III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). 3) złożyli ofertę w wyznaczonym terminie i która to oferta zgodna jest w kwestii sposobu jej przygotowania, oferowanego przedmiotu zamówienia i warunków zamówienia uwzględniając wszystkie wymogi SIWZ i treści ogłoszenia. 2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, Na potwierdzenie spełnienia warunków należy złożyć następujące dokumenty i oświadczenie: - posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r., o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 992 ze zm.); - posiadał wpis do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Tuczępy w trybie ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminie, - spełniał warunki rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122). - oświadczenie o spełnieniu warunków udziały w postępowaniu; 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Na potwierdzenie spełnienia warunków należy złożyć następujące dokumenty i oświadczenie: - opłaconą, ważną polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 000,00 zł, - oświadczenie o spełnieniu warunków udziały w postępowaniu; 3) zdolności technicznej lub zawodowej, Na potwierdzenie spełnienia warunków należy złożyć następujące dokumenty i oświadczenie: - Zamawiający wymaga aby Wykonawca, który będzie realizował zamówienie miał w posiadaniu co najmniej: * dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (śmieciarki), * dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, * jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz dysponował bazą magazynowo-transportową spełniającą wymogi określone w § 2 ust 2 i 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122). - Wykonawca wykaże, że zrealizował (lub realizuje) co najmniej 1 usługę w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, polegającą na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych (zbieranie w sposób selektywny i zmieszany) na rzecz właścicieli nieruchomości, obejmowała swym zakresem co najmniej 800 gospodarstw domowych, a wartość usługi nie mniejszej niż 85 000,00 zł brutto, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. - oświadczenie o spełnieniu warunków udziały w postępowaniu; - oświadczenie o posiadanym sprzęcie,
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Na potwierdzenie spełnienia warunków należy złożyć następujące dokumenty i oświadczenie: - opłaconą, ważną polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 000,00 zł, - oświadczenie o spełnieniu warunków udziały w postępowaniu;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Na potwierdzenie spełnienia warunków należy złożyć następujące dokumenty i oświadczenie: - Zamawiający wymaga aby Wykonawca, który będzie realizował zamówienie miał w posiadaniu co najmniej: * dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (śmieciarki), * dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, * jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz dysponował bazą magazynowo-transportową spełniającą wymogi określone w § 2 ust 2 i 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122). - Wykonawca wykaże, że zrealizował (lub realizuje) co najmniej 1 usługę w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, polegającą na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych (zbieranie w sposób selektywny i zmieszany) na rzecz właścicieli nieruchomości, obejmowała swym zakresem co najmniej 800 gospodarstw domowych, a wartość usługi nie mniejszej niż 85 000,00 zł brutto, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. - oświadczenie o spełnieniu warunków udziały w postępowaniu; - oświadczenie o posiadanym sprzęcie,
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
3. Postanowienia dotyczące Podmiotów udostępniających zasoby: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (Podmioty udostępniające zasoby). 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując niniejsze zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz dokona badania, czy nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia, o których mowa w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, Podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia, zamawiający żądać będzie, aby wykonawca w określonym terminie: a. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej część zamówienia, jeżeli wykaże spełnienie wymaganych zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuację finansową lub ekonomiczną, zgodnie z pkt. V.2. niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, gdy podmioty zrealizują te usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6) Wykonawca, który polega na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7) W celu oceny, czy Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywiste dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępny Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 8) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. VII.2 niniejszej specyfikacji. 4. Powołując się na art. 24aa ustawy pzp Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4a. Jeżeli wykonawca ten będzie się uchylał od zawarcia umowy Zamawiający spośród ofert nie podlegających odrzuceniu i których wykonawcy nie podlegali wykluczeniu na tym etapie postępowania dokona ponownej punktacji w oparciu o kryterium przewidziane w niniejszym postępowaniu 4b. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, o których mowa niniejszej SIWZ. 4c. Zamawiający informuje, także że w przypadku gdy oceniony najwyżej wykonawca na wezwanie wynikające z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp nie przedłoży (lub inne okoliczności wynikające z art. 26 ust. 3) w określonym terminie dokumentów lub oświadczeń wymaganych w treści ogłoszenia o zamówieniu i SIWZ Zamawiający - zastosuje regulację wskazaną w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Gdy nawet pomimo zastosowania w/w regulacji Wykonawca nie wypełni wymagań określonych w ustawie Pzp i niniejszym SIWZ Zamawiający wykluczy wykonawcę z postępowania. 4d. Gdy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej zostanie wykluczony z postępowania z w oparciu o pkt. w/w (5c.,) i gdy nie będą miały miejsca okoliczności dające podstawę do unieważnienia całego postępowania wskazane w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp., Zamawiający spośród ofert nie podlegających odrzuceniu i których wykonawcy nie podlegali wykluczeniu na tym etapie postępowania dokona ponownej punktacji w oparciu o kryterium przewidziane w niniejszym postępowaniu. 5. Określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane środki dowodowe mają na celu ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu wspólnie. 1. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13-23 ustawy Pzp, oraz 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę na postawie art. 25 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp: 1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615),
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 5) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r., o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 992 ze zm.); - posiadał wpis do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Tuczępy w trybie ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminie, - spełniał warunki rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122). - oświadczenie o spełnieniu warunków udziały w postępowaniu; - opłaconą, ważną polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 000,00 zł, - oświadczenie o spełnieniu warunków udziały w postępowaniu; - Zamawiający wymaga aby Wykonawca, który będzie realizował zamówienie miał w posiadaniu co najmniej: * dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (śmieciarki), * dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, * jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz dysponował bazą magazynowo-transportową spełniającą wymogi określone w § 2 ust 2 i 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122). - Wykonawca wykaże, że zrealizował (lub realizuje) co najmniej 1 usługę w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, polegającą na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych (zbieranie w sposób selektywny i zmieszany) na rzecz właścicieli nieruchomości, obejmowała swym zakresem co najmniej 800 gospodarstw domowych, a wartość usługi nie mniejszej niż 85 000,00 zł brutto, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. - oświadczenie o spełnieniu warunków udziały w postępowaniu; - oświadczenie o posiadanym sprzęcie,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Zasady składania dokumentów i oświadczeń: 1) dokumenty składane przez Wykonawców wraz z ofertą: - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie zawierające informacje stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, (oświadczanie wykazane w pkt. VII.1.2 siwz); - dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, (zobowiązanie wykazane w pkt. VII1.1.3 siwz); - Dokumenty potwierdzające posiadanie pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych, (dokumenty wskazane w pkt. VII.1.4 siwz) 2) oświadczenie składane przez wszystkich Wykonawców po otwarciu ofert: - oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, (oświadczenia wykazane w pkt. VII.1.9 siwz); 3) oświadczenia lub dokumenty, składane przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego: 3a) potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: - Wykaz usług, (wykaz wskazany w pkt.VII.1.7), oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa, - Opłacona, ważna polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (wskazana pkt. VII.1.8 siwz) - Parafowany wzór/projekt umowy wraz z złącznikami, (wskazany w pkt. VII.1.5 siwz) - Wykaz zasobów do realizacji zamówienia (wskazany w pkt. VII.1.3 siwz) 3b) potwierdzające brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania: - oświadczanie wykazane w pkt. VII.1.2 siwz; - Dokument wskazany w pkt. VII.1.10 siwz; . Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę, zał. nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenia Wykonawcy - zał. nr 2 do SIWZ oraz zał. nr 3 do SIWZ 3) Zobowiązanie podmiotów – zał. 4 do SIWZ, 4) Pełnomocnictwo osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych. 5) Wzór/projekt umowy wraz z załącznikami - parafowany przez wykonawcę, zał. nr 5 do SIWZ 6) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień, o których mowa pkt. V.2.1 wymaganych w SIWZ, 7)Wykaz usług, zał. nr 6 do SIWZ, oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa, 8) Opłacona, ważna polisa ubezpieczeniowa, 9) Oświadczenie dot. przynależności do grupy kapitałowej, zał. Nr 7 do SIWZ, 10) Odpis z właściwego rejestru lub Centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, 11) Wykaz zasobów do realizacji zamówienia, zał. Nr 8 do SIWZ.