz: 1) o którym mowa w pkt 2a), dotyczył usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – również wykonywanych, w okresie dłuższym niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. • W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 1 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. • W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 1, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. • Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wypełniony formularz oferty według załącznika Nr 1 SIWZ, 2. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3). 3. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu udowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument ten winien określać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Ww. dokument należy dołączyć do oferty. 4. Jeżeli Wykonawca, zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3). 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt III.3), składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Dokumenty, potwierdzające upoważnienie do reprezentowania wykonawcy przez osobę/osoby podpisujące ofertę. 7. Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 8. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. 9. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. W terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej, na której zamieszczono SIWZ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienie. Uwaga: - Zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. - Ww. oświadczenie nie będzie brane pod uwagę, jeżeli złożone zostanie przez Wykonawcę wraz z ofertą. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne). 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt III.3) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy oddzielnie z Wykonawców występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i ust. 5 ustawy Pzp (art. 24 ust. 5 w zakresie określonym przez zamawiającego), spełnianie warunków udziału w postępowaniu oceniane jest łącznie. Składanie oświadczeń lub dokumentów wymaganych w postępowaniu następuje wg zasad określonych w pkt 12 SIWZ oraz w pkt III.3)- III.6). 6. Jeżeli oferta wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art.366 Kodeksu cywilnego. Dotyczy wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. III.4) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4). 7. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 11. Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Dotyczy tajemnicy przedsiębiorstwa. 1. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca winien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być udostępniane oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 2. W tym celu informacje zawarte w ofercie, które Wykonawca zastrzegł, że nie mogą być udostępniane, muszą być oznaczone klauzulą: „Tajemnica przedsiębiorstwa” i dołączone do oferty, np. w osobnej wewnętrznej kopercie (odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie) - zaleca się, aby były trwale, oddzielnie spięte. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez tajemnice przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których, przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Wykonawca zastrzegając tajemnice przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne uzasadnienie w którym winien wykazać, że zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przywołanych powyżej przepisów, tj.: że zastrzeżona informacja: -ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub jest inną informacją posiadającą wartość gospodarczą, -nie została ujawniona do wiadomości publicznej, -podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności. Zaleca się, aby uzasadnienie, o którym mowa powyżej było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie pozostałym uczestnikom postępowania, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia. Zgodnie z art.8 ust.3 ustawy Pzp nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 20000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100), w formach i w terminie określonych w SIWZ, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
A – cena za 1 Mg (jedną tonę) odebranych odpadów komunalnych 60,00
B – dodatkowy odbiór odpadów wielkogabarytowych w zabudowie jednorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów 10,00
C – dodatkowe szkolenie przeprowadzone dla mieszkańców miasta i gminy Staszów w ramach kampanii edukacyjnej dotyczącej systemu segregacji odpadów komunalnych obowiązującego na terenie Gminy Staszów 15,00
D – czas reakcji 15,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Na podstawie i w granicach art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o zamówienie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: 1) zmian przewidzianych w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zakresie: a) zmiany częstotliwości odbioru odpadów, rodzaju i ilości frakcji odbieranych odpadów oraz ilości pojemników odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości w przypadku zmiany w tym zakresie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Staszów; b) sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia; c) zmiany terminu wykonania umowy, w sytuacji: - zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na termin realizacji przedmiotu Umowy, - wystąpienia klęski żywiołowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej uniemożliwiającej wykonywanie usług stanowiących przedmiot niniejszej umowy; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w lit. c) niniejszego ustępu, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. d) zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku: - zmiany ustawowej stawki podatku VAT z zastrzeżeniem, że zmiana ta nie może prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia netto, - odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, e) zmian osobowych i teleadresowych w przypadku: - zmiany osób upoważnionych do dokonywania czynności związanych z realizacją umowy lub zmiany danych teleadresowych określonych w niniejszej umowie, w przypadku zmian organizacyjnych; - zmiany osób, będących personelem Wykonawcy wskazanym w ofercie, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, na zasadach określonych w niniejszej umowie, - zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22 a ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2) Zmian, wskazanych przez ustawodawcę w art. 144 ust. 1 pkt 2 do pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-12-19, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> PL
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1ze zm.), dalej RODO, Zamawiający informuje, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Gmina Staszów, reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy Staszów (ul. Opatowska 31, 28-200 Staszów, telefon kontaktowy: 15 864 83 05); 2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na obszarze miasta i gminy Staszów w 2020 roku”oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym jako jednostce sektora finansów publicznych - ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) - zwana dalej ustawa Pzp; 4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 i następne oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; przekazane dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego dane te zostały przekazane, a po tym czasie – przez okres a także w zakresie przewidzianym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa; 6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 8) Posiada Pani/Pan: • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) Nie przysługuje Pani/Panu: • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Do obowiązków Wykonawcy, ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO). Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, Wykonawca składa (o ile dotyczy) stosowne oświadczenie w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1 SIWZ.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zatrudnię gosposię - Nowa Słupia
  • Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Zatrudnię raz w tygodniu Panią do gotowania i sprzątania mieszkania - stawka godzinowa do uzgodnienia. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI