Wykonanie usługi indywidualnego, specjalistycznego doradztwa dla 15 MŚP z województwa...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie usługi indywidualnego, specjalistycznego doradztwa dla 15 MŚP z województwa wlkp. w zakresie gospodarki opartej na wodorze w ramach projektu Gospodarna 2050 – H2Wielkopolska
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPoznań
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-03-01
  • ZamawiającyWojewództwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
  • Data publikacji ogłoszenia2021-02-05
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00005558
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie usługi indywidualnego, specjalistycznego doradztwa dla 15 MŚP z województwa wlkp. w zakresie gospodarki opartej na wodorze w ramach projektu Gospodarna 2050 – H2Wielkopolska

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257816

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 34

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 61-714

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umww.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.umww.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie usługi indywidualnego, specjalistycznego doradztwa dla 15 MŚP z województwa wlkp. w zakresie gospodarki opartej na wodorze w ramach projektu Gospodarna 2050 – H2Wielkopolska

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-91a012d2-6622-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00005558

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001946/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.13 Specjalistyczne doradztwo dla MŚP z Wlkp w zakresie rozwoju usług i/lub produktów będących częścią łańcucha dostaw i wartości gospodarki opartej na wodorze, projekt Gospodarna 2050-H2 Wielkopolska

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

WRPO na lata 2014-2020 /projektu Gospodarna 2050 – H2Wielkopolska

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://bip.umww.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski (inne niż oferta), zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w przy użyciu:a) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/b) ePUAPu, dostępnego pod adresem: /umarszwlkp/SkrytkaESPc) poczty elektronicznej (e-mail): zamowienia@umww.plZamawiający zaleca składanie wszelkich dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej na adres email: zamowienia@umww.pl za wyjątkiem oferty, która musi zostać przekazana Zamawiającemu w sposób określony w rozdziale XIV SWZ.Pozostałe postanowienia zapisano w SWZ.Strona internetowa do składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.Pozostałe postanowienia zapisano w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1. Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań.2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych, listownie pod adresem Departament Organizacyjny i Kadr, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, lub elektronicznie poprzez skrytkę elektroniczną ePUAP:/umarszwlkp/SkrytkaESP lub e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji.4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o: przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, przepisy właściwe dla instytucji kontrolnych wobec Zamawiającego.5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia lub dłużej przez okres obowiązywania umowy oraz przez kolejne 10 lat począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy - w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania, np. z uwagi na obowiązki archiwizacyjne, dochodzenie roszczeń lub inny obowiązek wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Okresy te dotyczą również Wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy).6. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.7. W odniesieniu do pozyskanych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.8. Osobie, której dane dotyczą przysługuje:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących.W przypadku skorzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników),c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego). Pozostałe postanowienia zapisano w SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodni z powyższym - RODO (obowiązek informacyjny).Pozostałe postanowienia zapisano w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DRG-IV-W.433.4.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa pod nadzorem wyłonionego z ramienia Wykonawcy opiekuna wodorowego. Opiekun wodorowy koordynuje realizację przedmiotu zamówienia, w tym: nabór 15 MŚP do udziału w audytach i doradztwie, przeprowadzenie przez ekspertów Wykonawcy, w wybranych firmach, audytów wodorowych zakończonych raportami z audytów oraz udzielenie doradztwa wodorowego (pula 50 godz./firmę). Doradztwo wodorowe zakończy się wystawieniem dla firm rekomendacji w analizowanym obszarze. Na koniec Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia dla Zamawiającego sprawozdania z realizacji przedmiotu zamówienia. Ponadto opiekun wodorowy w ramach koordynacji prowadzić będzie rejestry wodorowe firm na podstawie uzyskanych od firm danych oraz danych uzyskanych od ekspertów Wykonawcy.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SOPZ (z zał. nr 1 do SOPZ), stanowiący załącznik do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

72221000-0 - Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 230 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, polegających na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, w wysokości do 40% wartości zamówienia podstawowego.Realizując obowiązki wynikające z art. 214 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 214 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, że zakres to: do 40 % wartości zamówienia podstawowego, a warunki przewidywanych usług: analogiczne jak zamówienie podstawowe tzn. warunki nie ulegną zmianie: wybór kolejnych firm zainteresowanych udziałem w projekcie, audyt, doradztwo, sprawozdanie. Ewentualne zamówienia podobne zostaną udzielone po negocjacjach w trybie zamówienia z wolnej ręki i zostanie zawarta nowa umowa z Wykonawcą zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 25,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Ocena „Koncepcji wykonania przedmiotu zamówienia”

4.3.6.) Waga: 45,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Ocena „Dodatkowych kwalifikacji i doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum 2 i maksymalnie 6 osobami - ekspertami, które będą realizatorami zamówienia i posiadają następującą wiedzę / kwalifikacje /doświadczenie określone poniżej:1) Obszar wodorowy (katalog) – ten punkt sprawdza doświadczenie i wiedzę w tematyce zastosowania wodoru w gospodarce a) realizator/współrealizator badań/analiz/opracowań/projektów w zakresie zastosowania wodoru w gospodarce i/lubb) autor/współautor studium wykonalności rozwiązań w zakresie zastosowania wodoru/rozwiązań opartych na technologiach wodorowych i/lubc) autor/współautor instalacji demonstracyjnej z obszaru gospodarki opartej na wodorze i/lubd) doświadczenie w zakresie usług eksperckich/doradztwa technicznego w obszarze zastosowanie wodoru w gospodarce na rzecz firm/innych podmiotów nie będących firmami i/lube) autor/współautor publikacji w krajowych/międzynarodowych książkach/czasopismach/portalach internetowych o branżowym charakterze w obszarze tematyki zastosowania wodoru w gospodarce i/lubf) autor/współautor patentów/wniosków patentowych z tematyki zastosowania wodoru w gospodarce i/lubg) doświadczenie w zakresie współpracy ze spółkami technologicznymi oraz spółkami celowymi uczelni w zakresie wynalazków z obszaru zastosowania wodoru w gospodarce i/lubh) członek krajowych zespołów eksperckich, krajowych forów, rad naukowych, innych gremiów krajowych /międzynarodowych zajmujących się tematyką gospodarki opartej na wodorze przy ministerstwach, instytucjach branżowych, centrach badawczych, Komisji Europejskiej i/lubi) doświadczenie w prowadzeniu szkoleń oraz zajęć w ramach studiów, których tematyka odnosi się do obszaru gospodarki opartej na wodorze.2) Obszar Biznesowy (katalog) – ten punkt sprawdza doświadczenie i wiedzę w doradztwie biznesowym a) doświadczenie w doradztwie biznesowym na rzecz firm dotyczącym wprowadzania nowych produktów/usług, z takich dziedzin/branż jak energetyka, ICT, logistyka, OZE, mobilności, infrastruktura na rzecz zrównoważonej energii, innych branż, z których doradztwo wykazuje przydatność dla obszaru gospodarki opartej na wodorze i/lubb) doświadczenie w zakresie doradztwa dotyczącego modelu biznesowego, zmiany modelu biznesowego i/lubc) doświadczenie w przeprowadzaniu audytów technologicznych, innowacji i/lubd) doświadczenie w doradztwie eksportowym i/lube) autorstwo/współautorstwo strategii biznesowych i/lubf) doświadczenie w projektach na rzecz firm w obszarze zarządzania strategicznego.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (odpowiedzialnych za świadczenie usługi), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 5A do SWZ

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) formularz ofertowy, zgodny z Załącznikiem nr 1 do SWZ; 2) wykaz osób, zgodnie z Załącznikiem nr 5B do SWZ;3) Koncepcję wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ;4) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwa), o ile uprawnienia te nie wynikają z dokumentów rejestrowych;5) zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia zasobów - o ile zachodzi;6) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (o którym mowa w rozdz. VII ust. 2 SWZ) – o ile zachodzi.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej Umowy w przypadkach, gdy: a) z przyczyn, za które Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności, których nie mógł wcześniej przewidzieć, gdy zaszła konieczność zmiany terminów wykonania Przedmiotu Umowy – w takim przypadku Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zamówienie w innym, wskazanym przez Zamawiającego terminie, b) nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na sposób realizacji Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę lub Wynagrodzenie (np. zmiana stawki VAT),c) wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian doprecyzowujących treść Umowy, jeżeli potrzeba ich wprowadzenia wynika z rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy, w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-03-01 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Pozostałe wymogi w SWZ.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-03-01 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-03-30

2021-02-05 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usług pielęgniarskich w miejscu zamieszkania - Kostrzyn
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania25-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usług pielęgniarskich w miejscu zamieszkania dla niesamodzielnych osób starszych, osób z niepełnosprawnością. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.