Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
usługi polegające na usuwaniu pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego oraz ich przechowywaniu na parkingu strzeżonym
1.3.4 usługi polegające na usuwaniu pojazdów z dróg znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego oraz przechowywaniu pojazdów na parkingu strzeżonym zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na usuwaniu pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego oraz ich przechowywaniu na parkingu strzeżonym zgodnie
z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2021.450 t.j.), zwaną dalej „ustawą Prd”.
Część I - pojazdów nieprzewożących materiałów niebezpiecznych
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) w przypadku pojazdów nieprzewożących materiałów niebezpiecznych:
usługi usuwania pojazdów oraz ich przechowywania na parkingu strzeżonym zgodnie z art.130a ustawy Prd oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U.2018.2285 t.j.).
b) w przypadku pojazdów przewożących materiały niebezpieczne:
usługi usuwania pojazdów oraz ich przechowywania na parkingu strzeżonym zgodnie z art. 130a ustawy Prd oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U.2018.2285 t.j.).
3. Realizacja przedmiotu zamówienia:
W ramach wykonywania usługi, o której mowa w pkt. 2, Wykonawca zobowiązany jest :
3.1. Podejmować każdorazowo czynności w zakresie usunięcia pojazdu z chwilą otrzymania dyspozycji od uprawnionego podmiotu, o którym mowa w art.130a ust.4 pkt 1-2 ustawy Prd.
3.2. Realizować usunięcie pojazdu na podstawie dyspozycji określonej w ppkt 3.1., z zastrzeżeniem możliwości odstąpienia od usunięcia pojazdu, jeżeli w trakcie usuwania pojazdu ustaną przyczyny jego usunięcia, w tym m in.:
a) zabezpieczenie pojazdu od chwili przekazania przez uprawniony podmiot,
b) załadunek pojazdu oraz inne czynności związane z załadunkiem,
c) uporządkowanie miejsca zdarzenia, na którym znajdował się przeznaczony do usunięcia pojazd,
d) transport pojazdu na parking strzeżony;
3.3. W przypadku odstąpienia od usunięcia, potwierdzonego przez uprawniony podmiot – sporządzić protokół
z odstąpienia od usunięcia pojazdu, zgodnie ze wzorem określonym przez Zamawiającego, oraz przekazać go użytkownikowi pojazdu;
3.4. Niezwłocznie umieścić pojazd na parkingu strzeżonym, w tym m.in. dokonać rozładunku oraz inne czynności
z tym związane.
3.5. Prowadzić pisemną ewidencję dyspozycji usunięcia pojazdu i okazywać ją na każde żądanie Zamawiającego;
3.6. Niezwłocznie zgłosić drogą elektroniczną na adres : starostwo@st.bialystok.wrotapodlasia.pl lub faksem na nr (85) 740 39 82 o otrzymaniu dyspozycji usunięcia pojazdu oraz sposobie jej realizacji z podaniem daty i czasu (godz.
i min.) otrzymania dyspozycji usunięcia pojazdu, nazwy podmiotu wydającego dyspozycję, lokalizacji pojazdu do usunięcia, danych pojazdu, daty i czasu (godz. i min.) zabrania pojazdu z drogi, daty i czasu (godz. i min.) umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym, którym dysponuje Wykonawca, w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu – informacji o odstąpieniu;
3.7. Przechowywać pojazd na parkingu strzeżonym, w tym m.in.:
a) zabezpieczenie pojazdu, jego wyposażenia, rzeczy i mienia w nim przechowywanych przed uszkodzeniem, kradzieżą lub dewastacją,
b) umożliwienie osobie uprawnionej dokonywania oględzin zabezpieczonego pojazdu na terenie parkingu;
3.8. Udzielać informacji osobie uprawnionej o wysokości opłaty za usuniecie i przechowywanie pojazdu;
3.9. Wydać pojazd osobie uprawnionej, po ustaniu przyczyny umieszczenia pojazdu na parkingu oraz w sytuacji odbioru pojazdu usuniętego w trybie art.130a ust.1 lub 1a ustawy Prd – po przedstawieniu dokumentu zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego wynikającego z § 4 Rozporządzenia ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U. z 2018r. poz.2285 ze zm.) - pojazd z parkingu odbiera osoba wskazana w zezwoleniu lub właściciel (posiadacz) wskazany w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu, pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe po okazaniu dowodu tożsamości i dokumentu upoważniającego do używania pojazdu;
3.10. Natychmiastowo wydać pojazd wskazanemu przez Zamawiającego wykonawcy usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu pojazdów w ramach nowego zamówienia – w terminie 7 dni od upływu terminu realizacji usługi usuwania i przechowywania pojazdów w związku z realizacją tej usługi przez nowego Wykonawcę.
3.11. Powiadomić pisemnie Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o upływie
3 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu, nie później niż siódmego dnia od dnia upływu ww. terminu, zgodnie
z art.130a ust.10g ustawy Prd;
3.12. Jeżeli pojazd usunięty w przypadkach określonych w art.130a ust.1 lub 2 ustawy Prd nie jest zarejestrowany
w żadnym z państw członkowskich Unii Europejskiej, Wykonawca w ramach wykonywania usług, o których mowa
w pkt 2, na polecenie Zamawiającego, zobowiązany jest przekazać pojazd właściwemu miejscowo naczelnikowi urzędu celno-skarbowego w celu uregulowania jego sytuacji zgodnie z przepisami prawa celnego, w tym :
a) załadunek pojazdu oraz inne czynności związane z załadunkiem,
b) transport pojazdu do urzędu celno-skarbowego;
c) rozładunek oraz inne czynności związane z rozładunkiem pojazdu;
3.13. Wykonawca zobowiązany jest do zabrania pojazdu z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego w nieprzekraczalnym czasie 2 godz., licząc od chwili otrzymania dyspozycji od uprawnionego podmiotu.
3.14. Wykonawca będzie zobowiązany do 24-godzinnej dyspozycyjności, ciągłości usług przez 7 dni w tygodniu;
3.15. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia związane z holowaniem i parkowaniem pojazdu, jak również za utratę przedmiotów znajdujących się w pojeździe oraz stanowiących jego wyposażenie.
3.16. Parkowanie pojazdów w sposób zapewniający bezpieczeństwo środowiska, na parkingu strzeżonym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3.17. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia informacji oraz danych osobowych zebranych w czasie trwania umowy przed dostępem osób nieupoważnionych.
3.18. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego przetransportowania pojazdów usuniętych do dnia podpisania umowy zawartej wskutek rozstrzygnięcia niniejszego przetargu, z dróg, stref ruchu oraz stref zamieszkania na terenie Powiatu Białostockiego na zlecenie Zamawiającego w trybie 130a ustawy Prd z miejsca ich aktualnego przechowywania, tj. z parkingu strzeżonego w Koplanach Kolonii 35 na parking strzeżony Wykonawcy. Na dzień ogłoszenia postępowania na ww. parkingu znajduje się ok. 54 pojazdów (50 samochodów o masie do 3,5 tony, 3 motocykle i 1 motorower).
3.19. Przyjmuje się, że czynności związane z usunięciem pojazdu kończą się z chwilą umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym;
Przewidywane ilości usług w ramach zamówienia części I przedstawiają tabele zawarte w SWZ.
Uwagi : Transport pojazdów na nowy parking odbywa się we własnym zakresie i na własny koszt Wykonawcy.
Z dniem 1 stycznia 2022 r. zgodnie z zapisami art. 68 ust 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018r.
o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2021, poz. 110) Wykonawca jako podmiot przystępujący do realizacji opisanego zamówienia musi zapewnić udział w wysokości co najmniej 10% pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu tego zadania.
W ramach przedmiotu świadczenia Zamawiający wymaga, na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych aby realizacja czynności polegających na dozorze parkowanych pojazdów, następowała w ramach umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j.). Osoba/osoby wykonujące wskazane czynności winny być zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę przez czas co najmniej od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby.
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na usuwaniu pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego oraz ich przechowywaniu na parkingu strzeżonym zgodnie
z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2021.450 t.j.), zwaną dalej „ustawą Prd”.
Część II - pojazdów przewożących materiały niebezpieczne
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) w przypadku pojazdów nieprzewożących materiałów niebezpiecznych:
usługi usuwania pojazdów oraz ich przechowywania na parkingu strzeżonym zgodnie z art.130a ustawy Prd oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U.2018.2285 t.j.).
b) w przypadku pojazdów przewożących materiały niebezpieczne:
usługi usuwania pojazdów oraz ich przechowywania na parkingu strzeżonym zgodnie z art. 130a ustawy Prd oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U.2018.2285 t.j.).
3. Realizacja przedmiotu zamówienia:
W ramach wykonywania usługi, o której mowa w pkt. 2, Wykonawca zobowiązany jest :
3.1. Podejmować każdorazowo czynności w zakresie usunięcia pojazdu z chwilą otrzymania dyspozycji od uprawnionego podmiotu, o którym mowa w art.130a ust.4 pkt 1-2 ustawy Prd.
3.2. Realizować usunięcie pojazdu na podstawie dyspozycji określonej w ppkt 3.1., z zastrzeżeniem możliwości odstąpienia od usunięcia pojazdu, jeżeli w trakcie usuwania pojazdu ustaną przyczyny jego usunięcia, w tym m in.:
a) zabezpieczenie pojazdu od chwili przekazania przez uprawniony podmiot,
b) załadunek pojazdu oraz inne czynności związane z załadunkiem,
c) uporządkowanie miejsca zdarzenia, na którym znajdował się przeznaczony do usunięcia pojazd,
d) transport pojazdu na parking strzeżony;
3.3. W przypadku odstąpienia od usunięcia, potwierdzonego przez uprawniony podmiot – sporządzić protokół
z odstąpienia od usunięcia pojazdu, zgodnie ze wzorem określonym przez Zamawiającego, oraz przekazać go użytkownikowi pojazdu;
3.4. Niezwłocznie umieścić pojazd na parkingu strzeżonym, w tym m.in. dokonać rozładunku oraz inne czynności
z tym związane.
3.5. Prowadzić pisemną ewidencję dyspozycji usunięcia pojazdu i okazywać ją na każde żądanie Zamawiającego;
3.6. Niezwłocznie zgłosić drogą elektroniczną na adres : starostwo@st.bialystok.wrotapodlasia.pl lub faksem na nr (85) 740 39 82 o otrzymaniu dyspozycji usunięcia pojazdu oraz sposobie jej realizacji z podaniem daty i czasu (godz.
i min.) otrzymania dyspozycji usunięcia pojazdu, nazwy podmiotu wydającego dyspozycję, lokalizacji pojazdu do usunięcia, danych pojazdu, daty i czasu (godz. i min.) zabrania pojazdu z drogi, daty i czasu (godz. i min.) umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym, którym dysponuje Wykonawca, w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu – informacji o odstąpieniu;
3.7. Przechowywać pojazd na parkingu strzeżonym, w tym m.in.:
a) zabezpieczenie pojazdu, jego wyposażenia, rzeczy i mienia w nim przechowywanych przed uszkodzeniem, kradzieżą lub dewastacją,
b) umożliwienie osobie uprawnionej dokonywania oględzin zabezpieczonego pojazdu na terenie parkingu;
3.8. Udzielać informacji osobie uprawnionej o wysokości opłaty za usuniecie i przechowywanie pojazdu;
3.9. Wydać pojazd osobie uprawnionej, po ustaniu przyczyny umieszczenia pojazdu na parkingu oraz w sytuacji odbioru pojazdu usuniętego w trybie art.130a ust.1 lub 1a ustawy Prd – po przedstawieniu dokumentu zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego wynikającego z § 4 Rozporządzenia ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U. z 2018r. poz.2285 ze zm.) - pojazd z parkingu odbiera osoba wskazana w zezwoleniu lub właściciel (posiadacz) wskazany w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu, pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe po okazaniu dowodu tożsamości i dokumentu upoważniającego do używania pojazdu;
3.10. Natychmiastowo wydać pojazd wskazanemu przez Zamawiającego wykonawcy usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu pojazdów w ramach nowego zamówienia – w terminie 7 dni od upływu terminu realizacji usługi usuwania i przechowywania pojazdów w związku z realizacją tej usługi przez nowego Wykonawcę.
3.11. Powiadomić pisemnie Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o upływie
3 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu, nie później niż siódmego dnia od dnia upływu ww. terminu, zgodnie
z art.130a ust.10g ustawy Prd;
3.12. Jeżeli pojazd usunięty w przypadkach określonych w art.130a ust.1 lub 2 ustawy Prd nie jest zarejestrowany
w żadnym z państw członkowskich Unii Europejskiej, Wykonawca w ramach wykonywania usług, o których mowa
w pkt 2, na polecenie Zamawiającego, zobowiązany jest przekazać pojazd właściwemu miejscowo naczelnikowi urzędu celno-skarbowego w celu uregulowania jego sytuacji zgodnie z przepisami prawa celnego, w tym :
a) załadunek pojazdu oraz inne czynności związane z załadunkiem,
b) transport pojazdu do urzędu celno-skarbowego;
c) rozładunek oraz inne czynności związane z rozładunkiem pojazdu;
3.13. Wykonawca zobowiązany jest do zabrania pojazdu z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego w nieprzekraczalnym czasie 2 godz., licząc od chwili otrzymania dyspozycji od uprawnionego podmiotu.
3.14. Wykonawca będzie zobowiązany do 24-godzinnej dyspozycyjności, ciągłości usług przez 7 dni w tygodniu;
3.15. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia związane z holowaniem i parkowaniem pojazdu, jak również za utratę przedmiotów znajdujących się w pojeździe oraz stanowiących jego wyposażenie.
3.16. Parkowanie pojazdów w sposób zapewniający bezpieczeństwo środowiska, na parkingu strzeżonym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3.17. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia informacji oraz danych osobowych zebranych w czasie trwania umowy przed dostępem osób nieupoważnionych.
3.18. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego przetransportowania pojazdów usuniętych do dnia podpisania umowy zawartej wskutek rozstrzygnięcia niniejszego przetargu, z dróg, stref ruchu oraz stref zamieszkania na terenie Powiatu Białostockiego na zlecenie Zamawiającego w trybie 130a ustawy Prd z miejsca ich aktualnego przechowywania, tj. z parkingu strzeżonego w Koplanach Kolonii 35 na parking strzeżony Wykonawcy. Na dzień ogłoszenia postępowania na ww. parkingu znajduje się ok. 54 pojazdów (50 samochodów o masie do 3,5 tony, 3 motocykle i 1 motorower).
3.19. Przyjmuje się, że czynności związane z usunięciem pojazdu kończą się z chwilą umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym;
Przewidywane ilości usług w ramach zamówienia części II przedstawiają tabele zawarte w SWZ.
Uwagi : Transport pojazdów na nowy parking odbywa się we własnym zakresie i na własny koszt Wykonawcy.
Z dniem 1 stycznia 2022 r. zgodnie z zapisami art. 68 ust 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018r.
o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2021, poz. 110) Wykonawca jako podmiot przystępujący do realizacji opisanego zamówienia musi zapewnić udział w wysokości co najmniej 10% pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu tego zadania.
W ramach przedmiotu świadczenia Zamawiający wymaga, na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych aby realizacja czynności polegających na dozorze parkowanych pojazdów, następowała w ramach umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j.). Osoba/osoby wykonujące wskazane czynności winny być zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę przez czas co najmniej od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby.
50118110-9 - Usługi holownicze
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy