Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZAPEWNIENIE TYMCZASOWEGO SCHRONIENIA I CAŁODZIENNEGO WYŻYWIENIA W SCHRONISKU Z USŁUGAMI OPIEKUŃCZYMI OSOBOM BEZDOMNYM (KOBIETOM I MĘŻCZYZNOM) KIEROWANYM PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GLIWICACH.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GLIWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003451973
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Górnych Wałów 9
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 335-97-00
1.5.8.) Numer faksu: 32 230-80-27
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@ops.gliwice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://opsgliwice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZAPEWNIENIE TYMCZASOWEGO SCHRONIENIA I CAŁODZIENNEGO WYŻYWIENIA W SCHRONISKU Z USŁUGAMI OPIEKUŃCZYMI OSOBOM BEZDOMNYM (KOBIETOM I MĘŻCZYZNOM) KIEROWANYM PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GLIWICACH.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-51c1e82a-bd39-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00064080
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001010/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Zapewnienie schronienia dla osób bezdomnych wraz z wyżywieniem i usługami opiekuńczymi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ops.bip.gliwice.eu/zamowieniaPubliczne3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) komunikacja miedzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej
2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”,
3) wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych
kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Warunkach k o r z y s t a n i a z e l e k t r o n i c z n e j p l a t f o r m y u s ł u g a d m i n i s t r a c j i p u b l i c z n e j ( e P U A P ) https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania,
4) maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB,
5) za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja zawarta w rozdziale 26. SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.321.14.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie na podstawie:
a) art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2020 poz. 1876 ze zm.)
b) art. 34 ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U.2020 poz . 875)
c) Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896) zapewnienie tymczasowego schronienia i całodziennego wyżywienia w schronisku z usługami opiekuńczymi osobom bezdomnym (kobietom i mężczyznom) kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach w okresie od podpisania umowy (umowa może zostać najwcześniej podpisana od 01.06.2021) do 31.05.2022 w maksymalnej liczbie 3 650 osobodni.
Minimalna liczba osobodni wynosi 1800. Liczba osobodni uzależniona będzie od potrzeb Zamawiającego.
Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną ilość osobodni świadczonych przez schronisko dla osób bezdomnych nie mniej niż 150 osobodni miesięcznie za pełny miesiąc (w przypadku zawarcia umowy na okres zawierający niepełny miesiąc minimalna liczba osobodni będzie liczona proporcjonalnie do liczby dni).
Wykonawcy nie przysługuje roszczenie finansowe z tytułu niewykorzystania maksymalnej liczby osobodni.
1. Dla podmiotów, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej nie prowadziły schroniska dla osób bezdomnych szczegółowy zakres i standard usług świadczonych w ramach pobytu w placówce, standard obiektu oraz kwalifikacje osób świadczących usługi w schronisku powinny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896) oraz z art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2020 poz. 1876 ze zm.)
2. Dla podmiotów, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej prowadziły schronisko dla osób bezdomnych szczegółowy zakres usług świadczonych w ramach pobytu w placówce:
1) możliwość całodobowego przebywania w schronisku,
2) miejsce noclegowe w pokoju wieloosobowym (nie więcej niż 6 osób wymagających usług opiekuńczych w jednym pomieszczeniu), w którym temperatura nie jest niższa niż 20°C,
3) dostęp do łóżek parterowych wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło oraz poszwę i poszewkę) oraz dostęp do szafy,
4) podstawowe środki czystości i higieny tj. ręcznik, mydło, papier toaletowy, środki dezynfekujące,
5) opiekę higieniczną i usługi opiekuńcze w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną,
6) całodzienne wyżywienie – trzy posiłki dziennie,
7) dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju oraz jego spożycia lub umożliwienie spożycia posiłku w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby – karmienie,
8) dostęp do toalety, prysznica z dostępem do bieżącej ciepłej i zimnej wody, w miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu,
9) możliwość prania i suszenia odzieży a w przypadku braku możliwości jej wymiany – dezynfekcję i dezynsekcję,
10) informację o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu,
11) niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych,
12) pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów,
13) usługi aktywizacyjne ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej.
Inne wymagania do spełnienia przez podmioty wymienione w pkt 1 i 2:
a) Wykonawca zobowiązuje się do przygotowywania posiłków zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy. Posiłki muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych produktów odpowiadające wszelkim normom odżywczym i energetycznym obowiązującym w punktach zbiorowego żywienia (zgodnie ze standardami HACCP).
b) obiekt spełnia wymagania sanitarno – epidemiologiczne, przeciwpożarowe oraz inne do prowadzenia wskazanej działalności,
c) budynek powinien być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, wolny od barier architektonicznych,
d) wyznaczenie przez Wykonawcę osoby do kontaktów z przedstawicielami Zamawiającego oraz umożliwienie kontaktów w trakcie realizacji umowy poprzez profil zaufany e-PUAP oraz kodowane e-maile, zapewnienie całodobowego kontaktu telefonicznego z placówką.
e) do realizacji umowy zatrudnienie w schronisku pracownika socjalnego oraz opiekunów posiadających co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu pierwszej pomocy, zapewnienie 1 opiekuna w porze nocnej.
f) prowadzenie dokumentacji dotyczącej przebywających w niej osób, umożliwiającej ich identyfikację, zakres udzielonej pomocy i okres pobytu w placówce,
g) umożliwienie Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli w placówce i udostępnienie wszystkich dokumentów żądanych przez osoby kontrolujące,
h) wykonawca zapewnia usługę przez cały rok przez 7 dni w tygodniu. Przyjęcie osoby bezdomnej do schroniska odbywa się w dni robocze w godz. 8:00-19:00, na podstawie skierowania Zamawiającego przekazanego za pomocą platformy e-PUAP lub zakodowanego emaila,
i) w sytuacjach wyjątkowych np. warunków atmosferycznych zagrażających zdrowiu i życiu, na zlecenie telefoniczne otrzymane od wyznaczonego pracownika Ośrodka, Wykonawca zapewnia przyjęcie osoby bezdomnej do placówki, codziennie przez całą dobę,
j) w sytuacji wyjątkowej w przypadku placówki znajdującej się poza miastem Gliwice, Wykonawca zapewnia dowóz osoby bezdomnej do placówki własnym transportem
k) sporządzenie przez Wykonawcę regulaminu placówki, określającego zasady współżycia i gwarantującego wszystkim skierowanym osobom bezpieczny pobyt z poszanowaniem godności i prawa do samostanowienia oraz przeciwdziałający praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym ze strony personelu i współmieszkańców
l) przedstawienie Zamawiającemu do zaakceptowania regulaminu placówki oraz konsultowanie i uzgadnianie wszelkich wprowadzonych zmian w regulaminie,
m) zapoznanie wszystkich osób przyjmowanych do placówki z regulaminem, uzyskanie od klientów pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem i zobowiązaniem do jego przestrzegania,
n) bieżące informowanie Zamawiającego o każdym przypadku usunięcia osoby
z placówki z powodu nieprzestrzegania regulaminu lub dobrowolnego opuszczenia placówki przez osobę skierowaną,
o) współpraca na rzecz osób bezdomnych z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gliwicach oraz innymi instytucjami i organizacjami pozarządowymi,
p) wyposażenie placówki w apteczkę pierwszej pomocy medycznej.
q) Realizowanie usługi na podstawie imiennej listy osób uprawnionych do korzystania ze schronienia, przekazywanej 2 dni robocze przed rozpoczęciem miesiąca, na który przyznano schronienie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP lub zakodowanego e-maila. W przypadku przyznania schronienia w trakcie miesiąca Zamawiający będzie dokonywał zgłoszenia w formie elektronicznej zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy.
r) Zamawiający nie odpowiada za niewłaściwe zachowanie osób skierowanych przez Zamawiającego do Schroniska Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie kryteriów oceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość schroniska od siedziby OPS Gliwice
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacja finansowa lub ekonomicznaOkreślenie warunku: O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez cały okres trwania umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejsza niż 50 000,00 zł .
Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunku: O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie które pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. Wykonawca powinien dysponować odpowiednim obiektem spełniającym wymogi w zakresie bezpieczeństwa dla obiektu bez barier przeznaczonego do całodobowego przebywania osób.