II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i rozbudowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku – Etap 2 i 3
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
O-ZP.271.28.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Ełku przy ul. Piłsudskiego 8 w ramach projektu LT-PL/016 „Rozwój transgranicznych
inicjatyw społecznych”, który otrzymał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach
programu Współpracy Interreg V-A Litwa Polska, Priorytet 3 - Promowanie włączenia społecznego,
walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją, Działanie 3.1. – Zwalczanie wykluczenia społecznego i
ubóstwa poprzez poprawienie dostępu do świadczeń socjalnych i zdrowotnych dla mieszkańców strefy przygranicznej. Prace budowlane będą prowadzone w czynnym budynku MOPS w Ełku. Teren
inwestycji znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej. Projekt budowlany uwzględnia prace
remontowe pomieszczeń (1.9, 1.23, 1.35.), które zostały wykonane według oddzielnej dokumentacji
projektowej jako 1 etap przebudowy w/w budynku. Pozostałe etapy (2-7) wspomnianego projektu
podzielono na dwa oddzielne zamówienia publiczne: pierwsze obejmujące 2 i 3etap oraz drugie
obejmujące pozostałe etapy, czyli 4-7. Niniejsze postępowanie obejmuje jedynie zakres 2 i 3 etapu.
1.1. Zakres zamówienia obejmuje zakres etapu 2 i 3 wg dokumentacji projektowej: I. Zabezpieczenie i
oznakowanie placu budowy. II. Wykonanie robót budowlanych na podstawie załączonej dokumentacji
projektowej, w tym: ETAP DRUGI Remont pomieszczeń znajdujących się na pierwszym piętrze
budynku oraz pomieszczenia porządkowego na parterze budynku, w tym: - korytarz - 1.2, 1,27 bez
przebicia - pomieszczenia biurowe -1.10; 1.11; 1.3; 1.13; 1.14; 1.34; 1.33; 1.22; 1.25; 1.24; 1.26; 1.28,
- serwerownia - 1.12, - pomieszczenie socjalne - 1.32, - WC i łazienki -1.4; 1.15; 1.16;, 1.17; 1.18;
1.19; 1.20; 1.21, ETAP TRZECI: Nadbudowa wraz z rozbudową zachodniego skrzydła budynku
(tarasu) o dodatkowe pomieszczenia od strony południowej. Nadbudowa istniejącego tarasu do
wysokości drugiego pietra. Rozbudowa budynku o dodatkowe pomieszczenia na parterze i piętrze.
Termomodernizacja skrzydła budynku. Przebudowa pomieszczeń znajdujących sie na parterze w
zachodnim skrzydle budynku od strony południowej, w tym: - korytarz - 0.4; 0.8; 1.5, - pomieszczenie
kasowe - 0.5; 0.6, - pomieszczenia biurowe - 0.7; 0.9; 1.6; 1.7; 1.8, - pomieszczenie na kontener, -
pomieszczenie porządkowe - 0.3. III. Wykonanie instalacji sanitarnych wraz z osprzętem sanitarnym.
IV. Wykonanie instalacji elektrycznych, teletechnicznych i monitoringu wizyjnego wraz z osprzętem.
Szczegółowe parametry osprzętu instalacji teletechnicznej i monitoringu podano w SST - Teletechnika
i monitoringu. V. Oznakowanie dróg ewakuacyjnych wraz z osprzętem bezpieczeństwa pożarowego
zgodnie z opracowaną instrukcją pożarową i przepisami przeciw pożarowymi. VI. Zagospodarowanie
terenu wraz z odtworzeniem nawierzchni utwardzonych i zieleni, VII. Wykonanie dokumentacji
powykonawczej w 2 egzemplarzach, w tym między innymi: - instrukcja bezpieczeństwa pożarowego
dla budynku MOPS-u, - dokumentacja geodezyjna powykonawcza, - oświadczenia kierowników
robót, - opracowanie z badań archeologicznych, - protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w
trakcie prowadzonych prac, - atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów, - inne dokumenty
niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. VIII. W ramach zaoferowanej ceny wykonawca
zobowiązany będzie zapewnić: a) nadzór archeologa, b) obsługę serwisową zainstalowanych urządzeń
w zakresie niezbędnym do utrzymania ich właściwej pracy w okresie udzielonej gwarancji.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: przedmiar robót, projekt budowlany, szczegółowe
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Rozliczenie robót następować będzie w/g
rzeczywiście wykonanego zakresu prac określonych na podstawie obmiaru robót, wykonanego przez kierownika budowy i zatwierdzonego przez inspektora nadzoru. W kosztorysie ofertowym należy
wyszczególnić jednostkowe ceny za wykonanie poszczególnych pozycji przedmiarowych.
Wykonawca wyłoniony w ramach niniejszego postępowania zobowiązany będzie do przedłożenia
Zamawiającemu, przed podpisaniem umowy: kopie dokumentów (np. referencje) potwierdzające
doświadczenie kierownika budowy, zgodne z zadeklarowanym w złożonej ofercie, kopię opłaconej
polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 500 000 PLN. 1.2. Wymagania ogólne
Zamawiającego w zakresie realizacji prac oraz użytych materiałów. Wykonane roboty oraz użyte
materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo
Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn.
zmianami. Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub
przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub
pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w
stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i
odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co
najmniej na takim samym poziomie jak założone w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach
technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą nie gorsze pod względem charakteru użytkowego,
parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość) oraz parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
UWAGA: Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji
Zamawiającemu. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem
osób uprawnionych zgodnie z ustawą „Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r z późn. zmianami”.
GWARANCJA - minimalny wymagany okres gwarancji 36 pełnych miesięcy od daty odbioru
końcowego. 1.3. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji
przedmiotu zamówienia. 1.3.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez
wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji
zamówienia: a) roboty rozbiórkowe, b) roboty ziemne, c) roboty budowlane, d) roboty instalacyjne, e)
roboty związane z zagospodarowaniem zielenią, f) inne czynności związane z wykonywaniem
bezpośrednio prac budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. (Wymóg ten
dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw.
pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób kierujących budową,
wykonujących usługę geodezyjną itp.) 1.3.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający
uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania
przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących wskazane w punkcie 1.3.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i
dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia
spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 1.3.3.
W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym
wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu
potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub
podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.3.1. czynności w trakcie realizacji
zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o
pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to
powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę
złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na
podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju
umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu
wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez
wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji
zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z
dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów
powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w
szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega
anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu
powinny być możliwe do zidentyfikowania; (Uwaga: Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o
pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać
przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy.) 1.3.4. Z
tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy
o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.3.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w
postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych
postanowieniach umowy (we wzorze umowy) w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez
wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów
w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę
wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.3.1.
czynności. 1.3.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez
Państwową Inspekcję Pracy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45110000-1
Dodatkowe kody CPV:
45000000-7,
45453000-7,
45400000-1,
45262700-8,
45310000-3,
45330000-9