Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przez 3 ekspertów zewnętrznych z zakresu informatyki śledczej przez okres 24 miesięcy, w ramach projektu pn. „Doskonalenie procesu gromadzenia, analizy i oceny dowodów (...)"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Główna Policji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012137497
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Puławska 148/150
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-624
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniakgp@policja.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.policja.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług przez 3 ekspertów zewnętrznych z zakresu informatyki śledczej przez okres 24 miesięcy, w ramach projektu pn. „Doskonalenie procesu gromadzenia, analizy i oceny dowodów (...)"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-382cfaef-7381-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00061741
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt pn. „Doskonalenie procesu gromadzenia, analizy i oceny dowodów w zakresie zwalczania transgranicznej przestępczości komputerowej przy wykorzystaniu sieci pracowni informatyki śledczej laboratoriów kryminalistycznych polskiej Policji” finansowanego z Programu „Sprawy Wewnętrzne” realizowanego w ramach Funduszy Norweskich na lata 2014 – 2021
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne, związane z wykorzystaniem Platformy, zostały przedstawione w Rozdziale XII i XV SWZ oraz na stronie Platformy E-Zamawiający w zakładce Regulacje i procedury procesu zakupowego (Instrukcja dla Wykonawców).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zawarte są w załączniku nr 5 do niniejszej SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 194/BF/21/MR/NMF
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 1 - Świadczenie usługi eksperta zewnętrznego z zakresu informatyki śledczej – analiza powłamaniowa i analiza złośliwego oprogramowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K2 – Pełnienie przez eksperta minimum jednej pełnej kadencji zakończonej w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert funkcji biegłego sądowego z zakresu informatyki na liście Sądu Okręgowego funkcjonującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, lub odpowiednik Sądu Okręgowego w innym kraju.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 2 - Świadczenie usługi eksperta zewnętrznego z zakresu informatyki śledczej – analiza śledcza urządzeń mobilnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K2 – Pełnienie przez eksperta minimum jednej pełnej kadencji zakończonej w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert funkcji biegłego sądowego z zakresu informatyki na liście Sądu Okręgowego funkcjonującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, lub odpowiednik Sądu Okręgowego w innym kraju.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 3 - Świadczenie usługi eksperta zewnętrznego z zakresu informatyki śledczej - odzyskiwania danych z nośników cyfrowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: K2 – Pełnienie przez eksperta minimum jednej pełnej kadencji zakończonej w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert funkcji biegłego sądowego z zakresu informatyki na liście Sądu Okręgowego funkcjonującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, lub odpowiednik Sądu Okręgowego w innym kraju.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawców spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczących:
A) zdolności technicznej lub zawodowej, w tym:
wykonania w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, co najmniej:
Zadanie 1
1.1. 5 usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń/kursów trwających minimum 3 dni w obszarze informatyki śledczej – analiza powłamaniowa oraz analiza złośliwego oprogramowania;
Zamawiający dopuszcza w ramach 5 usług możliwość organizacji szkoleń/kursów w formie on-line /w formie zdalnej.
Zadanie 2
2.1. 5 usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń/kursów trwających minimum 3 dni w obszarze informatyki śledczej – analiza urządzeń mobilnych.
Zamawiający dopuszcza w ramach 5 usług możliwość organizacji szkoleń/kursów w formie on-line /w formie zdalnej.
Zadanie 3
3.1. 5 usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń/kursów trwających minimum 3 dni w obszarze informatyki śledczej – odzyskiwanie danych z nośników cyfrowych.
Zamawiający dopuszcza w ramach 5 usług możliwość organizacji szkoleń/kursów w formie on-line /w formie zdalnej.
B) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:
Zadanie 1
1 ekspertem z zakresu informatyki śledczej – analiza powłamaniowa i analiza złośliwego oprogramowania posiadającym:
1.1. wykształcenie wyższe
1.2. co najmniej trzyletnie doświadczenie w obszarze zawodowym w świadczeniu usług z zakresu informatyki śledczej – ukierunkowaną na analizę powłamaniową oraz analizę złośliwego oprogramowania (malware) w tym doświadczenie w prowadzeniu co najmniej dwóch trwających minimum 3 dni szkoleń/kursów w okresie do 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w obszarze informatyki śledczej – analiza powłamaniowa oraz analiza złośliwego oprogramowania;
W ramach tego warunku ekspert ma się wykazać trzyletnim doświadczeniem zawodowym oraz doświadczeniem w prowadzeniu co najmniej dwóch trwających minimum 3 dni szkoleń/kursów w okresie do 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w obszarze informatyki śledczej – analiza powłamaniowa oraz analiza złośliwego oprogramowania;
1.3. certyfikat GREM – GIAC Reverse Engineering Malware lub CEH – Certified Ethical Hacker) lub równoważny.
Za certyfikat równoważny dla GREM – GIAC Reverse Engineering Malware Zamawiający uznaje certyfikat wystawiony przez niezależny podmiot potwierdzający kompetencje minimum w zakresie: analizy złośliwych plików dokumentów, analizy plików wykonywalnych i analizy złośliwego oprogramowania internetowego, dogłębnej analizy złośliwych skryptów przeglądarkowych oraz złośliwych plików wykonywalnych, analizy złośliwego oprogramowania z wykorzystaniem analizy pamięci oraz podstaw analizy kodu i zachowania złośliwego oprogramowania, podstawowych koncepcji inżynierii wstecznej, identyfikacji i omijania technik antyanalitycznych.
Za certyfikat równoważny dla CEH – Certified Ethical Hacker Zamawiajacy uznaje certyfikat wystawiony przez niezależny podmiot potwierdzający kompetencje minimum w zakresie: zbierania informacji o ataku na systemy informatyczne, analizy podatności systemu komputerowego, inżynierii społecznej – socjotechniki, ataków DDoS, bezpieczeństwa urządzeń mobilnych/ Internetu Rzeczy , inżynierii wstecznej i analizy złośliwego oprogramowania, analizy statycznej i dynamicznej złośliwego oprogramowania.
1.4. znajomość języka angielskiego związanego z dziedziną informatyki śledczej potwierdzona certyfikatem znajomości języka na poziomie odpowiadającym minimum B2. Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie dokumentacji technicznej z zakresu informatyki śledczej.
Zadanie 2
1 ekspertem z zakresu informatyki śledczej – analiza urządzeń mobilnych posiadającym:
2.1. wykształcenie wyższe
2.2. co najmniej trzyletnie doświadczenie w obszarze zawodowym w świadczeniu usług z zakresu informatyki śledczej –ukierunkowaną na analizę śledczą urządzeń mobilnych w tym doświadczenie w prowadzeniu co najmniej dwóch trwających minimum 3 dni szkoleń/kursów w okresie do 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w obszarze informatyki śledczej – ukierunkowaną na analizę śledczą urządzeń mobilnych;
W ramach tego warunku ekspert ma się wykazać trzyletnim doświadczeniem zawodowym oraz doświadczeniem w prowadzeniu co najmniej dwóch trwających minimum 3 dni szkoleń/kursów w okresie do 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w obszarze informatyki śledczej– ukierunkowaną na analizę śledczą urządzeń mobilnych;
2.3. certyfikat CMFF – Cellebrite Mobile Forensic Fundamentals lub GASF – GIAC Advanced Smartphone Forensics lub równoważny.
Za certyfikat równoważny dla CMFF – Cellebrite Mobile Forensic Fundamentals Zamawiający uznaje certyfikat wystawiony przez niezależny podmiot potwierdzający kompetencje minimum w zakresie: właściwego postępowania z materiałem dowodowych w postaci urządzeń mobilnych, znajomości standardów bezprzewodowej transmisji/przesyłu danych, analizy systemów plików urządzeń pracujących pod kontrolą mobilnych systemów operacyjnych Android i iOS, analizy aplikacji mobilnych, metod ekstrakcji urządzeń mobilnych, funkcji pamięci NAND.
Za certyfikat równoważny dla GASF – GIAC Advanced Smartphone Forensics Zamawiający uznaje certyfikat wystawiony przez niezależny podmiot potwierdzający kompetencje minimum w zakresie: analizy i badań kryminalistycznych urządzeń mobilnych, technik i narzędzi wykorzystywanych do zbierania i analizy danych z urządzeń mobilnych z systemem Android oraz iOS, analizy systemu plików urządzeń mobilnych oraz zachowania aplikacji mobilnych, analizy artefaktów zdarzeń oraz identyfikacji i analizy złośliwego oprogramowania dla urządzeń mobilnych.
2.4. znajomość języka angielskiego związanego z dziedziną informatyki śledczej potwierdzona certyfikatem znajomości języka na poziomie odpowiadającym minimum B2. Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie dokumentacji technicznej z zakresu informatyki śledczej.
Zadanie 3
1 ekspertem z zakresu informatyki śledczej – odzyskiwanie danych z nośników cyfrowych posiadającym:
3.1. wykształcenie wyższe
3.2. co najmniej trzyletnie doświadczenie w obszarze zawodowym w świadczeniu usług z zakresu informatyki śledczej –ukierunkowaną na odzyskiwanie danych z nośników cyfrowych, w tym doświadczenie w prowadzeniu co najmniej dwóch trwających minimum 3 dni szkoleń/kursów
w okresie do 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w obszarze informatyki śledczej – ukierunkowaną na odzyskiwanie danych z nośników cyfrowych.
W ramach tego warunku ekspert ma się wykazać trzyletnim doświadczeniem zawodowym oraz doświadczeniem w prowadzeniu co najmniej dwóch trwających minimum 3 dni szkoleń/kursów w okresie do 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w obszarze informatyki śledczej – ukierunkowaną na odzyskiwanie danych z nośników cyfrowych.
3.3. certyfikat CFCE – Certified Forensic Computer Examiner lub CDRP - Certified Data Recovery Professional lub równoważny.
Za certyfikat równoważny dla CFCE – Certified Forensic Computer Examiner Zamawiający uznaje certyfikat wystawiony przez niezależny podmiot potwierdzający kompetencje minimum w zakresie: umiejętności technicznych i teoretycznych przeprowadzenia badań z zakresu informatyki śledczej, znajomości systemów plików systemów operacyjnych Windows, Linux, MacOS, odzyskiwania danych, badania artefaktów systemów operacyjnych Windows, Linux, MacOS, prezentowania wyników przeprowadzonych badań i czynności.
Za certyfikat równoważny dla CDRP – Certified Data Recovery Professional Zamawiający uznaje certyfikat wystawiony przez niezależny podmiot potwierdzający kompetencje minimum w zakresie: teoretycznych i praktycznych umiejętności w zakresie odzyskiwania danych, w tym z nośników uszkodzonych lub częściowo zniszczonych, odzyskiwania danych z systemów operacyjnych Windows, MacOS, Linux oraz z macierzy RAID0 i RAID5, odzyskiwania danych z dysków półprzewodnikowych.
3.4. znajomość języka angielskiego związanego z dziedziną informatyki śledczej potwierdzona certyfikatem znajomości języka na poziomie odpowiadającym minimum B2. Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie dokumentacji technicznej z zakresu informatyki śledczej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia:
1.2. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia:
1.2.1 oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
1.2.2 odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia:
1.1 W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1.1.1 wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; (w zakresie określonym odpowiednio: Zadanie 1 - w rozdziale VIII ust 1 pkt A) ppkt 1.1) SWZ, Zadanie 2 - w rozdziale VIII ust 1 pkt A) ppkt 2.1) SWZ, Zadanie 3 - w rozdziale VIII ust 1 pkt A) ppkt 3.1) – zalecaną treść wykazu stanowi nr 1A do SWZ odpowiednio Zadanie 1, 2, 3)
1.1.2 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (w zakresie określonym odpowiednio: Zadanie 1 – w rozdziale VIII ust. 1 pkt. B) ppkt 1.1-1.4) SWZ, Zadanie 2 – w rozdziale VIII ust. 1 pkt. B) ppkt 2.1-2.4) SWZ, Zadanie 3 – w rozdziale VIII ust. 1 pkt. B) ppkt 3.1-3.4) SWZ – zalecaną treść wykazu stanowi załącznik nr 1A do SWZ odpowiednio Zadanie 1, 2, 3).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca składa Ofertę poprzez:
3.1. wypełnienie na Platformie Formularza Oferty w zakresie części A,
3.2. dodanie w zakładce „OFERTY" Formularza Oferty w zakresie części B (treść zgodna z załącznikiem nr 1 do SWZ),
3.3. dodanie pozostałych dokumentów (załączników) określonych w niniejszej SWZ, podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym/podpisem zaufanym/podpisem osobistym przez osoby upoważnione do reprezentacji.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ ZŁOŻYĆ WYKONAWCY Z OFERTĄ
1. Formularz oferty część B o treści zgodnej z załącznikiem nr 1 do niniejszej SWZ.
2. Oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie wskazanym przez zamawiającego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu.
- w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z tych wykonawców;
Ofertę i oświadczenie, sporządza się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; Oferta i oświadczenie musi być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej albo przez osobę umocowaną do podpisania oferty.
3. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dotyczące zakresu robót budowlanych, dostaw lub usług które wykonają poszczególni wykonawcy art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy danego Wykonawcy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony są uprawnione do wprowadzenia do umowy zmian nieistotnych, to jest innych, niż zmiany zdefiniowane w art. 454ust 2 ustawy Pzp.
2. Stosownie do art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp zamawiający przewiduje możliwość prowadzania do umowy zmian opisanych poniżej w sytuacji gdy nastąpiła zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa jeżeli zmiany tych przepisów będą miały wpływ na koszty wykonania usług przez Wykonawcę - dotyczy to zmian aktów prawnych regulujących:
a) stawki podatku VAT od towarów i usług lub podatku akcyzowego, w takim przypadku Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ceny o kwotę wynikającą ze zmienionych stawek podatku obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania Umowy,
b) kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d) zasady gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
e) zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy o których mowa w art. 439 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Strony przewidują możliwość dokonania zmian w treści Umowy:
a)gdy zachodzi konieczność zmiany terminu realizacji Umowy, w przypadku przedłużającej się procedury udzielania zamówienia publicznego na skutek korzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej, w takim przypadku Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu realizacji Umowy o czas trwania procedury odwoławczej,
b) w przypadku wprowadzania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej obostrzeń w związku ze stanem epidemii COVID-19, które mogą bezpośrednio wpływać na realizację szkoleń stacjonarnych opisanych w pkt. 3.5 Opisu Przedmiotu Umowy, stanowiącego Załącznik nr 1 do umowy,
a w szczególności dotyczących ograniczenia: w podróżowaniu na terenie RP, funkcjonowania obiektów noclegowych i hotelowych uniemożliwiających zakwaterowanie i nocleg Eksperta oraz funkcjonowania Laboratoriów Kryminalistycznych KWP/KSP i CLKP".
4. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt a), będzie odnosić się wyłącznie do części Przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku.
5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt a), wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
6. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt b), c) i d), będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości zmiany ceny materiałów lub kosztów wykonania Umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokość minimalnej stawki godzinowej lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub w zakresie zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia
4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. (...)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-28 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-28 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Pełna nazwa postępowania:
Świadczenie usług przez 3 ekspertów zewnętrznych z zakresu informatyki śledczej przez okres 24 miesięcy, w ramach projektu pn. „Doskonalenie procesu gromadzenia, analizy i oceny dowodów w zakresie zwalczania transgranicznej przestępczości komputerowej przy wykorzystaniu sieci pracowni informatyki śledczej laboratoriów kryminalistycznych polskiej Policji” finansowanego z Programu „Sprawy Wewnętrzne” realizowanego w ramach Funduszy Norweskich na lata 2014 – 2021.
Dokończenie danych do punktu - "Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia"
7. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt b), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń pracowników świadczących usługi na rzecz Zamawiającego na podstawie Umowy do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokość minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia.
8. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt c) i d), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia pracownikom świadczącym usługi na podstawie Umowy. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją Przedmiotu Umowy.
9. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt e) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy, w przypadku kiedy poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów przekroczy 5 %. Zmiana wynagrodzenia nie może nastąpić wcześniej niż 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień ust. 2 pkt e) nie może przekroczyć 5 % wartości wynagrodzenia
o którym mowa w § 2 ust. 2. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy nie może następować częściej niż raz na 6 miesięcy.
10. W celu zawarcia aneksu, o którym mowa w ust. 14, każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana ceny materiałów lub wysokości kosztów wykonania Umowy, uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
11. W przypadku zmian, o których mowa w ust.2 pkt b), c) , d) oraz e) jeżeli z wnioskiem występuje Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania Umowy, w szczególności:
a) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników świadczących usługi (bez ujawniania tzw. „danych wrażliwych”), wraz z określeniem zakresu, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją Przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi – w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt b),
b) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników świadczących usługi (bez ujawniania tzw. „danych wrażliwych”), wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją Przedmiotu Umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi – w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 pkt c)Pozostałe informacje zawarte w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ(...)