Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Hrubieszów
1.3.3 Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Hrubieszów
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Przedmiotem zamówienia jest usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych
z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Hrubieszów (37 miejscowości) oraz
z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), znajdującego się na terenie Gminnego Zakładu Usług Komunalnych z/s w Świerszczowie, Świerszczów 108.
Z PSZOK odbierane będą odpady zebrane selektywnie tj. wymienione w punktach
2-13 wykazu rodzajów odpadów.
Rodzaje odpadów i szacunkowe ilości odpadów objęte przedmiotowym postępowaniem:
Lp. Rodzaje odpadów Szacunkowa ilość (Mg)
1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 580
2. Odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia 0,1
3. Zużyte baterie i akumulatory 0,2
4. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 24
5. Meble i inne odpady wielkogabarytowe 103
6. Odpady budowlane i rozbiórkowe 41
7. Zużyte opony 38
8. Bioodpady, odpady biodegradowalne 85
9. Papier 6
10. Szkło 122
11. Metal, tworzywo sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe 169
12. Popiół 139
13 Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji
i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi w szczególności igły i strzykawki 0,1
Szacunkowa ilość odpadów w okresie objętym przedmiotowym postępowaniem ma jedynie charakter orientacyjny, służący tylko do porównania ofert. Nie stanowi ono dla zamawiającego zobowiązania do przygotowania do odbioru określonej ilości odpadów. Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej ilości (ton) odebranych i zagospodarowanych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości i PSZOK-u. W zabudowie jednorodzinnej odbieranie odpadów wymienionych w pozycjach 1,8,9,10,11,12 wykazu będzie się odbywało w różnych rodzajach (kolorach) worków przewidzianych dla określonego rodzaju odpadów, odpady niesegregowane (zmieszane) mogą być również oddawane w pojemnikach o pojemności 120 litrów (będących własnością właścicieli nieruchomości).Worki powinny być z folii półprzeźroczystej, umożliwiającej szybką ocenę zawartości, o pojemności 120 litrów i grubości zapewniającej ich wytrzymałość (minimum 60 mikronów). Na workach musi znajdować się nadruk określający rodzaj odpadu z zachowaniem kolorystyki:
- niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – worek czarny lub pojemnik oznaczone napisem: „Zmieszane”;
- bioodpady – worek brązowy oznaczony napisem: „Bio”;
- papier – worek niebieski oznaczony napisem: „Papier”;
- szkło – worek zielony oznaczony napisem: „Szkło”;
- metal, tworzywo sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe – worek żółty oznaczony napisem: „Metale i tworzywa sztuczne”;
- popiół– worek siwy oznaczony napisem: „ Popiół”.
Szacunkowa ilość worków niezbędna do przekazania przez Wykonawcę mieszkańcom wynosi 185.000 szt. w tym worki czarne – 72.500 szt. worki żółte – 58.300 szt. worki zielone – 21.700 szt. worki niebieskie – 19.200 szt. worki brązowe – 6.800 szt. worki siwe – 6.500 szt. Odbiór odpadów komunalnych nastąpi w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień 2022 r.
W zabudowie jednorodzinnej odpady wymienione w poz. 1 i 8 odbierane będą:
1) w miesiącach od kwietnia do października - raz na dwa tygodnie,
2) w miesiącach od listopada do marca - raz w miesiącu,
Odbiór odpadów wymienionych w poz. 9-12 nastąpi w miesiącach: luty, kwiecień, czerwiec, lipiec, sierpień, październik, grudzień 2022 r. Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w worki do zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze poprzez pozostawienie nowych pustych worków przy wejściu na posesję w dniu odbioru odpadów komunalnych w ilości i kolorze odpowiadającym odebranym workom z odpadami komunalnymi.
Odpady wymienione w poz. 4,5,6,7 w zabudowie jednorodzinnej (tj. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; meble i inne odpady wielkogabarytowe; zużyte opony; odpady budowlane i rozbiórkowe) będą odbierane w miesiącu maju 2022 r. Wszystkie odpady segregowane z PSZOK-u odbierane będą przez Wykonawcę na zgłoszenie telefoniczne (w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia), nie częściej niż raz na miesiąc.
W zabudowie wielorodzinnej odpady wymienione w poz. 1 i 8 odbierane będą:
1) w miesiącach od kwietnia do października - raz na tydzień,
2) w miesiącach od listopada do marca - raz na dwa tygodnie,
Odpady wymienione w poz. 9-12 odbierane będą raz w miesiącu począwszy
od miesiąca stycznia 2022 r., w tym w miejscowości Mieniany odpady będą przygotowane do odbioru zebrane selektywnie w workach zaś nieselektywnie (zmieszane) w workach lub pojemnikach na odpady o pojemności 120 litrów (będących własnością właścicieli nieruchomości), natomiast w Husynnym i Dziekanowie (budynki mieszkalne Spółdzielni Mieszkaniowej „Ziarno”) będą odbierane w kontenerach KP-7 systemu hakowego lub pojemnikach 1100 litrowych (Wykonawca zabezpieczy kontenery lub pojemniki - co najmniej 11 szt.) oraz w Teptiukowie (budynek mieszkalny Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej) będą odbierane w kontenerze KP-7 lub pojemniku 1100 litrów, które dostarczy Wykonawca- co najmniej 5 szt. Ewentualnie w przypadku wcześniejszego zapełnienia kontenera lub pojemnika odpady do odebrania i zagospodarowania mogą być zebrane w workach.
W zabudowie wielorodzinnej odpady wymienione w poz. 4,5,6,7 odbierane będą w maju 2022 r.
Liczba mieszkańców gminy, którzy są objęci usługą odbierania odpadów komunalnych wynosi 7596 (stan na 08.11.2021 r.), w tym: liczba mieszkańców nieruchomości zabudowy jednorodzinnej 7200; liczba mieszkańców zabudowy wielorodzinnej (bloki) 396; liczba bloków 29. Ilość nieruchomości zamieszkałych, z wyszczególnieniem na zabudowę wielorodzinną i jednorodzinną stanowi załącznik nr 5 swz. Ze względu na migracje ludności mogą wystąpić nieznaczne zmiany w przedmiotowym wykazie.
Właściciele nieruchomości zobowiązani są do wystawiania worków z odpadami komunalnymi wymienionymi w poz. 1,8,9,10,11,12 oraz pojemników z odpadami komunalnymi wymienionymi w pozycji 1 poza teren nieruchomości, w miejsca umożliwiające swobodny do nich dojazd, natomiast pozostałe odpady będą odbierane z terenu nieruchomości na której się znajdują. Odpady wymienione w pozycji 2,3,13 właściciel nieruchomości sam dostarcza do PSZOK. Wykonawca zobowiązany jest do rejestrowania określonych rodzajów odpadów komunalnych odbieranych od poszczególnych właścicieli nieruchomości zamieszkałych (zgodnie z otrzymanym zestawieniem) i przekazania Zamawiającemu po każdorazowej zbiórce ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane segregowane i niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w terminie 7 dni od dnia zakończenia w danym miesiącu.
W terminie do 7 dni po zawarciu umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram odbierania odpadów komunalnych z poszczególnych miejscowości. Zamawiający nie później niż w terminie do 7 dni przedłożenia harmonogramu zaakceptuje ten dokument lub w przypadku wystąpienia wątpliwości zgłosi uwagi, do których wykonawca ustosunkuje się w terminie do 5 dni od daty ich otrzymania. Harmonogram odbioru odpadów powinien zawierać dane teleadresowe, nazwę wykonawcy oraz informację zawierającą zasady segregacji odpadów komunalnych na poszczególne frakcje.
Dopuszcza się w trakcie obowiązywania umowy zmianę harmonogramu, z zachowaniem częstotliwości odbierania odpadów komunalnych. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany będzie do:
- prowadzenia kampanii informacyjnej (poprzez wywieszane na tablicy ogłoszeń
w miejscowościach o terminach zbierania odpadów, dostarczenia wszystkim właścicielom nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Hrubieszów oraz w przypadku jego zmian, przekazanie takich informacji zamawiającemu w celu zamieszczenia na stronie internetowej; uczestnictwa w posiedzeniach komisji Rady Gminy i sesji Rady Gminy, spotkaniach z sołtysami związanych z przedmiotem zamówienia;
- dostarczania do Urzędu Gminy Hrubieszów pakietów worków (wszystkie kolory), celem przekazywania ich dla właścicieli nowo zgłoszonych nieruchomości zamieszkałych;
- uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. W przypadku zgłoszenia przez właściciela nieruchomości nieodebrania odpadów zgodnie z harmonogramem lub niedostarczenia worków do segregacji odpadów, wykonawca zobowiązany będzie do realizowania zgłoszenia w ciągu 2 dni od dnia jego otrzymania od Zamawiającego e-mailem lub telefonicznie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 4 swz.
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych