Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup mammografu wraz z wykonaniem niezbędnych robót budowlanych w celu dostosowania pomieszczeń Pracowni Mammografii do montażu nowego mammografu w formule „Zaprojektuj i Zbuduj”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Grochowski im. dr med. Rafała Masztaka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002153989
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grenadierów 51/59
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 04-073
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szpital@grochowski.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grochowski.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup mammografu wraz z wykonaniem niezbędnych robót budowlanych w celu dostosowania pomieszczeń Pracowni Mammografii do montażu nowego mammografu w formule „Zaprojektuj i Zbuduj”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a882268c-c78d-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00074571
2.6.) Wersja ogłoszenia: 03
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Narodowa strategia onkologii pn.: "zakup aparatury diagnostycznej do wczesnego wykrywania nowotworów - mammografy" na lata 2021-2022
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpitalgrochowski.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpitalgrochowski.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania określone zostały w Rozdziale XVI SWZ.
Do komunikowania się i przesyłania wszelkiej korespondencji należy korzystać z platformy eZamawiający.
https://szpitalgrochowski.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dot. RODO, ograniczenia stosowania RODO oraz pozostałe informacje dotyczące RODO, przetwarzania danych osobowych i udostępniania danych osobowych określone zostały w SWZ, w szczególności w Rozdziale III SWZ oraz załączniku nr 1 i 4 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna dot. RODO, ograniczenia stosowania RODO oraz pozostałe informacje dotyczące RODO, przetwarzania danych osobowych i udostępniania danych osobowych określone zostały w SWZ, w szczególności w Rozdziale III SWZ oraz załączniku nr 1 i 4 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPK/14/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa mammografu do Pracowni Mammografii oraz wykonanie niezbędnych robót budowlanych w celu dostosowania pomieszczeń Pracowni Mammografii do montażu dostarczonego przez Wykonawcę mammografu.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w zał. 2, 4 i 5 do SWZ (opis prac, umowa, AIT)
3. Miejsce realizacji zamówienia: ul. Grenadierów 51/59, 04-073 Warszawa.
4. Mammograf ma zostać dostarczony do Pracowni Mammografii Szpitala Grochowskiego – pawilon nr III , parter
4.2.6.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33111650-2 - Urządzenia do mammografii
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość (ocena techniczna)
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres (termin) gwarancji
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki zdolności technicznej lub zawodowej - warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie poniżej określonymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia:1. jedną osobą spełniającą łącznie następujące wymagania:
a) wykształcenie wyższe – techniczne,
b) minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe,
c) przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania i nadzorowania robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, potwierdzone decyzją właściwego organu samorządu zawodowego o uzyskaniu uprawnień budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualnym zaświadczeniem o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego;
2. jedną osobą spełniającą łączne następujące wymagania:
a) wykształcenie wyższe – techniczne,
b) minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe,
c) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń;
3. jedną osobą spełniającą łączne następujące wymagania:
a) wykształcenie wyższe – techniczne.
b) minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe.
c) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
4. jedną osobą spełniającą łączne następujące wymagania:
a) wykształcenie wyższe – techniczne,
b) minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe,
c) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń;
5. jedną osobą spełniającą łączne następujące wymagania:
a) wykształcenie wyższe – techniczne,
b) minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe,
c) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
6. jedną osobą spełniającą łączne następujące wymagania:
a) wykształcenie wyższe – techniczne,
b) minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe,
c) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instancji i urządzeń elektrycznych elektroenergetycznych bez ograniczeń.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076
i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami i/lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób (skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami) potwierdzający spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych
w Rozdziale XII ust. 2 pkt 4 SWZ, przygotowany zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Certyfikat CE lub równoważny na mammograf,2) Dokumenty, materiały firmowe, materiały producenta, karta gwarancyjna, instrukcje obsługi, materiały informacyjne dotyczące Mammografu (np. katalogi, specyfikacja techniczna, informacja od producenta, informacja dla użytkownika itp.) potwierdzające wszystkie parametry oferowanego urządzenia
(w szczególności określone w AIT)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Certyfikat CE lub równoważny na mammograf,2) Dokumenty, materiały firmowe, materiały producenta, karta gwarancyjna, instrukcje obsługi, materiały informacyjne dotyczące Mammografu (np. katalogi, specyfikacja techniczna, informacja od producenta, informacja dla użytkownika itp.) potwierdzające wszystkie parametry oferowanego urządzenia
(w szczególności określone w AIT)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ;2) arkusz informacji technicznej (AIT), którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ,
3) formularz cenowy, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ,
4) dokument lub dokumenty (w tym pełnomocnictwo lub pełnomocnictwa), z których wynika prawo do podpisania oferty oraz innych dokumentów składanych wraz
z ofertą, o ile uprawnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów, które Zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (jeśli Zamawiający będzie w stanie potwierdzić umocowanie na podstawie numerów NIP, REGON lub KRS korzystając ze strony: https://ekrs.ms.gov.pl/ lub https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ Zamawiający uzna, iż Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do dokumentów, o których mowa powyżej);
5) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie (w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie);
6) zobowiązanie innego podmiotu lub inny dokument/oświadczenie potwierdzający udostępnienie zasobów przez inny podmiot na rzecz Wykonawcy w związku
z niniejszym postępowaniem, o ile Wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu (jeśli dotyczy);
7) uzasadnienie utajnienia części oferty (formularzy, dokumentów, oświadczeń), przy czym uzasadnienie będzie w całości jawne (jeśli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia określono w Rozdziale XV SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień niniejszej umowy, w tym w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:1) zmiany terminu realizacji umowy, o którym mowa w § 7 ust. 2, o czas realizacji robót dodatkowych, o ile wystąpiły roboty dodatkowe i w ich zakresie została dokonana zmiana umowy lub zawarta odrębne zamówienie w tym zakresie;
2) zmiany terminu realizacji umowy, o którym mowa w § 7 ust. 2, w przypadku braku możliwości realizacji zamówienia w umownym terminie z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, o ile Zamawiający uzyska zgodę na przedłużenie terminu rozliczenia zamówienia; zmiana terminu nie może być dłuższa niż czas opóźnienia;
3) zmiany terminu realizacji umowy, o którym mowa w § 7 ust. 2, w przypadku opóźnienia
w przekazaniu terenu budowy przez Zamawiającego z jego winy, o czas, o jaki Zamawiający opóźnił się z przekazaniem terenu budowy, o ile Wykonawca zgłosił konieczność zmiany terminu realizacji umowy w ciągu 5 dni roboczych od dnia przekazania terenu budowy;
4) zmiany terminu realizacji umowy, o którym mowa w § 7 ust. 2, w przypadku braku możliwości przeszkolenia personelu Zamawiającego z winy Zamawiającego lub z powodu choroby (zwolnienia lekarskiego) pracownika lub pracowników wyznaczonych przez Zamawiającego do przeszkolenia, o ile przeszkolenie wskazanego pracownika lub pracowników jest konieczne; zmiana terminu dopuszczalna jest tylko w przypadku możliwości rozliczenia zamówienia w późniejszym terminie;
5) zmiana postanowień umowy w zakresie dotyczącym wystawiania, dostarczania, odbierania
i akceptowania faktur, w szczególności dotyczących terminów, miejsc, sposobu i formy przekazywania faktur, w przypadku wprowadzenia przepisów obligujących do zmian
w powyższym zakresie lub wprowadzenia nowych uregulowań lub wytycznych
u Zamawiającego;
6) zmiana umowy wynikająca z zaistnienia siły wyższej; zmiana będzie wprowadzona
w takim zakresie, w jakim siła wyższa wymusi zmianę umowy, o ile siła wyższa nie będzie skutkować rozwiązaniem umowy.
Dopuszcza się również zmiany umowy:
1) zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp;
2) zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy Pzp;
3) zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp;
4) zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
5) zgodnie z art. 455 ust. 2 ustawy Pzp;
6) w zakresie nieistotnym lub niezmieniającym treści umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, np. zmiana danych kontaktowych, danych Stron, podwykonawców lub dalszych podwykonawców, zmiana omyłek pisarskich, itp.