Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonywanie usług w zakresie niszczenia (unieszkodliwiania) wyrobów tytoniowych na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku
oraz podległych jej jednostek organizacyjnych w okresie 24 miesięcy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001021197
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 75/76
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-831
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 58 3002300
1.5.8.) Numer faksu: +48 58 3012444
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.gdansk@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonywanie usług w zakresie niszczenia (unieszkodliwiania) wyrobów tytoniowych na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku
oraz podległych jej jednostek organizacyjnych w okresie 24 miesięcy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7c75d56c-d419-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00092874
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014403/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Odbiór, transport i utylizacja papierosów na potrzeby IAS w Gdańsku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ias-gdansk.eb2b.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ias-gdansk.eb2b.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
Computer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2GB RAM, processor Intel IV 2GHZ lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje.
Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer min. wersja 10.0
Włączona obsługa Java Script,
Zainstalowany program Acrobat Reader
Zamawiający zgodnie z § 3 Rozporządzenia określa dopuszczalne format przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 50 MB w formatach pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz. Parlamentu Europ. i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r., str. 1), dalej RODO, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku, ul. Długa 75/76, 80-831 Gdańsk, tel. 58 300 23 00, adres e-mail: ias@mf.gov.pl, 2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem e-mail iod.gdansk@mf.gov.pl, 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, na usługę pn. „Wykonywanie usług w zakresie niszczenia (unieszkodliwiania) wyrobów tytoniowych na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku oraz podległych jej jednostek organizacyjnych w okresie 24 miesięcy”, znak ostępowania: 2201-ILN-2.260.11.2021, prowadzonym w trybie podstawowym, 4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), zwanego dalej pzp: a) upoważnieni przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku pracownicy Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku,
b) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), c) Spółka eB2B Service Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie (adres: Al. Komisji Edukacji Narodowej 51 lok. U21, 02-797 Warszawa), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000426361, REGON: 146200473, NIP: 951-23-57-750, jako właściciel Platformy Zakupowej eB2B, przy pomocy której Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://ias-gdansk.eb2b.com.pl .
d) podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, e) podmioty uczestniczące w realizacji umowy.
5) Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia swoich danych. 6) Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, jak i nie będą podlegały profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
7) Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy pzp. 9) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
10) Posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych 1, c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, na adres na adres Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl, skrzynka podawcza ePUAP www. urzędu: /UODO/SkrytkaESP
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2201-ILN-2.260.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 555555,56 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie podstawowe – (gwarantowane).
Usługa w zakresie niszczenia (przetwarzania) wyrobów tytoniowych, w łącznej szacunkowej ilości 66 ton w tym 60 ton wyrobów tytoniowych – papierosów tj. ok. 2.272.690 paczek papierosów i około 6 ton melasy tytoniowej w tym 388 kartonów o wadze ok. 17,00 kg, tj. do 10 transportów z magazynów, w których będzie dokonywany załadunek, w tym: 9 transportów z magazynu w Gdyni przy ul. Polskiej 17, oraz 1 transport z magazynów w Gdańsku przy ul. Opłotki 1 lub sporadycznie (po trasie) transport z innych miejsc podległych jednostkom organizacyjnym Zamawiającego.
Zamówienie dodatkowe – prawo opcji (nie gwarantowane).
Usługa w zakresie niszczenia (przetwarzania) wyrobów tytoniowych, w łącznej szacunkowej ilości 234 ton z magazynów depozytowych zlokalizowanych na terenie woj. pomorskiego.
1) Usługa załadunku/rozładunku wyrobów przeznaczonych do zniszczenia.
2) Usługa transportu z magazynów wyznaczonych przez Zamawiającego do miejsca niszczenia wyrobów tytoniowych wskazanego przez Wykonawcę.
3) Zamawiający oczekuje aby wykonanie usługi załadunku, transportu, rozładunku
i zniszczenia odbyło się w czasie nieprzekraczającym 10 godzin, w tym czas rozładunku i zniszczenia nie dłuższy niż 6 godzin.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98300000-6 - Różne usługi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Usługa w zakresie niszczenia (przetwarzania) wyrobów tytoniowych, w łącznej szacunkowej ilości 234 ton z magazynów depozytowych zlokalizowanych na terenie woj. pomorskiego.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
1) C = cena ofertowa brutto (łącznie z prawem opcji) = 60 %,
2) S = czas niszczenia wyrobów od momentu rozpoczęcia rozładunku = 20 % .
3) O = odległość (mierzona w km) = 20 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp;
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca wykaże się posiadaniem aktualnego:
- zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami dotyczącego zbierania, transportu, unieszkodliwiania lub odzysku odpadów wg hierarchii postępowania z odpadami, wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2021 r., poz. 779 z późn. zm.)
lub
- pozwolenia zintegrowanego, o którym mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (j.t Dz.U z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość złożonej oferty brutto.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie co najmniej jedną usługę niszczenia (unieszkodliwiania) wyrobów tytoniowych jedną z dwóch metod opisanych
w Projektowanych postanowieniach Umowy (załącznik nr 7 do SWZ) o wadze jednorazowego niszczenia min. 5 ton wyrobów tytoniowych z podaniem ich wag, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba, że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych
a Wykonawca w Formularzu Ofertowym wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA Wykonawca wraz z ofertą (załącznik nr 2A, 2B i nr 3 do SWZ – arkusz cenowy i formularz ofertowy) składa aktualne na dzień składania ofert: oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SWZ).
2. NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO
Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona złoży w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania podmiotowe środki dowodowe:
1) POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami dotyczące zbierania, transportu, unieszkodliwiania lub odzysku odpadów wg hierarchii postępowania z odpadami, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (ponownie nie przytaczamy przepisów już wcześniej wskazanych
w dokumentacji) w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez Wykonawcę
lub
pozwolenie, o którym mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (ponownie nie przytaczamy przepisów już wcześniej wskazanych
w dokumentacji) w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez Wykonawcę.
b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
w wysokości określonej w rozdziale VIII ust. 2 pkt 3 SWZ,
c) wykaz co najmniej jednej usługi niszczenia (unieszkodliwiania) wyrobów tytoniowych jedną z dwóch metod opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 7 do SWZ) o wadze jednorazowej usługi niszczenia min. 5 ton wyrobów tytoniowych z podaniem ich wagi, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie oraz załączeniem dowodów określających czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie. Wzór stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z rozdziałem VIII SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie,
o którym mowa w rozdziale X ust. 1 SWZ (Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
5. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żądać będzie przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.