Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
USŁUGI OPIEKUŃCZE NA RZECZ MIESZKAŃCÓW RUMI – ŚWIADCZENIOBIORCÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RUMI
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190581618
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ślusarska 2
1.5.2.) Miejscowość: Rumia
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-230
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mops.rumia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: mops.rumia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
USŁUGI OPIEKUŃCZE NA RZECZ MIESZKAŃCÓW RUMI – ŚWIADCZENIOBIORCÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RUMI
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6bcfad25-5d97-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00316544
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00043397/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługi opiekuńcze na rzecz mieszkańców Rumi - Świadczeniobiorców MOPS, niezdolnych zwykle do samodzielnej egzystencji w miejscu zameiszkania Świadczeniobiorcy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
mops.rumia.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: miniportal.uzp.gov.pl, mops.rumia.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim przy użyciu: miniPortalu, (który korzysta z ePUAPu) dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl oraz poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mops.rumia.pl
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, musi posiadać konto na ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal). Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”
Formularz oferty (wypełniony) oświadczenie (art. 125 ust. 1 Pzp) (ew. inne wymagane pliki) należy najpierw podpisać elektronicznie (tj. podpisem kwalifikowanym) lub podpisem zaufanym lub osobistym a następnie (po ewentualnym spakowaniu do zip.) zaszyfrować zgodnie z aktualną instrukcją dostępną na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/ i następnie wysłać przez miniPortal w formacie pdf (który rekomenduje Zamawiający), jpg, gif, zip.
(Uwaga! Rekomendacja Zamawiającego! Wykonawca wysyłając przez miniPortal nie podpisuje zaszyfrowanego ,,zip.” tylko w ,,zip.-ie” mają być już podpisane elektronicznie (tj. podpisem kwalifikowanym) lub podpisem zaufanym lub osobistym pliki)
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego po zaszyfrowaniu akceptowany przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą wynosi 500 MB. Maksymalna wielkość pliku przesyłanego przez pocztę elektroniczną po zaszyfrowaniu wynosi 20 MB.
Wielkość pliku podpisu zaufanego: Jeżeli plik będzie nieco poniżej 10Mb, to po podpisie
będzie większy niż 10Mb i nie da się go zweryfikować - jeśli Wykonawca używa podpisu zaufanego, to należy zwrócić uwagę, aby po podpisaniu miał on nie więcej niż 10 MB.
2) Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami w sprawach:
a) przedmiotu zamówienia:
koordynatorzy Działu Wsparcia Środowiskowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi:
- Pani Justyna Malinowska – Starszy Specjalista Pracy Socjalnej,
- Pani Anita Naumiuk – Główny Specjalista
w godzinach: 08.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku.
b) procedury:
Pani Beata Baranow – Inspektor Działu Administracyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi
w godzinach: 08.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA.221.5.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia na usługę społeczną są usługi opiekuńcze na rzecz mieszkańców Gminy Miejskiej Rumia - Świadczeniobiorców Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi – usługi dla osób korzystających z pomocy społecznej, zwykle niezdolnych do samodzielnej egzystencji, które ze względu na wiek, niepełnosprawność lub z innych przyczyn wymagają pomocy innych osób przyznawane zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2268), świadczone w okresie od dnia podpisania umowy/udzielenia zamówienia ale nie wcześniej niż od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r., zgodnie z lokalnym standardem usług opiekuńczych, Świadczeniobiorcom, którym Zamawiający przyznał te usługi decyzją administracyjną, w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Miejskiej Rumia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje i doswiadczenie osob dyspozycyjnych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość osób dyspozycyjnych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Realizacja zamówienia wymaga Wykonawcy, który dysponuje zapleczem personalnym, spełniającym następujące wymagania:
1) dysponuje personelem do realizacji zamówienia:
z wykształceniem wyższym, średnim lub zawodowym umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku opiekuna osób starszych posiadający co najmniej 2-letni staż pracy w zawodzie lub
ukończoną szkołę asystentek/ów, opiekunów medycznych lub asystentów osoby niepełnosprawnej lub
z wykształceniem podstawowym posiadający co najmniej 5 letni staż pracy w zawodzie opiekuna osób starszych lub opiekuna medycznego lub opiekuna w domu pomocy społecznej,
2) Wykonawca musi dysponować co najmniej 12 osobami mającymi kwalifikacje do wykonywania usług, będących przedmiotem zamówienia.
3) Do świadczenia usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest dysponować osobami niekaranymi, sprawnymi fizycznie i intelektualnie, zdolnymi do wykonywania prac fizycznych, posiadającymi umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych.
4) Do świadczenia usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest dysponować osobami posługującymi się językiem polskim w takim stopniu, który umożliwia sprawne i skuteczne komunikowanie się ze Świadczeniobiorcami MOPS w Rumi i osobami z ich otoczenia, personelem medycznym i pomocy społecznej, a także sprawne i rzetelne prowadzenie w języku polskim dokumentacji świadczenia usługi,
5) Wykonawca zapewni realizację w stosunku do osób bezpośrednio realizujących przedmiot zamówienia art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 152).
6) Wykonawca zapewnia koordynatora usług opiekuńczych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-22 23:59
8.2.) Miejsce składania ofert: Miejski Osrodek Pomocy Społecznej w Rumi
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-23 08:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni