III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie / pozytywną opinię właściwego organu sanitarno-epidemiologicznego uprawniającą do prowadzenia pralni, która może świadczyć usługi prania dla podmiotów leczniczych.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie opisuje w/w warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi każda na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 zł brutto, odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego postępowania, tj. polegające na realizacji usług prania bielizny szpitalnej z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały one wykonane należycie (Załącznik nr 5 do SIWZ). Pod pojęciem wykonana usługa należy rozumieć zamówienie polegające na wykonaniu usługi prania bielizny szpitalnej o wartości nie mniejszej niż wartość wymagana, zrealizowane (wykonane), tj. zakończone przez Wykonawcę. Pod pojęciem wykonywana usługa należy rozumieć zamówienie polegające na wykonywaniu usługi prania bielizny szpitalnej, którego pewna część o wartości nie mniejszej niż wartość wymagana, została już zrealizowana (wykonana) przez Wykonawcę. Podając wartość usługi Wykonawca w przypadku usługi wykonanej w całości wpisuje kwotę brutto za całość zrealizowanego zamówienia, natomiast w przypadku usługi będącej w trakcie realizacji (nadal wykonywanej) Wykonawca wpisuje kwotę brutto za zrealizowaną część zamówienia.2. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje pralnią z pełną barierą higieniczną, w której będzie wykonywana usługa, wyposażoną w:a) komorę do dezynfekcji materaców i innego asortymentu skażonego w miejscu wykonywania usługi ze zintegrowaną drukarką parametrów procesu dezynfekcji;b) tunel do suszenia i odpylania odzieży ochronnej (finisher);c) park maszynowy z automatycznym systemem dozującym środki piorące i dezynfekujące, posiadający system rejestracji i archiwizacji danych: co najmniej datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia procesu oraz numer programu;d) automatyczne, przelotowe urządzenie do dezynfekcji i mycia wózków transportowych / lub równoważne;e) co najmniej jedną pralnicę do prania bielizny i odzieży operacyjnej barierowej;f) co najmniej jedno urządzenie do prasowania / maglowania bielizny ogólno szpitalnej. 3. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:a) co najmniej jednym samochodem do transportu brudnego i czystego asortymentu, z barierą higieniczna posiadającego aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającą, że jest przystosowany do przewozu bielizny szpitalnej lub dwoma oddzielnymi samochodami - jednym do transportu brudnego asortymentu i jednym do transportu czystego asortymentu posiadających aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającą, że są przystosowane do przewozu bielizny szpitalnej; b) drugą pralnią z pełną barierą higieniczną, posiadającą aktualne zezwolenie/ pozytywną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej i spełniającą wymagania zapisane w SIWZ, która będzie wykorzystana w przypadku awarii uniemożliwiającej korzystanie z pralni podstawowej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Do oferty, w celu wstępnego wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert: Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału z art. 25a ust. 1 – Załącznik nr 3 do SIWZ.2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – Załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.1) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia należy przedłożyć:Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.2) Dokumenty podmiotów zagranicznych: Informacja z odpowiedniego rejestru lub inny równoważny dokument. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, z uwzględnieniem terminów ich ważności.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:1) Zezwolenie / pozytywna opinia Państwowego Inspektora Sanitarnego na prowadzenie pralni świadczącej usługi na rzecz podmiotów leczniczych dokument potwierdzający spełnienie warunku o którym mowa w pkt 6.2.3 SIWZ.2) Wykaz usług – Załącznik nr 5 do SIWZ. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.3) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, zgodnie z brzmieniem Załącznika nr 7 do SIWZ - dokument potwierdzający spełnienie warunku o którym mowa w pkt 6.2.2. SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, należy przedłożyć:1. Opis technologii prania z uwzględnieniem wykazu stosowanych środków piorących i dezynfekujących, jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia.2. Wydruk raportu z sytemu dozującego środki piorące z jednego dnia z uwzględnieniem godziny rozpoczęcia i zakończenia procesu oraz numeru programu – należy przedstawić dokument z lipca 2020r.3. Wyniki badań mikrobiologicznych wykluczających obecność pleśni i grzybów wykonywanych przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną lub laboratoria posiadające certyfikat systemu jakości za zgodność z normą PN-EN ISO 17025. Należy przedłożyć:a) Wynik badania mikrobiologicznego potwierdzający czystość mikrobiologiczną wykluczającą obecność pleśni i grzybów z pościeli z rozróżnieniem badanego asortymentu, np.: bielizna ogólno szpitalna, operacyjna lub mopy – 2 wyniki - po jednym z ostatnich 2 miesięcy (1 wynik z lipca i 1 wynik z sierpnia 2020r.);b) Wynik badania mikrobiologicznego potwierdzający czystość mikrobiologiczną komory dezynfekcyjnej – 2 wyniki badań wykonanych przynajmniej raz na 6 miesięcy w ostatnich 12 miesiącach;c) Wynik badania mikrobiologicznego potwierdzający czystość mikrobiologiczną komory samochodu przeznaczonej do transportu bielizny czystej – 2 badania z ostatnich 12 miesięcy.d) Wynik badania potwierdzający skuteczność w komorze dezynfekcyjnej procesu dezynfekcji – dwa badania po jednym z ostatnich 2 miesięcy (1 wynik z lipca i 1 wynik z sierpnia 2020r.)4. Wydruk z zakończonego procesu dezynfekcji (parametry procesu) w komorze dezynfekcyjnej – po jednym z ostatnich 2 miesięcy (1 wynik z lipca i 1 wynik z sierpnia 2020r.).5. Dokument potwierdzający wdrożenie systemu jakości zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2015. 6. Dokument potwierdzający wdrożenie systemu zarządzania środowiskiem zgodnie z wymaganiami normy ISO 14001:2015.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w dokumencie ”Oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału z art. 25a ust. 1 – Załącznik nr 3 do SIWZ” dla każdego z tych podmiotów - jeżeli dotyczy.2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o Podwykonawcach w dokumencie ”Oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału z art. 25a ust. 1 – Załącznik nr 3 do SIWZ” dla każdego z tych Podwykonawców - jeżeli dotyczy.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wypełniony dokument ”Oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału z art. 25a ust. 1 – Załącznik nr 3 do SIWZ” składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - jeżeli dotyczy. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.4. Oferta powinna także zawierać:1) Formularz ofertowy – Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Formularz cenowy – Załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Dokument potwierdzający zgodność systemu zarządzania z wymogami normy PN-EN 14065:2016 (konieczny do oceny oferty), 4) Pełnomocnictwo - z którego wynika prawo do podpisania oferty oraz innych dokumentów składanych wraz z ofertą (jeżeli dotyczy); lub pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy).