II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ
cego: CZÄĹÄ I - Zimowe oczyszczanie chodnikĂłw, parkingĂłw, placĂłw i przystankĂłw komunikacyjnych oraz opróşnianie koszy CZÄĹÄ II â Letnie oczyszczanie chodnikĂłw, parkingĂłw, placĂłw i przystankĂłw komunikacyjnych oraz opróşnianie koszy CZÄĹÄ III â Mechaniczne letnie zamiatanie ulic miejskich
Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):
zp.271.62.216
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
II.3) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia (wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
1.Przedmiot zamĂłwienia obejmuje : 1)CZÄĹÄ I - Zimowe oczyszczanie chodnikĂłw, parkingĂłw, placĂłw i przystankĂłw komunikacyjnych oraz opróşnianie koszy Opis przedmiotu zamĂłwienia : Wykonawca zobowiÄ
zany bÄdzie do utrzymania w okresie zimowym chodnikĂłw, placĂłw, parkingĂłw i przystankĂłw komunikacyjnych oraz opróşniania koszy na podstawie zawartej z ZamawiajÄ
cym umowy. Prace powinny byÄ wykonywane we wszystkie dni robocze oraz weekendy i dni ĹwiÄ
teczne. Zakres Ĺwiadczonej usĹugi bÄdzie obejmowaĹ: a)oczyszczanie chodnikĂłw, placĂłw, parkingĂłw i przystankĂłw komunikacyjnych w nastÄpujÄ
cy sposĂłb: - uprzÄ
tniÄcie bĹota, Ĺniegu, lodu i wszelkich pozostaĹych zanieczyszczeĹ (papierki i ulotki, opakowania foliowe i aluminiowe, piasek, resztki roĹlinne: liĹcie, kwiecie, gaĹÄzie drzew i krzewĂłw, ptasie i psie odchody, niedopaĹki papierosĂłw, butelki i puszki po napojach alkoholowych) oraz likwidacjÄ ĹliskoĹci na zleconym terenie; zlecony obszar powinien byÄ utrzymywany w ciÄ
gĹej czystoĹci, - ĹliskoĹÄ i goĹoledĹş powinny byÄ zlikwidowane aĹź do podĹoĹźa utwardzonego pĹytkÄ
chodnikowÄ
, kostkÄ
betonowÄ
bÄ
dĹş asfaltem; likwidacja ĹliskoĹci na zleconym obszarze powinna odbywaÄ siÄ z uĹźyciem 30% mieszanki piaskowo-solnej - Ĺnieg i lĂłd naleĹźy usuwaÄ na obrzeĹźa ciÄ
gĂłw pieszych bÄ
dĹş placĂłw i parkingĂłw tworzÄ
c -zwaĹowania-z zachowaniem minimum 80% szerokoĹci oczyszczanej powierzchni; na chodnikach na wysokoĹci przejĹÄ dla pieszych naleĹźy zachowaÄ przerwy w zwaĹowanym Ĺniegu; niedopuszczalne jest usuwanie Ĺniegu z oczyszczanego terenu na przylegĹe jezdniÄ; - zebrane ze zleconego obszaru wszelkie zanieczyszczenia powinny zostaÄ wywiezione na skĹadowisko, - na zleconych powierzchniach, a zwĹaszcza przy obrzeĹźach chodnikowych i krawÄĹźnikach ulicznych nie powinna rosnÄ
Ä trawa; narosĹÄ
trawÄ Wykonawca powinien usunÄ
Ä na wĹasny koszt. - Wykonawca zabezpiecza sprzÄt i piasko-sĂłl we wĹasnym zakresie, - Wykonawca ponosi peĹnÄ
odpowiedzialnoĹÄ za nieszczÄĹliwe wypadki powstaĹe na zleconym terenie wynikĹe z niewĹaĹciwego ich utrzymania a w szczegĂłlnoĹci gdy przyczynÄ
zdarzenia bÄdzie niezlikwidowana goĹoledĹş lub ĹliskoĹÄ. b) opróşnianie koszy ulicznych, parkowych oraz umieszczonych na przystankach komunikacyjnych w nastÄpujÄ
cy sposĂłb: - wszystkie kosze powinny byÄ opróşniane na bieĹźÄ
co i niedopuszczalne jest ich przepeĹnianie, - wszelkie zanieczyszczenia w promieniu 5 mb od kosza powinny zostaÄ zebrane, - zanieczyszczenia wybrane z koszy i wokóŠnich powinny zostaÄ wywiezione na skĹadowisko, - zimÄ
kosze oraz teren w promieniu 1mb wokóŠkaĹźdego z nich powinien byÄ odĹnieĹźony w sposĂłb umoĹźliwiajÄ
cy korzystanie z nich, - kosze ktĂłre zostaĹy powywracane lub przeniesione w inne miejsce powinny zostaÄ ustawione na swoim dotychczasowym stanowisku. ZamawiajÄ
cy moĹźe wyĹÄ
czyÄ z zestawienia miesiÄcznego powierzchnie chodnikĂłw, placĂłw, parkingĂłw lub przystankĂłw na ktĂłrych wykonywane sÄ
roboty budowlane lub na ktĂłrych z innych przyczyn niemoĹźliwe jest wykonywanie zleconego zadania. ĹÄ
czna powierzchnia do utrzymania chodnikĂłw, parkingĂłw i placĂłw miejskich oraz przystankĂłw komunikacyjnych do oczyszczania w sezonie zimowym 2017r. wynosi 34 182 m2 , koszy ulicznych i parkowych do opróşnienia 160 szt. i 3 psie pakiety . ZamawiajÄ
cy moĹźe zmieniÄ wielkoĹÄ oczyszczanej powierzchni lub liczbÄ koszy w zaleĹźnoĹci od swoich potrzeb z miesiÄcznym wyprzedzeniem. Worki i klucze do psich pakietĂłw zapewni ZamawiajÄ
cy. Koordynatorem prac ze strony ZamawiajÄ
cego bÄdÄ
: Pan Bogdan SokoĹowski tel. 85 731 81 27 oraz Pan Marcin Kuptel tel. 85 731 81 31 a wykonawca wyznaczy koordynatora wpisujÄ
c dane personalne i Nr telefonu do umowy. NaleĹźnoĹÄ za wykonanie usĹugi rozliczana bÄdzie w okresach miesiÄcznych na podstawie protokoĹu odbioru wykonanych prac. Wykonawca na wĹasny koszt zawiera umowy ubezpieczenia i ponosi peĹnÄ
odpowiedzialnoĹÄ za nieszczÄĹliwe wypadki powstaĹe na zleconych odcinkach placĂłw, chodnikĂłw i parkingĂłw miejskich oraz przystankĂłw komunikacyjnych wynikajÄ
ce z ich niewĹaĹciwego utrzymania.2)CZÄĹÄ II â Letnie oczyszczanie chodnikĂłw, parkingĂłw, placĂłw i przystankĂłw komunikacyjnych oraz opróşnianie koszy Opis przedmiotu zamĂłwienia: Wykonawca zobowiÄ
zany bÄdzie do utrzymania w okresie letnim chodnikĂłw, placĂłw, parkingĂłw i przystankĂłw komunikacyjnych oraz opróşniania koszy na podstawie zawartej z ZamawiajÄ
cym umowy. Prace powinny byÄ wykonywane we wszystkie dni robocze oraz weekendy i dni ĹwiÄ
teczne. Zakres Ĺwiadczonej usĹugi bÄdzie obejmowaĹ: a)oczyszczanie chodnikĂłw, placĂłw, parkingĂłw i przystankĂłw komunikacyjnych w nastÄpujÄ
cy sposĂłb: - na oczyszczanej powierzchni naleĹźy usuwaÄ wszelkie zanieczyszczenia w tym m.in.: papierki i ulotki, opakowania foliowe i aluminiowe, piasek, resztki roĹlinne: liĹcie, kwiecie, gaĹÄzie drzew i krzewĂłw, ptasie i psie odchody, niedopaĹki papierosĂłw, butelki i puszki po napojach alkoholowych. zlecony obszar powinien byÄ utrzymywany w ciÄ
gĹej czystoĹci, - zebrane ze zleconego obszaru wszelkie zanieczyszczenia powinny zostaÄ wywiezione na skĹadowisko, - trawa i chwasty przy obrzeĹźach trawnikowych i krawÄĹźnikach ulicznych oraz z pomiÄdzy kostek Polbruk i pĹytek betonowych powinny byÄ systematycznie usuwane mechanicznie oraz za pomocÄ
ĹrodkĂłw chwastobĂłjczych. - w przypadku wystÄ
pienia opadĂłw Ĺniegu lub marznÄ
cej mĹźawki w okresie obowiÄ
zywania umowy (w okresie wiosennym i jesiennym) Wykonawca zobowiÄ
zany jest do odĹnieĹźania i usuwania goĹoledzi z przedmiotowego terenu. ĹliskoĹÄ powinna byÄ usuwana za pomocÄ
30% mieszanki piaskowo-solnej. - Wykonawca zabezpiecza sprzÄt i piasko-sĂłl we wĹasnym zakresie, - Wykonawca ponosi peĹnÄ
odpowiedzialnoĹÄ za nieszczÄĹliwe wypadki powstaĹe na zleconym terenie wynikĹe z niewĹaĹciwego ich utrzymania a w szczegĂłlnoĹci gdy przyczynÄ
zdarzenia bÄdzie niezlikwidowana goĹoledĹş lub ĹliskoĹÄ. b) opróşnianie koszy ulicznych, parkowych oraz umieszczonych na przystankach komunikacyjnych w nastÄpujÄ
cy sposĂłb: - wszystkie kosze powinny byÄ opróşniane na bieĹźÄ
co i niedopuszczalne jest ich przepeĹnianie, - wszelkie zanieczyszczenia w promieniu 5 mb od kosza powinny zostaÄ zebrane, - zanieczyszczenia wybrane z koszy i wokóŠnich powinny zostaÄ wywiezione na skĹadowisko, - w okresie wiosennym i jesiennym kosze oraz teren w promieniu 1mb wokóŠkaĹźdego z nich powinien byÄ odĹnieĹźony w sposĂłb umoĹźliwiajÄ
cy korzystanie z nich, - kosze ktĂłre zostaĹy powywracane lub przeniesione w inne miejsce powinny zostaÄ ustawione na swoim dotychczasowym stanowisku. ZamawiajÄ
cy moĹźe wyĹÄ
czyÄ z zestawienia miesiÄcznego powierzchnie chodnikĂłw, placĂłw, parkingĂłw lub przystankĂłw na ktĂłrych wykonywane sÄ
roboty budowlane lub na ktĂłrych z innych przyczyn niemoĹźliwe jest wykonywanie zleconego zadania. ĹÄ
czna powierzchnia odcinkĂłw chodnikĂłw, placĂłw i parkingĂłw miejskich i przystankĂłw komunikacyjnych do oczyszczania w sezonie letnim 2017r wynosi 21 421 m2 i moĹźe byÄ ona zmieniona w trakcie sezonu w zaleĹźnoĹci od potrzeb ZamawiajÄ
cego z miesiÄcznym wyprzedzeniem. ĹÄ
czna iloĹÄ koszy do opróşniania 160 szt. i 3 psie pakiety. MoĹźe byÄ ona zmieniona w sezonie w zaleĹźnoĹci od potrzeb ZamawiajÄ
cego z miesiÄcznym wyprzedzeniem. Worki i klucze do psich pakietĂłw zapewni ZamawiajÄ
cy. Koordynatorem prac ze strony ZamawiajÄ
cego bÄdÄ
: Pan Bogdan SokoĹowski tel. 85 731 81 27 oraz Pan Marcin Kuptel tel. 85 731 81 31 a wykonawca wyznaczy koordynatora wpisujÄ
c dane personalne i Nr telefonu do umowy. NaleĹźnoĹÄ za wykonanie usĹugi rozliczana bÄdzie w okresach miesiÄcznych na podstawie protokoĹu odbioru wykonanych prac. Wykonawca na wĹasny koszt zawiera umowy ubezpieczenia i ponosi peĹnÄ
odpowiedzialnoĹÄ za nieszczÄĹliwe wypadki powstaĹe na zleconych odcinkach placĂłw, chodnikĂłw i parkingĂłw miejskich oraz przystankĂłw komunikacyjnych wynikajÄ
ce z ich niewĹaĹciwego utrzymania. 3)CZÄĹÄ III â Mechaniczne letnie zamiatanie ulic miejskich Opis przedmiotu zamĂłwienia: Zakres Ĺwiadczonej usĹugi bÄdzie obejmowaĹ mechaniczne oczyszczanie ulic miejskich w nastÄpujÄ
cy sposĂłb: - ulice miejskie powinny byÄ utrzymywane w ciÄ
gĹej czystoĹci na caĹej szerokoĹci, - z powierzchni jezdni powinny byÄ usuniÄte wszelkie zanieczyszczenia m.in. piasek, resztki roĹlinne: liĹcie, kwiecie, gaĹÄzie drzew i krzewĂłw oraz inne drobne nieczystoĹci, - w przypadku niemoĹźnoĹci usuniÄcia zanieczyszczeĹ przez sprzÄt mechaniczny, powinny one zostaÄ usuniÄte rÄcznie, - przy krawÄĹźnikach ulicznych nie powinna rosnÄ
Ä trawa oraz inne chwasty - powinny one zostaÄ usuniÄte mechanicznie lub za pomocÄ
ĹrodkĂłw chwastobĂłjczych, - prace powinny byÄ wykonywane w godzinach nocnych z uwagi na znikomy ruch pojazdĂłw samochodowych oraz moĹźliwoĹÄ pylenia i kurzenia; aby zminimalizowaÄ te niekorzystne czynniki zamiatanie powinno odbywaÄ siÄ a mokro tj. ze zwilĹźaniem oczyszczanych powierzchni podczas zamiatania. ĹÄ
czna dĹugoĹÄ ulic miejskich o nawierzchni bitumicznej i nawierzchni betonowej do oczyszczania wynosi 57 142 mb. MoĹźe byÄ ona zmieniona w trakcie sezonu w zaleĹźnoĹci od potrzeb ZamawiajÄ
cego z miesiÄcznym wyprzedzeniem. Koordynatorem prac ze strony ZamawiajÄ
cego bÄdÄ
: Pan Bogdan SokoĹowski tel. 85 731 81 27 oraz Pan Marcin Kuptel tel. 85 731 81 31 a wykonawca wyznaczy koordynatora wpisujÄ
c dane personalne i Nr telefonu do umowy. NaleĹźnoĹÄ za wykonanie usĹugi rozliczana bÄdzie w okresach miesiÄcznych na podstawie protokoĹu odbioru wykonanych prac. Wykonawca na wĹasny koszt zawiera umowy ubezpieczenia i ponosi peĹnÄ
odpowiedzialnoĹÄ za nieszczÄĹliwe wypadki powstaĹe na zleconych odcinkach placĂłw, chodnikĂłw i parkingĂłw miejskich oraz przystankĂłw komunikacyjnych wynikajÄ
ce z ich niewĹaĹciwego utrzymania. 2.Stosownie do treĹci art.29 ust.3a ustawy Pzp, ZamawiajÄ
cy wymaga zatrudnienia przez WykonawcÄ lub PodwykonawcÄ na podstawie umowy o pracÄ osĂłb wykonujÄ
cych czynnoĹci w zakresie realizacji przedmiotu zamĂłwienia, tj. - dla CZÄĹCI I i CZÄĹCI II - osoby wykonujÄ
ce czynnoĹci przy opróşnianiu koszy - dla CZÄĹÄI III - operatora zamiatarki. 1)Wykonawca zobowiÄ
zuje siÄ, Ĺźe pracownicy wykonujÄ
cy czynnoĹci w zakresie jak wyĹźej, bÄdÄ
zatrudnieni na umowÄ o pracÄ w rozumieniu przepisĂłw ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. â Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz.1502 z późn. zm.). 2) KaĹźdorazowo na ĹźÄ
danie ZamawiajÄ
cego, w terminie wskazanym przez ZamawiajÄ
cego, nie krĂłtszym niĹź 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiÄ
zuje siÄ przedĹoĹźyÄ do wglÄ
du kopie umĂłw o pracÄ zawartych przez WykonawcÄ/PodwykonawcÄ z pracownikami wykonujÄ
cymi czynnoĹci, o ktĂłrych mowa powyĹźej. W tym celu Wykonawca zobowiÄ
zany jest do uzyskania od pracownikĂłw zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 3) NieprzedĹoĹźenie przez WykonawcÄ kopii umĂłw zawartych przez WykonawcÄ z pracownikami wykonujÄ
cymi czynnoĹci, o ktĂłrych mowa powyĹźej w terminie wskazanym przez ZamawiajÄ
cego zgodnie pkt.2) bÄdzie traktowane jako niewypeĹnienie obowiÄ
zku zatrudnienia pracownikĂłw na podstawie umowy o pracÄ oraz bÄdzie skutkowaÄ naliczeniem kar umownych w wysokoĹci okreĹlonej w zaĹÄ
czonym do SIWZ wzorze umowy, 4) ZamawiajÄ
cy zastrzega sobie moĹźliwoĹÄ kontroli zatrudnienia ww. osĂłb przez caĹy okres realizacji wykonywanych przez niego czynnoĹci, w szczegĂłlnoĹci poprzez wezwanie do okazania dokumentĂłw potwierdzajÄ
cych bieĹźÄ
ce opĹacanie skĹadek i naleĹźnych podatkĂłw z tytuĹu zatrudnienia ww. osĂłb. Kontrola moĹźe byÄ przeprowadzona bez wczeĹniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 5) PowyĹźszy wymĂłg dotyczy rĂłwnieĹź PodwykonawcĂłw wykonujÄ
cych wskazane wyĹźej czynnoĹci (art.29 ust.3a ustawy).
II.4) Informacja o czÄĹciach zamĂłwienia:ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Tak
II.5) GĹĂłwny Kod CPV:
90511300-5
Dodatkowe kody CPV:
90630000-2,
90610000-6,
90511000-2,
90620000-9