II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja obszaru Placu ul. 3 Maja w Mławie - Etap I.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
WI.271.52.2017.DN
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1.Przedmiotem zamówienia jest:
Rewitalizacja obszaru Placu ul. 3 Maja w Mławie - Etap I.
Część A
Zakres zamówienia obejmuje m.in.:
- remont dróg wewnętrznych (ul. Wigury, Plac 3 maja) z miejscami postojowymi,
- budowę fontanny
- wykonanie elementów małej architektury,
- budowę oświetlenia,
- przebudowę i remont kanalizacji deszczowej,
- przebudowę i remont kanalizacji sanitarnej,
- przebudowę i remont sieci wodociągowej,
- przebudowę studni teletechnicznych,
- nasadzenia zieleni.
- pozostałe roboty pomocnicze zgodnie z dokumentacja techniczną.
Zadanie obejmuje także poniesienie kosztów wynikających z:
- zajęcia pasa drogowego na czas budowy,
- doprowadzenia terenu do stanu jak przed rozpoczęciem prac,
- kosztów wykopu i wywózki oraz utylizacji urobku,
- zagospodarowania we własnym zakresie i składowania nadmiaru ziemi, (nadmiar piasku z wykopów należy wykorzystać do ewentualnej nieprzewidzianej wymiany gruntu w przypadku takiej konieczności co należy uwzględnić w kosztach ogólnych zadania,
- wykonania badania zagęszczenia gruntu oraz innych badań, niezbędnych do wykazania należytego wykonania robót,
- kosztów usług geodezyjnych z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej,
- przygotowanie tymczasowych podestów umożliwiających bezpieczny dostęp do sklepów i pozostałych budynków zlokalizowanych w czasie prowadzenia robót w danym rejonie.
- usunięcie kolizji z urządzeniami obcymi,
- opracowanie i wdrożenie projektu czasowej organizacji ruchu.
Zamawiający wymaga aby roboty realizować odcinkami tak, aby nie zablokować ul. Wigury i Placu 3 maja, umożliwiając prowadzenie dostaw towarów do sklepów, instytucji i pozostałych obiektów, a także zapewniając dostępu do zlokalizowanych w rejonie planowanych prac budynków mieszkalnych. W pierwszej kolejności należy dokonać przebudowy istniejącej infrastruktury podziemnej zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną.
Część B
- przebudowa istniejących nawierzchni (podestu i schodów) przyległych do pawilonu usługowo - mieszkalnego w sąsiedztwie „Okrąglaka” z miejscami do siedzenia w postaci drewnianych siedzisk zlokalizowanych na nowoprojektowanych amfiteatralnych schodach zlokalizowanych na działkach stanowiących obecnie własność współwłaścicieli Wspólnoty Mieszkaniowej
Pl. 3 Maja 2 w Mławie o nr 4130/4 i 4130/5.
Uwaga: Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z części B w przypadku nie pozyskania przez Miasto Mława prawa do dysponowania gruntem na cele budowlane poprzez nabycie ww. działek na własność lub w formie użyczenia lub innej.
Zamówienie realizowane jest w formie ryczałtu. Wszelkie roboty towarzyszące, niewystępujące w przedmiarach, należy uwzględnić w kosztach ogólnych budowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowo – kosztorysowa oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót będące załącznikiem do SIWZ.
Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania wraz z montażem dwóch tablic informacyjnych o wymiarach: 1,50 x 1,0 m i o treści:
Uprzejmie informuję, iż
w dniach: od………. do……….
w godzinach: ……….
w pasie drogowym prowadzone będą roboty budowlane w ramach zadania pn.:
Rewitalizacja obszaru Placu ul. 3 Maja w Mławie - Etap I.
W związku z powyższym przepraszamy za utrudnienia w komunikacji pieszej i samochodowej na przedmiotowej ulicy.
2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowo -kosztorysowa zawierająca:
- Projekt techniczny budowlano - wykonawczy
- STWiORB
- Przedmiary robót.
Zamówienie ma charakter ryczałtowy, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowo – kosztorysowa oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót będące załącznikiem do SIWZ. Wszelkie roboty towarzyszące, niewystępujące w przedmiarach, należy uwzględnić w kosztach ogólnych budowy.
UWAGA: odwołanie się w przedmiarze do pozycji z KNR ma tylko charakter pomocniczy.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy zgodnie
z harmonogramem rzeczowo - finansowym, który Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w ciągu 7 dni od zawarcia umowy. Harmonogram ten przed rozpoczęciem robót powinien być zaakceptowany przez Zamawiającego.
Jeżeli w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych).
W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do określonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, którym charakteryzują się produkty dostarczone przez konkretnego wykonawcę, pod warunkiem:
1)zastosowania wyrobów budowlanych, urządzeń, materiałów i elementów wyposażenia o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż wyroby budowlane i urządzenia wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
2)wykazania, że zastosowane wyroby budowlane i urządzenia spełniają wymagania określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp).
Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Zamawiający określa następujące wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy związane z realizacją zamówienia, dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na roboty budowlane, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy(Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 j.t.) w następujący sposób:
1) Zamawiający wymaga aby przy realizacji zamówienia, Wykonawca (Podwykonawca
i dalszy podwykonawca) zatrudniał na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy wszystkie osoby wykonujące prace fizyczne (robotnicy budowlani) w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia.
2)Wykonawca, przed wprowadzeniem na teren budowy zgodnie z postanowieniami Umowy, nie później niż w terminie 3 dni od dnia zawarcia Umowy, przedstawi Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności, oświadczenie, że wszystkie wymagane przez Zamawiającego osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie takie będzie również załączone do każdej faktury.
3) Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia, trwało w całym okresie wykonywania zamówienia przedmiotu umowy.
4) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawcy do przedstawienia
w terminie 3 dni roboczych od wezwania, dowodów zatrudnienia na umowę o pracę osób wskazanych w wykazie.
5)Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. 1).
Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy:
1)Po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu pisemne pod rygorem nieważności oświadczenie zawierające informacje dotyczące formy zatrudnienia wymaganych osób ze wskazaniem imion i nazwisk, rodzaju umowy o pracę oraz wymiaru etatu i funkcji, które będą wykonywane w trakcie realizacji robót objętych przedmiotem zamówienia (wykaz osób).
2)Zamawiający uprawniony jest do wstrzymania się z wydaniem Wykonawcy terenu budowy do momentu otrzymania oświadczenia i wykazu osób, o którym mowa powyżej. Wynikłe z tego powodu opóźnienie w realizacji przedmiotu zamówienia będzie traktowane jako opóźnienie z winy Wykonawcy i nie będzie obciążało Zamawiającego.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45233120-6
Dodatkowe kody CPV:
45232130-2,
45231400-9,
45231300-8