II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz zarządzanie przepływem i ruchem osób korzystających z usług na pływalniach Ośrodka Sportu i Rekreacji w Inowrocławiu
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przez ratowników wodnych oraz zarządzania przepływem i ruchem osób korzystających z usług na pływalniach Ośrodka Sportu i Rekreacji, w zakresie:
1) zapewnienia porządku i bezpieczeństwa osobom przebywającym w obrębie niecek,
2) obserwowania wyznaczonych obszarów wodnych, niezwłocznego reagowania na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczych, zapobiegania skutkom zagrożeń, w tym nadzór nad ruchem osób w obrębie niecek i trybun,
3) reagowania w przypadku naruszania zasad korzystania z wyznaczonych obszarów wodnych, w tym przestrzegania zarządzeń, regulaminów i innych przepisów wewnętrznych Zamawiającego i nadzoru nad przestrzeganiem regulaminów pływalni, oraz przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowych, poprzez usuwanie osób nieodpowiednio zachowujących się z niecki z obowiązkiem informowania Zamawiającego o zaistniałym zdarzeniu,
4) utrzymywania porządku w punktach medycznych i socjalnych oraz wykorzystywanie tych pomieszczeń wyłącznie do celów służbowych,
5) kontroli stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób pływających, kąpiących się lub uprawiających sport lub rekreację, w tym obsługi i konserwacji sprzętu basenowego (liny, drabinki, sprzęt sportowy, dydaktyczny i rehabilitacyjny, w tym podnośnik hydrauliczny i zjeżdżalnia wodna),
6) bieżącej dokumentacji prowadzonych działań ratowniczych, w tym kontrolowania warunków kąpieli (woda, powietrze, otoczenie) i rejestrowania wyników kontroli w dziennikach dyżurów ratowników,
7) niepozostawiania kąpiących się bez opieki ratownika,
8) oczyszczania powierzchni, przelewów oraz dna niecek i wanien typu spa, przeznaczonych do kąpieli i rekreacji z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny nieszczęśliwy wypadek,
9) przeglądów stanu urządzeń i sprzętu wykorzystywanego do ratownictwa wodnego, w tym dbania o stan techniczny sprzętu ratowniczego oraz medycznego będącego na wyposażeniu pływalni,
10) pełnienia dyżurów przez ratowników w jednolitych, odpowiednio oznakowanych strojach ratowniczych w kolorze pomarańczowym lub czerwonym,
11) sterowania oświetleniem w obrębie niecek i dostosowywanie go do potrzeb użytkowników oraz wyłączanie zbędnego oświetlenia w wyniku zmiany warunków naturalnych, przerw w zajęciach i ograniczonego wykorzystania obiektów,
12) obsługi niecek rekreacyjnych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników (np.: poprzez uruchamianie grzybka wodnego, zjeżdżalni wodnej, itp.),
13) wykonywania innych poleceń kierownictwa obiektów (w ramach umowy),
14) zapowiedzi komunikatów przez system nagłaśniający,
15) sygnalizowania za pomocą urządzeń alarmowych, naruszeń zasad korzystania z wyznaczonych obszarów wodnych w szczególności granic stref dla umiejących pływać,
16) wpisywania na tablicy informacyjnej temperatury wody, powietrza oraz innych aktualnych informacji, w szczególności dotyczących nagłych zmian warunków atmosferycznych,
17) niezwłocznego informowania Zamawiającego o zagrożeniach bezpieczeństwa osób przebywających na obszarach wodnych,
18) pisemnego zgłaszania (oprócz wpisów w dziennikach dyżurów ratowników) zaistniałych zdarzeń oraz uszkodzeń lub braków w wyposażeniu,
19) zarządzania przepływem i ruchem osób korzystających z usług pływalni, w tym m.in.: kontrola legalności prowadzonej nauki pływania i dokonywania stosownych wpisów w Dzienniku pracy ratowników wodnych wraz ze ścisłą współpracą z kasjerami,
20) sędziowanie w ramach zawodów pływackich organizowanych przez Zamawiającego.
Przerwy śniadaniowe dla ratowników wodnych:
- w Krytej Pływalni „Wodny Park”:
gdy obiekt jest czynny od godziny 6:00 do godziny 22:00::
dla pierwszego ratownika wodnego w godzinach od 10:00 do 10:15 oraz w godzinach od 18:00 do 18:15,
dla drugiego ratownika wodnego w godzinach od 10:15 do 10:30 oraz w godzinach od 18:15 do 18:30;
gdy obiekt jest czynny od godziny 10:00 do godziny 22:00:
dla pierwszego ratownika od godziny 16:00 do godziny 16:15,
dla drugiego ratownika od godziny 16:15 do godziny 16:30;
- na Basenie Odkrytym:
dla pierwszego ratownika od godziny 14:00 do godziny 14:15,
dla drugiego ratownika od godziny 14:15 do godziny 14:30;
- w Krytej Pływalni „Delfin”, Inowrocławskiej Termie:
Zamawiający zapewni stanowisko pozwalające na nadzór i konsumpcję na terenie niecki basenowej.
Wykaz obiektów:
- Kryta Pływalnia „Wodny Park”, ul. Toruńska 46-48 w Inowrocławiu;
czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 - 22:00
oraz w soboty, niedziele i święta w godzinach 10:00 – 22:00;
obiekt posiada nieckę o wymiarach 12,50 x 25,00 m, nieckę rekreacyjną o głębokości 0,45 – 1,20 m z atrakcjami i hamownią, dwie wanny jacuzzi;
dwa stanowiska ratownicze – zgodnie z normą;
- Kryta Pływalnia „Delfin”, ul. M. Wierzbińskiego 11 w Inowrocławiu;
czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 - 22:00
oraz w soboty, niedziele i święta w godzinach 10:00 – 22:00;
obiekt posiada nieckę o wymiarach 12,30 x 24,85 m;
jedno stanowiska ratownicze – zgodnie z normą;
- Inowrocławska Terma, ul. Świętokrzyska 107 w Inowrocławiu;
czynna od poniedziałku do niedzieli w godzinach 10:00 - 18:00,
obiekt posiada nieckę o wymiarach 24,93 x 6,00 m, jedną wannę jacuzzi;
jedno stanowiska ratownicze – zgodnie z normą.
Powyższe godziny funkcjonowania obiektów mogą być modyfikowane w każdym czasie w zależności od szczególnych potrzeb Zamawiającego.
UWAGA:
Ilość godzin jest wartością maksymalną nieuwzględniającą pomniejszeń wynikających z przerw technologicznych i potrzeb Zamawiającego.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
II.5) Główny Kod CPV:
75252000-7
Dodatkowe kody CPV:
71317200-5