Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Grabów nad Pilicą
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GRABÓW NAD PILICĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: KAZIMIERZA PUŁASKIEGO 51
1.5.2.) Miejscowość: Grabów nad Pilicą
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-902
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 48/662-70-14
1.5.8.) Numer faksu: 48/662-70-52
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: grabow@grabow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grabow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Grabów nad Pilicą
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a35d45a2-2f63-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00339727
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00009061/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Grabów nad Pilicą
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.grabow.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl; grabow@grabow.pl; ePUAP
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): formularz ofertowy pkt.7 oświadczenia dotyczące postanowień specyfikacji warunków zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RO.271.4.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie wskazanych w opisie szczegółowym przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, z terenu gminy Grabów nad Pilicą. Usługa opisana powyżej ma być prowadzona w sposób zapewniający osiągnięcie przez gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie mas odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami: ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2022 r. poz. 1297), podjętą 22 stycznia 2019 r. przez Sejmik Województwa Mazowieckiego uchwałą Nr 3/19 w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 (PGO WM 2024) oraz uchwałą nr 4/19 w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024. Integralną częścią uchwalonego PGO WM 2024 są załączniki, przepisami Uchwały nr 24.126.2021 Rady Gminy Grabów nad Pilicą z dnia 25.05.2021r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Grabów nad Pilicą (Dz.U.Woj. Mazowiec. z 2021r., poz. 5335), oraz przepisami Uchwały nr 15.88.2020 Rady Gminy Grabów nad Pilicą z dnia 29.05.2020 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Grabów nad Pilicą i zagospodarowania tych odpadów (Dz.U.Woj. Mazowiec. z 2020r., poz. 6694).
Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów ze: szkół, bibliotek i przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Grabów nad Pilicą, a także nieruchomości niezamieszkałych (mają obowiązek zawrzeć umowy indywidualne na odbiór odpadów).
Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: cena -60,00 czas realizacji zgłoszenia reklamacji -
a) Wykonawca, który wskaże czas na realizację zgłoszonej reklamacji 12 godzin otrzyma – 40 pkt
b) Wykonawca, który wskaże czas na realizację zgłoszonej reklamacji 24 godziny otrzyma – 30 pkt
c) Wykonawca, który wskaże czas na realizację zgłoszonej reklamacji 48 godzin otrzyma – 20 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas na realizację zgłoszonej reklamacji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca:
a) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Gminy Grabów nad Pilicą,
b) posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wydane
przez właściwy organ zgodnie z Ustawą o odpadach (t. j. Dz.U. z 2022 r., poz.699 z późniejszymi zmianami
c) posiada wpis do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiący załącznik nr. 3 do SWZ.
2)zdolności technicznej lub zawodowej,
Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. (Dz.U. 2013, poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości musi posiadać sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia, lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału w tym minimalne wymagania:
1) W posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne powinny znajdować się, co
najmniej:
- dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych
(śmieciarki),
- dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
2) Wykonawca musi zapewnić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. (Dz.U. 2013, poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości odpowiednie usytuowanie i wyposażenie bazy magazynowo - transportowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
brak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu wspólnie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach:
a) zmian dokonanych na wniosek Zamawiającego,
b) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy,
c) zmiany stawki podatku VAT,
d) zmiany są konieczne ze względu na uzasadniony interes Zamawiającego lub wystąpienie szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: miniPortal https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-16 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-15