Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Usługi wsparcia dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej, wychowanków oraz rodziców zastępczych, w ramach projektu pn: Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie leszczyńskim.
1.3.1 Usługi wsparcia dla dzieci i wychowanków pieczy zastępczej i rodzin zastępczych, w ramach projektu pn: „Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie leszczyńskim" (podział na części)
5. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Europejskiego dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027, Priorytet VI, Działanie 6.15 – Wsparcie rodziny i systemu pieczy zastępczej
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
CZĘŚC 1:
Diagnoza pogłębiona zaburzeń FAS/FASD dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku - łącznie dla 12 dzieci.
Opis: Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia diagnoz pogłębionych zaburzeń FAS/FASD dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego, zakończone wydaniem opinii, w wymiarze nieprzekraczającym 12 diagnoz w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (4 diagnozy rocznie).
Diagnozy powinny być wykonane przez certyfikowany i doświadczony zespół specjalistów z zakresu FAS/FASD, tj. lekarz medycyny, logopeda lub neurologopeda, psycholog, fizjoterapeuta.
Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez sporządzenie opinii dla danego uczestnika projektu oraz przedłożenie rachunku/faktury za przeprowadzone diagnozy wraz z wydaną opinią
Usługi objęte zamówieniem realizowane będą na terenie miasta Nowy Tomyśl w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oznakowania pomieszczeń, w których będą świadczone przedmiotowe usługi, plakatami dostarczonymi przez Zamawiającego zawierającymi logotypy Funduszy Europejskich dla Wielkopolski i informacje dotyczące nazwy projektu i współfinansowania ze środków Unii Europejskiej,
2) zapewnienie miejsca do realizacji przedmiotu zamówienia (sali, pomieszczenia zgodnie z wytycznymi FEWP wraz ze sprzętem, materiałami i wyposażeniem niezbędnym do właściwej realizacji określonej usługi, przeprowadzenia testów/diagnoz itp.) na terenie miasta Nowy Tomyśl,
3) zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie zawodowe
4) usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów,
5) zagwarantowanie zastępstwa innych osób o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu w wypadku nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację usługi przez osoby wskazane w ofercie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na zmianę prowadzącego,
6) usługi będą wykonywane w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 19:00, w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w soboty, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
7) usługa nie będzie świadczona w okresie wakacji zimowych (ferie zimowe dla wielkopolski) oraz letnich (lipiec i sierpień), w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w tym okresie, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) bieżące informowanie Zamawiającego o terminach indywidualnych spotkań z uczestnikami projektu,
9) prowadzenie dokumentacji z wykonywanej usługi zgodnie z zawartą umową, (program/konspekt/dziennik zajęć, karty pracy, listy obecności, potwierdzenia otrzymania materiałów szkoleniowych/dydaktycznych, dokumentacji zdjęciowej itp),
10) bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika korzystającego z danej formy usługi,
11) dopuszczenie do realizacji przedmiotu zamówień na rzecz dzieci i młodzieży osób nie figurujących w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) oraz które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo - osoba bezpośrednio realizująca zadanie musi zostać zweryfikowana w ww. rejestrach, co Wykonawca poświadczy odpowiednim wydrukiem przed podpisaniem umowy,
12) ponoszenie wszelkich kosztów zapewniających prawidłową realizacji przedmiotu zamówienia, co należy wkalkulować w cenę usługi,
13) koszt Wykonawcy wynikający z powyższych warunków wykonania zamówienia winien zostać skalkulowany w ramach ceny, jako koszt wykonania jednej diagnozy wraz z opinią,
14) dokonywanie rozliczeń z Zamawiającym zgodnie z zawartą umową.
3. Zamawiający oświadcza, iż ma prawo do kierowania osób na poszczególne usługi wsparcia w ramach możliwości godzinnych przypisanych do poszczególnych form usług.
4. Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin usług podana w poszczególnych zadaniach w trakcie trwania projektu jest ilością szacunkową i zależna będzie od potrzeb uczestników projektu. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza, Wykonawca nie będzie z tego tytułu podnosił żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie tylko za faktycznie przeprowadzone godziny świadczonych usług.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki realizacji określają SWZ oraz załączniki do SWZ (zał. nr 5 – istotne postanowienia umowy).
CZĘŚĆ 2:
Konsultacje psychologiczne dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
Opis: Wykonawca realizuje usługę w formie konsultacji psychologicznych dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w formie spotkań indywidualnych, w wymiarze nieprzekraczającym 180 godzin w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (60 godzin rocznie). Usługa zostanie wykonana dla minimum 3 a maksymalnie dla 6 dzieci rocznie. Celem usługi jest wsparcie uczestników w samo zrozumieniu i odnalezieniu właściwej drogi, wsłuchaniu się w ich potrzeby oraz dostarczeniu narzędzi do radzenia sobie z życiowymi wyzwaniami. Konsultacje powinny być wykonane przez psychologa posiadającego dyplom ukończenia jednolitych studiów magisterskich
lub studiów pierwszego i drugiego stopnia na kierunku psychologia oraz posiadającego udokumentowane doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako psycholog przez okres co najmniej 5 lat.
Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez sporządzenie indywidualnej karty konsultacji dla danego uczestnika projektu, kartę czasu pracy psychologa stanowiącej zestawienie zrealizowanych godzin usługi oraz przedłożenie rachunku/faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu
Usługi objęte zamówieniem realizowane będą na terenie miasta Nowy Tomyśl w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oznakowania pomieszczeń, w których będą świadczone przedmiotowe usługi, plakatami dostarczonymi przez Zamawiającego zawierającymi logotypy Funduszy Europejskich dla Wielkopolski i informacje dotyczące nazwy projektu i współfinansowania ze środków Unii Europejskiej,
2) zapewnienie miejsca do realizacji przedmiotu zamówienia (sali, pomieszczenia zgodnie z wytycznymi FEWP wraz ze sprzętem, materiałami i wyposażeniem niezbędnym do właściwej realizacji określonej usługi, przeprowadzenia testów/diagnoz itp.) na terenie miasta Nowy Tomyśl,
3) zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie zawodowe,
4) usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów,
5) zagwarantowanie zastępstwa innych osób o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu w wypadku nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację usługi przez osoby wskazane w ofercie, po
wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na zmianę prowadzącego,
6) usługi będą wykonywane w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 19:00, w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w soboty, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
7) usługa nie będzie świadczona w okresie wakacji zimowych (ferie zimowe dla wielkopolski) oraz letnich (lipiec i sierpień), w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w tym okresie, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) bieżące informowanie Zamawiającego o terminach indywidualnych spotkań z uczestnikami projektu,
9) prowadzenie dokumentacji z wykonywanej usługi zgodnie z zawartą umową, (program/konspekt/dziennik zajęć, karty pracy, listy obecności, potwierdzenia otrzymania materiałów szkoleniowych/dydaktycznych, dokumentacji zdjęciowej itp),
10) bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika korzystającego z danej formy usługi,
11) dopuszczenie do realizacji przedmiotu zamówień na rzecz dzieci i młodzieży osób nie figurujących w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) oraz które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo - osoba bezpośrednio realizująca zadanie musi zostać zweryfikowana w ww. rejestrach, co Wykonawca poświadczy odpowiednim wydrukiem przed podpisaniem umowy,
12) ponoszenie wszelkich kosztów zapewniających prawidłową realizacji przedmiotu zamówienia, co należy wkalkulować w cenę usługi,
13) koszt Wykonawcy wynikający z powyższych warunków wykonania zamówienia winien zostać skalkulowany w ramach ceny, jako koszt za jedną godzinę świadczenia usług,
14) dokonywanie rozliczeń z Zamawiającym zgodnie z zawartą umową.
3. Przez godzinę świadczenia usług Zamawiający rozumie godzinę zegarową pracy, tj. 60 minut.
4. Zamawiający oświadcza, iż ma prawo do kierowania osób na poszczególne usługi wsparcia w ramach możliwości godzinnych przypisanych do poszczególnych form usług.
5. Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin usług podana w poszczególnych zadaniach w trakcie trwania projektu jest ilością szacunkową i zależna będzie od potrzeb uczestników projektu. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza, Wykonawca nie będzie z tego tytułu podnosił żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie tylko za faktycznie przeprowadzone godziny świadczonych usług.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki realizacji określają SWZ oraz załączniki do SWZ (zał. nr 5 – istotne postanowienia umowy).
CZĘŚĆ 3:
Konsultacje dietetyczne dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
Opis: Wykonawca realizuje usługę w formie konsultacji z dietetykiem dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w formie spotkań indywidualnych, w wymiarze nieprzekraczającym 45 godzin w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (15 godzin rocznie). Usługa zostanie wykonana dla minimum 2 a maksymalnie dla 6 dzieci rocznie. Celem usługi jest wsparcie uczestników w poprawie stanu zdrowia oraz kondycji psychicznej i fizycznej.
Konsultacje powinny być wykonane przez dietetyka posiadającego dyplom ukończenia studiów wyższych I lub II stopnia na kierunku dietetyka oraz posiadającego udokumentowane doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako dietetyk przez okres co najmniej 2 lata.
Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez sporządzenie indywidualnej karty konsultacji dla danego uczestnika projektu, kartę czasu pracy dietetyka stanowiącej zestawienie zrealizowanych godzin usługi oraz przedłożenie rachunku/faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu.
Usługi objęte zamówieniem realizowane będą na terenie miasta Nowy Tomyśl w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oznakowania pomieszczeń, w których będą świadczone przedmiotowe usługi, plakatami dostarczonymi przez Zamawiającego zawierającymi logotypy Funduszy Europejskich dla Wielkopolski i informacje dotyczące nazwy projektu i współfinansowania ze środków Unii Europejskiej,
2) zapewnienie miejsca do realizacji przedmiotu zamówienia (sali, pomieszczenia zgodnie z wytycznymi FEWP wraz ze sprzętem, materiałami i wyposażeniem niezbędnym do właściwej realizacji określonej usługi, przeprowadzenia testów/diagnoz itp.) na terenie miasta Nowy Tomyśl,
3) zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie zawodowe,
4) usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów,
5) zagwarantowanie zastępstwa innych osób o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu w wypadku nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację usługi przez osoby wskazane w ofercie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na zmianę prowadzącego,
6) usługi będą wykonywane w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 19:00, w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w soboty, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
7) usługa nie będzie świadczona w okresie wakacji zimowych (ferie zimowe dla wielkopolski) oraz letnich (lipiec i sierpień), w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w tym okresie, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) bieżące informowanie Zamawiającego o terminach indywidualnych spotkań z uczestnikami projektu,
9) prowadzenie dokumentacji z wykonywanej usługi zgodnie z zawartą umową, (program/konspekt/dziennik zajęć, karty pracy, listy obecności, potwierdzenia otrzymania materiałów szkoleniowych/dydaktycznych, dokumentacji zdjęciowej itp),
10) bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika korzystającego z danej formy usługi,
11) dopuszczenie do realizacji przedmiotu zamówień na rzecz dzieci i młodzieży osób nie figurujących w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) oraz które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo - osoba bezpośrednio realizująca zadanie musi zostać zweryfikowana w ww. rejestrach, co Wykonawca poświadczy odpowiednim wydrukiem przed podpisaniem umowy,
12) ponoszenie wszelkich kosztów zapewniających prawidłową realizacji przedmiotu zamówienia, co należy wkalkulować w cenę usługi,
13) koszt Wykonawcy wynikający z powyższych warunków wykonania zamówienia winien zostać skalkulowany w ramach ceny, jako za jedną godzinę świadczenia usług.
14) dokonywanie rozliczeń z Zamawiającym zgodnie z zawartą umową.
3. Przez godzinę świadczenia usług Zamawiający rozumie godzinę zegarową pracy, tj. 60 minut.
4. Zamawiający oświadcza, iż ma prawo do kierowania osób na poszczególne usługi wsparcia w ramach możliwości godzinnych przypisanych do poszczególnych form usług.
5. Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin usług podana w poszczególnych zadaniach w trakcie trwania projektu jest ilością szacunkową i zależna będzie od potrzeb uczestników projektu. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza, Wykonawca nie będzie z tego tytułu podnosił żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie tylko za faktycznie przeprowadzone godziny świadczonych usług.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki realizacji określają SWZ oraz załączniki do SWZ (zał. nr 5 – istotne postanowienia umowy).
CZĘŚĆ 4:
Terapia neurologopedyczna dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
Opis: Wykonawca realizuje usługę w formie prowadzenia poradnictwa, konsultacji i terapii logopedycznej dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w formie spotkań indywidualnych, w wymiarze nieprzekraczającym 45 godzin w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (15 godzin rocznie). Usługa
zostanie wykonana dla minimum 2 a maksymalnie dla 6 dzieci rocznie. Celem usługi jest prowadzenie terapii logopedycznej wśród uczestników, której zadaniem jest m.in. rozbudowywanie słownika mowy biernej i czynnej, usprawnianie motoryki narządów mowy, poprawienie jakości funkcji komunikacyjnych, oddechowych i fonacyjnych.
Terapia powinna być wykonana przez osobę posiadającą dyplom ukończenia:
- jednolitych studiów magisterskich lub studiów pierwszego lub drugiego stopnia z zakresu logopedii lub
- jednolitych studiów magisterskich lub studiów pierwszego i drugiego stopnia na kierunku
pedagogika/psychologia/filologia/językoznawstwo/kierunku medycznym
- uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie neurologopedii
oraz
- posiadającą udokumentowane doświadczenie w pracy z dziećmi jako neurologopeda przez okres co najmniej 2 lat.
Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez sporządzenie indywidualnej karty terapii dla danego uczestnika projektu, kartę czasu pracy terapeuty stanowiącej zestawienie zrealizowanych godzin usługi oraz przedłożenie rachunku/faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu.
Usługi objęte zamówieniem realizowane będą na terenie miasta Nowy Tomyśl w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oznakowania pomieszczeń, w których będą świadczone przedmiotowe usługi, plakatami dostarczonymi przez Zamawiającego zawierającymi logotypy Funduszy Europejskich dla Wielkopolski i informacje dotyczące nazwy projektu i współfinansowania ze środków Unii Europejskiej,
2) zapewnienie miejsca do realizacji przedmiotu zamówienia (sali, pomieszczenia zgodnie z wytycznymi FEWP wraz ze sprzętem, materiałami i wyposażeniem niezbędnym do właściwej realizacji określonej usługi, przeprowadzenia testów/diagnoz itp.) na terenie miasta Nowy Tomyśl,
3) zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie zawodowe,
4) usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów,
5) zagwarantowanie zastępstwa innych osób o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu w wypadku nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację usługi przez osoby wskazane w ofercie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na zmianę prowadzącego,
6) usługi będą wykonywane w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 19:00, w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w soboty, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
7) usługa nie będzie świadczona w okresie wakacji zimowych (ferie zimowe dla wielkopolski) oraz letnich (lipiec i sierpień), w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w tym okresie, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) bieżące informowanie Zamawiającego o terminach indywidualnych spotkań z uczestnikami projektu,
9) prowadzenie dokumentacji z wykonywanej usługi zgodnie z zawartą umową, (program/konspekt/dziennik zajęć, karty pracy, listy obecności, potwierdzenia otrzymania materiałów szkoleniowych/dydaktycznych, dokumentacji zdjęciowej itp),
10) bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika korzystającego z danej formy usługi,
11) dopuszczenie do realizacji przedmiotu zamówień na rzecz dzieci i młodzieży osób nie figurujących w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) oraz które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo - osoba bezpośrednio realizująca zadanie musi zostać zweryfikowana w ww. rejestrach, co Wykonawca poświadczy odpowiednim wydrukiem przed podpisaniem umowy,
12) ponoszenie wszelkich kosztów zapewniających prawidłową realizacji przedmiotu zamówienia, co należy wkalkulować w cenę usługi,
13) koszt Wykonawcy wynikający z powyższych warunków wykonania zamówienia winien zostać skalkulowany w ramach ceny, jako koszt za jedną godzinę świadczenia usług,
14) dokonywanie rozliczeń z Zamawiającym zgodnie z zawartą umową.
3. Przez godzinę świadczenia usług Zamawiający rozumie godzinę zegarową pracy, tj. 60 minut.
4. Zamawiający oświadcza, iż ma prawo do kierowania osób na poszczególne usługi wsparcia w ramach możliwości godzinnych przypisanych do poszczególnych form usług.
5. Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin usług podana w poszczególnych zadaniach w trakcie trwania projektu jest ilością szacunkową i zależna będzie od potrzeb uczestników projektu. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza, Wykonawca nie będzie z tego tytułu podnosił żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie tylko za faktycznie przeprowadzone godziny świadczonych usług.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki realizacji określają SWZ oraz załączniki do SWZ (zał. nr 5 – istotne postanowienia umowy).
CZĘŚĆ 5:
Profilaktyka i terapia uzależnień dla młodzieży szkolnej przebywającej w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego oraz rodzin zastępczych sprawujących opiekę nad nimi opiekę w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
Opis: Wykonawca realizuje usługę w formie:
- prowadzenia profilaktyki i terapii uzależnień dla młodzieży szkolnej przebywającej w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w formie spotkań indywidualnych, w wymiarze nieprzekraczającym 45 godzin w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (15 godzin rocznie). Usługa zostanie wykonana dla minimum 1 a maksymalnie dla 3 osób
rocznie. Celem usługi jest wsparcie uczestników w odzyskaniu kontroli nad własnym życiem.
- prowadzenia konsultacji w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień dla rodzin zastępczych sprawujących opiekę nad osobami o których mowa powyżej w formie spotkań indywidualnych, w wymiarze nieprzekraczającym 90 godzin w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (30 godzin rocznie). Usługa zostanie wykonana dla minimum 2 a maksymalnie dla 6 rodziców zastępczych rocznie. Celem usługi jest udzielenie profesjonalnej pomocy terapeutycznej, aby wiedzieć jak postępować z uzależnioną młodzieżą, porozmawiać o swoich problemach i zrozumieć czym jest uzależnienie i jak pokonać trudną drogę po zdrowie dziecka.
Usługa powinna być wykonana przez osobę posiadającą:
- wyższe wykształcenie medyczne lub wyższe w dziedzinie psychologii, socjologii, pedagogiki, resocjalizacji, teologii lub nauk o rodzinie lub
- certyfikat specjalisty terapii uzależnień lub
- średnie wykształcenie i certyfikat instruktora terapii uzależnień,
oraz posiadającą udokumentowane doświadczenie w pracy z młodzieżą i osobami dorosłymi jako terapeuta uzależnień przez okres co najmniej 2 lat.
Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez sporządzenie indywidualnej karty terapii dla danego uczestnika projektu, kartę czasu pracy terapeuty stanowiącej zestawienie zrealizowanych godzin usługi oraz przedłożenie rachunku/faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu
Usługi objęte zamówieniem realizowane będą na terenie miasta Nowy Tomyśl w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oznakowania pomieszczeń, w których będą świadczone przedmiotowe usługi, plakatami dostarczonymi przez Zamawiającego zawierającymi logotypy Funduszy Europejskich dla Wielkopolski i informacje dotyczące nazwy projektu i współfinansowania ze środków Unii Europejskiej,
2) zapewnienie miejsca do realizacji przedmiotu zamówienia (sali, pomieszczenia zgodnie z wytycznymi FEWP wraz ze sprzętem, materiałami i wyposażeniem niezbędnym do właściwej realizacji określonej usługi, przeprowadzenia testów/diagnoz itp.) na terenie miasta Nowy Tomyśl,
3) zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie zawodowe,
4) usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów,
5) zagwarantowanie zastępstwa innych osób o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu w wypadku nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację usługi przez osoby wskazane w ofercie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na zmianę prowadzącego,
6) usługi będą wykonywane w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 19:00, w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w soboty, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
7) usługa nie będzie świadczona w okresie wakacji zimowych (ferie zimowe dla wielkopolski) oraz letnich (lipiec i sierpień), w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w tym okresie, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) bieżące informowanie Zamawiającego o terminach indywidualnych spotkań z uczestnikami projektu,
9) prowadzenie dokumentacji z wykonywanej usługi zgodnie z zawartą umową, (program/konspekt/dziennik zajęć, karty pracy, listy obecności, potwierdzenia otrzymania materiałów szkoleniowych/dydaktycznych, dokumentacji zdjęciowej itp),
10) bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika korzystającego z danej formy usługi,
11) dopuszczenie do realizacji przedmiotu zamówień na rzecz dzieci i młodzieży osób nie figurujących w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) oraz które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo - osoba bezpośrednio realizująca zadanie musi zostać zweryfikowana w ww. rejestrach, co Wykonawca poświadczy odpowiednim wydrukiem przed podpisaniem umowy,
12) ponoszenie wszelkich kosztów zapewniających prawidłową realizacji przedmiotu zamówienia, co należy wkalkulować w cenę usługi,
13) koszt Wykonawcy wynikający z powyższych warunków wykonania zamówienia winien zostać skalkulowany w ramach ceny, jako koszt za jedną godzinę świadczenia usług,
14) dokonywanie rozliczeń z Zamawiającym zgodnie z zawartą umową.
3. Przez godzinę świadczenia usług Zamawiający rozumie godzinę zegarową pracy, tj. 60 minut.
4. Zamawiający oświadcza, iż ma prawo do kierowania osób na poszczególne usługi wsparcia w ramach możliwości godzinnych przypisanych do poszczególnych form usług.
5. Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin usług podana w poszczególnych zadaniach w trakcie trwania projektu jest ilością szacunkową i zależna będzie od potrzeb uczestników projektu. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza, Wykonawca nie będzie z tego tytułu podnosił żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie tylko za faktycznie przeprowadzone godziny świadczonych usług.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki realizacji określają SWZ oraz załączniki do SWZ (zał. nr 5 – istotne postanowienia umowy).
CZĘŚĆ 6:
Trening umiejętności społecznych dla młodzieży szkolnej przebywającej w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
Opis: Wykonawca realizuje usługę w formie prowadzenia treningu umiejętności społecznych dla młodzieży szkolnej przebywającej w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w formie spotkań grupowych, w wymiarze nieprzekraczającym 45 godzin w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (15 godzin rocznie). Usługa zostanie wykonana dla 3 osób rocznie.
Trening powinien być wykonany przez osobę posiadającą certyfikat trenera umiejętności społecznych oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu, a także posiadającą udokumentowane doświadczenie w prowadzaniu treningów umiejętności społecznych przez okres co najmniej 2 lat.
Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez sporządzenie karty realizacji treningu dla każdej grupy uczestników projektu, kartę czasu pracy terapeuty stanowiącej zestawienie zrealizowanych godzin usługi oraz przedłożenie rachunku/faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu.
Usługi objęte zamówieniem realizowane będą na terenie miasta Nowy Tomyśl w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oznakowania pomieszczeń, w których będą świadczone przedmiotowe usługi, plakatami dostarczonymi przez Zamawiającego zawierającymi logotypy Funduszy Europejskich dla Wielkopolski i informacje dotyczące nazwy projektu i współfinansowania ze środków Unii Europejskiej,
2) zapewnienie miejsca do realizacji przedmiotu zamówienia (sali, pomieszczenia zgodnie z wytycznymi FEWP wraz ze sprzętem, materiałami i wyposażeniem niezbędnym do właściwej realizacji określonej usługi, przeprowadzenia testów/diagnoz itp.) na terenie miasta Nowy Tomyśl,
3) zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie zawodowe,
4) usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów,
5) zagwarantowanie zastępstwa innych osób o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu w wypadku nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację usługi przez osoby wskazane w ofercie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na zmianę prowadzącego,
6) usługi będą wykonywane w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 19:00, w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w soboty, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
7) usługa nie będzie świadczona w okresie wakacji zimowych (ferie zimowe dla wielkopolski) oraz letnich (lipiec i sierpień), w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w tym okresie, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) bieżące informowanie Zamawiającego o terminach indywidualnych spotkań z uczestnikami projektu,
9) prowadzenie dokumentacji z wykonywanej usługi zgodnie z zawartą umową, (program/konspekt/dziennik zajęć, karty pracy, listy obecności, potwierdzenia otrzymania materiałów szkoleniowych/dydaktycznych, dokumentacji zdjęciowej itp),
10) bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika korzystającego z danej formy usługi,
11) dopuszczenie do realizacji przedmiotu zamówień na rzecz dzieci i młodzieży osób nie figurujących w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) oraz które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo - osoba bezpośrednio realizująca zadanie musi zostać zweryfikowana w ww. rejestrach, co Wykonawca poświadczy odpowiednim wydrukiem przed podpisaniem umowy,
12) ponoszenie wszelkich kosztów zapewniających prawidłową realizacji przedmiotu zamówienia, co należy wkalkulować w cenę usługi,
13) koszt Wykonawcy wynikający z powyższych warunków wykonania zamówienia winien zostać skalkulowany w ramach ceny, jako koszt za jedną godzinę świadczenia usług,
14) dokonywanie rozliczeń z Zamawiającym zgodnie z zawartą umową.
3. Przez godzinę świadczenia usług Zamawiający rozumie godzinę zegarową pracy, tj. 60 minut.
4. Zamawiający oświadcza, iż ma prawo do kierowania osób na poszczególne usługi wsparcia w ramach możliwości godzinnych przypisanych do poszczególnych form usług.
5. Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin usług podana w poszczególnych zadaniach w trakcie trwania projektu jest ilością szacunkową i zależna będzie od potrzeb uczestników projektu. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza, Wykonawca nie będzie z tego tytułu podnosił żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie tylko za faktycznie przeprowadzone godziny świadczonych usług.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki realizacji określają SWZ oraz załączniki do SWZ (zał. nr 5 – istotne postanowienia umowy).
CZĘŚĆ 7:
Superwizja dla rodzin zastępczych z terenu powiatu nowotomyskiego w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
Opis: Wykonawca realizuje usługę w formie prowadzenia superwizji dla rodzin zastępczych z terenu powiatu nowotomyskiego w formie spotkań indywidualnych, w wymiarze nieprzekraczającym 210 godzin w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (70 godzin rocznie). Usługa zostanie wykonana dla minimum 5 a maksymalnie dla 7 osób rocznie. Celem usługi jest weryfikacja kompetencji wychowawczych oraz ich doskonalenie, przeciwdziałanie wypaleniu oraz wzmocnienie emocjonalne rodziców zastępczych.
Superwizja powinna być wykonane przez osobę, która posiada wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku psychologia/psychoterapia, certyfikat superwizora Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz udokumentowane doświadczenie w prowadzaniu superwizji dla rodzin przez okres co najmniej 2 lat.
Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez sporządzenie karty realizacji wsparcia dla każdego uczestnika projektu, kartę czasu pracy superwizora stanowiącej zestawienie zrealizowanych godzin usługi oraz przedłożenie rachunku/faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu
Usługi objęte zamówieniem realizowane będą na terenie miasta Nowy Tomyśl w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oznakowania pomieszczeń, w których będą świadczone przedmiotowe usługi, plakatami dostarczonymi przez Zamawiającego zawierającymi logotypy Funduszy Europejskich dla Wielkopolski i informacje dotyczące nazwy projektu i współfinansowania ze środków Unii Europejskiej,
2) zapewnienie miejsca do realizacji przedmiotu zamówienia (sali, pomieszczenia zgodnie z wytycznymi FEWP wraz ze sprzętem, materiałami i wyposażeniem niezbędnym do właściwej realizacji określonej usługi, przeprowadzenia testów/diagnoz itp.) na terenie miasta Nowy Tomyśl,
3) zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie zawodowe,
4) usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów,
5) zagwarantowanie zastępstwa innych osób o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu w wypadku nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację usługi przez osoby wskazane w ofercie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na zmianę prowadzącego,
6) usługi będą wykonywane w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 19:00, w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w soboty, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
7) usługa nie będzie świadczona w okresie wakacji zimowych (ferie zimowe dla wielkopolski) oraz letnich (lipiec i sierpień), w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w tym okresie, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) bieżące informowanie Zamawiającego o terminach indywidualnych spotkań z uczestnikami projektu,
9) prowadzenie dokumentacji z wykonywanej usługi zgodnie z zawartą umową, (program/konspekt/dziennik zajęć, karty pracy, listy obecności, potwierdzenia otrzymania materiałów szkoleniowych/dydaktycznych, dokumentacji zdjęciowej itp),
10) bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika korzystającego z danej formy usługi,
11) dopuszczenie do realizacji przedmiotu zamówień na rzecz dzieci i młodzieży osób nie figurujących w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) oraz które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo - osoba bezpośrednio realizująca zadanie musi zostać zweryfikowana w ww. rejestrach, co Wykonawca poświadczy odpowiednim wydrukiem przed podpisaniem umowy,
12) ponoszenie wszelkich kosztów zapewniających prawidłową realizacji przedmiotu zamówienia, co należy wkalkulować w cenę usługi,
13) koszt Wykonawcy wynikający z powyższych warunków wykonania zamówienia winien zostać skalkulowany w ramach ceny, jako koszt za jedną godzinę świadczenia usług,
14) dokonywanie rozliczeń z Zamawiającym zgodnie z zawartą umową.
3. Przez godzinę świadczenia usług Zamawiający rozumie godzinę zegarową pracy, tj. 60 minut.
4. Zamawiający oświadcza, iż ma prawo do kierowania osób na poszczególne usługi wsparcia w ramach możliwości godzinnych przypisanych do poszczególnych form usług.
5. Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin usług podana w poszczególnych zadaniach w trakcie trwania projektu jest ilością szacunkową i zależna będzie od potrzeb uczestników projektu. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza, Wykonawca nie będzie z tego tytułu podnosił żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie tylko za faktycznie przeprowadzone godziny świadczonych usług.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki realizacji określają SWZ oraz załączniki do SWZ (zał. nr 5 – istotne postanowienia umowy)
CZĘŚĆ 8:
Doradztwo zawodowe dla młodzieży szkolnej przebywającej w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku.
Opis: Wykonawca realizuje usługę w formie prowadzenia doradztwa zawodowego dla młodzieży szkolnej przebywającej w pieczy zastępczej na terenie powiatu nowotomyskiego w formie spotkań indywidualnych, w wymiarze nieprzekraczającym 45 godzin w okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2026 roku (15 godzin rocznie). Usługa zostanie wykonana dla 3
osób rocznie. Celem usługi jest poznanie przez uczestników informacji na temat posiadanych kompetencji i wynikającego ze swojego potencjału możliwości rozwoju edukacyjnego i zawodowego, mechanizmów rządzących rynkiem pracy, elementy CV oraz rozmowy kwalifikacyjnej.
Usługa powinna być wykonana przez osobę posiadającą:
- dyplom ukończenia studiów I lub II stopnia o specjalności doradztwo zawodowe, lub
- świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w zakresie doradztwa zawodowego,
a także posiadającą udokumentowane doświadczenie w prowadzaniu doradztwa zawodowego przez okres co najmniej 2
lat.
Wykonawca udokumentuje realizację usługi poprzez sporządzenie indywidualnej karty doradztwa dla danego uczestnika projektu, kartę czasu pracy doradcy stanowiącej zestawienie zrealizowanych godzin usługi oraz przedłożenie rachunku/faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu
Usługi objęte zamówieniem realizowane będą na terenie miasta Nowy Tomyśl w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
1. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oznakowania pomieszczeń, w których będą świadczone przedmiotowe usługi, plakatami dostarczonymi przez Zamawiającego zawierającymi logotypy Funduszy Europejskich dla Wielkopolski i informacje dotyczące nazwy projektu i współfinansowania ze środków Unii Europejskiej,
2) zapewnienie miejsca do realizacji przedmiotu zamówienia (sali, pomieszczenia zgodnie z wytycznymi FEWP wraz ze sprzętem, materiałami i wyposażeniem niezbędnym do właściwej realizacji określonej usługi, przeprowadzenia testów/diagnoz itp.) na terenie miasta Nowy Tomyśl,
3) zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie zawodowe,
4) usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów,
5) zagwarantowanie zastępstwa innych osób o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu w wypadku nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację usługi przez osoby wskazane w ofercie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym, Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na zmianę prowadzącego
6) usługi będą wykonywane w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 14:00 do 19:00, w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w soboty, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
7) usługa nie będzie świadczona w okresie wakacji zimowych (ferie zimowe dla wielkopolski) oraz letnich (lipiec i sierpień), w wyjątkowych sytuacjach usługa będzie mogła być świadczona w tym okresie, jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym,
8) bieżące informowanie Zamawiającego o terminach indywidualnych spotkań z uczestnikami projektu,
9) prowadzenie dokumentacji z wykonywanej usługi zgodnie z zawartą umową, (program/konspekt/dziennik zajęć, karty pracy, listy obecności, potwierdzenia otrzymania materiałów szkoleniowych/dydaktycznych, dokumentacji zdjęciowej itp),
10) bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności uczestnika korzystającego z danej formy usługi,
11) dopuszczenie do realizacji przedmiotu zamówień na rzecz dzieci i młodzieży osób nie figurujących w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016r. przeciwdziałaniu zagrożeniom
przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) oraz które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo - osoba bezpośrednio realizująca zadanie musi zostać zweryfikowana w ww. rejestrach, co Wykonawca poświadczy odpowiednim wydrukiem przed podpisaniem umowy,
12) ponoszenie wszelkich kosztów zapewniających prawidłową realizacji przedmiotu zamówienia, co należy wkalkulować w cenę usługi,
13) koszt Wykonawcy wynikający z powyższych warunków wykonania zamówienia winien zostać skalkulowany w ramach ceny, jako koszt za jedną godzinę świadczenia usług,
14) dokonywanie rozliczeń z Zamawiającym zgodnie z zawartą umową.
3. Przez godzinę świadczenia usług Zamawiający rozumie godzinę zegarową pracy, tj. 60 minut.
4. Zamawiający oświadcza, iż ma prawo do kierowania osób na poszczególne usługi wsparcia w ramach możliwości godzinnych przypisanych do poszczególnych form usług.
5. Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin usług podana w poszczególnych zadaniach w trakcie trwania projektu jest ilością szacunkową i zależna będzie od potrzeb uczestników projektu. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza, Wykonawca nie będzie z tego tytułu podnosił żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie tylko za faktycznie przeprowadzone godziny świadczonych usług.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki realizacji określają SWZ oraz załączniki do SWZ (zał. nr 5 – istotne postanowienia umowy).
Art. 109 ust. 1 pkt 4