II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulicy Lipowej w Parzęczewie.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
R-g.271.PN.3.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa ulicy Lipowej w Parzęczewie, polegająca na wykonaniu m.in.:
- robót rozbiórkowych,
- korytowania i frezowania istniejącej nawierzchni drogi,
- zabezpieczenia istniejących kabli energetycznych i telefonicznych,
- regulacji pionowej studzienek urządzeń podziemnych,
- ustawienia krawężników betonowych 100x30x15 cm na ławie betonowej z oporem,
- podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15,00 cm,
- warstwy wiążącej z mieszanki mineralno – asfaltowej grubości 4,00 cm,
- nawierzchni z mieszanki mineralno - asfaltowej o grubości 3,00 cm (warstwa ścieralna),
- ustawienia obrzeży betonowych 100x30x8 cm. jako obramowanie zjazdów i chodników,
- ułożenia chodników z kostki brukowej gr. 6,00 cm na podsypce cementowo – piaskowej,
- zjazdów z kostki brukowej gr. 8,00 cm na podbudowie z kruszywa łamanego gr. 15,00 cm,
- jednostronnym poboczy z kruszywa łamanego gr. 10,00 cm,
- robót wykończeniowych – oznakowanie pionowe i poziome.
Szerokość drogi 5,00 m.
Zatwierdzenie i wykonanie projektów organizacji ruchu (stałej i na czas robót) na przedmiotowe oznakowanie leży po stronie Wykonawcy.
Oznakowanie pionowe należy wykonać zgodnie z n/w przepisami:
1) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym
2) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem
3) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
4) Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
Wymiary oznakowania pionowego użyte w przedmiotowy zadaniu nie mogą być mniejsze niż wymiary znaków drogowych stosowanych na drodze gminnej.
Stare oznakowanie pionowe i bariery stanowią własność Gminy. Wykonawca dostarczy zdemontowane materiały we wskazane miejsce przez Zamawiającego – plac Urzędu Gminy w Parzęczewie.
Okres gwarancji, którą udzieli Wykonawca na przedmiot zamówienia wynosi co najmniej 36 miesięcy.
Wykonawca zobowiązany będzie wskazać okres gwarancji w Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Szczegółowy opis w zakresie okresu gwarancji znajduje się w dziale XXVI – Kryterium Nr 3.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym technologia robót i zakres ich wykonania określone zostały w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót.
Wykonawcy zobowiązani są do kierowania się odpowiednimi normami z zakresu ochrony środowiska
w trakcie wszystkich prac oraz ograniczenia do minimum szkodliwego oddziaływania w roślinności, glebie, wodach gruntowych, wodach powierzchniowych, krajobrazie oraz zakłócenia.
2. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe, nazwy własne wskazujące na pochodzenie danego produktu, materiału, urządzeń Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rzeczy równoważnych do podanych w opisie, pod warunkiem, że rzeczy te będą spełniały wszystkie obowiązujące normy i będą dopuszczone do obrotu na terenie Unii Europejskiej. Wykonawca, który zastosuje rzeczy równoważne, ma obowiązek wykazać, że posiadają one parametry takie same lub wyższe niż rzeczy określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Uwaga
Szczegółowe rozwiązania projektowe, zalecenia dotyczące zastosowanych materiałów i technologii wykonania robót oraz zakres robót określa dokumentacja techniczna i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
Przedmiary robót załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako załączniki, pełnią funkcję pomocniczą. Jeżeli przedmiary robót w pozycji podstawa, posiadają podstawę wyceny, należy ją traktować pomocniczo. Wykonawca może wycenić ofertę na podstawie dowolnych podstaw wyceny.
3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy
o pracę:
1) zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawcę na postawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały w trakcie realizacji niniejszej umowy następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:
a) Roboty bitumiczne - Opis czynności: frezowanie nawierzchni, oczyszczenie nawierzchni,
skropienie nawierzchni, ułożenie warstwy wiążącej, ułożenie warstwy ścieralnej;
b) Roboty ziemne - Opis czynności: wykonanie wykopów, wykonanie nasypów, profilowanie
podłoża pod warstwy konstrukcyjne, zagęszczenie podłoża;
2) Wykonawca zobowiązany jest, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące
czynności wskazane powyżej były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.)
3) Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia, zaświadczenia zanonimizowanego lub innego dokumentu potwierdzającego fakt zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub w terminie 3 dni od każdorazowego wezwania Zamawiającego.
4) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 3) będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę i może być podstawą do stwierdzenia, że Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy z Zamawiającym, a w trakcie trwania umowy może być podstawą o naliczenia kary umownej.
5) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do stosunku prawnego łączącego wykonawcę z osobami, o których mowa w ust. 3 pkt 1, Zamawiający może zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy w celu przeprowadzenia kontroli.
6) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 000,00 złotych za nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w ust 3 pkt 3, za każde zdarzenie.
Przed przystąpieniem do realizacji robót Wykonawca skoordynuje i uzgodni prace z gestorem sieci zlokalizowanych w przedmiotowej ulicy tj. Zakładem Gospodarki Komunalnej w Parzęczewie.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45233220-7
Dodatkowe kody CPV: