Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa prania bielizny szpitalnej dla potrzeb SP ZOZ Szpitala Powiatowego im. Edmunda Biernackiego w Opocznie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SP ZOZ Szpital Powiatowy im. Edmunda Biernackiego w Opocznie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304272
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SP ZOZ Szpital Powiatowy im. Edmunda Biernackiego W Opocznie, ul. Partyzantów 30, 26-300 Opoczno
1.5.2.) Miejscowość: Opoczno
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-300
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 723040272
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ulawalczak@szpitalopoczno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.szpitalopoczno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa prania bielizny szpitalnej dla potrzeb SP ZOZ Szpitala Powiatowego im. Edmunda Biernackiego w Opocznie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7a54d2ac-c4c3-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00092456
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00074709/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługa prania bielizny szpitalnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpitalopoczno.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.szpitalopoczno.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu
komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: za pośrednictwem
Platformy on-line działającej pod adresem https://szpitalopoczno.ezamawiajacy.pl w zakładce ,,Korespondencja” lub elektronicznie
na adres e-mail: zamowienia2@szpitalopoczno.pl lub ulawalczak@szpitalopoczno.pl
2. Postępowanie prowadzone jest na Platformie pod nazwą: Usługa prania bielizny szpitalnej dla potrzeb SP ZOZ Szpitala
Powiatowego im. Edmunda Biernackiego w Opocznie
3. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
4. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie SP ZOZ SZPITAL POWIATOWY IM.
EDMUNDA BIERNACKIEGO W OPOCZNIE: https://szpitalopoczno.ezamawiajacy.pl lub na https://oneplace.marketplanet.pl
5. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy
określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://oneplace.marketplanet.pl oraz uznaje go za wiążący.
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie. Po wybraniu opcji ,,Przystąp do
postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl , gdzie zostanie powiadomiony o możliwości
zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego: podaje adres
e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie ,,Zarejestruj się”
7. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom
uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z
potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta,
wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
8. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem
Platformy. Za dzień przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki
,,Korespondencja”.
9. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego uważa się za dokumenty złożone w
terminie, jeżeli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu ( godziny pracy Zamawiającego: 07:30 –
15:05 w dni robocze). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanym na adres e-mail
Zamawiającego przyjmuje się datę dostarczenia wiadomości na adres e-mail Zamawiającego. W przypadku skorzystania z Platformy
za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień, oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.
UWAGA - więcej informacji w części XI SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług pralniczych obejmujących: załadunek i odbiór od Zamawiającego brudnej
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00517905/01 z dnia 2023-11-28
2023-11-28 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
bielizny, pościeli i odzieży, dezynfekcję, moczenie, pranie, krochmalenie, suszenie, prasowanie bielizny, pościeli i odzieży,
kompletowanie i sterylizację pakietów noworodkowych oraz usługi szwalnicze tj. reparacje uszkodzonej bielizny: zszywanie
szwów, przyszywanie guzików, troków do bielizny pościelowej, naszywanie łat na niewielkie uszkodzenia, reperacje odzieży
ochronnej personelu plus odzieży szpitalnej: przyszywanie guzików, pasków, kieszeni, zszywanie szwów w ilościach
wynikających z potrzeb szpitala oraz transport czystej bielizny do siedziby Zamawiającego
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się niżej podanymi kryteriami wraz
z przypisanym im znaczeniem:
- najniższa cena – 60 %
- termin rozpatrzenia reklamacji - 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin rozpatrzenia reklamacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca
zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz
spełniania warunków udziału w postępowaniu– zgodnie z załącznikiem nr 2 do swz;
Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2020 r. poz. 1076 i 1086)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu– zgodnie z załącznikiem nr 2 do swz
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
a) protokół ostatniej kontroli sanitarnej przeprowadzonej w pralni, w której realizowana będzie usługa, wystawiony nie wcześniej niż 18 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) protokół ostatniej kontroli sanitarnej samochodu/ów, którym/i będzie realizowana usługa transportu wystawiony nie wcześniej niż 18 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) oświadczenie Wykonawcy, że pralnia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego tj. usługa wykonana będzie w pralni, która posiada barierę higieniczną przez co należy rozumieć fizyczny i funkcjonalny podział na strefę czystą i brudną. W ścianie dzielącej pranie na dwie strefy zamontowane są przelotowe urządzenia do prania z oddzielnymi otworami do załadunku bielizny po stronie brudnej i rozładunku bielizny po procesie prania po stronie czystej. Maszyny pralnicze są wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekujące oraz urządzenia kontrolujące i realizujące parametry procesu prania i dezynfekcji (czas , temperaturę, ilość zużytych preparatów piorących i dezynfekujących). Między strefami jest śluza dla personelu przechodzącego z jednej strefy do drugiej. Śluza składa się z szatni brudnej, węzła sanitarnego i szatni czystej,
d) oświadczenie, że w wykonaniu zamówienia uczestniczyć będą wyłącznie osoby, które posiadają ważne badania dla celów sanitarno-epidemiologicznych i zaświadczenie lekarskie z badań przeprowadzonych do celów sanitarno-epidemiologicznych,
e) opis przebiegu procesu pralniczego od momentu przejęcia bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej brudnej do etapu wysłania bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej czystej wraz z wykazem zastosowanych środków piorących i dezynfekujących, wykazem niezbędnych do wykonania zamówienia, urządzeń jakimi dysponuje Wykonawca z zaznaczeniem urządzeń do prania bielizny noworodkowej i bielizny z sali operacyjnej (oddzielnie pranie bielizny noworodkowej i bielizny operacyjnej),
f) oświadczenie Wykonawcy, że zastosowanie do wykonania zamówienia środki piorące i dezynfekujące posiadają wymagane prawem dopuszczenia i atesty, karty charakterystyki oraz, że odpowiednie dokumenty zostaną dostarczone na żądanie Zamawiającego
Właściwe dokumenty Wykonawca poświadczone za zgodność z oryginałem udostępni na własny koszt i na każde żądanie Zamawiającego,
dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) protokół ostatniej kontroli sanitarnej przeprowadzonej w pralni, w której realizowana będzie usługa, wystawiony nie wcześniej niż 18 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) protokół ostatniej kontroli sanitarnej samochodu/ów, którym/i będzie realizowana usługa transportu wystawiony nie wcześniej niż 18 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) oświadczenie Wykonawcy, że pralnia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego tj. usługa wykonana będzie w pralni, która posiada barierę higieniczną przez co należy rozumieć fizyczny i funkcjonalny podział na strefę czystą i brudną. W ścianie dzielącej pranie na dwie strefy zamontowane są przelotowe urządzenia do prania z oddzielnymi otworami do załadunku bielizny po stronie brudnej i rozładunku bielizny po procesie prania po stronie czystej. Maszyny pralnicze są wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekujące oraz urządzenia kontrolujące i realizujące parametry procesu prania i dezynfekcji (czas , temperaturę, ilość zużytych preparatów piorących i dezynfekujących). Między strefami jest śluza dla personelu przechodzącego z jednej strefy do drugiej. Śluza składa się z szatni brudnej, węzła sanitarnego i szatni czystej,
d) oświadczenie, że w wykonaniu zamówienia uczestniczyć będą wyłącznie osoby, które posiadają ważne badania dla celów sanitarno-epidemiologicznych i zaświadczenie lekarskie z badań przeprowadzonych do celów sanitarno-epidemiologicznych,
e) opis przebiegu procesu pralniczego od momentu przejęcia bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej brudnej do etapu wysłania bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej czystej wraz z wykazem zastosowanych środków piorących i dezynfekujących, wykazem niezbędnych do wykonania zamówienia, urządzeń jakimi dysponuje Wykonawca z zaznaczeniem urządzeń do prania bielizny noworodkowej i bielizny z sali operacyjnej (oddzielnie pranie bielizny noworodkowej i bielizny operacyjnej),
f) oświadczenie Wykonawcy, że zastosowanie do wykonania zamówienia środki piorące i dezynfekujące posiadają wymagane prawem dopuszczenia i atesty, karty charakterystyki oraz, że odpowiednie dokumenty zostaną dostarczone na żądanie Zamawiającego
Właściwe dokumenty Wykonawca poświadczone za zgodność z oryginałem udostępni na własny koszt i na każde żądanie Zamawiającego,
dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt.
VII.1. SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą:
a) zmiany nazwy firmy Wykonawcy i Zamawiającego ;
b) zmiany adresu siedziby firmy Wykonawcy i Zamawiającego;
c) zmiany konta bankowego Wykonawcy i Zamawiającego;
d) zmiany określające sposób wykonania usługi – w przypadku, w którym będzie to służyć podniesieniu standardu wykonania przedmiotu zamówienia, dostosowania do potrzeb Zamawiającego lub wynikające z czynników zewnętrznych i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SWZ, ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy,
e) zmiany technologii wykonania usługi lub rozwiązań technicznych nie przewidzianych w umowie, jeżeli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od rozwiązań przyjętych w umowie lub wynikające z czynników zewnętrznych oraz nie zwiększą wynagrodzenia Wykonawcy,
f) zmiany umowy są konieczne na skutek przepisów prawa lub nakazów instytucji kontrolnych,
g) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, wprowadzonej powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę z tym, że cena netto nie może ulec podwyższeniu – Strony zmienią umowę w zakresie wynagrodzenia w terminie 30 dni od wejścia w życie właściwych przepisów; wynagrodzenie wykonawcy w razie zmiany przepisów może zostać zarówno podwyższone jak i obniżone,
h) niewyczerpania całości szacunkowej ilości w okresie, na jaki umowa została zawarta, oraz nieprzekroczenia wartości szacunkowej umowy określonej w § 2 ust. 1 w tym okresie - w tych sytuacjach okres obowiązywania umowy może ona ulec przedłużeniu na wniosek Zamawiającego maksymalnie o 3 (słownie: trzy) miesiące, a Wykonawca tym wnioskiem jest związany;
i) wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w związku z nimi wystąpi konieczność wprowadzenia zmian do umowy, a zmiany te są korzystne dla Zamawiającego i zostaną zaakceptowane przez Wykonawcę,
j) należnego wynagrodzenia w odniesieniu do zobowiązań niezrealizowanych :
- zgodnie z art. 537 i 538 kodeksu cywilnego – w przypadku ustanowienia cen sztywnych i maksymalnych, zbywca nie może pobierać cen wyższych od ustanowionych,
k) wprowadzenia cen promocyjnych lub obniżenie cen;
l) zmiany lokalizacji pralni w której wykonywana będzie usługa pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w umowie oraz SWZ;
m) zmiany środku transportu pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w umowie oraz SWZ;
3. Zmiany do umowy w przypadkach, o których mowa w ust. 2, z wyjątkiem ust. 2 lit. (h),
mogą nastąpić na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego i będą mogły być wprowadzone za zgodą stron w drodze pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-15 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć za pośrednictwem Platformy, działającej pod adresem https://szpitalopoczno.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-15 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni