Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wybór osób do realizacji turnusu terapeutycznego dla dzieci z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym oraz ich rodzin.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Śląski Ośrodek Adopcyjny w Katowicach
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Administracji i Kontroli
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 386274103
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Graniczna 29
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-017
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 501-362-322
1.5.8.) Numer faksu: 798913733
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@soa-katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: soa-katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Realizacja zadań przewidzianych dla ośrodka adopcyjnego ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wybór osób do realizacji turnusu terapeutycznego dla dzieci z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym oraz ich rodzin.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-340b1ce3-cc56-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00145817
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00006256/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Kompleksowa realizacja turnusów i kursów terapeutycznych dla rodzin adopcyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
W stronę rodziny-wsparcie usług adopcyjnych
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/soa_katowice
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: Profil Nabywcy - Śląski Ośrodek Adopcyjny w Katowicach (platformazakupowa.pl). W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
https://platformazakupowa.pl/pn/soa_katowice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: Profil Nabywcy - Śląski Ośrodek Adopcyjny w Katowicach (platformazakupowa.pl). Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu (opcja rekomendowana przez platformazakupowa.pl).W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń:
a) .zip
b) .7Z
Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w Rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 z późniejszymi zmianami), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Śląski Ośrodek Adopcyjny w Katowicach (40-017) przy ulicy Granicznej 29,
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych pod adresem poczty elektronicznej: iod@soa-katowice.pl;
3) W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w trakcie trwania postępowania czy realizacji umowy na: Wybór osób do realizacji turnusu terapeutycznego dla dzieci z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym oraz ich rodzin organizowanego w ramach projektu „W stronę rodziny – wsparcie usług adopcyjnych” Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
4) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
5) Pani/Pan dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
6) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą Wybór osób do realizacji turnusu terapeutycznego dla dzieci z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym oraz ich rodzin organizowanego w ramach projektu „W stronę rodziny – wsparcie usług adopcyjnych” prowadzonym w trybie podstawowym;
7) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy;
8) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin;
9) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
10) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
11) Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ŚOA.AK.331.3.6.2022.PZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 60666,67 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja turnusu terapeutycznego dla dzieci z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym oraz ich rodzin organizowanego w ramach projektu „W stronę rodziny – wsparcie usług adopcyjnych”.
2. Uczestnikami turnusu terapeutycznego będą dzieci z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, które zostały przysposobione oraz ich rodziny adopcyjne – łącznie maksymalnie 8 rodzin. Łączna liczba uczestników turnusu wyniesie maksymalnie 30 osób, w tym: maksymalnie 16 rodziców adopcyjnych oraz ok. 14 dzieci przysposobionych (w wieku od ok. 9 do 13 lat).
3. Celem turnusu terapeutycznego będzie wspomaganie umiejętności społecznych i inteligencji emocjonalnej dzieci przysposobionych z trudnościami rozwojowymi, a także doskonalenie kompetencji wychowawczych rodziców w zakresie wspierania dziecka oraz radzenia sobie z trudności wychowawczymi.
4. Na turnus terapeutyczny składać się będą: spotkanie 1 (diagnostyczne), spotkanie 2 (5-dniowe warsztaty wyjazdowe) oraz spotkanie 3 (1-dniowe warsztaty stacjonarne).
5. Liczba godzin dydaktycznych:
a. Spotkanie 1 – ok. 8 godzin dydaktycznych (min. 45 minut dydaktycznych dla każdej z rodzin),
b. Spotkanie 2 – 40 godzin dydaktycznych (5 dni x 8 godzin dydaktycznych),
c. Spotkanie 3 – 8 godzin dydaktycznych.
6. Miejsce realizacji:
a. Spotkanie 1 - spotkania odbywające się na terenie województwa śląskiego, w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
b. Spotkanie 2 - w jednym z hoteli zlokalizowanych na terenie wybranych powiatów województwa śląskiego, tj. cieszyńskiego lub bielskiego lub żywieckiego, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
c. Spotkanie 3 - spotkania odbywające się na terenie Katowic, w miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Wykonawca zapewni 2 sale szkoleniowe – jedną salę do realizacji warsztatów dla rodziców oraz jedną salę do realizacji zajęć dla dzieci.
7. Terminy realizacji spotkań składających się na turnus terapeutyczny:
a. Spotkanie 1 – nie później niż 7 dni przed terminem spotkania 2 (wyjazdowego), w terminach ustalonych pomiędzy Wykonawcą a rodzinami biorącymi udział w turnusie.
b. Spotkanie 2 – lipiec - sierpień 2022 roku - termin zostanie ustalony z wybranym Wykonawcą przed podpisaniem umowy.
c. Spotkanie 3 – do dnia 29 października 2022 roku - termin zostanie ustalony z wybranym Wykonawcą przed podpisaniem umowy.
8. Wsparcie przewidziane dla rodzin adopcyjnych w ramach spotkania 1 będzie obejmowało indywidualną konsultację diagnostyczną dziecka prowadzona przez zespół składający się co najmniej z 2 Specjalistów zaangażowanych w realizację turnusu – Terapeuta I i/lub Terapeuta II i Terapeuta III i/lub Terapeuta IV – ustalenie trudności i potrzeb dziecka oraz rodziców. Konsultacja dla każdej z rodzin powinna trwać nie krócej niż 45 minut dydaktycznych.
9. W ramach spotkania 2 rodzice adopcyjni zostaną objęci wsparciem, w wymiarze minimum 8 godzin dydaktycznych dziennie, na które składać się będą m.in.:
a. warsztaty o charakterze praktycznym obejmujące m.in. zagadnienia związane z przyczynami i objawami zaburzeń emocjonalnych oraz w rozwoju społecznym u dzieci i młodzieży, zasadami wspomagania rozwoju emocjonalnego dziecka, wspierania dziecka w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, w tym złością i strachem, pomocą dziecku z problemami w funkcjonowaniu w grupie, wspieraniu samooceny dziecka, pomocy dziecku w adaptacji do obowiązków szkolnych, itp.;
b. konsultacje specjalistyczne;
c. grupa wsparcia;
d. zajęcia relaksacyjne,
e. opracowanie zaleceń do dalszej indywidualnej pracy z dzieckiem.
10. W ramach spotkania 2 dzieci zostaną objęte wsparciem, w wymiarze minimum 8 godzin dydaktycznych dziennie, na które składać się będą m.in.:
a. zajęcia psychoedukacyjne z elementami treningu umiejętności społecznych, treningu zastępowania agresji oraz socjoterapii;
b. zajęcia relaksacyjne;
c. zajęcia ogólnorozwojowe i wspomagające, w tym gry i zabawy.
11. W ramach spotkania 3 Wykonawca przeprowadzi warsztaty dla rodziców adopcyjnych podsumowujące turnus, służące m.in. wymianie doświadczeń pomiędzy rodzinami i omówieniu postępów w pracy z dzieckiem oraz ewentualnych trudności. Wsparcie dla dzieci w ramach spotkania 3 będzie obejmowało zajęcia psychoedukacyjne.
12. Tryb organizacji zajęć w ramach spotkań:
a. Spotkanie 1 - Spotkania indywidualne odbywające się w terminach ustalonych pomiędzy Wykonawcą a rodzinami biorącymi udział w turnusie terapeutycznym. Konsultacja dla każdej z rodzin powinna trwać minimum 45 minut. W konsultacji wezmą udział rodzice wraz z dziećmi.
UWAGA: Zamawiający nie zapewnia cateringu w ramach spotkania 1
b. Spotkanie 2 - Pięciodniowe spotkanie wyjazdowe. Zajęcia będą się odbywać codziennie między godziną 9:00 a 18:00 (z przerwą na obiad), za wyjątkiem pierwszego dnia spotkania, w którym zajęcia prowadzone będą między godziną 10:00 a 18:00 (z przerwą na obiad). Dopuszcza się możliwość zmiany godzin zajęć w zależności od przygotowanego programu spotkania 2, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego, przy czym zajęcia dla rodziców oraz zajęcia dla dzieci nie powinny trwać krócej niż 8 godzin dydaktycznych dziennie. Zajęcia dla rodziców będą prowadzone przez Terapeutę I i Terapeutę II, natomiast zajęcia dla dzieci przez Terapeutę III i Terapeutę IV. Część zajęć powinna obejmować wspólną pracę terapeutyczną z dziećmi i ich rodzicami. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji szczegółowego programu spotkania 2 składającego się na turnus uwzględniającego formy wsparcia realizowane w poszczególnych dniach jego trwania oraz ich wymiar godzinowy najpóźniej na 3 dni robocze przed jego planowanym terminem.
UWAGA: W ramach spotkania 2 Zamawiający zapewnia nocleg i wyżywienie dla uczestników turnusu oraz dla 4 terapeutów, a także 2 sale szkoleniowe mieszczące co najmniej 30 osób każda dostępne przez cały czas trwania turnusu;
c. Spotkanie 3 – spotkanie stacjonarne, odbywające się w sobotę, w godzinach między 8:30 a 15:30. Zajęcia dla rodziców będą prowadzone przez Terapeutę I i Terapeutę II, natomiast zajęcia dla dzieci przez Terapeutę III i Terapeutę IV.
UWAGA: Zamawiający zapewnia catering w postaci przerwy kawowej i obiadu dla uczestników oraz dla 4 terapeutów.
13. Do zadań Wykonawcy będzie należało w szczególności:
a. Przeprowadzenie spotkań składających się na turnusu terapeutyczny zgodnie z przygotowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego programem.
b. Zapewnienie sali/gabinetu do realizacji spotkania 1 oraz dwóch sal szkoleniowych do realizacji spotkania 3.
c. Zapewnienie wszystkich niezbędnych pomocy dydaktycznych, diagnostycznych, animacyjnych, plastycznych i innych niezbędnych do realizacji turnusu.
d. Przygotowanie materiałów dydaktycznych i przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do nich.
e. Wystawienie zaświadczeń uczestnictwa w turnusie oraz dostarczenie Zamawiającemu kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem lub duplikatów zaświadczeń uczestnictwa w turnusie,
f. Sporządzenie pisemnych zaleceń do dalszej indywidualnej pracy z dzieckiem i ich przekazanie rodzicom najpóźniej na spotkaniu 3.
g. Przygotowanie, na podstawie wzorów przekazanych przez Zamawiającego, dokumentacji z realizacji działań w ramach projektu „W stronę rodziny – wsparcie usług adopcyjnych” (list obecności, programu turnusu, protokołu z realizacji zadań w ramach projektu itp.) oraz dostarczenie ich do siedziby Zamawiającego.
h. Realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w szczególności dotyczącymi wymogów sanitarnych stawianych osobom biorącym udział w realizacji usługi oraz dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny w związku z wirusem SARS-CoV-2, a także innymi wytycznymi wydanymi przez uprawnione Organy w trakcie epidemii SARS-CoV-2.
Na potrzeby realizacji zamówienia przyjmuje się, iż Organizatorem w rozumieniu powyższych przepisów/wytycznych jest Wykonawca.
14. Kalkulacja kosztów musi zawierać:
a. Wynagrodzenie dla terapeutów;
b. Koszt dojazdu terapeutów na miejsce realizacji spotkań;
c. Koszt zapewnienia sali/gabinetu do spotkań diagnostycznych odbywających się w ramach spotkania 1 oraz dwóch sal szkoleniowych na spotkanie 3;
d. Ubezpieczenie NNW uczestników turnusu;
e. Koszty pomocy dydaktycznych i innych niezbędnych artykułów i rekwizytów, a także materiałów szkoleniowych dla uczestników turnusu oraz przeniesienia na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do opracowanych materiałów dydaktycznych;
f. Koszt wystawienia zaświadczeń uczestnictwa w turnusie oraz dostarczenia Zamawiającemu kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem lub duplikatów zaświadczeń uczestnictwa w turnusie,
g. Wszystkie koszty jakie Wykonawca uzna za konieczne i niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia oraz konieczne do poniesienia w związku ze stosowaniem przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii oraz wytycznych Ministerstwa Rozwoju i GIS.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria oceny przypisując im odpowiednią wagę procentową:
L.p. Kryterium Waga Maksymalna liczba punków
1 Cena (C) 60% 60
2 Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w prowadzeniu szkoleń (D) 20% 20
3 Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w pracy terapeutycznej (E) 20% 20
Razem: 100
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę, spośród ważnych ofert złożonych w postępowaniu.
Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia.
Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy. Należy przyjąć obowiązującą na dzień składania ofert stawkę podatku VAT, ustaloną zgodnie z ustawą z dnia 11.03. 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 106 z późn. zm.)
Obliczeń należy dokonać z dokładnością do pełnych groszy (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zarówno przy kwotach netto, VAT jak i brutto), przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza.
Wykonawca określa cenę brutto w polskich złotych.
Cena musi być podana cyfrowo i słownie. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zaproponować jakieś rabaty lub upusty cen, powinien je od razu ująć w obliczeniach ceny, tak aby wyliczona cena za realizację zamówienia była ceną całościową.
Wykonawca powinien zapoznać się z całością niniejszego dokumentu, której integralną częścią są załączniki.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w prowadzeniu szkoleń
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w pracy terapeutycznej
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy :
1) nie podlegają wykluczeniu w przypadkach określonych w specyfikacji warunków zamówienia,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w specyfikacji warunków zamówienia.
2. Warunki udziału w postępowaniu mogą dotyczyć:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
3. W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie postawił warunku w tym zakresie.
4. W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie postawił warunku w tym zakresie.
5. W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie postawił warunku w tym zakresie.
6. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca musi wykazać, że: dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj.:
1) co najmniej 1 osobą (Terapeuta I prowadzący zajęcia dla rodziców) posiadającą:
a. wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu psychologii;
b. minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, w tym z dziećmi i młodzieżą z trudnościami w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym;
c. doświadczenie w realizacji w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert minimum 3 szkoleń/warsztatów/seminariów z zakresu rozwijania umiejętności wychowawczych dla rodziców;
d. minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy z rodzinami adopcyjnymi i/lub zastępczymi.
2) co najmniej 1 osobą (Terapeuta II prowadzący zajęcia dla rodziców) posiadającą:
a. wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu psychologii lub pedagogiki;
b. minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy diagnostycznej terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, w tym z dziećmi i młodzieżą z trudnościami w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym;
c. doświadczenie w realizacji w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert minimum 3 szkoleń/warsztatów/seminariów z zakresu rozwijania umiejętności wychowawczych dla rodziców;
d. minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy z rodzinami adopcyjnymi i/lub zastępczymi.
3) co najmniej 1 osobą (Terapeuta III prowadzący zajęcia dla dzieci) posiadającą:
a. wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu psychologii;
b. ukończony kursu/szkolenie z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych lub ukończone studia podyplomowe na kierunku trener umiejętności społecznych lub ukończone studia podyplomowe/kurs kwalifikacyjny/studium z zakresu socjoterapii lub posiadającą certyfikat socjoterapeuty;
c. minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu treningu umiejętności społecznych dla dzieci i/lub młodzieży lub zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i/lub młodzieży.
4) co najmniej 1 osobą (Terapeuta IV prowadzący zajęcia dla dzieci) posiadającą:
a. wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu psychologii lub pedagogiki;
b. ukończony kursu/szkolenie z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych lub ukończone studia podyplomowe na kierunku trener umiejętności społecznych lub ukończone studia podyplomowe/kurs kwalifikacyjny/studium z zakresu socjoterapii lub posiadającą certyfikat socjoterapeuty;
c. minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu treningu umiejętności społecznych dla dzieci i/lub młodzieży lub zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i/lub młodzieży.
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 8, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani dołączać do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które części zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
9. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
10. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
11. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 12, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
12. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby pod rygorem nieważności należy złożyć w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegóły i wymagania określono w rozdziale 8 pkt 2 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe, które Wykonawca będzie zobowiązany złożyć na wezwanie w wyznaczonym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni terminie - dotyczy wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona
1) w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda od wykonawcy:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu zawiera załącznik nr 4 do SWZ,
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 1 do SWZ),
2) oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Rozdziale 5 specyfikacji (treść oświadczenia zamieszczona w załączniku nr 2 do SWZ),
3) oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia (treść oświadczenia zamieszczona w załączniku nr 3 do SWZ),
4) oświadczenie o części zamówienia, której wykonanie, wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani (w treści formularza ofertowego),
5) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane wraz z ofertą na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy (jeżeli dotyczy),
6) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy (dotyczy również wspólników spółki cywilnej),
7) pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub Wykonawca w przypadku osób fizycznych,
8) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wraz z ofertą),
9) wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia ( na wezwanie zamawiającego).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w ust. 8, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani dołączać do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które części zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 12, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby pod rygorem nieważności należy złożyć w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegóły i wymagania określono w rozdziale 8 pkt 2 SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy tj:
1) Zmianę terminu realizacji umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności.
2) Zmianę terminu realizacji spotkania 2, jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania na Świadczenie usług hotelarsko – gastronomicznych oraz zapewnienie sal warsztatowych na potrzeby organizacji działań w projekcie „W stronę rodziny- wsparcie usług adopcyjnych” w części dotyczącej turnusu terapeutycznego nie zostanie wybrany Wykonawca,
3) Zaistnienia omyłki pisarskiej,
4) Zmiany danych teleadresowych,
5) Zaistnienia siły wyższej (np. powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej, zagrożenia epidemiologiczne i inne zdarzenia) mającej wpływ na realizację umowy,
6) Wystąpienia innych zdarzeń mających wpływ na realizację umowy, w szczególności takich, które powstały niezależnie od działań samych stron, bądź których strony nie były w stanie przewidzieć,
7) W szczególnie uzasadnionych wypadkach, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, dopuszczalna jest zmiana osób prowadzących zajęcia, o których mowa w ust. 1, po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie Zamawiającego z podaniem przyczyny tejże zmiany i uzyskaniu akceptacji dla osoby wskazanej na zastępcę. Zaproponowana osoba musi posiadać kwalifikacje i doświadczenie zgodne z wymaganiami określonymi w SWZ (na spełnienie warunków udziału w postępowaniu). Ponadto, jeżeli zmiana dotyczy Terapeuty, którego doświadczenie podlegało punktacji w kryterium „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w prowadzeniu szkoleń” lub „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w pracy terapeutycznej” zaproponowana osoba musi uzyskać taką samą lub wyższą liczbę punktów w tym kryterium co osoba zmieniana. Wykonawca zobligowany jest do przedłożenia Zamawiającemu Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (załącznik nr 4 do SWZ).
8) Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
9) Konieczności wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego lub wytycznych i zaleceń Instytucji Pośredniczącej i /lub Zarządzającej,
10) Zmiany oświadczeń Wykonawcy i sposobu płatności za realizację usługi związaną z zastosowaniem systemu podzielonej płatności (split payment),
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-13 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/soa_katowice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-13 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-11