III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
1) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Włocławek, zgodnie z art. 9c ust 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 2) posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami prowadzonego przez Marszałka Województwa Kujawsko - Pomorskiego;
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 600 000,00 zł – informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 600 000,00 zł – dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. 2.2.2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek jeżeli: 1) wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał dwie usługi, dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie zamieszkałym przez minimum 6000 mieszkańców i masie zebranych odpadów komunalnych minimum 400 Mg/rok każda, przez min. 12 miesięcy, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, ze wskazaniem RIPOK-a lub instalacji zastępczej, do której odpady zostały przekazane oraz załączy dowody potwierdzające, że usługa ta została wykonana lub są wykonywane należycie; 2) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie dokonał dwie usługi odbioru odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie gminy lub miasta i gminy, w której zamieszkuje minimum 6000 mieszkańców wraz z wyposażeniem punktu w pojemniki do gromadzenia odpadów oraz odbiorze minimum 300 Mg/rok odpadów, zebranych w okresie nieprzerwanych 12 miesięcy ze wskazaniem instalacji do której zostały przekazane oraz 3) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie dokonał dwie usługi odbioru odpadów z selektywnej zbiórki odpadów ( z punktów gniazdowych ) na terenie gminy lub miasta i gminy, w której zamieszkuje minimum 6000 mieszkańców o łącznej ilości minimum 100 Mg/rok, zebranych w okresie nieprzerwanych 12 miesięcy ze wskazaniem instalacji do której zostały przekazane; 4) dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczone usługi, przekaże informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże że przy realizacji zamówienia będą uczestniczyły osoby: a) minimum 4 kierowców posiadających prawo jazdy kategorii C oraz minimum trzyletnie doświadczenie w kierowaniu pojazdami samochodowymi o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony; b) minimum 2 kierowców posiadających prawo jazdy kategorii C oraz minimum trzyletnie doświadczenie w kierowaniu pojazdami samochodowymi o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony wraz z uprawnieniami do obsługi pojazdów HDS; c) minimum 1 pracownika nadzoru z trzyletnim doświadczeniem w zakresie nadzorowania pracy pracowników wykonujących czynności w zakresie odbierania odpadów komunalnych; d) minimum 1 pracownika posiadającego trzyletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia sprawozdawczości oraz ewidencji odpadów komunalnych tj. specjalistę lub referenta ds. ochrony środowiska. 2.3.2. Wykonawca musi dysponować : 1) co najmniej 2 samochodami powyżej 3,5 t przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z funkcją kompaktującą; 2) co najmniej 1 samochodem powyżej 3,5 t przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych; 3) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej; 4) co najmniej 1 samochodem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych z funkcją mycia pojemników; 5) co najmniej 1 pojazdem wyposażonym w HDS do obsługi dzwonów na odpady selektywne; 6) co najmniej 1 pojazdem „bramowym” przystosowanym do opróżniania kontenerów przeznaczonych do zbierania odpadów w PSZOK; 7) co najmniej 1 pojazdem dostawczym poniżej 3,5 t do dostarczania wymiany pojemników; 8) co najmniej 1 pojazdem MICRO o DMC 8,5 t do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie gminy na których, znajdują się domki letniskowe lub rekreacyjne, a także inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe jedynie przez część roku. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Pojazdy muszą być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. 2.3.3. Ponadto Wykonawca musi dysponować : - bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Włocławek, miasta Włocławek lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy, • baza powinna być usytuowana na terenie, do którego wykonawca posiada tytuł prawny (własność, najem, dzierżawa itp.). Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, • miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, • na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, • teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne, • baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w: miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, • na terenie bazy powinny znajdować się także: punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). • na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, • dysponuje pojemnikami, workami kontenerami do gromadzenia na terenach nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia i pojemniki dostarczane przez Wykonawcę muszą odpowiadać normie PN-EN 840, kontenery normie DIN 30722. Pojemniki, kontenery i worki powinny posiadać atest PZH. • Wykonawca musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) • Wykonawca musi posiadać narzędzia informatyczne umożliwiające generowanie sprawozdań zgodnie z ustawą z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wraz z aktualnymi licencjami na ww. narzędzia. 2.3.4. Wymagania wskazane w pkt 2.3.2 należy traktować jako minimalne. Wykonawca może zwiększyć ilość pojazdów przy użyciu których będzie świadczona przez niego usługa, jednakże z tym zastrzeżeniem, że zmiana taka nie będzie stanowić zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) zamawiający w sytuacji gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów określonych w art. 22a ustawy, żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienione powyżej. 2.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.2.1. ppkt.1, ppkt. 2 i ppkt. 3. składa dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2.3. Dokument o którym mowa w pkt. 2.2. lit b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dokument o którym mowa w pkt. 2.2. lit a powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 2.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów dotyczących: 3.1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, zamawiający żąda: 1) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Włocławek, zgodnie z art. 9c ust 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 2) zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami prowadzonego przez Marszałka Województwa Kujawsko - Pomorskiego; 1) Wymogi dotyczące bazy: - bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Włocławek, miasta Włocławek lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy, baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny (własność, najem, dzierżawa itp.). Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne, baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w: miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, na terenie bazy powinny znajdować się także: punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, posiadania narzędzi informatycznych umożliwiających generowanie sprawozdań zgodnie z ustawą z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wraz z aktualnymi licencjami na ww. narzędzia . 2) Wymogi dotyczące pojazdów: • co najmniej 2 samochodami powyżej 3,5 t przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z funkcją kompaktującą; • co najmniej 1 samochodem powyżej 3,5 t przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych; • co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej; • co najmniej 1 samochodem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych z funkcją mycia pojemników; • co najmniej 1 pojazdem wyposażonym w HDS do obsługi dzwonów na odpady selektywne; • co najmniej 1 pojazdem „bramowym” przystosowanym do opróżniania kontenerów przeznaczonych do zbierania odpadów w PSZOK; • co najmniej 1 pojazdem dostawczym poniżej 3,5 t do dostarczania i wymiany pojemników; • co najmniej 1 pojazdem MICRO o DMC 8,5 t do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie gminy na których, znajdują się domki letniskowe lub rekreacyjne, a także inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno - wypoczynkowe jedynie przez część roku. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiając weryfikację tych danych przez Zamawiającego. Pozwoli to na bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o system GSP i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych. Pamięć danych powinna być przechowywana i możliwa do odczytania przez okres minimum 30 dni. Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia w związku z powyższym powinien przekazywać co miesiąc Zamawiającemu odwzorowanie przebytej trasy pojazdu i miejsca wyładunku odpadów. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyrywkowej kontroli trasy pojazdu odbierającego odpady w celu sprawdzenia prawidłowości realizacji przedmiotu zamówienia. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. Wymagania dotyczące ilości pojazdów należy traktować jako minimalne. Wykonawca może zwiększyć ilość pojazdów przy użyciu których będzie świadczona przez niego usługa, jednakże z tym zastrzeżeniem, że zmiana taka nie będzie stanowić zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 3) Wymogi dotyczące transportu odpadów: a) Wykonawca jest zobowiązany do transportowania odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób, który uniemożliwia zmieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi oraz w sposób uniemożliwiający mieszanie się ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. b) Wykonawca jest również zobowiązany do zabezpieczenia przewożonych odpadów komunalnych przed wysypaniem, rozwiewaniem na drogę. c) Wykonawca ma obowiązek odbioru i transportu odpadów komunalnych, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 4) Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów komunalnych: a) zebrane zmieszane odpady komunalne Wykonawca będzie dostarczał do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Machnaczu, Gmina Brześć Kujawski. b) selektywnie zebrane odpady komunalne Wykonawca winien na bieżąco przekazywać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, uwzględniając hierarchię sposobów postępowania z odpadami oraz najlepszą dostępną technikę lub technologię, o której mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska do najbliższej położonego miejsca w którym mogą być przetworzone (art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach). c) Wykonawca zobowiązanych będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Machnaczu, Gmina Brześć Kujawski. Zastępcze instalacje wyznacza uchwała nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2018-2028”. d) Wykonawca w formularzu ofertowym zobowiązany jest do wskazania instalacji do której będzie przekazywał zmieszane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości z gminy Włocławek oraz instalacji do której będzie przekazywał odpady opakowaniowe odebrane od właścicieli nieruchomości z gminy Włocławek. 3 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w wysokości nie mniejszej niż 600 000,00 zł – w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 2) potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 600 000,00 zł . 3.3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda: 1) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał dwie usługi, dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie zamieszkałym przez minimum 6000 mieszkańców i masie zebranych odpadów komunalnych minimum 400 Mg/rok każda, przez min. 12 miesięcy, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, ze wskazaniem RIPOK-a lub instalacji zastępczej, do której odpady zostały przekazane oraz załączy dowody potwierdzające, że usługa ta została wykonana lub są wykonywane należycie- załącznik będzie dołączony do wezwania; 2) wykazu usług- że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie dokonał odbioru odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie gminy lub miasta i gminy, w której zamieszkuje minimum 6000 mieszkańców wraz z wyposażeniem punktu w pojemniki do gromadzenia odpadów oraz odbiorze minimum 300 Mg/rok odpadów, zebranych w okresie nieprzerwanych 12 miesięcy ze wskazaniem instalacji do której zostały przekazane oraz 3) wykaże że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie dokonał odbioru odpadów z selektywnej zbiórki odpadów ( z punktów gniazdowych ) na terenie gminy lub miasta i gminy, w której zamieszkuje minimum 6000 mieszkańców o łącznej ilości minimum 100 Mg/rok, zebranych w okresie nieprzerwanych 12 miesięcy ze wskazaniem instalacji do której zostały przekazane; 4) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy którym wykaże, że dysponuje samochodami i wyposażeniem zakładu wskazanym w Rozdziale V pkt 2.3.2. i pkt. 2.3.3. wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, sporządzonym na druku, który będzie dołączony do wezwania; 5) wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczone usługi, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że przy realizacji zamówienia będą uczestniczyły osoby: a) minimum 4 kierowców posiadających prawo jazdy kategorii C oraz minimum trzyletnie doświadczenie w kierowaniu pojazdami samochodowymi o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony; b) minimum 2 kierowców posiadających prawo jazdy kategorii C oraz minimum trzyletnie doświadczenie w kierowaniu pojazdami samochodowymi o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony wraz z uprawnieniami do obsługi pojazdów HDS; c) minimum 1 pracownik nadzoru z trzyletnim doświadczeniem w zakresie nadzorowania pracy pracowników wykonujących czynności w zakresie odbierania odpadów komunalnych; d) minimum 1 pracownik posiadający trzyletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia sprawozdawczości oraz ewidencji odpadów komunalnych tj. specjalista lub referent ds. ochrony środowiska – załącznik „Wykaz osób” będzie załączony do wezwania. 3.3.1. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dowody określające że usługi wskazane w wykazie usług, czy te usługi zostały lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom zamawiającego, w zakresie jakości świadczonych usług, zamawiający żąda przedstawienia przez wykonawcę: 1) wzorów worków w ilości min po 2 sztuki, z każdego rodzaju worka, które wykonawca w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia będzie dostarczać właścicielom nieruchomości. Dostarczone wzory worków winny być zgodne z wymaganiami technicznymi zamawiającego określonymi w opisie przedmiotu zamówienia 2) aktualnego zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczeniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi potwierdzające, że usługa wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych stałych jest świadczona z normą jakościową PN –EN ISO 9001; 3) aktualnego zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczeniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem potwierdzające, że usługa wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych stałych jest świadczona zgodnie z normą zarządzania środowiskiem PN –EN ISO 14001.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) formularz ofertowy; 2) dowód wniesienia wadium; 3) pełnomocnictwo jeżeli dotyczy