Świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz zarządzanie przepływem i ruchem osób korzystających...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz zarządzanie przepływem i ruchem osób korzystających z usług na pływalniach Ośrodka Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o udzieleniu zamówienia
  • MiastoInowrocław
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówienia
  • Rodzaj zamawiającegoadministracja samorządowa
  • Tryb udzielenia zamówieniaZ wolnej ręki
  • ZamawiającyOśrodek Sportu i Rekreacji
  • Data publikacji ogłoszenia2017-03-02
  • Numer ogłoszenia2017/2017/35585
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 35585 - 2017 z dnia 2017-03-02 r.
Inowrocław: Świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz zarządzanie przepływem i ruchem osób korzystających z usług na pływalniach Ośrodka Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 31238-2017 z dnia 2017-02-23 r.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Sportu i Rekreacji, krajowy numer identyfikacyjny 32988100000, ul. al. Niepodległości  4, 88100   Inowrocław, państwo Polska, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 523 555 350, faks 523 555 366, e-mail t.trando.osir@wp.pl
Adres strony internetowej (URL): www.osir.inowroclaw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz zarządzanie przepływem i ruchem osób korzystających z usług na pływalniach Ośrodka Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przez ratowników wodnych oraz zarządzania przepływem i ruchem osób korzystających z usług na pływalniach Ośrodka Sportu i Rekreacji, w zakresie: 1) zapewnienia porządku i bezpieczeństwa osobom przebywającym w obrębie niecek, 2) obserwowania wyznaczonych obszarów wodnych, niezwłocznego reagowania na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczych, zapobiegania skutkom zagrożeń, w tym nadzór nad ruchem osób w obrębie niecek i trybun, 3) reagowania w przypadku naruszania zasad korzystania z wyznaczonych obszarów wodnych, w tym przestrzegania zarządzeń, regulaminów i innych przepisów wewnętrznych Zamawiającego i nadzoru nad przestrzeganiem regulaminów pływalni, oraz przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowych, poprzez usuwanie osób nieodpowiednio zachowujących się z niecki z obowiązkiem informowania Zamawiającego o zaistniałym zdarzeniu, 4) utrzymywania porządku w punktach medycznych i socjalnych oraz wykorzystywanie tych pomieszczeń wyłącznie do celów służbowych, 5) kontroli stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób pływających, kąpiących się lub uprawiających sport lub rekreację, w tym obsługi i konserwacji sprzętu basenowego (liny, drabinki, sprzęt sportowy, dydaktyczny i rehabilitacyjny, w tym podnośnik hydrauliczny i zjeżdżalnia wodna), 6) bieżącej dokumentacji prowadzonych działań ratowniczych, w tym kontrolowania warunków kąpieli (woda, powietrze, otoczenie) i rejestrowania wyników kontroli w dziennikach dyżurów ratowników, 7) niepozostawiania kąpiących się bez opieki ratownika, 8) oczyszczania powierzchni, przelewów oraz dna niecek i wanien typu spa, przeznaczonych do kąpieli i rekreacji z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny nieszczęśliwy wypadek, 9) przeglądów stanu urządzeń i sprzętu wykorzystywanego do ratownictwa wodnego, w tym dbania o stan techniczny sprzętu ratowniczego oraz medycznego będącego na wyposażeniu pływalni, 10) pełnienia dyżurów przez ratowników w jednolitych, odpowiednio oznakowanych strojach ratowniczych w kolorze pomarańczowym lub czerwonym, 11) sterowania oświetleniem w obrębie niecek i dostosowywanie go do potrzeb użytkowników oraz wyłączanie zbędnego oświetlenia w wyniku zmiany warunków naturalnych, przerw w zajęciach i ograniczonego wykorzystania obiektów, 12) obsługi niecek rekreacyjnych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników (np.: poprzez uruchamianie grzybka wodnego, zjeżdżalni wodnej, itp.), 13) wykonywania innych poleceń kierownictwa obiektów (w ramach umowy), 14) zapowiedzi komunikatów przez system nagłaśniający, 15) sygnalizowania za pomocą urządzeń alarmowych, naruszeń zasad korzystania z wyznaczonych obszarów wodnych w szczególności granic stref dla umiejących pływać, 16) wpisywania na tablicy informacyjnej temperatury wody, powietrza oraz innych aktualnych informacji, w szczególności dotyczących nagłych zmian warunków atmosferycznych, 17) niezwłocznego informowania Zamawiającego o zagrożeniach bezpieczeństwa osób przebywających na obszarach wodnych, 18) pisemnego zgłaszania (oprócz wpisów w dziennikach dyżurów ratowników) zaistniałych zdarzeń oraz uszkodzeń lub braków w wyposażeniu, 19) zarządzania przepływem i ruchem osób korzystających z usług pływalni, w tym m.in.: kontrola legalności prowadzonej nauki pływania i dokonywania stosownych wpisów w Dzienniku pracy ratowników wodnych wraz ze ścisłą współpracą z kasjerami, 20) sędziowanie w ramach zawodów pływackich organizowanych przez Zamawiającego. Przerwy śniadaniowe dla ratowników wodnych: - w Krytej Pływalni „Wodny Park”: gdy obiekt jest czynny od godziny 6:00 do godziny 22:00:: dla pierwszego ratownika wodnego w godzinach od 10:00 do 10:15 oraz w godzinach od 18:00 do 18:15, dla drugiego ratownika wodnego w godzinach od 10:15 do 10:30 oraz w godzinach od 18:15 do 18:30; gdy obiekt jest czynny od godziny 10:00 do godziny 22:00: dla pierwszego ratownika od godziny 16:00 do godziny 16:15, dla drugiego ratownika od godziny 16:15 do godziny 16:30; - na Basenie Odkrytym: dla pierwszego ratownika od godziny 14:00 do godziny 14:15, dla drugiego ratownika od godziny 14:15 do godziny 14:30; - w Krytej Pływalni „Delfin”, Inowrocławskiej Termie: Zamawiający zapewni stanowisko pozwalające na nadzór i konsumpcję na terenie niecki basenowej. Wykaz obiektów: - Kryta Pływalnia „Wodny Park”, ul. Toruńska 46-48 w Inowrocławiu; czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 - 22:00 oraz w soboty, niedziele i święta w godzinach 10:00 – 22:00; obiekt posiada nieckę o wymiarach 12,50 x 25,00 m, nieckę rekreacyjną o głębokości 0,45 – 1,20 m z atrakcjami i hamownią, dwie wanny jacuzzi; dwa stanowiska ratownicze – zgodnie z normą; - Kryta Pływalnia „Delfin”, ul. M. Wierzbińskiego 11 w Inowrocławiu; czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 - 22:00 oraz w soboty, niedziele i święta w godzinach 10:00 – 22:00; obiekt posiada nieckę o wymiarach 12,30 x 24,85 m; jedno stanowiska ratownicze – zgodnie z normą; - Inowrocławska Terma, ul. Świętokrzyska 107 w Inowrocławiu; czynna od poniedziałku do niedzieli w godzinach 10:00 - 18:00, obiekt posiada nieckę o wymiarach 24,93 x 6,00 m, jedną wannę jacuzzi; jedno stanowiska ratownicze – zgodnie z normą. Powyższe godziny funkcjonowania obiektów mogą być modyfikowane w każdym czasie w zależności od szczególnych potrzeb Zamawiającego. UWAGA: Ilość godzin jest wartością maksymalną nieuwzględniającą pomniejszeń wynikających z przerw technologicznych i potrzeb Zamawiającego.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

II.5) Główny Kod CPV: 75252000-7
Dodatkowe kody CPV: 71317200-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.2 Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
,  ,  ,  ,  ,  kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
Oferta z najniższą ceną/kosztem
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem
Waluta:

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie  art.66  na podstawie art. art. 67 ust.1 pkt 3  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu przeprowadził postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego. Postępowanie o udzielenie zamówienia zostało unieważnione w trybie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych ze względu na brak wystarczających środków finansowych, które Zamawiający miał zaplanowane na sfinansowanie zamówienia, poprzez zabezpieczenie kwoty w planie finansowym. OSiR w Inowrocławiu jako administrator pływalni w Inowrocławiu zobowiązany jest zapewnić bezpieczeństwo wszystkim osobom przebywającym na terenach administrowanych pływalni, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, m. in. ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, w omawianym zakresie. Tryb udzielenia zamówienia z wolnej ręki, po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą jest niezbędny w celu zapewnienia ciągłości bezpieczeństwa osobom przebywającym na pływalniach OSiR. Brak wyłonienia wykonawcy spowoduje zamkniecie pływalni, co wpłynie na niemożność wykonywania zadań wyznaczonych przez Miasto Inowrocław dla OSiR - samorządowego zakładu budżetowego. Brak ciągłości w wykonywaniu usług spowodowałby konieczność zamknięcia pływalni - obiektów użyteczności publicznej. W związku z powyższym na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ze względu na opisaną wyjątkową sytuację wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, gdyż z uwagi na chowanie ciągłości bezpieczeństwa dla osób korzystających z pływalni nie można zastosować, w koniecznym terminie, innych trybów udzielenia zamówienia. Biorąc pod uwagę powyższe zasadne jest zaproszenie podmiotu uprawnionego do świadczenia usług ratownictwa wodnego, który dotychczas świadczy usługi w omawianym powyżej zakresie, tj. Nadgoplańskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe z siedzibą przy ul. Popiela 2 w Kruszwicy, celem uzyskania oferty odpowiadającej możliwościom finansowym Zamawiającego. Zamawiający udzielił zamówienia na okres jednego miesiąca celem zabezpieczenia ciągłości bezpieczeństwa osobom przebywającym na pływalniach OSiR, a następnie ogłosi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.
NAJNOWSZE ZLECENIE
  • Lokalizacja zlecenia
  • Data dodania
  • Zleceniodawca
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI