Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług schronienia
wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych, o których mowa
w art. 101 ust. 2 ust. z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
Z PODZIAŁEM NA ZADANIA
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚWIDNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005811909
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Franciszkańska 7
1.5.2.) Miejscowość: Świdnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargielzbietykinal@gmail.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.swidnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług schronienia
wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych, o których mowa
w art. 101 ust. 2 ust. z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
Z PODZIAŁEM NA ZADANIA
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-03afb186-4906-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00275374
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003393/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług schronienia wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych, o których mowa w art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej Z PODZIAŁEM NA ZADANIA
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-03afb186-4906-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargielzbietykinal.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oświadczenia/-ń, dokumentu/-ów, OFERTY
przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie w ZAKŁADCE NINIEJSZEGO POSTĘPOWANIA na
Platformie dostępnej pod adresem:
https://przetargielzbietykinal.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
- Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
- Do połączenia z Platformą używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się
przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez
Internet. Wykonawca posiadający konto na w/w Platformie Przetargowej: ma dostęp do możliwości
złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do
treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
- Wymagania techniczne, organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, w tym
dokumentów i oświadczeń elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń (tj.
cyfrowego odwzorowania dokumentów, oświadczeń w postaci papierowej opatrzone podpisem
elektronicznym) oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej dostępne są na
stronie:
https://przetargielzbietykinal.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
- Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie są następujące:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików.pdf,
f) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas generowany wg.
czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
- Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy Przetargowej wynosi 150 MB.
- Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się Regulaminem korzystania z Platformy dostępnym na:
https://przetargielzbietykinal.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul.
Franciszkańska 7, 58-100 Świdnica, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail:
osrodek@mops.swidnica.pl
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18, 19 oraz 74 ustawy Pzp.;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4
lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania
umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.”
Szczegółowo kwestie RODO reguluje SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAO.2520.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 1 - świadczenie usługi schronienia wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych w
przewidywanej średniej dziennie ilości uprawnionych – 10 osób.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
85320000-8 - Usługi społeczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia realizacji niniejszego zamówienia w zakresie
wszystkich części/zadań o kolejne 6 miesięcy (opcja czasowa). Prawo opcji będzie realizowane
na tych samych warunkach co zamówienie podstawowe. Warunkiem skorzystania z prawa opcji
jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji w
terminie do ostatniego dnia obowiązywania zamówienia podstawowego. W przypadku
nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne
roszczenia z tego tytułu. Maksymalna wartość opcji do 80% zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Realizacja zadania jest obowiązkowa. Dotyczy zabezpieczenia schronienia osobom
wykluczonym społecznie - bezdomnym.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zmawiający przewiduje możliwość zastawania art. 304 ustawy Pzp. tj. udzielenia
zamówienia w trybie z wolnej ręki w zakresie wszystkich zadań objętych niniejszym postępowaniem
przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Zamówienie może
zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu
Wykonawcy usług dla danego zadania. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu podobnych usług
oraz będzie zgodne przedmiotem zamówienia podstawowego. Opis przedmiotu niniejszego
zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które
zostaną wprowadzone do treści pierwotnej umowy (załącznik do SWZ) określają w szczególności jakie
usługi Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do
wszczęcia negocjacji będą wartości szacunkowe ustalone dla zamówień z wolnej ręki określone w
podstawowym, pierwotnym zamówieniu. Całkowita wartość zamówienia uwzględnia również wartość
zamówienia ustalona na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty dla danego zadania to:
1) cena jednostkowa brutto za 1 dzień pobytu w ramach świadczenia usługi schronienia,
2) termin płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 2 - świadczenie usługi schronienia wraz z wyżywieniem dla osób bezdomnych w
przewidywanej średniej dziennie ilości uprawnionych – 20 osób.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
85320000-8 - Usługi społeczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia realizacji niniejszego zamówienia w zakresie
wszystkich części/zadań o kolejne 6 miesięcy (opcja czasowa). Prawo opcji będzie realizowane
na tych samych warunkach co zamówienie podstawowe. Warunkiem skorzystania z prawa opcji
jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji w
terminie do ostatniego dnia obowiązywania zamówienia podstawowego. W przypadku
nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne
roszczenia z tego tytułu.
Maksymalna wartość opcji do 80% zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Realizacja zadania jest obowiązkowa. Dotyczy zabezpieczenia schronienia osobom
wykluczonym społecznie - bezdomnym.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zmawiający przewiduje możliwość zastawania art. 304 ustawy Pzp. tj. udzielenia
zamówienia w trybie z wolnej ręki w zakresie wszystkich zadań objętych niniejszym postępowaniem
przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Zamówienie może
zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu
Wykonawcy usług dla danego zadania. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu podobnych usług
oraz będzie zgodne przedmiotem zamówienia podstawowego. Opis przedmiotu niniejszego
zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które
zostaną wprowadzone do treści pierwotnej umowy (załącznik do SWZ) określają w szczególności jakie
usługi Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do
wszczęcia negocjacji będą wartości szacunkowe ustalone dla zamówień z wolnej ręki określone w
podstawowym, pierwotnym zamówieniu. Całkowita wartość zamówienia uwzględnia również wartość
zamówienia ustalona na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty dla danego zadania to:
1) cena jednostkowa brutto za 1 dzień pobytu w ramach świadczenia usługi schronienia,
2) termin płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 3 - świadczenie usługi schronienia wraz z usługami opiekuńczymi i wyżywieniem dla
osób bezdomnych w przewidywanej średniej dziennie ilości uprawnionych – 3 osoby.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
85320000-8 - Usługi społeczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia realizacji niniejszego zamówienia w zakresie
wszystkich części/zadań o kolejne 6 miesięcy (opcja czasowa). Prawo opcji będzie realizowane
na tych samych warunkach co zamówienie podstawowe. Warunkiem skorzystania z prawa opcji
jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji w
terminie do ostatniego dnia obowiązywania zamówienia podstawowego. W przypadku
nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne
roszczenia z tego tytułu.
Maksymalna wartość opcji do 80% zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Realizacja zadania jest obowiązkowa. Dotyczy zabezpieczenia schronienia osobom
wykluczonym społecznie - bezdomnym.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zmawiający przewiduje możliwość zastawania art. 304 ustawy Pzp. tj. udzielenia
zamówienia w trybie z wolnej ręki w zakresie wszystkich zadań objętych niniejszym postępowaniem
przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Zamówienie może
zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu
Wykonawcy usług dla danego zadania. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu podobnych usług
oraz będzie zgodne przedmiotem zamówienia podstawowego. Opis przedmiotu niniejszego
zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które
zostaną wprowadzone do treści pierwotnej umowy (załącznik do SWZ) określają w szczególności jakie
usługi Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do
wszczęcia negocjacji będą wartości szacunkowe ustalone dla zamówień z wolnej ręki określone w
podstawowym, pierwotnym zamówieniu. Całkowita wartość zamówienia uwzględnia również wartość
zamówienia ustalona na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty dla danego zadania to:
1) cena jednostkowa brutto za 1 dzień pobytu w ramach świadczenia usługi schronienia,
2) termin płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 4 - świadczenie usługi schronienia wraz z usługami opiekuńczymi i wyżywieniem dla
osób bezdomnych w przewidywanej średniej dziennie ilości uprawnionych – 5 osób.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
85320000-8 - Usługi społeczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia realizacji niniejszego zamówienia w zakresie
wszystkich części/zadań o kolejne 6 miesięcy (opcja czasowa). Prawo opcji będzie realizowane
na tych samych warunkach co zamówienie podstawowe. Warunkiem skorzystania z prawa opcji
jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji w
terminie do ostatniego dnia obowiązywania zamówienia podstawowego. W przypadku
nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne
roszczenia z tego tytułu.
Maksymalna wartość opcji do 80% zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Realizacja zadania jest obowiązkowa. Dotyczy zabezpieczenia schronienia osobom
wykluczonym społecznie - bezdomnym.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zmawiający przewiduje możliwość zastawania art. 304 ustawy Pzp. tj. udzielenia
zamówienia w trybie z wolnej ręki w zakresie wszystkich zadań objętych niniejszym postępowaniem
przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Zamówienie może
zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu
Wykonawcy usług dla danego zadania. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu podobnych usług
oraz będzie zgodne przedmiotem zamówienia podstawowego. Opis przedmiotu niniejszego
zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które
zostaną wprowadzone do treści pierwotnej umowy (załącznik do SWZ) określają w szczególności jakie
usługi Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do
wszczęcia negocjacji będą wartości szacunkowe ustalone dla zamówień z wolnej ręki określone w
podstawowym, pierwotnym zamówieniu. Całkowita wartość zamówienia uwzględnia również wartość
zamówienia ustalona na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty dla danego zadania to:
1) cena jednostkowa brutto za 1 dzień pobytu w ramach świadczenia usługi schronienia,
2) termin płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje warunku.
b) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
- posiada wpis do rejestru miejsc, w których gmina udziela tymczasowego schronienia
w schronisku dla osób bezdomnych prowadzonego przez wojewodę.
c) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada:
- ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
d) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
W zakresie zdolności zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie zrealizował co najmniej:
WARUNEK WSPÓLNY DLA ZADANIA NR 1, 2
jedną (1) usługę schronienia wraz z wyżywieniem dla co najmniej 2 osób bezdomnych wraz z
podaniem ich dat wykonania i podmiotu na rzecz, którego usługa została wykonana oraz załączy
dowody, czy usługa ta została wykonana lub jest wykonywana należycie.
WARUNEK WSPÓLNY DLA ZADANIA NR 3, 4
jedną (1) usługę schronienia wraz z usługami opiekuńczymi i wyżywieniem dla co najmniej 1
osoby bezdomnej wraz z podaniem ich dat wykonania i podmiotu na rzecz, którego usługa
została wykonana oraz załączy dowody, czy usługa ta została wykonana lub jest wykonywana należycie.
Ocena spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń, dokumentów wg zasady spełnia/
nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty (aktualne na dzień składania ofert) oświadczenie o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
Informacje zawarte w w/w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających
zasoby, przedstawia, wraz z w/w oświadczeniem, także oświadczenie podmiotu udostępniającego
zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, w/w oświadczenie składa
każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający działając zgodnie z art. 274 ust. 2 ustawy Pzp. , jeśli uzna to za niezbędne do
zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania, MOŻE wezwać Wykonawców do złożenia:
- oświadczenia (w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.) o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.
U. z 2020 r. poz. 1076 tj. ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ;
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia umocowania do działania w imieniu
Wykonawcy.
Szczegóły zawarte są w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zobowiązany jest
(na wezwanie Zmawiającego) do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych
(aktualnych na dzień ich złożenia):
1) oświadczenia Wykonawcy (w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.) o braku przynależności do
tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 tj. ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do
tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ;
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej (w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.) sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) potwierdzenia wpisu do rejestru miejsc, w których gmina udziela tymczasowego schronienia w
schronisku dla osób bezdomnych;
4) dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
5) wykazu zamówień wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty,
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których zamówienia te zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających, czy zostały wykonane one należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
zamówienia były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
Szczegóły zawarte są w SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie precyzuje warunku.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Inne dokumenty:
a) Oferta - na ofertę składa się:
formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ.
Do przygotowania oferty Zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 1 do SWZ. W treści
oferty należy zamieścić informacje zawarte w formularzu ofertowym (załączniku nr 1 do SWZ).
Szczegółowy sposób przygotowania i złożenia oferty zawarto w części X SWZ.
b) Pełnomocnictwo w oryginale w postaci elektronicznej, bądź cyfrowe jego odwzorowanie,
opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym (e-dowód) MOCODAWCY, o ile ofertę składa pełnomocnik. Zamawiający dopuszcza
również złożenie kopii pełnomocnictwa sporządzonego przez notariusza w trybie art. 97 § 2
ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1192 tj. ze zm.) tj. w
postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Elektroniczna kopia
pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
Wymagane oświadczenia, dokumenty wyszczególnione są w SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia ( konsorcjum) - art. 58 ust.1
ustawy Pzp. W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego, oraz załączają do oferty pełnomocnictwo
(przygotowanie zgodnie z zapisami ust. 9 pkt 2 części VI SWZ) do reprezentowania
Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Szczegółowy sposób spełniania warunków
udziału w postępowaniu dla podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
został określony w części V SWZ „warunki udziału w postępowaniu”. Korespondencja będzie
prowadzona z pełnomocnikiem (liderem).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zgodnie z dyspozycją art. 117 ust.
4 ustawy Pzp., dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają
poszczególni wykonawcy – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie
wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy Zamawiający może żądać
przedłożenia umowy współpracy (np. umowa konsorcjum), zawierającą, co najmniej:
- oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności wszystkich partnerów wobec Zamawiającego za
wykonanie umowy, a także w razie nie wykonania lub nienależytego wykonania obowiązków
określonych umową zawartą z Zamawiającym.
- wyznaczenie jednego z partnerów konsorcjum jako partnera kierującego (lidera), który będzie
upoważniony do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu
każdego, jak też dla wszystkich partnerów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną
wprowadzone do treści danej umowy stanowią załączniki do SWZ.
2. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy zgodnie z warunkami
określonymi w projektowanych postanowieniach umownych zawartych w załączniku do SWZ.
3. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy bez
przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku wystąpienia co
najmniej jednej z okoliczności wymienionych w projektowanych postanowieniach umownych
zawartych w załączniku do SWZ.
5. Postanowienia które stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. nie
stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
6. Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron, za zgodą
drugiej strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
7. Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem
nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-30 15:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa OFERTĘ WYŁĄCZNIE za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem: https://przetargielzbietykinal.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w ZAKŁADCE NINIEJSZEGO POSTĘPOWANIA.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-30 15:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-29
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Terminy wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od dnia 01 stycznia 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.
ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH.
KAŻDA CZĘŚĆ/ZADANIE STANOWI ODRĘBNE ZAMÓWIENIE.
OFERTY MOŻNA SKŁADAĆ W ODNIESIENIU DO WSZYSTKICH CZĘŚCI/ZADAŃ.
JEDNEMU WYKONAWCY MOGĄ ZOSTAĆ UDZIELONE ZAMÓWIENIA NA WSZYSTKIE
CZĘŚCI/ZADANIA.
Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej
po adresem email:
przetargielzbietykinal@gmail.com