Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Rogóźno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ROGÓŹNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118661
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rogóźno 91B
1.5.2.) Miejscowość: Rogóźno
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-318
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 564688494
1.5.8.) Numer faksu: 564688511
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@rogozno.ug.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rogozno.ug.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Rogóźno
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b9670db-889a-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00038147
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00016576/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Rogóźno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.miniportal.uzp.gov.pl www.epuap.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „For-mularza do komunikacji” wynosi 150 MB.Wykonawca składa ofertę/wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, dalej „wniosek” za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty/wniosku4 Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/. Wykonawca zobowiązany jest za-poznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia, w szczególności składając ofertę, akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal, które zostały wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ. W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust 1-3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4maja 2016 roku, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1. Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Wójt Gminy Rogóźno, Rogóźno 91b, 86-318 Rogóźno, tel. 56 468-84-94, adres e-mail: info@rogozno.ug.gov.pl; 2. Inspektorem Ochrony Danych, wyznaczonym przez Administratora, jest Mariusz Szczubiał, z którym można się skontaktować pod nr tel. 56 468-84-94 oraz adresem e-mail: iodo@rogozno.ug.gov.pl.3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego 4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.5. Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7. W odniesieniu do danych osobowych, decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.8. Wykonawca posiada na podstawie art. 15 RODO prawo: dostępu do danych osobowych dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Wykonawca zobowiązany do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;9. Nie przysługuje Wykonawcy: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10.Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WPA.271.1.3.WPA-I.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia: 1) Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Rogóźno2) Przeprowadzenie co najmniej dwóch zbiórek w ciągu roku (jedna zbiórka w okresie wiosennym i jedna zbiórka w okresie jesiennym) pozostałych selektywnie zbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, we wszystkich 13 miejscowościach na terenie gminy Rogóźno, w mobilnym punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Przedmiotem zbiórek będzie: sprzęt elektryczny i elektroniczny, akumulatory, chemikalia, opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz odpady budowlane i rozbiórkowe.3) Wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych 4) Opracowanie i dostarczenie właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramu odbierania odpadów oraz ulotkę edukacyjną zawierającą informacje o szczegółowym sposobie segregowania odpadów komunalnych ze wskazaniem, co można, a czego nie można wrzucać do poszczególnych pojemników. 2. Przedmiotem zamówienia nie jest odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków oraz baterii i akumulatorów przenośnych, a także odpadów komunalnych z koszy ulicznych przy drogach publicznych. Przedmiotem zamówienia nie jest także utrzymanie pojemników służących do zbierania odpadów komunalnych w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym.3. Uchwały:- Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogóźno (Uchwała nr XXVII/156/2017 Rady Gminy Rogóźno z dnia 24 października 2017 r.)- Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami (Uchwała nr XXVII/157/2017 Rady Gminy Rogóźno z dnia 24 października 2017 roku)4. Wykonawca będzie odbierał i zagospodarowywał w każdej ilości następujące rodzaje odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych:1) komunalne odpady niesegregowane (zmieszane)2) bioodpady3) szkło4) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania z metali i opakowania wielomateriałowe5) papier i tektura w tym odpady opakowaniowe z papieru i tektury5. Dane dotyczące Gminy Rogóźno1) Na terenie Gminy Rogóźno znajduje się 13 miejscowości: Białochowo, Budy, Bukowiec, Gubiny, Jamy, Kłódka, Rogóźno, Rogóźno-Zamek, Skurgwy, Sobótka, Szembruczek, Szembruk, Zarośle2) Ilość mieszkańców zameldowanych na pobyt stały na dzień 31 grudnia w ciągu ostatnich lat wynosiła: 2017 – 4252, 2018 – 4216, 2019 - 4204, 2020 -4151 3) Powierzchnia Gminy: 115,74 km24) Ilość mieszkańców wg złożonych deklaracji na dzień 31 grudnia w ciągu ostatnich lat wynosiła: 2017 – 3658, 2018 – 3601, 2019 - 3596, 2020 – 3580. 5) Według złożonych deklaracji na terenie gminy znajduje się w przybliżeniu następująca ilość nieruchomości zamieszkałych:- 375 nieruchomości zamieszkałych przez 1-2 osoby- 446 nieruchomości zamieszkałych przez 3-5 osób- 96 nieruchomości zamieszkałych przez 6-9 osób- 10 nieruchomości zamieszkałych przez 10 i więcej osób- 16 nieruchomości o zabudowie wielolokalowej (zbiórka odpadów do wspólnych pojemników)6) W przypadku zmian dotyczących ilości i pojemności pojemników lub powstania nowego punktu odbierania odpadów, Wykonawca jest obowiązany wyposażyć punkt w niezbędne pojemniki w terminie do 5 dni roboczych od przekazania informacji (drogą telefoniczną lub e-mail) przez Zamawiającego. 6. Pojemniki (zgodnie z regulaminem par. 6 i 7)1) Wykonawca wyposaży nieruchomości w pojemniki przeznaczone do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o pojemności nie mniejszej niż:a) 60 litrów – jeśli w gospodarstwie domowym przebywają 1 – 2 osoby,b) 120 litrów – jeśli w gospodarstwie domowym przebywa od 3 do 5 osób,c) 240 litrów – jeśli w gospodarstwie domowym przebywa od 6 do 9 osób,d) 360 litrów – jeśli w gospodarstwie domowym przebywa 10 osób i więceje) 1100 litrów – w zabudowie wielorodzinnej na każde 30 – 40 zamieszkałych osób.2) Wykonawca wyposaży nieruchomości w pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki o pojemnościach zapewniających zbieranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości przez okres między kolejnymi odbiorami odpadów, w następujący sposób:1) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale i opakowania z metali,opakowania wielomateriałowe zbiera się w pojemnikach koloru żółtego z napisem „Metalei tworzywa sztuczne”;2) papier i tektura, w tym odpady opakowaniowe z papieru i tektury zbiera się w pojemnikachkoloru niebieskiego oznaczonych napisem „Papier”;3) szkło białe i kolorowe zbiera się razem w pojemnikach koloru zielonego oznaczonychnapisem „Szkło”;4) odpady ulegające biodegradacji zbiera się w pojemnikach koloru brązowego oznaczonychnapisem „Bio”.7) Częstotliwość (par. 14 regulaminu) 1) Z obszarów zabudowy budynkami jednorodzinnymi i wielolokalowymi do dziesięciu lokali włącznie:a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co 2 tygodnieb) odpady ulegające biodegradacji:- w okresie od 1 kwietnia do 31 października – co 2 tygodnie- w okresie od 1 listopada do 31 marca – co 4 tygodniec) szkło - co 12 tygodnid) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - co 4 tygodniee) papier i tektura – co 12 tygodni2) Z obszarów zabudowy budynkami wielolokalowymi powyżej dziesięciu lokali:a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co tydzieńb) odpady ulegające biodegradacji:- w okresie od 1 kwietnia do 31 października – co tydzień- w okresie od 1 listopada do 31 marca – co 2 tygodniec) szkło - co 12 tygodnid) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - co 4 tygodniee) papier i tektura – co 12 tygodni3) Odbiór odpadów w godzinach od 6.00 do 20.00 oprócz niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-07-01 do 2022-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium ceny (symbol C) będzie rozpatrywane na podstawie ceny ryczałtowej brutto podanej przez Wykonawcę w formularzu oferty. Wykonawca, który przedstawi najniższą cenę w ofercie, otrzyma 60 pkt, natomiast pozostali Wykonawcy proporcjonalnie mniej do ceny najniższej, stosownie do wzoru:C= (Cn : Cb) x 60 pktgdzie: C- liczba punktów w kryterium cena, Cn- wartość brutto oferty z najniższą ceną, Cb- Wartość brutto oferty badanej.2. Kryterium terminu (symbol T) wyposażenia nieruchomości w pojemniki do odpadów komunalnych rozpatrywane będzie na podstawie ilości dni roboczych, w ciągu których nowe nieruchomości wyposażone zostaną w pojemniki do odpadów komunalnych. Termin liczony będzie od dnia otrzymania informacji od Zamawiającego o potrzebie wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych w trakcie trwania umowy. Termin 8 dni roboczych jest terminem maksymalnym. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli Wykonawca zaoferuje termin dłuższy niż 8 dni.W danym kryterium Zamawiający przyzna punkty w następujący sposób:10 pkt – do 5 dni roboczych5 pkt – do 6 dni roboczych3 pkt – do 7 dni roboczych0 pkt – do 8 dni roboczych3. Kryterium zapewnienia samochodu zastępczego w przypadku awarii (symbol Z) rozpatrywane będzie na podstawie ilości dni roboczych, w ciągu których Wykonawca zapewni samochód zastępczy w przypadku awarii samochodu przeznaczonego do odbierania odpadów. Termin 8 dni roboczych jest terminem maksymalnym. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli Wykonawca zaoferuje termin dłuższy niż 8 dni.W danym kryterium Zamawiający przyzna punkty w następujący sposób:30 pkt - do 5 dni roboczych20 pkt - do 6 dni roboczych10 pkt - do 7 dni roboczych0 pkt - do 8 dni roboczych4. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria stanowić będzie końcową ocenę danej oferty. Za najkorzystniejszą zostanie oferta, która uzyska największą liczbą punktów, według wzoru:P = C + T + ZZamawiające dopuszcza, by 5 Wykonawców z najwyższą ilością punktów zostało zaproszonych do negocjacji.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wyposażenia nieruchomości w pojemniki do odpadów komunalnych
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zapewnienie samochodu zastępczego w przypadku awarii
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym- Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów- Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże posiadanie nadanego przez Marszałka województwa numeru rejestrowego, potwierdzającego rejestrację w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (tzw. Baza BDO).3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej- Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie4. Zdolności technicznej lub zawodowej- Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże:4.1. iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje jedną usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, wraz z załączeniem dowodów świadczących o tym, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie;4.2. iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował bazą magazynowo- transportową usytuowaną na terenie gminy Rogóźno lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa winna spełniać wymagania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122),4.3. iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej jednym pojazdem przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy winny spełniać wymagania o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz 122).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia, z którego wynika, iż Wykonawca na dzień składania ofert nie podlega wykluczeniu. Oświadczenia należy złożyć wg wymogów załącznika nr 2 SWZ.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o którym mowa składa każdy z nich.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia, z którego wynika, iż Wykonawca na dzień składania spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia należy złożyć wg wymogów załącznika nr 3 SWZ.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o którym mowa składa każdy z nich. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.Wykonawca, w przypadku poleganiu na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby przedstawia, wraz z oświadczeniem, także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:2.1. Poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawiadomienia o nadaniu przez Marszałka województwa numeru rejestrowego, potwierdzającego rejestrację w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (tzw. Baza BDO)- w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 15.1.2 SWZ;2.2. Wykaz usług odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane/ są wykonywane z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami tymi są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były/ są wykonywane. Jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- załącza on oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przez upływem terminu składania ofert- w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 15.1.4.1. SWZ (Załącznik nr 5 do SWZ);2.3. Wykaz urządzeń technicznych- baza magazynowo- transportowa dostępna wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informację o podstawie do dysponowania tymi zasobami- w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 15.1.4.2. SWZ (Załącznik nr 6 do SWZ);2.4. Wykaz wyposażenia zakładu- wykaz pojazdów dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informację o podstawie do dysponowania tymi zasobami- w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 15.1.4.3 SWZ (Załącznik nr 6 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 do SWZ;2. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu stanowiące załącznik nr 2 do SWZ;3. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 3 do SWZ;4. Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy, w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, stanowiące załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby niezbędne na potrzeby realizacji danego zamówienia, do oddania do dyspozycji Wykonawcy (jeżeli dotyczy);6. Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:a. Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;b. Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a., jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;c. Jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a., Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.Pełnomocnictwo składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność notarialnie- w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 o 2320) z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowyUrzędu Gminy Rogóźno – BS Łasin 67 9500 0008 0000 0097 2000 0014. W tytule należy napisać: „Wadium – odbiór odpadów”.Za skuteczne wniesione wadium w pieniądzu uznaje się takie wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.Jeżeli wadium jest składane w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej- przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pismence żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinno zawierać następujące elementy:- nazwy: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/ poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib- kwotę wadium- termin ważności gwarancji/ poręczenia w formule: "od dnia ............. - do dnia ..................."- zobowiązanie gwaranta/ poręczyciela do zapłaty kwoty wskazanej w gwarancji/ poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawyWadium wnosi się przez upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania z ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust 2 ustawy Pzp.Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 Ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w 18.1. SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy na podstawie art. 454 - 455 Ustawy Pzp. Zmiany zostaną wyrażone w postaci pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Projekt umowy stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-06 23:59
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-07 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-04
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Cena- 60%Termin wyposażenia nieruchomości w pojemniki do odpadów komunalnych - 10%Zapewnienie samochodu zastępczego w przypadku awarii - 30%
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych