Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi pralnicze dla Centrum Psychiatrii w Katowicach im. dr. Krzysztofa Czumy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM PSYCHIATRII W KATOWICACH IM. DR. KRZYSZTOFA CZUMY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276206986
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. dr Janusza Korczaka 27
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-340
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 48 32 603 84 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@centrumpsychiatrii.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.centrumpsychiatrii.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi pralnicze dla Centrum Psychiatrii w Katowicach im. dr. Krzysztofa Czumy.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e36babbb-4932-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00390082
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00033680/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługi pralnicze dla Centrum Psychiatrii w Katowicach.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak
2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:
art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/centrumpsychiatrii
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/centrumpsychiatrii
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określił szczegółowo wszelkie dane w SWZ pkt.XIV od lit.A do lit.E oraz w pkt.XV.A. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności w postępowaniu przy użyciu platforma zakupowa.pl znajdują się w zakładce "Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje Istnieje wymóg podpisu elektronicznego, lub podpisu zaufanego, lub podpisu osobistego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarto w SWZ pkt.XXVII
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarto w SWZ pkt.XXVII
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 01/PW-K/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi pralnicze – pranie wodne, w tym :
a) pranie bielizny szpitalnej ( pościelowej i osobistej ), fartuchów lekarskich, ręczników,
piżam, koców, materacy itp. ;
b) maglowanie ( prasowanie ) ;
c) wykonywanie drobnych napraw ( uzupełnianie guzików, reperacja rozerwań, dziur itp.) ;
d) przyjmowanie rzeczy do prania od każdego oddziału oddzielnie wg asortymentu
i wagi, oraz zwrot posegregowanych rzeczy po wykonaniu usługi na poszczególne
oddziały szpitalne również z uwzględnieniem asortymentu i wagi ( 6 Oddziałów +
izba przyjęć + warsztat + poradnia psychiatryczna ) ;
Odbiór przedmiotów do prania i ich dostarczenie po wypraniu : 3 do 4 razy w tygodniu ;
e) proces technologiczny usługi pralniczej, oraz warunki transportu przedmiotów muszą
być zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami sanitarno – epidemiologicznymi,
odnośnie szpitali ;
f) roczna ( ilość ) waga przedmiotów do prania : ok. 25 000 do 28 700 kg ; w okresie realizacji usługi 24 miesiące : ok. 57 400 kg ;
g) miejsce odbioru i dostawy przedmiotów : budynek główny przy ul. Korczaka 27 w Katowicach.
Wartość zamówienia : jest mniejsza od progów unijnych określonych w art.3 ust.1 pkt.1oraz ust.2 ustawy Pzp, w odniesieniu do usług, nie mniejsza jednak niż równowartość kwoty 130 000,00 złotych netto.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98311200-8 - Usługi prowadzenia pralni
98315000-4 - Usługi prasowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisem w SWZ - pkt.XXI
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odpis z tytułu PFRON
4.3.6.) Waga: 30,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy :
a) nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust.1 Pzp.,
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.
c) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r.,poz.835), a w szczególności w odniesieniu do art.2 przedmiotowej ustawy, nie figurują na liście podmiotów ministra właściwego do spraw wewnętrznych, których wykluczenie z postępowania dotyczy na podstawie art.7 ust.1 przywołanej ustawy.
Warunki udziału dotyczą :
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej
(gospodarczej), o ile wynika to z odrębnych przepisów,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
c) zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunki udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że :
ad.a – posiada Status zakładu pracy chronionej. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej, zatrudniające osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz.U.z 2011 r poz.721 z późn. zm. ),u których ponad 50 % zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne ;
ad.b – Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie.
ad.c – 1. Wykonawca wykonał (lub wykonuje) minimum 2 usługi pralnicze każda na kwotę minimum
80 000,00 złotych netto, w okresie 3 lat przed dniem złożenia oferty, a jeżeli okres
działalności jest krótszy, w tym okresie, dla podmiotów leczniczych ;
2.Wykonawca powinien posiadać wdrożony i certyfikowany system zarządzania jakością
ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usługi prania i dezynfekcji oraz wynajmu pościeli,
odzieży i bielizny, ISO 13485:2005 w zakresie sterylizacji odzieży i bielizny medycznej,
oraz PN-EN 14065:2005 ( RABC ) – wystawione przez jednostkę akredytowaną ;
3.Wykonawca powinien dysponować pralnią z pełną barierą higieniczną, w której będzie
wykonywana usługa, posiadającą odpowiednią opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
wyposażoną w :
- komorę do dezynfekcji materaców, koców, poduszek ze zintegrowaną drukarką parametrów
procesu dezynfekcji w miejscu wykonywania usługi,
- co najmniej jedną pralnicę tunelową zakończoną prasą do prania bielizny płaskiej ogólnoszpitalnej,
- park maszynowy z automatycznym systemem dozującym środki piorące i dezynfekujące, posiadający system rejestracji i archiwizacji danych,
- automatyczne, przelotowe urządzenie do dezynfekcji wózków transportowych między stroną brudną, a czystą pralni w miejscu wykonywania usługi,
- agregat do czyszczenia chemicznego asortymentu, którego nie można poddać procesowi prania wodnego, który w procesie czyszczenia używa środków biodegradowalnych, bezhalogenowych ( jeśli zajdzie konieczność wykonania takiej usługi awaryjnej dla zamawiającego ),
- sterylizator do sterylizacji bielizny i odzieży medycznej, w miejscu wykonywania usługi, który posiada system rejestracji parametrów procesu sterylizacji z drukarką drukującą wydruk z przebiegu tego procesu, który zapewni możliwość wykonania awaryjnej sterylizacji bielizny medycznej;
4. Wykonawca powinien dysponować co najmniej jednym samochodem do transportu brudnego i czystego asortymentu posiadającego aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającą, że jest przystosowany do przewozu bielizny szpitalnej;
5. Wykonawca musi posiadać drugi obiekt wykonawczy ( lub umowę z innym wykonawcą )
spełniający wymagania pralni podstawowej - w tym posiadającą również aktualną opinię PIS , w
celu zabezpieczenia wykonania usługi w razie awarii urządzeń pralniczych, dysponujący
systemem kompatybilnym z systemem pralniczym w pralni podstawowej.
6. Wykonawca na czas trwania umowy wyposaży Zamawiającego w 200 kompletów bielizny
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda niżej wymienionych dokumentów :
a) dokument o posiadaniu statusu zakładu pracy chronionej lub odpowiednie oświadczenie Wykonawcy;
b) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje (poświadczenia) bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy – Załącznik nr 4 do SWZ;
.
c) opinia właściwego Inspektoratu (Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej), dotycząca dopuszczenia pralni i środków transportu do świadczenia usług pralniczych – podmiotom leczniczym,
d) deklaracja Wykonawcy dotycząca wysokości odpisu na PFRON,
e) oświadczenie Wykonawcy (lub odpowiednie dokumenty) potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w pkt.X.ad.c – ppkt.2; 3; 4; 5; 6 SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą Oświadczenia o braku podstaw wykluczenia z
postępowania Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019
r. - Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz.1710, z późn. zm.) oraz
spełnienia warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do SWZ.
Uwaga: 1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców ww.
oświadczenie składa każdy z wykonawców.
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo
winno być załączone do oferty oraz Oświadczenie, z którego wynika jakie usługi
wykonają poszczególni Wykonawcy.
2)Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego
zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu. - zgodnie z art.125 ust.5
ustawy Pzp. – Załącznik nr 2a do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określone zostały w paragrafie 9 projektu umowy - Załącznik nr 3 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/centrumpsychiatrii
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-25 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak