Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUGI DORADZTWA SPECJALISTYCZNEGO W ZAKRESIE TWORZENIA CENTRÓW USŁUG SPOŁECZNYCH (CUS) ORAZ PROCESU DEINSTYTUCJONALIZACJI (DI) DLA PODMIOTÓW Z GMIN I POWIATÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200149196
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kombatantów 7
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-110
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 85 744-71-71
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rops@rops-bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-bialystok.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Polityka społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ŚWIADCZENIE USŁUGI DORADZTWA SPECJALISTYCZNEGO W ZAKRESIE TWORZENIA CENTRÓW USŁUG SPOŁECZNYCH (CUS) ORAZ PROCESU DEINSTYTUCJONALIZACJI (DI) DLA PODMIOTÓW Z GMIN I POWIATÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d89888ab-8414-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00044921
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023824/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Doradztwo specjalistyczne w zakresie tworzenia Centrów Usług Społecznych (CUS) oraz procesu deinstytucjonalizacji (DI)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt partnerski pn.: „Liderzy kooperacji” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś. Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.5 Skuteczna pomoc społeczna.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/rops_bialystok
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/rops_bialystok
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zgodnie z 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje minimalne wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy, tj.:
1.1 stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
1.2 komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, wszystkie dystrybucje Linuxa, lub ich nowsze wersje;
1.3 zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa;
1.4 włączona obsługa JavaScript;
1.5 zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
1.6 szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
1.7 oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera
synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Zalecenia Zamawiającego, dotyczące przesyłanej korespondencji:
2.1 Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z “Obwieszczeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
2.2 Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg)
ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2.3 W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7Z
2.4 Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach nie stanowią powszechnie stosowanego standardu wynikającego z obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r. stwarzając przy tym trudności odczytaniem i późniejszą akceptacją takiej formy dokumentów elektronicznych.
2.5 Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików wygenerowanych do podpisu podpisem zaufanym, którego wartość dopuszczalna wynosi nie więcej niż 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików wygenerowanych do podpisywania podpisem osobistym w aplikacji eDoApp, którego wartość dopuszczalna wynosi nie więcej niż 5MB.
2.6 Każdorazowo Wykonawca po podpisaniu dokumentu elektronicznego profilem zaufanym lub podpisem osobistym powinien dokonać weryfikacji poprawności złożonego podpisu, z zachowaniem dopuszczalnych wartości maksymalnych wielkości podpisanych plików, dla podpisu zaufanego nie przekraczającego wartości równej 10MB oraz podpisu osobistego 5MB.
2.7 Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
2.8 Zamawiający zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.
2.9 Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert/wniosków. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu bądź wyższy SHA2 Art. 137. ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
2.10 Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
2.11 Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem
czasu.
2.12 Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
Pełne informacje dot. wymagań technicznych i organizacyjnych zawarte są w rozdz. II SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm., zwanego dalej „RODO”, informuje się, że:
1.1 Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mailowy: kancelaria@miir.gov.pl lub pisemnie przekazując korespondencję na adres siedziby Administratora.
1.2 Administratorem Pani/Pana danych osobowych w zakresie zbioru: Centralny system teleinformatyczny wspierający realizację programów operacyjnych (SL2014) jest Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, mający siedzibę przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
1.3 Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, ul. Kombatantów 7, 15 – 110 Białystok.
Pozostałe informacje w zakresie RODO zostały określone w rozdziale III SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DF.26.1.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi doradztwa specjalistycznego w zakresie tworzenia Centrów Usług Społecznych (CUS) oraz procesu deinstytucjonalizacji (DI) dla podmiotów z gmin i powiatów województwa podlaskiego w ramach stanowiska Doradcy, w związku z realizacją projektu partnerskiego pn.: „Liderzy kooperacji” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś. Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.5 Skuteczna pomoc społeczna.
W ramach dwóch części niniejszego postępowania, Zamawiający wyłoni dwóch doradców (odpowiednio: Część I: Doradca nr 1, Część II: Doradca nr 2). Każdy z doradców będzie miał jednakowy zakres usługi, świadczony na rzecz odrębnych podmiotów z terenu gmin i powiatów województwa podlaskiego oraz na rzecz Zespołu projektowego działającego przy Zamawiającym.
Usługa świadczona będzie nie dłużej niż do dnia 30 września 2022 r., w łącznym wymiarze 600 godzin zegarowych przez jednego doradcę (godz. zegarowa = 60 min.), z zastrzeżeniem, iż danego miesiąca każdy doradca powinien wypracować co najmniej 40 godzin.
2. Szczegółowe wymagania w zakresie realizacji zamówienia zostały zawarte w Załączniku nr 1.1 do SWZ dla części I zamówienia – Opis przedmiotu zamówienia (OPZ), pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały zawarte w Załączniku nr 3 do SWZ (taki sam dla obu części zamówienia) – Projektowanie postanowienia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert są jednakowe dla I i II części zamówienia. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, na wybraną część zamówienia, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1.1 Cena brutto oferty (C) – waga kryterium 60;
1.2 Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (D) – waga kryterium 40.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi doradztwa specjalistycznego w zakresie tworzenia Centrów Usług Społecznych (CUS) oraz procesu deinstytucjonalizacji (DI) dla podmiotów z gmin i powiatów województwa podlaskiego w ramach stanowiska Doradcy, w związku z realizacją projektu partnerskiego pn.: „Liderzy kooperacji” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś. Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.5 Skuteczna pomoc społeczna.
W ramach dwóch części niniejszego postępowania, Zamawiający wyłoni dwóch doradców (odpowiednio: Część I: Doradca nr 1, Część II: Doradca nr 2). Każdy z doradców będzie miał jednakowy zakres usługi, świadczony na rzecz odrębnych podmiotów z terenu gmin i powiatów województwa podlaskiego oraz na rzecz Zespołu projektowego działającego przy Zamawiającym.
Usługa świadczona będzie nie dłużej niż do dnia 30 września 2022 r., w łącznym wymiarze 600 godzin zegarowych przez jednego doradcę (godz. zegarowa = 60 min.), z zastrzeżeniem, iż danego miesiąca każdy doradca powinien wypracować co najmniej 40 godzin.
2. Szczegółowe wymagania w zakresie realizacji zamówienia zostały zawarte w Załączniku nr 2.1 do SWZ dla części II zamówienia – Opis przedmiotu zamówienia (OPZ), pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały zawarte w Załączniku nr 3 do SWZ (taki sam dla obu części zamówienia) – Projektowanie postanowienia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert są jednakowe dla I i II części zamówienia. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, na wybraną część zamówienia, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1.1 Cena brutto oferty (C) – waga kryterium 60;
1.2 Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (D) – waga kryterium 40.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia odpowiednio w ramach części I i II zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą (doradcą) skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, która łącznie spełnia poniższe wymagania:
2.1 WYKSZTAŁCENIE:
a) wykształcenie wyższe magisterskie na co najmniej jednym z wymienionych kierunków: socjologia, psychologia, pedagogika lub praca socjalna
albo w przypadku nieposiadania przez doradcę wykształcenia na kierunku/kierunkach wskazanych powyżej wymagane jest:
b) wykształcenie wyższe magisterskie oraz ukończenie szkolenia/szkoleń z zakresu psychologii, treningu lub warsztatu psychologicznego w łącznym wymiarze co najmniej 100 godzin dydaktycznych,
2.2 DOŚWIADCZENIE:
a) min. 5 lat stażu pracy, w tym 2 lata doświadczenia (licząc wstecz, od dnia w którym upływa termin składania ofert) w zakresie usług doradczych, eksperckich, konsultacyjnych czy koordynacyjnych, których odbiorcami był co najmniej jeden z wymienionych podmiotów: instytucje pomocy i integracji społecznej* lub jednostki samorządu terytorialnego
lub
b) doświadczenie w przeprowadzaniu 300 godzin zegarowych usług doradczych/ szkoleń/coachingu dla co najmniej jednego z wymienionych podmiotów: instytucji pomocy i integracji społecznej*, jednostek samorządu terytorialnego lub jednostek ochrony zdrowia w okresie ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
*Przez instytucje pomocy i integracji społecznej rozumie się: jednostki organizacyjne pomocy społecznej określone w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U.2017.1769 z późn. zm.), jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej określone w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.2017.697 z późn. zm.) oraz jednostki zatrudnienia socjalnego, organizacje pozarządowe, działające w sferze pomocy i integracji społecznej, zakłady aktywności zawodowej, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o pożytku publicznym i wolontariacie (Dz.U.2018.450), warsztaty terapii zajęciowej i inne podmioty prowadzące działalność w sferze pomocy i integracji społecznej, których głównym celem nie jest prowadzenie działalności gospodarczej.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
2.1 W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, określonych w Rozdziale VIII wykonawca przedłoży:
- Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - zgodnie z Załącznikiem nr 1.7 do SWZ dla części I zamówienia albo Załącznikiem nr 2.7 do SWZ dla części II zamówienia;
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
4. W zakresie nieuregulowanym ustawą Pzp lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1.2 do SWZ dla części I zamówienia lub Załącznikiem nr 2.2 do SWZ dla części II zamówienia. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1.1 Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (stanowiące dowód, tymczasowo zastępujące wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe) – zgodnie z Załącznikiem nr 1.3 do SWZ dla części I zamówienia lub Załącznikiem nr 2.3 do SWZ dla części II zamówienia.
1.2 Wykaz doświadczenia, na potrzeby oceny ofert - zgodnie z Załącznikiem nr 1.4 do SWZ dla części I zamówienia lub Załącznikiem nr 2.4 do SWZ dla części II zamówienia)
1.3 Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do złożenia oferty (jeżeli dotyczy). Forma pełnomocnictwa została wskazana w rozdziale XV.
1.4 Informacja dla Wykonawców polegających na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy):
a) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 1.1 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - podpisany przez podmiot trzeci (osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1.5 do SWZ dla części I zamówienia albo Załącznik nr 2.5 do SWZ dla części II zamówienia (jeżeli dotyczy).
b) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, podpisany przez podmiot trzeci (osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby) – zgodnie z Załącznikiem nr 1.6 do SWZ dla części I zamówienia albo Załącznikiem nr 2.6 do SWZ dla części II zamówienia (jeżeli dotyczy).
c) Zobowiązanie podmiotu udostepniającego zasoby, o którym mowa w pkt 1.4 lit. b), powinno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
1.5 Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja) (jeżeli dotyczy):
a) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1.1, składa każdy z wykonawców.
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
c) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja) (jeżeli dotyczy):
a) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X pkt. 3.1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
c) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
Pozostałe wymagania w tym zakresie zostały wskazane w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach i na określonych zasadach:
1) W przypadku braku możliwości realizacji usługi doradztwa specjalistycznego w formie stacjonarnej nastąpi zmiana formy świadczenia na zdalną, zgodnie z wymaganiami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 1.
2) dopuszczalne jest wydłużenie terminu realizacji umowy w przypadku opóźnień
i przerw w realizacji zamówienia, wynikających z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego oraz opóźnień, utrudnień lub przeszkód spowodowanych różnymi zdarzeniami losowymi, w tym siły wyższej, których zaistnienie nie można przypisać Wykonawcy; (a w przypadku gdy przedłuża projekt lub covid)
3) dopuszczenie zmiany postanowień zawartej umowy, jeżeli zaistnieje okoliczność siły wyższej powodującej konieczność dostosowania sposobu wykonania umowy do zmienionych okoliczności;
4) dopuszczalna jest zmiana umożliwiająca usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów;
5) dopuszczalna jest zmiana treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy;
6) dopuszczalna jest zmiana umowy jeżeli jej wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji projektu i wynika z decyzji krajowych lub zagranicznych Instytucji Zarządzających i monitorujących realizację projektu;
7) W przypadku zaistnienia okoliczności, z powodu których doradca wskazany do realizacji zamówienia nie będzie mógł uczestniczyć w realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca może powierzyć wykonanie przedmiotu umowy innemu doradcy o doświadczeniu i kwalifikacjach odpowiadających i nie gorszych od zastępowanego doradcy. Zmiana doradcy nie może powodować zmiany Wykonawcy.
8) Zmiana o której mowa w ust. 7 będzie mogła zostać dokonana na pisemny wniosek Wykonawcy oraz za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego
2. Każda zmiana do umowy wymaga formy pisemnej i musi być dokonana poprzez sporządzenie zmiany do umowy – aneksu - pod rygorem nieważności.
3. Zmiana umowy dopuszczalna jest w granicach unormowania art. 455 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformę dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rops_bialystok
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-11 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-12