Świadczenie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej,...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących w skład Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o udzieleniu zamówienia
  • MiastoWrocław
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówienia
  • Rodzaj zamawiającegojednostka organizacyjna administracji samorządowej
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiejskie Centrum Usług Socjalnych
  • Data publikacji ogłoszenia2017-07-12
  • Numer ogłoszenia2017/2017/107403
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 107403 - 2017 z dnia 2017-07-12 r.
Wrocław: świadczenie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących w skład Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 516210-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Centrum Usług Socjalnych, krajowy numer identyfikacyjny 93268454000000, ul. ul. Mączna  3, 54131   Wrocław, państwo Polska, woj. dolnośląskie, tel. 713 769 950, faks 713 769 905, e-mail mzdps@mzdps.wroclaw.pl
Adres strony internetowej (URL): wwwmcus.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących w skład Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
MCUS.DZP.373-34/2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochroniarskich i usług portierskich na terenie domów pomocy społecznej, wchodzących w skład Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu. 2. Przedmiot zamówienia oznaczony jest kodem CPV:79710000-4 usługi ochroniarskie, 98341120-2 usługi portierskie. 3. Liczba godzin, objętych przedmiotem zamówienia – „wielkość” przedmiotu zamówienia została określona w kalkulacji cenowej, stanowiącej załącznik nr 2 do SIWZ. 4. Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.: 1) obsługę portierni, ochronę osób i mienia w sposób ciągły (całodobowo), przez wszystkie dni robocze, niedziele i święta oraz ustawowo wolne od pracy w czasie trwania umowy, przez jednego pracownika na zmianie, wg ustalonego harmonogramu przez Wykonawcę; 2) stały dozór sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych pozostających na wyposażeniu obiektów Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu; 3) monitorowanie obiektów oraz terenu wokół obiektów za pomocą systemu dozoru telewizyjnego oraz obchodu terenu; 4) kontrolę ruchu osobowego, prowadzenie ewidencji wydanych/odbieranych kluczy od pomieszczeń, prowadzenie rejestru codziennych raportów, obsługę centrali telefonicznej i łączenie rozmów telefonicznych, w okresie letnim i zimowym utrzymanie porządku i czystości wejścia do budynków; 5) podejmowanie działań w razie wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych (napad, włamanie, pożar, powódź i awarie). 6. Szczegółowy opis zakresu usług portierskich i ochrony osób i mienia oraz budynków mieszkalno-administracyjnych Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu zawierają załączniki do SIWZ Nr: 7a, 7b, 7c i 7d. 7. Pracownicy ochrony bezpośrednio podlegają Wykonawcy i od niego otrzymują polecenia. 8. Zamawiający może wydawać pracownikom ochrony dyspozycję z pominięciem Wykonawcy, jeżeli polecenia te mieszczą się w przedmiocie umowy, nie kolidują z przepisami prawa oraz nie wpływają ujemnie na stan bezpieczeństwa w ochranianym obiekcie. 9. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. DODATKOWE WYMAGANIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 10. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zastrzega, że osoby z kadry Wykonawcy lub podwykonawcy realizujące czynności z zakresu obsługi portierni oraz ochrony osób i mienia, będą świadczyć usługi na podstawie zawartych z Wykonawcą (podwykonawcą) umów o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.). 11. Zamawiający, na podstawie art. 22 ust. 2 ustawy Pzp zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz inni Wykonawcy, których działalność obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, tj. osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2046, z późn. zm.). 12. Zamawiający na podstawie art. 22 ust. 2a ustawy Pzp zastrzega, że o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy (zakłady pracy chronionej oraz inni Wykonawcy, których działalność obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych), u których minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest nie mniejszy niż 30% osób zatrudnionych przez zakład pracy chronionej (stan zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynoszący ponad 30% zatrudnionych ogółem przez Wykonawcę pracowników będzie się utrzymywał prze cały okres realizacji zamówienia publicznego). 13. Zamawiający zastrzega, że liczba osób niepełnosprawnych zatrudnionych przy wykonaniu zamówienia powinna wynosić co najmniej cztery osoby (tj. jedna osoba niepełnosprawna wykonująca usługę w każdym z domów pomocy społecznej). 14. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych przy realizacji zamówienia powinno trwać od rozpoczęcia terminu realizacji zamówienia do końca upływu terminu realizacji zamówienia, jednak w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę niepełnosprawną lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany zatrudnić na to miejsce inną osobę niepełnosprawną. 15. Sposób dokumentowania przez Wykonawcę zatrudnienia osób do realizacji przedmiotu umowy (w tym osób niepełnosprawnych), odbywać się będzie poprzez ewidencjonowanie przez danego Wykonawcę czasu pracy osób ze wskazaniem czynności, które były wykonywane przez te osoby. 16. W trakcie realizacji umowy Wykonawca obowiązany jest do comiesięcznego raportowania kierownikom działów administracyjnych czasu pracy osób (w tym osób niepełnosprawnych) zatrudnionych przy wykonaniu zamówienia. 17. Wykonawca będzie zatrudniał osoby niepełnosprawne przestrzegając w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. 2016, poz. 2046, z późn. zm.). 18. Zamawiający zastrzega, że osoby zatrudnione do realizacji zamówienia nie mogą świadczyć czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia na podstawie umów cywilnoprawnych. 19. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli Wykonawcy w zakresie spełniania przez Wykonawcę wymagań zatrudniania na podstawie umowy o pracę osób niepełnosprawnych oraz zatrudniania na podstawie umowy o pracę pozostałych osób realizujących czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wnioskowania do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli u Wykonawcy w zakresie spełniania przez Wykonawcę wymagań zatrudniania na podstawie umowy o pracę osób niepełnosprawnych oraz zatrudniania na podstawie umowy o pracę pozostałych osób realizujących czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia. 20. Wykonawca na etapie realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, przedłoży do wglądu kopie umów o pracę, zawartych przez Wykonawcę z osobami niepełnosprawnymi oraz pozostałymi pracownikami wykonującymi usługi dotyczące przedmiotowego postępowania, jak również przedstawienia orzeczenia o niepełnosprawności osób niepełnosprawnych realizujących czynności z zakresu przedmiotowej umowy. Kopie umów oraz orzeczenia o niepełnosprawności powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z osobami realizującymi czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia oraz orzeczeń o niepełnosprawności w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niespełnianie wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób realizujących czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia. 21. Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, przedłoży oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niespełnianie wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób realizujących czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia; 22. Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, przedłoży zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niespełnianie wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób realizujących czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia; 23. Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, przedłoży poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowanej w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niespełnianie wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób realizujących czynności z zakresu usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia. 24. W razie nie wywiązywania się z wymagań w zakresie zatrudniania osób (w tym również osób niepełnosprawnych) na podstawie umowy o pracę o czym mowa wyżej, Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 25. W przypadku niewywiązania się z wymagań dotyczących zatrudniania osób (w tym również osób niepełnosprawnych) na podstawie umowy o pracę, Zamawiającemu przysługuje także prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym. 26. W razie nie wywiązywania się z wymagań w zakresie zatrudniania w ogóle min. 30% osób niepełnosprawnych przez Wykonawcę przez cały okres trwania umowy na realizację usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia, Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu karę określoną we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 27. W przypadku nie wywiązania się z wymagań dotyczących zatrudniania w ogóle min. 30% osób niepełnosprawnych przez Wykonawcę przez cały okres trwania umowy na realizację usług portierskich oraz usług ochrony osób i mienia, Zamawiającemu przysługuje także prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym. 28. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić bezpieczeństwo uzyskanych danych osobowych dotyczących osób wykonujących przedmiot zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.) pod rygorem sankcji określonych w tej ustawie. 29. Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane uzyskane podczas realizacji przedmiotu umowy, w szczególności wszelkie informacje dotyczące danych mieszkańców i sytuacji życiowej mieszkańców. 30. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że osoby z kadry Wykonawcy realizujące czynności z zakresu obsługi portierni oraz ochrony osób i mienia, będą miały do czynienia z mieszkańcami domów pomocy społecznej, wśród których są osoby niepełnosprawne fizycznie i psychicznie -wobec tego skierowane przez Wykonawcę osoby do realizacji czynności z zakresu obsługi portierni oraz ochrony osób i mienia, winny być poinformowane oraz pouczone o odpowiednim zachowaniu wobec mieszkańców domów pomocy społecznej, biorąc pod uwagę wskazane wyżej okoliczności. 31. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że osoby realizujące czynności z zakresu obsługi portierni oraz ochrony osób i mienia, będą wykonywać czynności, których zakres został wyszczególniony w załączniku nr 7a, 7b, 7c, 7d do SIWZ, w związku z czym do realizacji zamówienia, Wykonawca skieruje osoby, które będą w stanie realizować ten zakres obowiązków. 32. Zakres (rodzaj) czynności niezbędny do realizacji zamówienia, którego dotyczą wymagania zatrudniania na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, został określony w załącznikach nr 7a, 7b, 7c, 7d. 33. Wszystkie powyższe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia mają również zastosowanie wobec podwykonawcy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

II.5) Główny Kod CPV: 79710000-4
Dodatkowe kody CPV: 98341120-2,
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/06/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT204019.20
WalutaPLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert7
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Alfa Guard Security sp. z o. o.,  ,  ul. Adama Mickiewicza 10,  83-262,  Czarna Woda,  kraj/woj. pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 245077.40
Oferta z najniższą ceną/kosztem 245077.40
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 318459.40
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
NAJNOWSZE ZLECENIE
  • Lokalizacja zlecenia
  • Data dodania
  • Zleceniodawca
Następne ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: Dostawa hełmofonów
Poprzednie ogłoszenie o udzieleniu zamówienia z miasta Wrocław: 2017/2017/107226
Następne ogłoszenie o udzieleniu zamówienia z miasta Wrocław: Usługa transportu sanitarnego – przewozu osób oraz materiału biologicznego
Poprzednie ogłoszenie o udzieleniu zamówienia z kategorii Finansowe i prawne: Monitoring obiektu przy ul. Piastowskiej 62 w Świnoujściu
Następne ogłoszenie o udzieleniu zamówienia z kategorii Finansowe i prawne: Ochrona Obiektu Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI